Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2006 #101 Skrevet 21. mai 2006 Jeg tror Jesus lagde vann til vin i beste mening. Han ønsket nok at hvis det var mangel på blod i blodbankene den gang, kunne han gjør vann til vin, som egentlig er blod. Som drikkes under nattverden, for at de kristne skal føle seg bedre etterpå. ← Enig!
Donnie Darko Skrevet 23. mai 2006 #102 Skrevet 23. mai 2006 Både kristne og ikke-troende får det best når de følger Jesu ord, både når det gjelder forbud, påbud og anbefalinger. ← Dette utsagnet stemmer ikke. For det første så klarer ikke kristne og bestemme seg for hvilke påbud/forbud/anbefalinger som gjelder seg imellom engang. For det andre så har jeg gjort opptil flere valg her i livet som gjør meg lykkelig men som helt klart strider mot bibelen. Bl.a. Sex før ekteskapet, samboerskap osv..
KR-øst Skrevet 23. mai 2006 #103 Skrevet 23. mai 2006 Dette utsagnet stemmer ikke. For det første så klarer ikke kristne og bestemme seg for hvilke påbud/forbud/anbefalinger som gjelder seg imellom engang. For det andre så har jeg gjort opptil flere valg her i livet som gjør meg lykkelig men som helt klart strider mot bibelen. Bl.a. Sex før ekteskapet, samboerskap osv.. ← Hvordan kan du komme med en påstand du ikke har noen forutsetning for å kunne bedømme? Jeg har opplevd å ha et godt liv før jeg ble kristen, men har opplevd en enorm forskjell etterpå. Ingen kan motsi dette uten selv å ha prøvd det. Det blir som å påstå at te uten sukker er søtere enn med sukker, uten at en har smakt te med sukker, og selv om de som har smakt begge deler sier det motsatte.
Gjest Gjest Skrevet 23. mai 2006 #104 Skrevet 23. mai 2006 Hvordan kan du komme med en påstand du ikke har noen forutsetning for å kunne bedømme? Jeg har opplevd å ha et godt liv før jeg ble kristen, men har opplevd en enorm forskjell etterpå. Ingen kan motsi dette uten selv å ha prøvd det. Det blir som å påstå at te uten sukker er søtere enn med sukker, uten at en har smakt te med sukker, og selv om de som har smakt begge deler sier det motsatte. ← Har du prøvd tarmsex? Åssen kan du, med overbevisning, si at noe du ikke har prøvd er feil? Anvend samme tankemønster på andre ting uprøvd.
KR-øst Skrevet 23. mai 2006 #105 Skrevet 23. mai 2006 Har du prøvd tarmsex? Åssen kan du, med overbevisning, si at noe du ikke har prøvd er feil? Anvend samme tankemønster på andre ting uprøvd. ← Jeg forstår godt at du gjemmer deg bak "Gjest" Jeg forstår at det er helt vanlig for deg å svare med barnslige tåpeligheter når du kommer til kort.
Donnie Darko Skrevet 24. mai 2006 #106 Skrevet 24. mai 2006 Hvordan kan du komme med en påstand du ikke har noen forutsetning for å kunne bedømme? Jeg har opplevd å ha et godt liv før jeg ble kristen, men har opplevd en enorm forskjell etterpå. ← Jeg kjenner flere som har vært kristne men som nå er ateister. Disse har også opplevd en enorm forskjell til det bedre. Du er ganske så selvopptatt hvis du tror at ditt liv og dine følelser som ikke-kristen er nøyaktig det samme som alle andre ikke-kristne. Jeg har like stor forutsetning for å bedømme mitt eget liv som det du har.
Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2006 #107 Skrevet 24. mai 2006 Dette utsagnet stemmer ikke. For det første så klarer ikke kristne og bestemme seg for hvilke påbud/forbud/anbefalinger som gjelder seg imellom engang. For det andre så har jeg gjort opptil flere valg her i livet som gjør meg lykkelig men som helt klart strider mot bibelen. Bl.a. Sex før ekteskapet, samboerskap osv.. ← Hvorfor må kristne bli enige seg i mellom om regler? Den kristne religionen er ingen lovreligion. Kristendommen er en nådereligion ikke en religion hvor poenget er å leve slavisk etter bud.
KR-øst Skrevet 24. mai 2006 #108 Skrevet 24. mai 2006 Jeg kjenner flere som har vært kristne men som nå er ateister. Disse har også opplevd en enorm forskjell til det bedre. Du er ganske så selvopptatt hvis du tror at ditt liv og dine følelser som ikke-kristen er nøyaktig det samme som alle andre ikke-kristne. Jeg har like stor forutsetning for å bedømme mitt eget liv som det du har. ← Du kan bedømme ditt liv nå, men ikke hvordan det vil være som kristen.
T.S Skrevet 25. mai 2006 #109 Skrevet 25. mai 2006 Du kan bedømme ditt liv nå, men ikke hvordan det vil være som kristen. ← Og du kan bare snakke og uttale om deg selv, og ikke andre.
Donnie Darko Skrevet 25. mai 2006 #110 Skrevet 25. mai 2006 Du kan bedømme ditt liv nå, men ikke hvordan det vil være som kristen. ← Jeg har da vokst opp med barnetro
KR-øst Skrevet 25. mai 2006 #111 Skrevet 25. mai 2006 Og du kan bare snakke og uttale om deg selv, og ikke andre. ← Jeg kan uttale meg om et hundretalls andre. Jeg tror nemlig på hva mennesker som står fram og vitner om sine tidligere og nåværende liv sier.
Donnie Darko Skrevet 25. mai 2006 #112 Skrevet 25. mai 2006 Jeg kan uttale meg om et hundretalls andre. Jeg tror nemlig på hva mennesker som står fram og vitner om sine tidligere og nåværende liv sier. ← Det finnes nok av mennesker som har blitt "frelst" fra kristendommen over til andre religioner og ateisme.
Gjest King James Skrevet 25. mai 2006 #113 Skrevet 25. mai 2006 Jeg kan jo si at jeg ble frelst fra kristendommen til en annen religion. Og jeg kan si at jeg har det mye bedre i hinduismen en kristendommen. Men og si at man kan utale seg om andre blir feil. Det finnes bare et menneske man kan utale seg om og det er seg selv. Vel og kanskje gode venner men hovedsakelig bare seg selv.
Gjest Gjest Skrevet 25. mai 2006 #114 Skrevet 25. mai 2006 Gleder meg til dommedagen, da blir det fest :rosasmil:
T.S Skrevet 25. mai 2006 #115 Skrevet 25. mai 2006 Jeg kan uttale meg om et hundretalls andre. Jeg tror nemlig på hva mennesker som står fram og vitner om sine tidligere og nåværende liv sier. ← du vet ikke om vi andre vil få det bedre selv om andre synes de hadde et dårlige liv før de ble kristne. For meg sier det mye om livet de hadde før, og at de hadde et tomrom vi kanskje ikke har.
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2006 #116 Skrevet 31. august 2006 jeg tror også på at jesus gjorde vann til vin. Hvorfor skulle ikke det skje? jesus hadde Gud sine evner slik kan han gjøre alt;)
Vannmelon Skrevet 6. september 2006 #118 Skrevet 6. september 2006 Jeg stilte TS' spørsmål til et par kristne en gang. De svarte ganske enkelt at "de visste ikke bedre på den tiden".
Gjest Gjest_RPM_* Skrevet 6. september 2006 #119 Skrevet 6. september 2006 Hva annet spurte du de kristne da?
Vannmelon Skrevet 6. september 2006 #120 Skrevet 6. september 2006 Godt spørsmål. Men ja - det var et par som var kristne som jeg diskuterte med, og der kom akkurat den problemstillingen opp. Ser at formuleringen min ble litt snodig. Syns bare det var litt morsomt - de fleste klarer jo å svare for seg når de snakker om troen sin, men de her hadde ikke noe godt svar på noe av det jeg spurte om, så som dette med vann til vin. Det er også det svaret som har festet seg hos meg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå