AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 14:51 #61 Skrevet tirsdag kl. 14:51 Har tillit til rettssystemet men ikke til politiet Anonymkode: 8a7d4...899
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 15:04 #62 Skrevet tirsdag kl. 15:04 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hvorfor gadd svindleren å betale tilbake? Hva motiverte han til å gjøre det? Anonymkode: 714c5...2b8 En privatetterforsker har en helt annen verktøykasse enn politiet. De etterforsker, fordi de får betalt og har mulighet, der politiet bare henlegger. Det gjøres forhandlinger, de fungerer som advokater, mer eller mindre. Som regel unngår man da en politianmeldelse og offentlig lys, media feks. Det ordnes privat. Anonymkode: 0d895...a2d 1
Serafin Skrevet tirsdag kl. 15:11 #63 Skrevet tirsdag kl. 15:11 AnonymBruker skrev (På 2.7.2026 den 19.54): De aller fleste saker blir henlagt. En liten del ender med dom. Dommen er som oftest en vits. Så nei, jeg har ikke tillit. Anonymkode: 8cab6...bc6 Ikke døm saker når du ikke selv dømmer som dommer.
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 15:12 #64 Skrevet tirsdag kl. 15:12 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Har tillit til rettssystemet men ikke til politiet Anonymkode: 8a7d4...899 Det er motsatt. Politiet er ikke godt nok, men viljen er større der. Anonymkode: 102c7...859
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 15:19 #65 Skrevet tirsdag kl. 15:19 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Hvorfor gadd svindleren å betale tilbake? Hva motiverte han til å gjøre det? Anonymkode: 714c5...2b8 https://torpedoinkasso.no/ Anonymkode: 5b3f9...736
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 15:22 #66 Skrevet tirsdag kl. 15:22 Ja, det har jeg. Bevisbyrden er og blir stor. Det er bra. Det er bedre at ti skyldige går fri, enn at én uskyldig blir satt inn. Politiet, der i mot, null tillit! Anonymkode: 887b5...631
Forumaktivitet Skrevet tirsdag kl. 15:31 #67 Skrevet tirsdag kl. 15:31 Ja, har tillit til politiet og til rettsvesenet i Norge. Ingen system er perfekte. Kan hende noe er som Lotto-spill (utallet av en dom). Hva er alternativet.
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 20:29 #68 Skrevet tirsdag kl. 20:29 Serafin skrev (5 timer siden): Ikke døm saker når du ikke selv dømmer som dommer. Så jeg kan ikke ha en mening om saker som jeg har bakromskjennskap til fordi jeg er ikke dommer?! Hahaha dette var dagens. Anonymkode: 8cab6...bc6 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 10:28 #69 Skrevet onsdag kl. 10:28 Jeg har liten tillit. De fleste har ikke råd til en rettssak, og dermed vinner den rike/ mektige parten. Videre har vi et av verdens dyreste inkassosystemer som også går mest utover de med minst fra før. Noen veldig få saker kan bli økonomisk umulige å rette opp i. Noen hundralpper blir raskt 15.000,-. Norge har en ganske dårlig rettssikkerhet overfor de nederst på stigen. For ganske mange midt på stigen også, om man ikke har forsikring som dekker advokat. Anonymkode: d2f7e...d9f 1
Blåttvann Skrevet onsdag kl. 10:36 #70 Skrevet onsdag kl. 10:36 Nei. Jeg tenker at nesten uansett hva saken gjelder så blir den henlagt. Deretter skal det mye til for å bli dømt. Og de som får dommer mot seg får knapt straff. Men hvis du spør om jeg tror at de som er dømt faktisk har gjort det de er dømt for så er svaret ja. Selv om jeg tror det er noe snusk i maskineriet og at vi ikke har lært nok av tidligere justismord. 1
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #71 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (På 7.7.2026 den 17.22): Ja, det har jeg. Bevisbyrden er og blir stor. Det er bra. Det er bedre at ti skyldige går fri, enn at én uskyldig blir satt inn. Politiet, der i mot, null tillit! Anonymkode: 887b5...631 Dårlig erfaring? Anonymkode: 407e7...3d2
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #72 Skrevet 14 timer siden Nei, dessverre. Det ødelegges av mangel på kapasitet og ressurser. Du kan sitte med bevis herfra til neste år, svart på hvitt og fullt sporbart. Allikevel skjer det ingenting. Vi er nesten hjelpeløse i møte med økonomisk kriminalitet. Hjelper lite å ha et lovverk når det får null konsekvens hvis du bryter det. Du kan bruke ukesvis på å samle informasjon som sendes tilsynsmyndighetene, allikevel skjer det ingenting. Regnet ut hva avgiften min yrkesgruppe betaler inn, over 30 millioner i året. Det burde vært mulig å finansiere en viss dekning. Allikevel klarer de knapt å holde i 20-40 saker i året, det tar åresvis før noe følges opp. De som har skjønt det og ikke innehar moral i livet, kan bare ture på som de vil. Anonymkode: 34991...fa0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå