AnonymBruker Skrevet 2. juli #41 Skrevet 2. juli Nå fikk jeg lyst til å bli moderator på KG kun for å stenge tråden og si at den ble henlangt. I min forrige jobb anmeldte jeg en tresifret kriminelle handlinger, alle med 100% perfekte bevis samt navn og addresse på de kriminelle, alle bortsett fra 1 ble henlagt (en mann i 40årene som lærte sin sønn på rundt 6 å stjele). Samme folkene som stjeler igjen og igjen, millionvis av kroner rett i dass. Norge er flink på suicidal empathy... La folk stjele fritt, selv om det betyr at bedriftene går konkurs og vi mister arbeidsplassene og skatteinntekten. Kanskje vi skal gå rett til kommunisme slik hele landet kan gå konkurs. Anonymkode: 4d279...1cc 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #42 Skrevet 2. juli Det er bare tull. Rettferdighet finnes ikke i Norge. Jeg ble lurt for 20000kr på finn.no så jeg ga alle detaljer som jeg hadde om personen, i dag jeg anmeldte, i mindre enn 24 timer saken ble henlagt. Og skrev mangel på kapasitet derfor vi henlegger saken din. Trenger du rettferdighet her det er ikke vits å kaste bort tiden din. Gjør selv det du kan best å glemme om rettferdighet i Norge og hele verden. Anonymkode: f1672...c05 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #43 Skrevet 2. juli Nei. Dessverre har mange land langt verre rettferdighet. Anonymkode: 600b9...215 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli #44 Skrevet 3. juli Ingen tillitt what so ever. Det virker som man kan dømme henimot hvem som helst for hva som helst om viljen er der. Og jeg syns det blir verre og verre der folk får strenge dommer for lite, mens vanekriminelle blir tatt i med silkehansker. Dommen til Høiby fremstår f.eks latterlig streng og basert på vond vilje, ikke rettferdighet i forhold til hva han faktisk har gjort. Hvor mange narkomane har ikke gjort tusen ganger verre ting uten å dømmes i det hele tatt? Anonymkode: 18e18...403 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 07:53 #46 Skrevet tirsdag kl. 07:53 Nei. Jeg ville ikke gått til politiet hvis vi blir utsatt for kriminalitet. Jeg har erfart at folk får mye bedre hjelp av privatetterforskere og deres medhjelpere. Anonymkode: 0d895...a2d 3 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 08:02 #47 Skrevet tirsdag kl. 08:02 Ingen grunn til å ha tillit når man VET det er mye korrupsjon i det systemet. Man kan ikke være helt naiv . Men går jo ann å prøve da hvus du har råd.....🙄 Anonymkode: a3b3f...784 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 08:07 #48 Skrevet tirsdag kl. 08:07 Ikke når politimannen som banket opp en fyr som sto med hendene i lomma slapp unna. Og ikke når tre voldtektsmenn som dopet ned og voldtok en jente slapp unna. Men etter den saken var det slutten på at vanlige folk skulle dømme. Det var de vanlige folkene eller nærmere bestemt en kvinnelig lærer som frifant mennene fordi offeret hadde øynene åpne under voldtekten. Har denne damen aldri truffet på fulle er rusa folk som er ute av stand til å ta vare på seg selv, men har øynene åpne? Har denne damen sittet inne hele livet uten venner eller er medlem i en kristelig sekt/menighet? Sånt gjør meg så sint. Og så driver sakkyndige å forteller at en farlig mann har forandret seg så han kan slippes ut fra forvaring. Han kommer ut og fortsetter i samme spor og nå er enda flere menneskeliv ødelagt. Psykopater forandrer seg ikke. Kun vanlige folk med mildere dommer kan endre vei i livet. Anonymkode: 714c5...2b8 4
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 08:08 #49 Skrevet tirsdag kl. 08:08 Rettsuatemet har jeg ikke mye erfaring med.. men politiet nei 😕 har hatt et par truende situasjoner med ekskjæreste der jeg trengte hjelp og de ikke kunne sende noen ut. Og en crazy stalker. Har og kjentfolk som har hatt problemer med «de på kontoret» Anonymkode: 26938...a6e 3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 08:08 #50 Skrevet tirsdag kl. 08:08 Min illusjonsboble er sprukket for mange år siden, så jeg har ikke noe problem med å innse at verdens beste Norge allikevel ikke er verdens beste. Helsesystemet er en vits, så det overrasker meg ikke om rettssystemet også er en vits. Anonymkode: 9dbf2...713 4
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 08:10 #51 Skrevet tirsdag kl. 08:10 AnonymBruker skrev (På 2.7.2026 den 20.02): Nei, alt for mange rusmisbrukere som ikke gjør annet enn å stjele når de er ute. Det hadde vært mest gunstig for samfunnet at de bare satt inne. La oss si type 3 strikes, og så får de 20 år som i USA og på New Zealand. Anonymkode: c9776...27c Nå må du slutte. Å stjele er så mildt. Surt ja. Men du setter ikke stakkars uheldige mennesker i fengsel for livet eller 20 år pga stjeling. 3 strikes loven er ikke bra. Folk i havner i fengsel for livet pga en ubetalt fartsbot. Anonymkode: 714c5...2b8 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 08:34 #52 Skrevet tirsdag kl. 08:34 AnonymBruker skrev (På 2.7.2026 den 21.29): I USA er tilbakefallraten så høy som 70-80 prosent bare ett år etter løslatelse. 3 strikes fungerer ikke der. Anonymkode: cc486...5e0 Det bare fyller opp fengslene. Og fengslene er privateid i USA så fengslene tjener penger på det. Og en person som er tatt tre ganger uansett hva havner da i fengsel i lang tid. Bare mord eller voldtekt burde gjøre at noen sitter så lenge. Ikke stjele en sykkel, røyke litt marihuana og ha en ubetalt bot. Anonymkode: 714c5...2b8 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 08:39 #53 Skrevet tirsdag kl. 08:39 Verken til rettssystemet eller til politiet. Politiet «beskytter» kvinner ved å si: «Bare ring oss hvis han gjør noe mer…», dvs.hvis han dreper meg. Ok, jeg ringer da… Eller at de anbefaler å anmelde den som truer meg. Ok, men hvem skal beskytte meg etter at jeg har anmeldt? Ingen. Anonymkode: 407e7...3d2 2 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 08:43 #54 Skrevet tirsdag kl. 08:43 alfathealfa skrev (På 2.7.2026 den 22.06): Det hjalp vel ikke at VK hadde tafsa på småunger før og var straffet for det. Fra NRK: «Han ble spurt av politiet om hvorfor han gjorde det mot ei lita jente, og svarte: - Det var det eneste jeg kunne få. Men jeg drømte om ei ordentlig jente. Han har i avhør også innrømmet at jenta gråt og ga uttrykk for at det han gjorde mot henne var vondt.» Han holdt på i to år med den ungen. Burde sikkert vært mer fra meg over at han «ble dømt uten et eneste bevis» bare fordi kompisen sa det og han hadde historikk. Sikkert mange barn og voksne som har blitt skånet for overgrep fordi Viggo Kristiansen satt inne i så mange år. Han innrømmet mange flere overgrep enn det. Og å stå utenfor kvinners vindu og se inn. Han sa om barna "de er så lette å lure de små". Bare en psykopat kan holde på sånn. Anonymkode: 714c5...2b8 3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 08:58 #55 Skrevet tirsdag kl. 08:58 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei. Jeg ville ikke gått til politiet hvis vi blir utsatt for kriminalitet. Jeg har erfart at folk får mye bedre hjelp av privatetterforskere og deres medhjelpere. Anonymkode: 0d895...a2d Fortell mer. Anonymkode: 714c5...2b8
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 10:39 #56 Skrevet tirsdag kl. 10:39 Ja. Kan feil skje? Så klart. Ingenting er ufeilbart. Anonymkode: 30905...1b5
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 10:50 #57 Skrevet tirsdag kl. 10:50 AnonymBruker skrev (På 2.7.2026 den 22.15): Nei, ikke 100% tillit. Ofte virker det som om loven er på kjeltringenes side. Skjønner heller ikke hvorfor lovens strengeste straff ikke blir brukt som standard når det er bestialske drap. Anonymkode: 361bb...86c En god person gjør noe feil og får lovverket slengt etter seg. En yrkeskriminell får strafferabatt. Tygg litt på den. En ting jeg har undret på: En mann (mann A) er mistenkt for noe og satt i varetekt. Han blir dømt uskyldig og satt fri. Lite annet skjer enn at han fortsetter med livet sitt. En annen mann (mann B) blir mistenkt for noe og satt i varetekt, mens han blir funnet skyldig og dømt til soning. Så trekker de i fra tiden han har sittet i varetekt på soningstiden. Virker det ikke litt som om mann B "tjener" på systemet? Mann A får ingenting annet enn skammen, mens B får soningsrabatt?! Anonymkode: 8cab6...bc6 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 11:17 #58 Skrevet tirsdag kl. 11:17 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fortell mer. Anonymkode: 714c5...2b8 Jeg kan nevne svindelsak og tyveri. Privatetterforsker fant ut av det, og ordnet tilbakebetaling som også dekket kostnader. Dette er saker som bare henlegges av politiet. Anonymkode: 0d895...a2d 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 14:41 #59 Skrevet tirsdag kl. 14:41 AnonymBruker skrev (3 timer siden): En god person gjør noe feil og får lovverket slengt etter seg. En yrkeskriminell får strafferabatt. Tygg litt på den. En ting jeg har undret på: En mann (mann A) er mistenkt for noe og satt i varetekt. Han blir dømt uskyldig og satt fri. Lite annet skjer enn at han fortsetter med livet sitt. En annen mann (mann B) blir mistenkt for noe og satt i varetekt, mens han blir funnet skyldig og dømt til soning. Så trekker de i fra tiden han har sittet i varetekt på soningstiden. Virker det ikke litt som om mann B "tjener" på systemet? Mann A får ingenting annet enn skammen, mens B får soningsrabatt?! Anonymkode: 8cab6...bc6 Du kan få erstatning for hver dag du satt inne. Hørt om en som fikk det. Anonymkode: 714c5...2b8
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 14:43 #60 Skrevet tirsdag kl. 14:43 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg kan nevne svindelsak og tyveri. Privatetterforsker fant ut av det, og ordnet tilbakebetaling som også dekket kostnader. Dette er saker som bare henlegges av politiet. Anonymkode: 0d895...a2d Hvorfor gadd svindleren å betale tilbake? Hva motiverte han til å gjøre det? Anonymkode: 714c5...2b8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå