Gå til innhold

Vis hensyn armbånd

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så lei av dette! For enkelt å få tak på. Mange kunne stått i kø som alle andre.

Anonymkode: 78040...da6

• Liker 5
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du er lei av å vise hensyn. Du kan forvente en lang tråd, og det er kanskje meningen?

Anonymkode: f9dcf...8a1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ok.

Anonymkode: bf7f8...bb2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du er lei av å vise hensyn. Du kan forvente en lang tråd, og det er kanskje meningen?

Absolutt ikke, jeg står i køene på vanlig måte og holder kjeft. Men det er 100% sikkert at det er stor forskjell. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Absolutt ikke, jeg står i køene på vanlig måte og holder kjeft. Men det er 100% sikkert at det er stor forskjell. 

Hvordan ser du hvem som trenger armbånd og ikke da? Ser du også hvem som trenger å ta heis, eller sitteplass på bussen?

• Liker 5
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Du vet ikke alt im barnet/ungdommen. 

Vi har brukt det svært sjeldent,men har innimellom brukt. 

Vi så da vi var i hunderfossen der brukte vi det litt. Andre klarer å være i parken hele dagen. Vårt barn var så sliten etter ca 2.time at vi dro hjem. Ved at vi hadde båndet fikk barnet gjort noen av aktivitetene det hadde gledet seg til uten å måtte stå lenge. Men vi har altid sett ann bruken. For vi har og vært opptatt av at barnet ska stå litt i kø for å lære å stå i kø som alle andre. Vi har og hatt regel at barnet fikk aldri ta samme ting rett etterhverandre pga andre og ska kunne bruke aktivitetene .

Men en ser og friske barn som er rimlig frekke snikker i køen, dytter bort andre fordi de brøyter seg frem og ikke i det hele tatt tar hensyn

Så vi har vært svært lite i parker fordi det ble for mye. 

Anonymkode: 8158a...51a

• Liker 2
  • Hjerte 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan ser du hvem som trenger armbånd og ikke da? Ser du også hvem som trenger å ta heis, eller sitteplass på bussen?

I og med at jeg har det tett på ellers, så vet jeg at det er en del som strengt tatt kunne stått i kø på vanlig måte. Men det skilles ikke på velfungerende osv. Har du det, så har du det. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke synlig på de. Min sønn med autisme, ser helt vanlig ut. Og på Tusenfryd så orker han kanskje å ta 3 karuseller med dette båndet. Uten hadde han ikke dratt dit. Og på Tusenfryd får de bare ta en tur på de populære.

Anonymkode: b2d93...0d9

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du vet ikke alt im barnet/ungdommen. 

Vi har brukt det svært sjeldent,men har innimellom brukt. 

Vi så da vi var i hunderfossen der brukte vi det litt. Andre klarer å være i parken hele dagen. Vårt barn var så sliten etter ca 2.time at vi dro hjem. Ved at vi hadde båndet fikk barnet gjort noen av aktivitetene det hadde gledet seg til uten å måtte stå lenge. Men vi har altid sett ann bruken. For vi har og vært opptatt av at barnet ska stå litt i kø for å lære å stå i kø som alle andre. Vi har og hatt regel at barnet fikk aldri ta samme ting rett etterhverandre pga andre og ska kunne bruke aktivitetene .

Men en ser og friske barn som er rimlig frekke snikker i køen, dytter bort andre fordi de brøyter seg frem og ikke i det hele tatt tar hensyn

Så vi har vært svært lite i parker fordi det ble for mye. 

Anonymkode: 8158a...51a

Jeg snakker ikke om barn. Barneparker er selvsagt for barn, og barn er barn.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg snakker ikke om barn. Barneparker er selvsagt for barn, og barn er barn.

Så du snakke rom voksne? Hvor brukes armbåndet da?

Anonymkode: c14dc...e94

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Så du snakke rom voksne? Hvor brukes armbåndet da?

Hvor? I alle barneparker jeg har vært, Hunderfossen, Dyreparken, Foldvik - skjønner ikke spørsmålet ditt. Det er voksne ja.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvor? I alle barneparker jeg har vært, Hunderfossen, Dyreparken, Foldvik - skjønner ikke spørsmålet ditt. Det er voksne ja.

Vel, voksne har like stor rett til å ta attraksjoner som barn, så jeg ser virkelig ikke noe problem i det...

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ser at man må ha legeerklæring eller ledsagerbevis for å få dette. Så da blir vel dette i samme kategori som "jeg synes ikke kollegaen min burde fått sykemelding". 

• Liker 4
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi er flere voksne som trenger litt mer tid og omtanke uten at du ser det på oss. 

Anonymkode: e8b84...ff8

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mine to ungdommer er voksne. Kan ikke se på de at de har autisme eller andre diagnoser. Begge to blir veldig overstimulerte ved mye folk, varme, solkrem, annerledes klær (prøv å få en shorts på eldste). Men de elsker også å ha det gøy. Og særlig eldste elsker karuseller. Jo verre, jo bedre. Det er ingen av oss som tør å følge ham på alle han vil ta. Men om han hadde måttet stå i vanlig kø hadde han blitt for overstimulert. Og det at han kommer raskere fram til aktiviteten hjelper yngste som slipper å vente så lenge på broren. Hun tar ikke så mange karuseller selv, så det blir mye ventetid.

Vi hadde en nydelig dag på Tusenfryd i år. De holdt ut i 6 timer! Eldste fikk ta alle karusellene hjertet hans begjærte, og yngste fikk ta alle hun var komfortabel med (inkl et par som hun utfordret seg selv med). Vi fikk spist is og kjøpt nok et kosedyr til den voksende haugen hjemme.

Dagen etter ble tilbragt i en stille, kjølig leilighet hvor de stort sett isolerte seg på rommene sine og knapt stakk nesa ut for litt mat. Og dette er det dere ikke ser, dere som klager på at så mange har vis hensyn-armbånd: tilretteleggingsbehovet før, under og etter en aktivitet som deres funksjonsfriske barn ikke har. 

Anonymkode: cdce3...f55

• Liker 3
  • Hjerte 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Så lei av dette! For enkelt å få tak på. Mange kunne stått i kø som alle andre.

Det er selvfølgelig synd at noen misbruker det. Men min unge med autisme sliter i lang kø.

Vi kan fint vente en stund(noe som har kostet heftige meltdowns, kloring, biting, slag, spark, lugging osv), men mer enn 20 min gjør at det blir overload for han.

Så da velger vi visse rides vivil sette pris på som ikke koster oss og to andre barn som ønsker å dele opplevelsen sammen med han med "Vis hensyn" bånd.

Og ærlig talt tror jeg ikke mennesker som deg forstår hvordan det er å leve med barn med spesielle behov og utfordringene det innebærer.

Så give us a fucking break når det kommer til ferier og fornøyelsesparker der ungene våre kan få oppleve nye og artige ting uten at det dreper opplevelsen for oss foreldre og søsken.

For tro meg. Ville heller stått i den køen med funksjonsfriske barn enn med et jævla "Vis hensyn armbånd"

Anonymkode: 1939c...f73

• Liker 4
  • Hjerte 4
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Vel, voksne har like stor rett til å ta attraksjoner som barn, så jeg ser virkelig ikke noe problem i det...

Nei, de har mindre rett.

Anonymkode: 6c454...ce6

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en nesten voksen datter med ME. Hun var med på Hunderfossen forrige uke, fordi hun for første gang på 4 år klarte å være med ut på en større tur. Hun ville dele opplevelsen med sin kusine på 4 år, som hun nesten ikke har vært sammen med fordi hun selv har vært for syk. 

Hun fikk et «hvis hensyn» bånd, men turte ikke å bruke det i frykt for at sånne som trådstarter skulle kommentere det. 

Gratulerer - din holdning til mennesker med usynlig sykdom fører nok til at mange som trenger det kvier seg for å bruke de hjelpemidlene som finnes . 

Anonymkode: c0cd0...aeb

• Liker 4
  • Hjerte 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, de har mindre rett.

Anonymkode: 6c454...ce6

DUST!

Anonymkode: e8b84...ff8

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

På tide å lære av Liseberg, booke tid og plass online - likt for alle.

Nå er vi drittlei av tilrettelegging i hue og ræva. 

Anonymkode: f57ae...1d0

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...