AnonymBruker Skrevet 16. juli #61 Skrevet 16. juli AnonymBruker skrev (På 13.7.2026 den 12.37): Jeg kan forklare, jeg. Jeg er ikke konfliktsky, men opp gjennom årene har jeg lært at det ikke er noe vits å si fra om ting i vår familie. Da møter jeg reaksjoner som at jeg er smålig eller nærtagen, pluss at min mor blir lei seg, noe hun også spiller litt på. At hun f.eks bare ville gjøre en hyggelig ting, også skulle min sjalusi ødelegge den følelsen. Hun gir meg dårlig samvittighet for følelsen jeg sitter med og prøver å forklare, også er det jeg som ender med å si unnskyld, for å bevare freden. Mens jeg innerst inne føler meg fullstendig overkjørt. Min søster er av samme ulla, vanskelig å snakke med. Hun er en som reagerer negativt på alle rundt seg, alle sier og gjør noe hun reagerer på. Hun er veldig mistenksom til folk rundt seg. Vi har ikke en god relasjon pga det, og ikke har hun andre relasjoner heller, hun har skjøvet bort alle venner. Hun har en partner da, de to er som limt sammen, og han er enig med henne i alt hun sier. Jeg ser altså ikke poenget, jeg gidder ikke bruke min energi å si fra, når jeg vet at det ikke ender godt. Jeg opprettet ikke tråden for å råd om hva jeg skal gjøre, men for å få ut følelsene mine. Det hjelper meg. Anonymkode: 07867...5d7 Hei ts, Jeg forstår. Vi som forstår, vi forstår. De som ikke forstår, måtte de aldri erfare. Anonymkode: 41ff6...c25 3 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli #62 Skrevet 16. juli AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hei ts, Jeg forstår. Vi som forstår, vi forstår. De som ikke forstår, måtte de aldri erfare. Anonymkode: 41ff6...c25 Godt sagt❤️ Og sånn er det med det meste her i livet❤️ Anonymkode: 07867...5d7
AnonymBruker Skrevet 16. juli #63 Skrevet 16. juli AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hei ts, Jeg forstår. Vi som forstår, vi forstår. De som ikke forstår, måtte de aldri erfare. Anonymkode: 41ff6...c25 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Godt sagt❤️ Og sånn er det med det meste her i livet❤️ Anonymkode: 07867...5d7 Det eneste vi kan gjøre er å gjøre det vi kan for å la barna våre slippe å kjenne på urettferdighet. Ikke føre det videre til neste generasjon. Anonymkode: 8d41e...459
AnonymBruker Skrevet 16. juli #64 Skrevet 16. juli AnonymBruker skrev (På 12.7.2026 den 20.25): Min søster og jeg fikk bunad av våre foreldre til konfirmasjonen, og alt sølvet fra våre besteforeldre. Nå er vi 35 og 38 år, og min søster har i flere år sagt at hun liker mammas bunad veldig godt (som er en annen bunad enn den vi har lik). Nå skal hun få mammas bunad, inkl alt sølvet som hører til, og mamma sponser i tillegg omsying for henne, sånn at den skal passe perfekt. Min bunad har vært for liten i minst ti år, den har ikke vært sydd ut på noen måte siden konfirmasjonen. Jeg har tenkt på å få den sydd ut, i tillegg til å kjøpe ny bunadsskjorte (for den er også for trang), men det blir en større kostnad jeg ikke har kunnet ta enda. Bunaden til min søster passer henne perfekt, og nå skal hun altså få en bunad til som skal bli skredder- tilpasset. Jeg syns det er urettferdig. Jeg tør ikke si eller viser det høyt, men jeg kjenner at det ikke føles bra. Mamma har ikke så god råd da, så hun kan jo ikke betale omsying for min bunad og kjøpe ny skjorte til meg, i tillegg til at hun skal betale for omsying av den min søster skal få. Jeg skjønner det rasjonelt sett, og jeg vil ikke at hun skal blakke seg på det. Men jeg syns i det minste at min søster burde betale den omsyingen selv, når hun får en bunad opp i hendene inkl alt sølvet. Er det urimelig av meg tenke at dette er litt urettferdig? Anonymkode: 07867...5d7 Her brukte min far 300 000 kr på min bror nylig fordi de trengte en oppgradering i huset. Det er min fars penger, ikke mine. Jeg tenker det er veldig fint for min bror og unner ham det. På samme måte er bunaden din mors til å gi vekk til den hun ønsker, ikke din. Det er heller ikke din arv, arv er det som er igjen den dagen foreldrene går bort. Hva de ønsker å gjøre med egne eiendeler og midler frem til det er rett og slett ikke din sak. Er det en underliggende problematikk her mht forskjellsbehandling? Hvis ikke forstår jeg ikle hva du reagerer på. Anonymkode: d9403...c66 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli #65 Skrevet 25. juli Kjenner på litt av det samme, vet at søskna mine fikk bil, hvilket jeg ikke fikk. Men jeg har bestemt meg for å ventilere med kona og ikke ta det opp. Anonymkode: 3dc5c...cef
Gjest TableLamp Skrevet 25. juli #66 Skrevet 25. juli Skal slike ting være med i et arveoppgjør? Vet at vannskillet går over eller under torva, en kan gi alt en vil mens en lever, men etter ens død skal ting være helt riktig. Om noen eier lite, og velger å gi bunader eller biler, og deretter skal det resterende deles likt, blir det jo ikke likt?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå