AnonymBruker Skrevet 7. juli #61 Skrevet 7. juli Jeg var i Dyreparken med familien i dag - fy faen så jævlig 😂 Først 2 timer fra kø på motorvei til endelig å kunne parkere ved IKEA i gokk, deretter minst 2 timer å vente for hver eneste jævla attraksjon å ta eller se på. Og eviglange køer for å kjøpe seg en kaffe eller få gått på dass. Dyre billetter og lite utbytte. Hylende barn og voksne på randen av skilsmisse - overalt. Tette dasser med boss flytende overalt. Nei, Dyreparken er ikke dimensjonert for dette folkehavet de tillater nå i fellesferien. Men de er en gigantisk pengemaskin. Hunderfossen f.e., er en mye kjekkere park å besøke i fellesferien. Så nei - på dager som denne, bør ikke "special needs"-barn gå foran i noe som helst. Anonymkode: 6901b...0fc 4 3
AnonymBruker Skrevet 8. juli #62 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (På 6.7.2026 den 13.06): Som jeg skrev, så skjønner jeg at det er familier som har det vanskeligere enn oss, og dere er åpenbart en av disse. Det jeg har reagert på i Facebookgruppen er flere innlegg av typen: «I går har barnet fått ADHD-diagnose, hva har vi krav på og hvordan ordlegger vi oss for å få det?» Har også lest en del innlegg der barna blir tenåringer og ønsker seg inn i blant annet førstegangstjenesten. De som har ADHD er i utgangspunktet ikke tjenestedyktig, men man kan søke om å komme inn. Et gjentakende problem jeg har sett er at barnet har hatt både ledsagerbevis og hjelpestønad, og derfor får avslått søknad. Mens det allikevel hevdes at tenåringen ikke har så store utfordringer at det vil bli problematisk å gjennomføre førstegangstjenesten, da har de vel sannsynligvis heller ikke hatt store nok utfordringer til at de burde hatt ledsagerbevis og hjelpestønad. Anonymkode: 74fce...a38 Selvsagt lurer foreldre på hva de har krav på og hvordan de skal ordlegge seg når barnet har fått en diagnose! Er så mye usikkerhet som dukker opp når en diagnose er satt. Skole, utdanning, jobb,hvordan bo. Hjelpestønad, grunnstønad. Hjelp i hjemmet. Og ja får å få hjelp en i utgangspunktet har krav på sier selv fagpersoner at en må smøre på for å få noen få prosent av det en har krav på. Og dette reagerer du på? Du aner ikke hvor heldig du er. Anonymkode: 6a287...e04 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli #63 Skrevet 8. juli Hvordan funker dette når man blir voksen? Jeg har i voksen alder fått diagnosene autisme og ADHD, og sliter veldig med å stå i kø. Men jeg klarte jo å få barn før jeg fikk diagnosene, og de vil jo gjerne i feks Dyreparken og andre parker. Det ser så langt ikke ut til at de har arvet mine «feil» (5 og 7 i år). Kan jeg få solsikkebånd eller tilsvarende så jeg kan ha med ungene mine på slikt? Jeg har jo òg lyst til å være med på attraksjoner, men har holdt meg unna siden jeg sliter med å stå i køer grunnet folkemengden.. Anonymkode: 4045a...714 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå