Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke... Har brukt de siste dagene på å tenke over alt. Jeg vet innerst inne at jeg får det bedre alene, samtidig er jeg jo egoistisk som velger å dra fordi jeg vil få det bedre.. Jeg får dårlig samvittighet for å velge meg selv! Spesielt når jeg vet at han går til grunne... Nå er han sykemeldt, jeg har jobbet de siste dagene, og selv om det er tungt, er det 8t uten å rekke å tenke på forholdet og gruble.. mens han sitter bare å sturer. Han har ingen andre enn meg.  Jeg har jo heller ingen, men det er fordi jeg har valgt å ta avstand fra folk for å bevare husfreden... Jeg sørger over tapet av leiligheten som hadde vært perfekt sted å komme seg på, og alle de dumme planene jeg la.. Som feks å invitere gamle kjente på besøk.  Så nå er jeg også sinna på meg selv som ikke klarer å gå, og som var så nærme..! samtidig virker det som en umulig ting å gjøre nå. Hodet mitt er alle plasser.. 

Anonymkode: c0371...e6d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du flytter når han ikke er hjemme og så ser han det når han kommer hjem. 

Er han alltid hjemme når du er der så får du folk til å komme hjem til deg for å hjelpe deg å flytte og så finner han ut av det når det skjer.

Anonymkode: 0c1cf...c2c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg sørger over tapet av leiligheten som hadde vært perfekt sted å komme seg på,

Hvordan I alle dager har du gått fra å ha leid en leilighet (sa du i tirsdags) til å ha "tapt" den i dag, fredag? 

og alle de dumme planene jeg la.. Som feks å invitere gamle kjente på besøk.  

Men han har jo lovet deg at han skal bli mye bedre. Så første test er da å gjennemføre besøkene og se om han oppfører seg. Du må virkelig minne han om at han kun er "prøveløslatt" og stadig risikerer å miste hva alt. 

Anonymkode: d3209...016

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skal du bare si til mannen at du bare kødda da eller? Du skjønner vel selv at du kommer til å angre deg for at du ikke gikk? 

Anonymkode: 046ad...57b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Hvordan I alle dager har du gått fra å ha leid en leilighet (sa du i tirsdags) til å ha "tapt" den i dag, fredag? 

Men han har jo lovet deg at han skal bli mye bedre. Så første test er da å gjennemføre besøkene og se om han oppfører seg. Du må virkelig minne han om at han kun er "prøveløslatt" og stadig risikerer å miste hva alt. 

Anonymkode: d3209...016

Jeg har jo fortsatt leiligheten, må jo isåfall si den opp og hente de få tingene som er der. Den er jo ikke tapt i den forstand, men jeg tror det blir umulig å gå nå... Det tør jeg ikke. Kan ikke invitere noen hit, vet ikke om noen som hadde kommet hit heller. 

AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt så vet jeg at jeg vil angre! Angre er vel en bedre følelse enn dårlig samvittighet. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Selvsagt så vet jeg at jeg vil angre! Angre er vel en bedre følelse enn dårlig samvittighet. 

Ta nå ansvar for ditt eget liv! At han er deprimert og sykmeldt er ikke ditt problem. Du kan ikke være sammen med en du ikke vil være sammen med av medlidenhet. 

Anonymkode: 046ad...57b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke tatt hensyn til meg selv på mange år. Mine meninger, ønsker og drømmer har alltd kommet sist, så det føles ganske ego å gjøre det nå, og spesielt når det går utover en annen person. Jeg trodde jeg skulle klare det, men jeg var kanskje litt for naiv og positiv her om dagen.  

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Det er ikke din feil at han ikke har nettverk. 

Anonymkode: a6f59...0cf

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har jo fortsatt leiligheten, må jo isåfall si den opp og hente de få tingene som er der. Den er jo ikke tapt i den forstand, men jeg tror det blir umulig å gå nå... Det tør jeg ikke. Kan ikke invitere noen hit, vet ikke om noen som hadde kommet hit heller. 

Behold leiligheten, og så kontakter du krisesenteret for samtaler og hjelp. 

Vet du hvordan jeg følte meg så enormt lurt da jeg var i støttegruppe etter bruddet? Jo alle mennene, ABSOLUTT ALLE, som hadde utsatt sine partnere for de verste ting skyldte på at de hadde det så vondt, og slet psykisk. 

Dette er ikke noe unikt, det er standard, og det er helt logisk også, for det er eneste måten å unnskylde slikt på. Å få kvinnen til å synes såååå synd på seg.

Din mann er altså ikke spesiell på dette punltet, han manipulerer deg NØYAKTIG slik enhver kvinne i din situasjon blir manipulert. 

Forstår du dette er du straks klokere. 

Min eks skulle ta livet av seg om jeg gikk. Ikke uvanlig det heller. Han lever ennå. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei. 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg bodde i nærheten så hadde jeg stilt opp for deg ❤️

Skjønner at jeg var heldig. Mannen fikk beskjed om at jeg flytter en uke i forkant. Hans reaksjon var å stikke av til broren sin. Da fikk jeg og ungene (ikke felles) ei uke i ro og fred med pakking og flytting. 

Det beste jeg har gjort i mitt liv!

Anonymkode: f184c...cfb

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.6.2026 den 22.01):

Vi har vært sammen i mange år. Bygget opp ett liv sammen og barn. De siste 5årene har vært ganske ille.. Han har forandret seg og det er mye kritikk og negativitet rettet mot meg. Jeg kan liksom ikke gjøre noe riktig. Kort fortalt så går jeg på eggskall hjemme, har null energi etter å bare bli kritisert og lei av å få "kjeft" for småting. Lei av stygge kallenavn og latterliggjøring både privat og foran folk. 

Har prøvd å gjøre det slutt på den riktige måten med å si ifra at jeg vil flytte og så flytte, men det endte i en så stor konflikt at jeg klarte det ikke. Har prøvd å finne leilighet etc, men aldri klart det før NÅ! Har fått leid en leilighet, og tenker å flytte inn fra 01.07. Men nå kommer det vanskelige.. Hvordan skal jeg klare å si det? Er redd det blir sinne og at det skjer samme som sist.. (da ble jeg kastet ut uten mobil/nøkler etc og måtte trygle om å komme inn igjen..). Samtidig må jeg jo si det snart?! Fristende å bare flytte og ikke si noe, men jeg får meg liksom ikke til å være så "slem".... 

Noen ganger er den mest medfølende handlingen å slutte å holde fast i det som skaper lidelse. Å møte andre med vennlighet betyr ikke at du skal bli værende der du selv blir såret. Når frykt styrer valgene dine, er det klokt å velge en vei som gir mer ro enn konflikt. Ta vare på deg selv med et åpent hjerte, uten hat og uten skyldfølelse. Det er ikke egoistisk å velge fred.

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.6.2026 den 21.40):

Vel, det gikk ikke bra.. Han ble ikke sinna, men ble lei seg. Det var nesten verre..! Han syns det er dårlig gjort å bare gå, uten å prøve og uten at han har fått sjansen til å endre seg... Det kan jeg være enig i. Jeg er veldig rådvill og fortvilet! For jeg ser jo hvor fint forholdet kan være om alt det dårlige forsvinner, men samtidig så ser jeg det "nye" livet forsvinner.. friheten, kontakt med venner igjen og bare være meg selv, noe som gjør at jeg blir trist for det og. 

Jeg forstår jo at brudd ikke er lett for noen. Men han har allerede ringt legen for sykemelding og gikk helt i bakken. Lovte å gi han en sjanse til, for det var så grusom måte å gjøre det på, som jeg gjorde det. Han sa også at han ikke vil være snill og gi meg ting som møbler og feks den ene bilen. (Bilene står desverre på begge to, så han kan gjøre hva han vil) han er nå lei seg fordi han kommer ikke til å klare å jobbe og må være sykemeldt, og i tillegg selge bilen og huset.. at jeg drar er hans største frykt, så nå føler jeg meg forferdelig slem og ondskapsfull.. 

Om jeg ikke var sliten fra før, så er jeg hvertfall sliten nå.. 

Jeg var så nærme.... 

Du må stå i det å flytte. Du må bare si at dere må isåfall prøve fra hvert deres sted. Nå skjer jo aklurat det du frykter. Han sier jo han ikke vil være grei. Du kan kreve han for halve bilen, senere om dere eier den sammen

Anonymkode: c35c6...81c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Om du på død og liv vil gi han en sjanse, så gi han den sjansen fra leiligheten.  Han bare manipulerer deg nå, og slik han svarer deg med at du ikke skal få noen ting. ..... altså hva er fint med det. Han har jo fått sjanser før, du vet hva han gjør. 

Si at du må flytte, fordi du trenger litt tid for deg selv. Og hvis det da fungerer mellom dere, kan du vurdere å flytte tilbake.

Jeg er ganske sikker på du ikke trenger å flytte tilbake

Anonymkode: c35c6...81c

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...