AnonymBruker Skrevet fredag kl. 20:40 #21 Skrevet fredag kl. 20:40 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Føles ut som jeg blir knivstukket i korsryggen. Smertestillende hjelper ikke i det hele tatt, kun bevegelse. Tar gjerne fire-fem dager før jeg kan bevege meg normalt, og 1-3 måneder før smerten er helt over. Anonymkode: 939ef...e56 Så smerten din blir bedre ved bevegelser ? Her blir det bare mye verre. Lyst å bare gråte av det. Finner jeg rett stilling i senga så kjenner jeg nesten ingenting. Men gruer meg til å reise meg og gå. Og gå ned trappa er helt grusomt. Anonymkode: 719e5...995 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 20:45 #22 Skrevet fredag kl. 20:45 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så smerten din blir bedre ved bevegelser ? Her blir det bare mye verre. Lyst å bare gråte av det. Finner jeg rett stilling i senga så kjenner jeg nesten ingenting. Men gruer meg til å reise meg og gå. Og gå ned trappa er helt grusomt. Anonymkode: 719e5...995 Høres ut som du har et prolaps, spør du meg. Anonymkode: d7842...129 1 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 20:48 #23 Skrevet fredag kl. 20:48 Vimovo er like mye en kur for selve betennelsen så ikke slutt å ta den. Be heller legen om noe annet for selve smerten. Anonymkode: d2e33...1d2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 20:53 #24 Skrevet fredag kl. 20:53 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Så smerten din blir bedre ved bevegelser ? Her blir det bare mye verre. Lyst å bare gråte av det. Finner jeg rett stilling i senga så kjenner jeg nesten ingenting. Men gruer meg til å reise meg og gå. Og gå ned trappa er helt grusomt. Anonymkode: 719e5...995 Det er gjerne som følge av prolaps at jeg får disse muskellåsningene. For min del blir de bedre ved bevegelse, men jeg klarer kun å bevege meg uten smertehyl to dager etter smertene har kommet (smertene kommer dagen etter prolapsen). De blir gjerne bedre etter en to-tre timer med bevegelse, for så å bli verre igjen når jeg er stillesittende. Prolapser i seg selv er ikke smertefulle, rundt en femtedel av befolkningen har en prolaps til envher tid som kroppen fikser seg. Smertene av prolapser kommer gjerne av en av tre ting: 1. Hjernen låser av musklene slik at noe slikt ikke skjer igjen. 2. Punkteringen fører til at det legges press på nerver (stråler smertene ned til beina eller du sliter med urinering så må du komme deg til legen/legevakt) 3. Punkteringen kan føre til betennelser i de små musklene rundt området. Som regel fikser kroppen dette av seg selv, og det var først den gangen jeg tilfeldigvis fikk prolaps dagen før CT at vi oppdaget at det faktisk var prolapser jeg har. For min del har arcoxia vært det som gjør at ryggen min fungerer noenlunde. Bortsett fra de 1-2 prolapsene jeg har i året. Nøyaktig hva som har skjedd deg, hva som gjør deg bedre etc., er vanskelig å si. Jevnt over er god og riktig bevegelse veien å gå for muskelsmerter i ryggen. Anonymkode: 939ef...e56
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 20:55 #25 Skrevet fredag kl. 20:55 Voltaren og paracet tar toppene hos meg iallefall. Og jeg har prøvd ut det meste, var den kombien jeg endte opp med som greiest for meg uten att en ble helt slått ut. Anonymkode: 23913...6e6
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 20:56 #26 Skrevet fredag kl. 20:56 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Jeg har hatt mye problemer med betennelse og muskelsmerter i piriformismuskelen, samt isjias. Jeg får best effekt av Arcoxia, men det tar noen dager før den fungerer. Jeg tar en kur på åtte dager og begynner med én gang jeg får litt vondt. Hvis jeg venter en dag eller to blir smertene ekstreme. Da klarer jeg ikke å sitte, ligge eller gå og har vondt kontinuerlig. Ingen smertestillende har fungert på smertene mine. Anonymkode: e8732...4f4 Ikke for å kuppe tråden, men dette er mitt smerteområde også. Det har kommet og gått i over et år nå (før det kjente jeg også det, men siden et år har det vært helt kronisk) Jeg har gått til fysioer som bare anbefalte noen øvelser og jeg har vært så sliten og lei at jeg bare trodde dette var smerte jeg måtte finne meg i! Hvordan fikk du behandling? Anonymkode: 2490a...c2b
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 21:26 #27 Skrevet fredag kl. 21:26 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Høres ut som du har et prolaps, spør du meg. Anonymkode: d7842...129 Ja det jeg også var redd for. Men både lege og kiropraktor sier det ikke er det🤷🏼♀️ Anonymkode: 719e5...995 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 21:28 #28 Skrevet fredag kl. 21:28 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Vimovo er like mye en kur for selve betennelsen så ikke slutt å ta den. Be heller legen om noe annet for selve smerten. Anonymkode: d2e33...1d2 Men det står at srri og vimovo ikke bør tas sammen. Så får ringe legen igjen på mandag og høre.. vil ikke ha magesår også 🙃 Anonymkode: 719e5...995
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 21:30 #29 Skrevet fredag kl. 21:30 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Det er gjerne som følge av prolaps at jeg får disse muskellåsningene. For min del blir de bedre ved bevegelse, men jeg klarer kun å bevege meg uten smertehyl to dager etter smertene har kommet (smertene kommer dagen etter prolapsen). De blir gjerne bedre etter en to-tre timer med bevegelse, for så å bli verre igjen når jeg er stillesittende. Prolapser i seg selv er ikke smertefulle, rundt en femtedel av befolkningen har en prolaps til envher tid som kroppen fikser seg. Smertene av prolapser kommer gjerne av en av tre ting: 1. Hjernen låser av musklene slik at noe slikt ikke skjer igjen. 2. Punkteringen fører til at det legges press på nerver (stråler smertene ned til beina eller du sliter med urinering så må du komme deg til legen/legevakt) 3. Punkteringen kan føre til betennelser i de små musklene rundt området. Som regel fikser kroppen dette av seg selv, og det var først den gangen jeg tilfeldigvis fikk prolaps dagen før CT at vi oppdaget at det faktisk var prolapser jeg har. For min del har arcoxia vært det som gjør at ryggen min fungerer noenlunde. Bortsett fra de 1-2 prolapsene jeg har i året. Nøyaktig hva som har skjedd deg, hva som gjør deg bedre etc., er vanskelig å si. Jevnt over er god og riktig bevegelse veien å gå for muskelsmerter i ryggen. Anonymkode: 939ef...e56 Uff! Har ikke hørt om arcoxia, får høre med legen om det om det ikke blir noe som helst bedre etter helga. De mente det ikke var prolaps pga jeg har ikke stråling ned til beina. Og kiropraktor sjekket noen ting og mente det ikke var det🤷🏼♀️ prøver å bevege meg en del etter jeg har slappet av litt. Men får prøve komme meg ut på liten tur imorgen. Takk for svar 🥰 Anonymkode: 719e5...995
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 21:35 #30 Skrevet fredag kl. 21:35 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har hatt mye problemer med betennelse og muskelsmerter i piriformismuskelen, samt isjias. Jeg får best effekt av Arcoxia, men det tar noen dager før den fungerer. Jeg tar en kur på åtte dager og begynner med én gang jeg får litt vondt. Hvis jeg venter en dag eller to blir smertene ekstreme. Da klarer jeg ikke å sitte, ligge eller gå og har vondt kontinuerlig. Ingen smertestillende har fungert på smertene mine. Anonymkode: e8732...4f4 Jeg gjør samme som deg, men tar en måned i strekk når jeg først tar en Arcoxiarunde. Må stoppe etter en måned pga vekt. Anonymkode: ad529...fe2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 21:36 #31 Skrevet fredag kl. 21:36 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men det står at srri og vimovo ikke bør tas sammen. Så får ringe legen igjen på mandag og høre.. vil ikke ha magesår også 🙃 Anonymkode: 719e5...995 Legen må absolutt på banen ja. Jeg tenkte også prolaps, men når både lege og kiropraktor tviler så skal det jo noe til at begge tar feil. Muskelsmerter er uansett satans vondt og det blir annerkjent mer og mer. Håper lege finner noe som er godt nok!🤞 Anonymkode: d2e33...1d2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 21:37 #32 Skrevet fredag kl. 21:37 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Uff! Har ikke hørt om arcoxia, får høre med legen om det om det ikke blir noe som helst bedre etter helga. De mente det ikke var prolaps pga jeg har ikke stråling ned til beina. Og kiropraktor sjekket noen ting og mente det ikke var det🤷🏼♀️ prøver å bevege meg en del etter jeg har slappet av litt. Men får prøve komme meg ut på liten tur imorgen. Takk for svar 🥰 Anonymkode: 719e5...995 Prolaps kan vel egentlig kun bekreftes med CT, røntgen eller MR. Det de har gjort er å utelukke at du har en prolaps som krever hurtig inngrep (om de presser på nervene kan det bli litt alvorlige konsekvenser om det ikke tas tak i). Arcoxia er i hovedsak en kraftig betennelsesdempende medisin. Det er ikke sikkert at du vil ha nevneverdig effekt sammenlignet med vimovo. Min erfaring er dessverre det at med muskelsmerter i ryggen så kreves det tålmodighet mer enn noe annet. Jeg har vært hos flere spesialister og rehab relatert til rygg, og jeg har vel slått meg til ro med at jeg kommer til å ha en vond rygg. Men som den ene fysioen sa: Det er bedre med en sterk vond rygg, enn en svak vond rygg. Anonymkode: 939ef...e56
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 21:38 #33 Skrevet fredag kl. 21:38 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg gjør samme som deg, men tar en måned i strekk når jeg først tar en Arcoxiarunde. Må stoppe etter en måned pga vekt. Anonymkode: ad529...fe2 Hvorfor må du stoppe? For min del må jeg balansere det med syrenøytraliserende medisin for å unngå flere magesår, men jeg har lagt på 90 mg arcoxia i fem-seks år. Anonymkode: 939ef...e56
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 21:39 #34 Skrevet fredag kl. 21:39 Det spiller egentlig liten rolle om det er prolaps eller ikke, vondt har du uansett om det er muskulært, prolaps, nervepåvirkning eller hva enn. Å finne akkurat årsak vil ikke gjøre så mye nytte for deg, annet enn at du evt får bekreftet prolaps som ikke utgjør noe for behandlingen, du kan også ha en prolaps men at det ikke er det som gjør vondt. Lumbago er grusomt vondt, men det går ofte over i løpet av noen uker. Gå trappa et og et trinn i gangen, gjør øvelser og finn hvilestillinger når du er i ro, men forsøk å være litt aktiv når du kan. Anonymkode: ad529...fe2 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 21:39 #35 Skrevet fredag kl. 21:39 Sleit med sikkelig korsrygg og bekkensmerter i nesten et år etter fødsel. Fikk ikke til å snu meg om natta eller reise meg fra senga uten hjelp. Eneste som funka var voltaren, klarte meg på laveste dose, men gikk på den i nesten 2 mnd. Hadde ingen smerter da, prøvde å slutte etter hvert og da var smertene helt borte! Sikkert fordi medisinen ga meg mulighet til å bruke rygg og bekken på normal måte igjen og jeg fikk trent opp muskulaturen rundt, noe jeg ikke hadde sjans til uten pga smerter. Anonymkode: 6b284...7d1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 21:39 #36 Skrevet fredag kl. 21:39 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Legen må absolutt på banen ja. Jeg tenkte også prolaps, men når både lege og kiropraktor tviler så skal det jo noe til at begge tar feil. Muskelsmerter er uansett satans vondt og det blir annerkjent mer og mer. Håper lege finner noe som er godt nok!🤞 Anonymkode: d2e33...1d2 Ja! Litt dumt at legen ikke vet det når de gir ut medisiner. Irriterende. Ja håper ikke de tar feil! Håper det! 🤞🏼🥰 Anonymkode: 719e5...995
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 21:41 #37 Skrevet fredag kl. 21:41 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor må du stoppe? For min del må jeg balansere det med syrenøytraliserende medisin for å unngå flere magesår, men jeg har lagt på 90 mg arcoxia i fem-seks år. Anonymkode: 939ef...e56 Fordi jeg får vektøkning som bivirkning, og det er heller ikke bra for ryggen.. Anonymkode: ad529...fe2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 21:41 #38 Skrevet fredag kl. 21:41 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det spiller egentlig liten rolle om det er prolaps eller ikke, vondt har du uansett om det er muskulært, prolaps, nervepåvirkning eller hva enn. Å finne akkurat årsak vil ikke gjøre så mye nytte for deg, annet enn at du evt får bekreftet prolaps som ikke utgjør noe for behandlingen, du kan også ha en prolaps men at det ikke er det som gjør vondt. Lumbago er grusomt vondt, men det går ofte over i løpet av noen uker. Gå trappa et og et trinn i gangen, gjør øvelser og finn hvilestillinger når du er i ro, men forsøk å være litt aktiv når du kan. Anonymkode: ad529...fe2 Takk for svar ☺️ skal prøve på det ! Anonymkode: 719e5...995
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 21:43 #39 Skrevet fredag kl. 21:43 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sleit med sikkelig korsrygg og bekkensmerter i nesten et år etter fødsel. Fikk ikke til å snu meg om natta eller reise meg fra senga uten hjelp. Eneste som funka var voltaren, klarte meg på laveste dose, men gikk på den i nesten 2 mnd. Hadde ingen smerter da, prøvde å slutte etter hvert og da var smertene helt borte! Sikkert fordi medisinen ga meg mulighet til å bruke rygg og bekken på normal måte igjen og jeg fikk trent opp muskulaturen rundt, noe jeg ikke hadde sjans til uten pga smerter. Anonymkode: 6b284...7d1 Ja men det er helt forferdelig.. Så bra at den funka på deg og at smertene ble helt borte! Anonymkode: 719e5...995
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 21:45 #40 Skrevet fredag kl. 21:45 Har hatt det sånn i 30 år 😭 Anonymkode: 679ee...b19
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå