Gå til innhold

Hund nabo og besserwissere

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har to små hunder. De bjeffer og jager alt som beveger seg ute. Spes når jeg ikke er i nærheten og stopper de. 
naboen sender melding og skriver: er det dine hunder som bjeffer så voldsomt? 
jeg bekrefter at det er det, og at de blir slik når det er barnehager som går forbi og det er aktivitet rundt huset. 
så svarer hun: det hadde aldri mine hunder fått lov til. 

orket ikke svare på den. Hva skal man svare? 
De har selv hunder som bjeffer og de holder på med båndsag fra morgen til kveld og det er mye lyd derfra også. 
De er «ekspert på hundehold» typ irriterende. Om jeg gir mine en godbit så kommer det alltid kommentarer om at det går ikke deres hunder fordi det inneholder det og det. Og de vet alt best om hund osv. 

bør jeg svare? Vil ikke ha dårlig relasjon heller 

Anonymkode: b0565...cd4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hunder som bjeffer på alt som rører seg er vanligvis eier-relatert, ja. Små hunder ser ut til å få mindre lydighetstrening enn større, sånn statistisk sett. Sikkert fordi det er mer åpenbart at store hunder krever innsats. 

• Liker 6
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har to små hunder. De bjeffer og jager alt som beveger seg ute. Spes når jeg ikke er i nærheten og stopper de. 
naboen sender melding og skriver: er det dine hunder som bjeffer så voldsomt? 
jeg bekrefter at det er det, og at de blir slik når det er barnehager som går forbi og det er aktivitet rundt huset. 
så svarer hun: det hadde aldri mine hunder fått lov til. 

orket ikke svare på den. Hva skal man svare? 
De har selv hunder som bjeffer og de holder på med båndsag fra morgen til kveld og det er mye lyd derfra også. 
De er «ekspert på hundehold» typ irriterende. Om jeg gir mine en godbit så kommer det alltid kommentarer om at det går ikke deres hunder fordi det inneholder det og det. Og de vet alt best om hund osv. 

bør jeg svare? Vil ikke ha dårlig relasjon heller 

Du høres ganske uspiselig ut. Jeg har også to hunder, ikke snakk om at de hadde fått lov til å bjeffe og jage på hverken folk eller ting ute. 
Ønsker du å være hundeeier, så må du oppdra hundene dine. Det er ikke snakk om kjefting og dårlig stemning, men avledning og innlæring av gode vaner. 
selvfølgelig bjeffer hunder innimellom, det er jo språket dems, men ingen hunder burde bjeffe i tide og utide. 

Anonymkode: 1efdf...ac3

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke svart noe mer nå.

Så har du til gode å si at «din ektefelle ikke får lov til å bråke med sag om kvelden».en dag det trengs. Kanskje bare se på dem og tenke det når de bråker er nok.

Anonymkode: 5ba75...342

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ville ikke svart noe mer nå.

Så har du til gode å si at «din ektefelle ikke får lov til å bråke med sag om kvelden».en dag det trengs. Kanskje bare se på dem og tenke det når de bråker er nok.

Anonymkode: 5ba75...342

Våre hunder får heller ikke lov å bjeffe, tar de jo hver gang de gjør det. Men noen ganger er jeg på butikken eller gjør andre ting. Er også på jobb. Så jeg sitter ikke oppå hundene hele tiden. 
Jeg har en fridag i uka og da står hennes hunder å bjeffer i timesvis alene hjemme. Men stort sett stille når hun har kommet hjem. 
vi har også et fellesområde der de tar seg til rette og legger alt av gammelt ræl, planker og dritt som hoper seg opp. Jeg har aldri sagt noe på det. Jeg er raus og rund i kantene. De er kronisk negative og tung, så jeg orker ikke konflikt med de. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du høres ganske uspiselig ut. Jeg har også to hunder, ikke snakk om at de hadde fått lov til å bjeffe og jage på hverken folk eller ting ute. 
Ønsker du å være hundeeier, så må du oppdra hundene dine. Det er ikke snakk om kjefting og dårlig stemning, men avledning og innlæring av gode vaner. 
selvfølgelig bjeffer hunder innimellom, det er jo språket dems, men ingen hunder burde bjeffe i tide og utide. 

Er du med hundene dine hele dagen? Du er ikke på jobb? 
når jeg er med de er det nok med at jeg kremter så slutter de. 
har full kontroll på mine hunder. Hatt hund i 15 år 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er du med hundene dine hele dagen? Du er ikke på jobb? 
når jeg er med de er det nok med at jeg kremter så slutter de. 
har full kontroll på mine hunder. Hatt hund i 15 år 

Jeg er på jobb jo, men jeg har kamera med både lyd og bilde. Aldri opplevd at mine bjeffer i hytt og gevær. Bor midt i et nabolag med mennesker, biler, hunder, katter osv går forbi hele tiden. De bjeffer ikke på noe. De bjeffer heller ikke om det ringer på eller slike ting. 
Vi burde normalisere det å oppdra dyrene våre. Du har jo tydeligvis ikke full kontroll på de om de bjeffer og jager både mennesker og ting. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg er på jobb jo, men jeg har kamera med både lyd og bilde. Aldri opplevd at mine bjeffer i hytt og gevær. Bor midt i et nabolag med mennesker, biler, hunder, katter osv går forbi hele tiden. De bjeffer ikke på noe. De bjeffer heller ikke om det ringer på eller slike ting. 
Vi burde normalisere det å oppdra dyrene våre. Du har jo tydeligvis ikke full kontroll på de om de bjeffer og jager både mennesker og ting. 

Du må da være hundeekspert du da 😅 vi har inngjerdet hage så de går fritt. At de løper mot gjerdet å bjeffer når folk går fordi gjør de. Det er rasen. Vi har tidligere hatt hund som aldri bjeffet, grunnet rasen. 
jeg tror ikke på deg. Dine hunder må jo lide hvis de ikke kan lage en lyd når de er alene 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du må da være hundeekspert du da 😅 vi har inngjerdet hage så de går fritt. At de løper mot gjerdet å bjeffer når folk går fordi gjør de. Det er rasen. Vi har tidligere hatt hund som aldri bjeffet, grunnet rasen. 
jeg tror ikke på deg. Dine hunder må jo lide hvis de ikke kan lage en lyd når de er alene 

Jeg orker ikke å diskutere med en så uspiselig person som deg. Jeg føler med naboene dine. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er rasen ? Dårlig unnskyldning for dårlig hundehold. 

Har selv en rase som er kjent for å bjeffe mye, men det har de blitt avlært. Krever en del jobb, og dessverre ser jeg mange hundeeiere som deg som ikke gidder å ta den jobben.

Anonymkode: 84fe7...c1e

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har selv en rase som er kjent for å bjeffe mye, men det har de blitt avlært. Krever en del jobb, og dessverre ser jeg mange hundeeiere som deg som ikke gidder å ta den jobben.

Kjere vene 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg orker ikke å diskutere med en så uspiselig person som deg. Jeg føler med naboene dine. 

Uspiselig person? For et menneske du er 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kjere vene 

Kjere? Hva slags ord er det?

AnonymBruker
Skrevet

At hundene bjeffer er desverre en mangel på eier. Man kan fint trene hundene til å ikke bjeffe på alt.

Anonymkode: bbdb0...d44

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke bra for hundene å stresse seg opp slik at de bjeffer på alt som passerer ute. Hva naboen din sier er ikke relevant, tenk heller på velferden til hundene dine. 

Vil anbefale kurs evt at du får en dyktig atferdsterapeut hjem til deg som kan hjelpe deg til å trene på dette.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke folk som skaffer seg en rase som ja, er kjent/avlet for å varsle, når de bor et sted med masse bevegelse og folk. Det er slitsomt for disse hundene også at det er så mange distraksjoner, så man må bruke tid på å lære de at det ikke er noe som skal varsles om. Vil si det er mer jobb enn med større hunder.

Som postbud er det desidert de minste gneldrehundene som er de mest slitsomme. De har ofte høye lyder som skjærer i ørene. Skal jeg levere mye på et stativ, så er det jo konstant gneldring i mange minutter. Må mentalt forberede meg når jeg skal levere på disse plassene, da jeg har opplevd å få hodepine. Kan dessverre ikke ha i ørepropper, da jeg er avhengig av å ha kontroll på biler og folk rundt meg.

Anonymkode: 772cb...ddd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Skjønner ikke folk som skaffer seg en rase som ja, er kjent/avlet for å varsle, når de bor et sted med masse bevegelse og folk. Det er slitsomt for disse hundene også at det er så mange distraksjoner, så man må bruke tid på å lære de at det ikke er noe som skal varsles om. Vil si det er mer jobb enn med større hunder.

Som postbud er det desidert de minste gneldrehundene som er de mest slitsomme. De har ofte høye lyder som skjærer i ørene. Skal jeg levere mye på et stativ, så er det jo konstant gneldring i mange minutter. Må mentalt forberede meg når jeg skal levere på disse plassene, da jeg har opplevd å få hodepine. Kan dessverre ikke ha i ørepropper, da jeg er avhengig av å ha kontroll på biler og folk rundt meg.

Anonymkode: 772cb...ddd

Det er ikke masse bevegelse og folk her vi bor, men det hender bjeffer hvis en hel barnehage går forbi og stopper å ser på de. Samme med folk som går forbi. De bjeffer aldri når vi er hjemme, de prøver seg men da er det nok med et kremt. 
vi har vært både på valpekurs og også snakket med dyrlege om det. Det er lite vi kan gjøre med dette. Naboens hunder (store) bjeffer konstant når de er hjemme alene. Mye hunder i gata her som bjeffer, starter en så smitter det nedover i gata på de andre hundene. 
Vi brukte også halsbånd med vibrerende når de bjeffet, men det var plagsomt for de å bruke. 
Vi vet alt om hundehold, og vi har tidligere hatt to valper boende hos oss 1 år, som ble trent opp, nå er de vertifiserte politihunder. 
poenget er ikke hundene men naboen som sender slike meldinger. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde vi hatt dårlig hundehold hadde vi vel heller ikke klart å trene opp 2 valper til å bli sertifisert politihunder. Det har vi gjort. 
sammen med eier. 
De bodde hos oss 1 år. 

AnonymBruker
Skrevet

Noen hunder har vakt instinkt. Jeg har også hatt hunder som ikke har bjeffet eller reagert på ringeklokken, men dog en helt annen rase. 
De jager ikke mennesker men de løper mot gjerdet og bjeffer. De fleste stopper og klapper de og da er de happy. 

Skrevet

Hva skal man svare? 

"Beklager. Jeg har forsøkt, har dere noen gode tips?"

Anonymkode: b69b9...e3f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...