Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Mannen spurte meg plutselig i går om hvorfor jeg aldri la ut bilder av han på mine offentlige profiler. Spurte han hvorfor jeg skulle gjøre det? Nei det synes han var rart at jeg aldri gjorde. I tillegg ville han se Messengeren min og hvem jeg snakka med. Spurte han hva som feilte han og nekta. Har vert sammen i 18 år så skal han plutselig oppføre seg som en veldig sjalu person uten grunn. Som at han er en far som skal sjekke telefonen min.

Synes det hele var litt...tja. Fikk litt avsmak. Hva tenker dere?

Anonymkode: 8f84c...089

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om di har vært sammen med mannen din i 18 år og ikke ønsker å la mannen få se telefonen din så ville jeg også mistenkt at du har noe å skjule. 

Samboer låner ofte telefonen min hvis hun trenger å sjekke noe og telefonen hennes ligger en annen plass eller at den er utladet. 

Ser virkelig ikke problemet med dette. Selvfølgelig skal man ikke ha noe i et samliv. 

Anonymkode: a5bec...686

  • Liker 10
  • Nyttig 5
Skrevet

Ja det var jo spesielt. Hadde min mann krevd noe slikt hadde jeg i møtekommet han for å bli kvitt usikkerheten han har plata i hodet sitt. Samtidig hadde jeg opplyst veldig tydelig om at dette tilfeldige og grunnløse kravet imøtekommer jeg ÉN gang og aldri mer. Slike påfunn får ikke bli en vane eller fast greie.

  • Liker 11
  • Nyttig 4
Skrevet

Hadde ikke jeg hatt noe å skjule, hadde jeg vist ham Messenger-chatten min. Jeg har forresten samme pin på min mobil, som kona har på sin telefon. Kona kjenner alle mine passord på alt, jeg vet konas passord. Vi har ikke noe å skjule.

  • Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hei. Mannen spurte meg plutselig i går om hvorfor jeg aldri la ut bilder av han på mine offentlige profiler. Spurte han hvorfor jeg skulle gjøre det? Nei det synes han var rart at jeg aldri gjorde. I tillegg ville han se Messengeren min og hvem jeg snakka med. Spurte han hva som feilte han og nekta. Har vert sammen i 18 år så skal han plutselig oppføre seg som en veldig sjalu person uten grunn. Som at han er en far som skal sjekke telefonen min.

Synes det hele var litt...tja. Fikk litt avsmak. Hva tenker dere?

Anonymkode: 8f84c...089

Det er jo ikke noe han har noe med. 

Kommer litt an på hvor opptatt du er av SoMe, og hvor mange beilere du har på chatten.

Kanskje på tide å avslutte forholdet, uansett.

Anonymkode: 777c9...8e6

  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Fikk litt avsmak. Hva tenker dere?

Det er bare å si at det skal han drite langt og tynt i. Stå i det.

  • Liker 7
Skrevet (endret)

Når folk plutselig blir sånn begynner jeg ihvertfall på å lure på om de har noe å skjule selv. 

Endret av Moens
Skrivefeil
  • Liker 21
  • Nyttig 6
Skrevet
Macro skrev (3 minutter siden):

Ja det var jo spesielt. Hadde min mann krevd noe slikt hadde jeg i møtekommet han for å bli kvitt usikkerheten han har plata i hodet sitt. Samtidig hadde jeg opplyst veldig tydelig om at dette tilfeldige og grunnløse kravet imøtekommer jeg ÉN gang og aldri mer. Slike påfunn får ikke bli en vane eller fast greie.

Du ser ikke at dette bare trigger mer usikkerhet og mer kontrollerende adferd?

  • Liker 2
Skrevet
Snok1 skrev (Akkurat nå):

Du ser ikke at dette bare trigger mer usikkerhet og mer kontrollerende adferd?

Jeg snakker om min mann, ikke om dine venninner.

  • Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Om di har vært sammen med mannen din i 18 år og ikke ønsker å la mannen få se telefonen din så ville jeg også mistenkt at du har noe å skjule. 

Samboer låner ofte telefonen min hvis hun trenger å sjekke noe og telefonen hennes ligger en annen plass eller at den er utladet. 

Ser virkelig ikke problemet med dette. Selvfølgelig skal man ikke ha noe i et samliv. 

Anonymkode: a5bec...686

Man kan gjerne dele den tilgangen hvis man vil: samboeren min kjenner min PIN-kode og jeg kjenner hans.
Det som derimot *er* problematisk, det er hvis man plutselig kommer og *krever* å få tilgang. Da har man allerede erkjent at man ikke stoler på partneren sin, og da burde man heller bare slått opp med en gang. 

  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hva tenker dere?

Anonymkode: 8f84c...089

Legger han ut bilder av deg på sine offentlige sider? 

hva sier han hvis du ber om å se hans messenger, også de som liksom er sletta? 

Anonymkode: 823d0...f64

  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som begynnelsen på slutten, tilliten hans er borte. 

Anonymkode: a2e30...735

  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nå trodde jeg dere var tidlig i 20-åra og nettopp blitt sammen, men etter 18 år? Har dere det bra i forholdet ellers, eller sitter du mye på telefonen og smiler? 

Anonymkode: a57fa...6fa

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nå trodde jeg dere var tidlig i 20-åra og nettopp blitt sammen, men etter 18 år? Har dere det bra i forholdet ellers, eller sitter du mye på telefonen og smiler? 

Anonymkode: a57fa...6fa

Eller kanskje hun holder skjermen på skrå, har skrudd av lyden eller andre røde flagg fra kg-verden 😅

Anonymkode: a2e30...735

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Moens skrev (12 minutter siden):

Når folk plutselig blir sånn begynner jeg ihvertfall på å lure på om de har nor å skjule selv. 

Jeg tenker at mannen din har noe å skjule.

Anonymkode: c2814...e40

  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Vi har rett til privatliv selv om vi er i et forhold.

Det blir som å åpne andres brevpost noe som vi oppi åra er oppdratt med er stengt forbudt.

Anonymkode: 3e58e...d48

  • Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville gitt ham tilgang, tror ikke jeg har skrevet noe til noen som bør skjules. 

Anonymkode: 746b6...72a

  • Hjerte 1
Skrevet
Brukernavn84 skrev (12 minutter siden):

Man kan gjerne dele den tilgangen hvis man vil: samboeren min kjenner min PIN-kode og jeg kjenner hans.
Det som derimot *er* problematisk, det er hvis man plutselig kommer og *krever* å få tilgang. Da har man allerede erkjent at man ikke stoler på partneren sin, og da burde man heller bare slått opp med en gang. 

Helt enig. Jeg kan konas pin og hun kan min, men ingen av oss ville noen gang brukt den tilgangen til å lese hverandres meldinger.

Vi stoler på hverandre og den dagen tilliten er borte, så er ikke forholdet liv laga lenger uansett.

  • Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg ville gitt ham tilgang, tror ikke jeg har skrevet noe til noen som bør skjules. 

Anonymkode: 746b6...72a

Det er jo ikke det dette handler om, det handler om et plutselig kontrollbehov. 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Macro skrev (16 minutter siden):

Jeg snakker om min mann, ikke om dine venninner.

OK. Lykke til.

Jeg er ikke ute etter å ta deg.

  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...