AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #21 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Om di har vært sammen med mannen din i 18 år og ikke ønsker å la mannen få se telefonen din så ville jeg også mistenkt at du har noe å skjule. Samboer låner ofte telefonen min hvis hun trenger å sjekke noe og telefonen hennes ligger en annen plass eller at den er utladet. Ser virkelig ikke problemet med dette. Selvfølgelig skal man ikke ha noe i et samliv. Anonymkode: a5bec...686 Det er heller rart å plutselig etter 18år ha et ønske om å sjekke mobilen. Det er rart å etter 18år plutselig spørre om hvorfor bilder av han ikke legges ut. Hvorfor er det plutselig så viktig nå? Anonymkode: 0292a...012 2
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #22 Skrevet 20 timer siden Det er rart at mobilen er like privat som en dagbok, men en dagbok har ikke tilgang til hele verden. Vi kommuniserer med andre, får sinnsykt mye inntrykk og jeg må ærlig si at mobilbruk trigger meg noe voldsomt etter jeg oppdaget utroskap selv. Hvis noen legger vekk telefonen når jeg kommer, låser den eller svarer på meldinger i hytt og pine kjenner jeg at jeg faktisk blir dårlig. Drittlei av mobiler😂🤮 Anonymkode: e665d...376
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #23 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Hei. Mannen spurte meg plutselig i går om hvorfor jeg aldri la ut bilder av han på mine offentlige profiler. Spurte han hvorfor jeg skulle gjøre det? Nei det synes han var rart at jeg aldri gjorde. I tillegg ville han se Messengeren min og hvem jeg snakka med. Spurte han hva som feilte han og nekta. Har vert sammen i 18 år så skal han plutselig oppføre seg som en veldig sjalu person uten grunn. Som at han er en far som skal sjekke telefonen min. Synes det hele var litt...tja. Fikk litt avsmak. Hva tenker dere? Anonymkode: 8f84c...089 Hva har skjedd frem til nå for at han skal oppføre seg slik? Jeg hadde oppført meg slik dersom jeg fikk følelsen av at partner gjorde noe og endret adferd. Hvordan har du endret deg siste året/halvåret? Noe må det være som gjør at han er trigget. Noe du har sagt eller gjort på et tidspunkt. Noe som har skjedd. Ja, han KAN være utro selv som andre sikker vil hoppe til umiddelbart. Men lite trolig. Ja, han KAN ha begynnende demens eller sndre diagnoser som fører til endret oppførsel. Men begynn med deg selv og endringer hos deg. Spør du han og får en rolig åpen samtale så finner du kanskje ut hvorfor. Og at du nekter er også et tegn på at du skjuler noe. Hvis jeg hadde spurt min kjæreste så hadde han vist meg. Han hadde også fått sett mine men problemet vårt er at jeg er mye mer sosial enn han, og han forstår ikke alltid at ting ikke er det han tror det er. Så det ville sikkert blitt konflikt pga. hans manglende sosiale antenner. Anonymkode: fd986...614
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #24 Skrevet 20 timer siden Som venninne av flere gifte kvinner og samboende kvinner misliker jeg tanken sterkt på at en ektemann skal sitte og snoke i meldinger jeg og hun har sendt til hverandre eller at hun eventuelt forteller ektemannen ting jeg har betrodd henne i fortrolighet. Greit å ikke si så mye da uansett. Anonymkode: d06ba...34f 6 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #25 Skrevet 20 timer siden Aldri om jeg hadde gitt en mann tilgang til mine personlige meldinger, mail osv. 5 måneder eller 25 år, NEI. Man har rett til et privatliv selv om man er så dum at man er i et forhold. Spørsmålet her er hvorfor er dette plutselig en greie for han 18 år sammen og nå er han usikker? Er ganske så sikker på at han har vært å vifta med pikken sin selv og fører dette over på deg. Ta en test for kjønnsykdommer og følg med på mannen, er jo tydelig noe som er off. Anonymkode: 98e1b...6c4 6 1 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #26 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Vi har rett til privatliv selv om vi er i et forhold. Det blir som å åpne andres brevpost noe som vi oppi åra er oppdratt med er stengt forbudt. Anonymkode: 3e58e...d48 Jepp, og ikke minst har de vi har samtaler med rett på privatliv. Anonymkode: a2e30...735 6 1 1
Macro Skrevet 20 timer siden #27 Skrevet 20 timer siden Snok1 skrev (4 minutter siden): OK. Lykke til. Jeg er ikke ute etter å ta deg. Nei, men jeg er litt lei av at du mener så bastant om andres hele tiden. Jeg vet ut i fra det både du og jeg skriver her inne at vi og de vi omgås fungerer veldig ulikt. Min mann hadde ikke blitt mer usikker av min håndtering. Min tydlighet har alltid trygget han når noe mellom oss eller utenfor oss har gjort han usikker😊 Meget mulig du kjenner folk som hadde blitt mer utrygge av min håndtering, men jeg svarer ut ifra mitt forhold. Jeg sitter ikke med en fasit som passer alle. 2
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #28 Skrevet 20 timer siden Eksen min spurte også om det, svarte han at det er helt uaktuelt da jeg har voksne barn, venninner som kan skrive om private ting som kun er ment tl meg. Er en av grunnene til at han er en eks Anonymkode: ef5a9...ddb 4
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #29 Skrevet 19 timer siden Macro skrev (4 minutter siden): Nei, men jeg er litt lei av at du mener så bastant om andres hele tiden. Jeg vet ut i fra det både du og jeg skriver her inne at vi og de vi omgås fungerer veldig ulikt. Min mann hadde ikke blitt mer usikker av min håndtering. Min tydlighet har alltid trygget han når noe mellom oss eller utenfor oss har gjort han usikker😊 Meget mulig du kjenner folk som hadde blitt mer utrygge av min håndtering, men jeg svarer ut ifra mitt forhold. Jeg sitter ikke med en fasit som passer alle. Faktum. Er at uavhengig av personlighet, vil det sjelden nøye seg med én kontroll når et slikt invaderende behov melder seg. At din mann har helt andre reaksjonsmønstre, er vel greit det? Men har du informert dine venner om at du, som godt voksen kan finne på å dele alt de sender deg? Jeg vil jo gå utifra at dt jeg deler med ei venninne ikke hør videre uten avtale.. Her ville noe slikt vært totalt uaktuelt Anonymkode: ca728...69e 3 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #30 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er heller rart å plutselig etter 18år ha et ønske om å sjekke mobilen. Det er rart å etter 18år plutselig spørre om hvorfor bilder av han ikke legges ut. Hvorfor er det plutselig så viktig nå? Anonymkode: 0292a...012 Det er vel gjerne en årsak til at man plutselig ønsker å se på partnerens mobil.. Er mange som skulle ønske de tok signalene på alvor tidligere og krevde innsyn før det var før de oppdaget utroskapen på annen måte. Trygghet i et samliv handler ikke å tro blindt på den andre, i likhet med respekt så er det noe man oppnår gjennom sine handlinger. Derfor er åpenhet det viktigste i samlivet. Anonymkode: a5bec...686 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #31 Skrevet 19 timer siden Det er ikke det at jeg ikke kunne vise han meldingene mine, men når han nesten krevde det så ble jeg sint og nekta. Som at jeg nesten blir bedt om å vise frem telefonen min. Har ikke følt at det er noe mistenkelig med han, heller omvendt at han er mer mistenkelig mot meg. Anonymkode: 8f84c...089 1
Snok1 Skrevet 19 timer siden #32 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Derfor er åpenhet det viktigste i samlivet. Åpenhet og kontroll jobber mot hverandre. De er ikke det samme. 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #33 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Som venninne av flere gifte kvinner og samboende kvinner misliker jeg tanken sterkt på at en ektemann skal sitte og snoke i meldinger jeg og hun har sendt til hverandre eller at hun eventuelt forteller ektemannen ting jeg har betrodd henne i fortrolighet. Greit å ikke si så mye da uansett. Anonymkode: d06ba...34f Sikkert nok for han å se hvem hun har skrevet med, ikke hva hun har skrevet om i detalj til venninner - det sier jo seg selv at kan være sensitivt for venninenr. Anonymkode: 128e4...25e 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #34 Skrevet 19 timer siden Det er forøvrig ulovlig å dele private meldinger og bilder til andre uten avstanders samtykke. Anonymkode: d06ba...34f 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #35 Skrevet 19 timer siden Det er veldig rart å plutselig oppføre seg sånn uten grunn. Anonymkode: a0f2a...9ad 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #36 Skrevet 19 timer siden De aller færreste som vil se meldinger bryr seg vel om hva Helga og Olga skriver om hekling, eller Helene og Renate om vibratorer, eller Helge og I've om bilmekking. Man tråler ikke samtaler mellom uinteressante mennesker. Man vil se om det er samtaler med mistenkelige (spesifikke personer) er det jeg ser for meg. Ikke hva Gunnhild og kona skrev om i forrige uke eller Alf-Jørgen og mannen i forgårs.... Eller tar jeg feil? Pleier man å gidde å lese andres hverdagsliv? Trodde man ville se om den sexy kollegaen eller hemmelige "vennen" hadde sendt melding. Anonymkode: fd986...614
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #37 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): De aller færreste som vil se meldinger bryr seg vel om hva Helga og Olga skriver om hekling, eller Helene og Renate om vibratorer, eller Helge og I've om bilmekking. Man tråler ikke samtaler mellom uinteressante mennesker. Man vil se om det er samtaler med mistenkelige (spesifikke personer) er det jeg ser for meg. Ikke hva Gunnhild og kona skrev om i forrige uke eller Alf-Jørgen og mannen i forgårs.... Eller tar jeg feil? Pleier man å gidde å lese andres hverdagsliv? Trodde man ville se om den sexy kollegaen eller hemmelige "vennen" hadde sendt melding. Anonymkode: fd986...614 Er ikke så sikker. Folk kan være utrolig nysgjerrige og der er ikke sikkert alle meldinger er fra Helga eller Olga men den homofile kompisen til kona eller den fargerike single venninna eller den ustabile venninna. Jeg stoler ikke såååå mye på mennesker at jeg føler meg helt trygg. Anonymkode: d06ba...34f
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #38 Skrevet 18 timer siden Chatter du med en eller flere menn? Selv om det er bare naboen, kollega eller en kamerat av mannen din for å ta noen eksempler? Anonymkode: da456...f19
Vibelator Skrevet 18 timer siden #39 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er heller rart å plutselig etter 18år ha et ønske om å sjekke mobilen. Det er rart å etter 18år plutselig spørre om hvorfor bilder av han ikke legges ut. Hvorfor er det plutselig så viktig nå? Anonymkode: 0292a...012 Betyr jo ingenting om noen ser så lenge man har rent mel i posen Blir som og vise albuen
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #40 Skrevet 18 timer siden Etter 18 år... hvis forholdet ellers er bra og han ikke har vært kontrollerende, ville jeg gitt han telefonen og spurt hva som gjør at han føler dette er nødvendig. Hvis ting ellers er bra, så er det jo noe som har gjort at mannnen har begynt å lure på noe. Jeg ville vært nysgjerrig og prøvd å komme til bunns i det, for å finne en god måte å trygge han på. Det er jo vondt å få tvil, at han tar det opp er jo mye bedre enn å sjekke bak ryggen, og da fortjener han å møtes på en god måte også. Anonymkode: 9ad1e...004
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå