Gå til innhold

Match.com - ekte?!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ble anbefalt appen Match i stedet for Tinder, og å betale. Så gjorde det. På fire dager har 7 personer sett profilen min. Seriøst? Er dette scam?

Anonymkode: 778a6...7d9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du mann? Match er ekte ja… 

Anonymkode: bb413...249

Skrevet

Kvinne. Flere bilder. Tekst. Fylte ut alle de der boksene. Likevel viser de profilen min til Max to personer om dagen? For 199 kr i uka?! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kvinne. Flere bilder. Tekst. Fylte ut alle de der boksene. Likevel viser de profilen min til Max to personer om dagen? For 199 kr i uka?! 

Et ran på høylys dag. 

Anonymkode: 82dc8...693

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor gidde å betale 199 kr i uka når de aller fleste brukerne er på tinder og det er gratis?

Anonymkode: 91efb...683

• Liker 3
Skrevet

Okey. Da bruker du angrefristen og får pengene tilbake. Det gjorde jeg. Jeg traff mannen etter én dag, sendte beskjed om at jeg angra abonnementet og så fikk jeg både mannen og penga igjen. Dette er mange år siden, men regner med de opererer med angrefrist fortsatt dersom de følger norsk lov. Prøv!

Skrevet

Match er helt ekte, men tipper det har tapt seg voldsomt i popularitet nå som disse enklere appene har tatt så av. 

Anonymkode: 15564...f6d

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Okey. Da bruker du angrefristen og får pengene tilbake. Det gjorde jeg. Jeg traff mannen etter én dag, sendte beskjed om at jeg angra abonnementet og så fikk jeg både mannen og penga igjen. Dette er mange år siden, men regner med de opererer med angrefrist fortsatt dersom de følger norsk lov. Prøv!

Ja, føler i grunn for å klage, rett og slett fordi man ikke får det man betaler for. Å bli vist fram til to personer om dagen for 199 kr uka er jo ekstremt dårlig. På Tinder får man jo 1000 likes på samme tiden. 

Skrevet

Jeg møtte mannen min på match.com, men det er mange år siden.

Anonymkode: aa54e...f0a

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja, føler i grunn for å klage, rett og slett fordi man ikke får det man betaler for. Å bli vist fram til to personer om dagen for 199 kr uka er jo ekstremt dårlig. På Tinder får man jo 1000 likes på samme tiden. 

Kanskje det du har skrevet i profilen at du søker etter og er ikke er noe som passer med andre som er der inne?

Anonymkode: 7967f...fc7

Skrevet

Merkelig. Min viser "423 nye profilbesøk" og jeg får flere likes hver dag (typisk 3-4 stk.). Og jeg er mann. Det er uten å betale, abonnement koster 249,- per måned står det hos meg. 

Rene apper er jeg ikke så glad i, foretrekker å kunne bruke PCen og ikke en liten mobilskjerm. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva mener du med "vise profilen"? Alle kan vel se profilen, men de må jo klikke seg inn på den for at det skal registreres. Tusen likes på Tinder, er umulig å forholde seg til, og hvor mye interesse har du vist for andres profiler?

De har forresten ingen abonnement til 199,- i uka.

Anonymkode: 16a10...eef

• Liker 2
Skrevet

Det er vel ikke akkurat så mange der, og kanskje spesielt ikke i ferietiden.

Anonymkode: 6b5a1...17f

• Liker 1
Skrevet

Virker fullstendig bortkastet å betale, særlig som kvinne. På Tinder kan du sikkert få minst noen titalls likes i uka, lett å matche med noen som er minst like attraktive som deg.

Skrevet
Run skrev (8 timer siden):

Virker fullstendig bortkastet å betale, særlig som kvinne. På Tinder kan du sikkert få minst noen titalls likes i uka, lett å matche med noen som er minst like attraktive som deg.

Ja, hvis alt man bryr seg om er utseende fungerer nok Tinder bra for mange. Det er jo den mest utseendefikserte plattformen. 

Det som er viktigere for mange er nok hvor de kan matche med menn som passer for de, er seriøse og interessert i langvarig forhold. Jeg er ikke så sikker på at det er Tinder. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Run skrev (8 timer siden):

Om menn enda liker først og sorterer etterpå, så sier ikke matchene noe. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Om menn enda liker først og sorterer etterpå, så sier ikke matchene noe. 

Men man kommer i kontakt med folk. Det er ikke sånn at det er 8 av 10 matcher som fjerner matchen med en gang, og selv om det var slik ville man likevel fått kontakt med ganske mange.

Skrevet
Run skrev (Akkurat nå):

Men man kommer i kontakt med folk. Det er ikke sånn at det er 8 av 10 matcher som fjerner matchen med en gang, og selv om det var slik ville man likevel fått kontakt med ganske mange.

Jeg sier ikke at du gjør det. Men den "lik alle, sorter etterpå"-greia kan jeg ikke fordra. Jeg bruker tid på å lese profilene og liker svært få, kun om teksten appellerer til meg. (Og mange menn har jo ingen tekst, evt en halv setning eller noen emoji, så de får stort sett alltid til venstre) Og da opplevde at det blir match, og så sletter de matchen etterpå uten et ord. Utrolig irriterende..

Anonymkode: bd117...e35

• Liker 1
Skrevet
Run skrev (1 minutt siden):

Jeg bryr meg ikke komme i kontakt med menn som kun vil være i kontakt med meg fordi vi matchet. Så derfor er det at matchen ikke er genuin som er problemet.

Savner ekte kjærligheten. Ikke noe hverdagslig ok likte ikke hverandre noe, delt var helt alminnelig, ikke noen ekstra spenning, ingen god kjemi, men det ble nå sånn.

Jeg ser etter svært gode kvaliteter i en mann, høy emosjonell intelligens, forstår verden, humor, liker å trives i livet og unner andre det samme. Å siden jeg er genuin, går det ikke å møte noen som er så lite investert i hvem han møter og ikke unner andre bedre når vi tross alt er voksne. Hadde vi vært tenåringer har det sikkert vært mindre tanker rundt det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg sier ikke at du gjør det. Men den "lik alle, sorter etterpå"-greia kan jeg ikke fordra. Jeg bruker tid på å lese profilene og liker svært få, kun om teksten appellerer til meg. (Og mange menn har jo ingen tekst, evt en halv setning eller noen emoji, så de får stort sett alltid til venstre) Og da opplevde at det blir match, og så sletter de matchen etterpå uten et ord. Utrolig irriterende..

Anonymkode: bd117...e35

Både menn og kvinner tilpasser seg realitetene på Tinder. Kvinner blir svært kravstore pga den enorme mengden likes, menn flest vet at sannsynligheten for match er svært lav og da liker man enten alle, de aller fleste eller i hvert fall sveiper svært raskt. Jeg leser i utgangspunktet ikke profiltekster og gidder sjeldent å bla igjennom bildene, ser bare kjapt på første bildet og er videre til neste i løpet av et par sekunder. Må prøve å sveipe effektivt og heller fjerne matcher senere.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...