AnonymBruker Skrevet mandag kl. 10:59 #81 Skrevet mandag kl. 10:59 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Skulle jeg hate menn?? Hvor i alle dager har du det fra? Jeg hater aldeles ikke verken menn eller kvinner. Og ikke forsvarer jeg nedsettende kommentarer om folks utseende og synes det er "en god ting" (og du skriver faktisk om stråmannsargumentasjon). Jeg har skrevet til TS at 1,74 ikke er spesielt lav høyde, og jeg har skrevet at alle forholdene han har hatt med kvinner beviser at de ikke har hatt noen motforestillinger mot høyden hans. Dette er fakta. Han ville ikke fått seg dame om de syntes han på noen måte var frastøtende. Så dermed handler det om noen få individer som virker temmelig overfladiske og spesielle, og ikke kvinner generelt som kommer med utsagn om høyden hans. Ja, jeg mener at vi bør tåle litt. Vi bør kunne takle at det står noen negative kommentarer, enten det gjelder at alle kvinner er penest når de er blonde, eller har langt hår, eller er slanke, selv om vi absolutt kan ta til motmæle mot sånt. Men, jeg som er en mørk dame vet jo at mange menn liker nettopp mørke damer, og da betyr det ikke så mye at noen skriver at man må være blond for å være tiltrekkende. Skjønner du? Vi trenger ikke lage kjempeproblemer utav noen kommentarer. Reagerer man sterkt på noe, så gi dem svar på tiltale, men ikke kom med påstander som om alle kvinner mener lave menn er stygge, eller at lave menn er uaktuelle for forhold, når dette ikke stemmer for andre enn NOEN kvinner. Synes for øvrig du med fordel kan tone ned den aggressive måten du debatterer på. Anonymkode: f12c8...caa Ikke fall for det. Visse brukere her inne vil bruke enhver mulighet til å påstå at de er ofre for mannehatere (brukere som er uenige). Ofte aggressive eller usaklige, ofte prøver de bare å få en emosjonell reaksjon ut av deg. Anonymkode: 882d3...a3a 3 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 11:03 #82 Skrevet mandag kl. 11:03 At folk ikke tenker seg om før de snakker er "intet nytt under solen". Mange folk, både kvinner og menn, klarer heller ikke vurdere andres høyde så godt, og i tillegg er det mange faktorer som spiller inn. F.eks øyemåler de sammenlignet med seg selv? For meg er veldig mange menn "veldig høye" fordi jeg er 163 selv. Er forøvrig enig at det er en uting å snakke om folk sånn, spesielt mtp at f.eks med dine 174 cm er du jo ikke lav. At de kunne sagt noe sånn når du satt rett ved siden av, da ville jeg undret meg veldig om de faktisk greier å bedømme høyde, siden de sikkert ikke tenkte at de synes du er lav. Anonymkode: dd6be...65f 1 2
blue0rchid Skrevet mandag kl. 12:48 #83 Skrevet mandag kl. 12:48 Interessant innlegg, og absolutt enig i at det er en uting å snakke om folk på den måten. Selv har jeg veldig få preferanser på sånne ting, har alltid ristet litt på hodet av damer som har absolutte høydekrav og synes det er kleint med menn som skriver høyden i tinder-profilen sin. Nå er jeg riktignok lykkelig samboer med barn, men har tidligere datet menn på alt fra 160 til 190. Jeg opplever ikke selv at det snakkes mye om høyde i min omgangskrets, men så bryr jeg meg heller ikke om det, så jeg legger kanskje bare ikke merke til det. Minner meg for øvrig om en gang jeg skulle på første date med en kar fra tinder. Jeg hadde av uvisse grunner sett for meg at han skulle være høyere enn han faktisk var, så ble litt overrasket da jeg møtte han og han var bare litt høyere enn meg, kanskje rundt 170. Men det kunne jo virkelig ikke falle meg inn å si det, og det var jo heller ikke noen turn off. Så det er jo definitivt en grad av mangel på sosiale antenner hos folk som kommenterer sånt til dem de dater. 3
Påskelilja Skrevet mandag kl. 13:23 #84 Skrevet mandag kl. 13:23 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Dette får meg til å tenke på når jeg var i bryllup til min fetter . Han er kortere enn meg . Kanskje 168-69 . Han er lege og hun er sykepleier. I bryllupet holdt hennes venninner en tale. I den talen sa de noe slikt som «vi kan huske du altid sa du ville ha høy og mørk men så endte du med (navn på min fetter)» . Hadde denne talen blitt byttet ut med «ville ha sprek og slank» men endte med «navn på brud» hadde det kommet et gisp gjennom hele lokalet . Men min fetter er mann og må holde det inne og late som. Anonymkode: f1960...907 Men æsj!! Hva feiler det disse venninnene? Og når det er sagt så vil jeg si at det som gjør at jeg tiltrekkes av noen er jo ikke en liste med egenskaper, men hele mennesket - x-faktoren, noe ubestemmelig. Du nevner dating-apper. Tror den verdenen kan være litt brutal og kanskje gi folk komplekser de ellers ikke ville hatt. Kanskje det er bedre å treffe folk på gamlemåten og ikke på en arena der folk blir redusert til en liste med egentlig overflatiske ting. 1 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 13:31 #85 Skrevet mandag kl. 13:31 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dette har jeg også påpekt. Er det ingen i denne tråden som ser paradokset i at TS klager over at høyden hans er et problem for damer, SAMTIDIG som at han skriver at han har vært sammen med masse damer?? Hvis vi damer skulle være så overfladiske, så ville vel ikke TS ha vært i den situasjonen at han har vært i mange forhold. Anonymkode: f12c8...caa Ts her . Det kommer vel frem i mitt originale innlegg at jeg føler det slik på tross av at jeg klarer meg fint med damer. Jeg prøver å påpeke at det har vært så voldsomt mye negativitet rundt høyde ( i det offentlige rom ) de siste årene at selv en i min situasjon blir negativt påvirket av alt det negative . Det påvirker meg på den måten at jeg tenker de egentlig ikke liker meg , eller at jeg føler på at de egentlig vil jeg skal være noe annet . Disse tankene er kanskje irrasjonelle, men de oppstår uansett i det miljøet vi lever i . Jeg kan fortelle litt overvektige damer at dem er pene ( om dem er pene ) til jeg blir grønn i fjeset , men det hjelper ikke . De vil veldig ofte føle seg stygge selv om dem ikke er det . Anonymkode: f1960...907
Mardina Skrevet mandag kl. 13:36 #86 Skrevet mandag kl. 13:36 Run skrev (12 timer siden): Veldig mange er det og det er et stort problem. Man vurderes etter helt feil parametere. Enig at det er et problem.
Eric_B Skrevet mandag kl. 13:43 #87 Skrevet mandag kl. 13:43 Enkelte er helt blinde på høyde, så ville ikke lagt særlig vekt på det der. 180 er en magisk terskel konstruert i some, mens jeg som er 186 har fått høre at jeg er relativt lav også. Alt er relativt, jeg blir jo blir lav sammen med Haaland og Berge på golfbanen feks.
Påskelilja Skrevet mandag kl. 13:54 #88 Skrevet mandag kl. 13:54 Flere og flere møtes jo på dating-apper. Det tror jeg er problematisk egentlig. Da må en først gjennom en siling. Og en vet jo ikke om en er tiltrukket av noen en aldri har møtt. Tiltrekning har med feromoner og lukt å gjøre også. Hele mennesket. Folk siles på bakgrunn av ting som egentlig ikke forteller om en tiltrukket av dem. Så har hele greia noe hardt og kaldt over seg. Dating-app-fenomenet altså. 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 16:49 #89 Skrevet mandag kl. 16:49 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Så , etter å ha lurket innpå her en stund og lest innlegg om alt mulig, er det spesielt ett tema jeg som mann på 174cm har hengt meg litt merke til. Det gjelder tema høyde , dating , preferanser og ikke minst høflighet, sosial etikette og sunn fornuft. Før jeg begynner vil jeg understreke fra starten at jeg ikke har noe problem med at kvinner har preferanser på høyde , akkurat som jeg har preferanser og no goes på trekk/egenskaper ved damer. Jeg gidd ikke krangle med naturen. Jeg sier heller ikke at damer skal tie om sine preferanser. Det jeg vil med denne tråden er å få startet en diskusjon om sosial etikette og vanlig høflighet , sett fra vinkelen til en mann i min situasjon . Så hvem er jeg ? Jeg er en mann på litt over 40 år , høyt utdannet , pen , godt trent og tjener ca 1.1 mill i året og har hatt veldig mange partnere ( jeg sier dette kun fordi det er relevant i denne konteksten ). Jeg har god selvtillit når det kommer til mitt utseende men av grunner jeg kommer til under begynner jeg dessverre å bli påvirket negativt av «tingenes tilstand» slik den er om dagen. Det første jeg kan starte med er at jeg , uten å overdrive , hører negative kommentarer om menn som ikke er høye i hvert fall annenhver dag . Dette kan være direkte kommentarer som «han var veldig kort (negativt ladet)» eller «han var veldig høy» ( positivt ladet ) til fortellinger fra damer om tema «høyde og menn» . Og dette er ikke fra media. Dette er ting jeg hører fra folk jeg jobber med til personer i middagsbesøk etc. Det som plager meg med dette er ikke at disse damene mener disse tingene men at de sier det foran en mann og menn som helt klart ikke faller innunder definisjonen «høy» , uten å ense at dem er i rommet. Og her kommer den sosiale etiketten inn . Kan dere tenke dere hvordan det hadde blitt mottatt om jeg , foran mine kvinnelige kolleger hvor ihverfall 2/3 deler er overvektige , hadde begynt å snakke om hvordan jeg digget slanke damer , blir skuffet når de er overvektige etc ? Det hadde maks gått 10 min før jeg måtte ha stått i givakt hos HR. Dette får meg til å tenke på når jeg var i bryllup til min fetter . Han er kortere enn meg . Kanskje 168-69 . Han er lege og hun er sykepleier. I bryllupet holdt hennes venninner en tale. I den talen sa de noe slikt som «vi kan huske du altid sa du ville ha høy og mørk men så endte du med (navn på min fetter)» . Hadde denne talen blitt byttet ut med «ville ha sprek og slank» men endte med «navn på brud» hadde det kommet et gisp gjennom hele lokalet . Men min fetter er mann og må holde det inne og late som. Noe som fører meg til neste punkt . Når vi en sjelden gang ytrer at det ikke er greit , hva skjer da ? Man får slengt at menn som ikke er høy er nærtagende og sur . Men prøv å huske at når det først kommer sinne har det mest sannsynlig vært år med drittkommentarer og uhøflighet som nevnt over . Jeg har hatt ett slikt øyeblikk selv . Jeg hadde snakket med en dame på Tinder noen dager og gått over til å prate på video ( hun bodde et par timer unna ) . Vi skulle snart treffes . Ila en av samtalene kom det frem at jeg var 174 ( hun hadde lest feil og trodde jeg var 180 ) . Denne damen var knapt 160 selv. Hun valgte å fortelle meg at det var uventet og at hun egentlig ikke datet menn som var under 180 . Hun fortalte meg samtidig at hun var veldig fysisk tiltrukket av meg så det gikk fint . Greien var at jeg klarte ikke la det ligge . Jeg ble rett og slett fornærmet . Jeg fortalte henne , uten å bruke stygge ord, at jeg ikke lenger var interessert og at jeg synes det var en veldig stygg måte å reagere på. Jeg sa også at jeg ikke ønsket å date en der jeg altid ville føle at hun egentlig ville være med en annen. Hun forsøkte å overtale meg i noen dager , men jeg var låst . Noe som fører meg til siste punkt . Hva det gjør med meg . Det er ikke direkte selvtillitsproblemstikk , selv om det er relatert. Nå er det slik at hver gang jeg dater noen føler jeg på en uro hvor jeg tenker at de egentlig heller vil være med en som er høy , uansett hvor «stygg» han er ellers. Med andre ord innrømmer jeg at det har begynt å påvirke meg . Jeg gikk fra å ha veldig godt selvbilde på mitt utseende til å føle at jeg er stygg. Eller i beste fall «pen for å være 174» . Mitt håp er derfor at man kan slutte å snakke negativt om menns høyde foran dem det gjelder. På samme måte som jeg unngår å snakke negativt om fysiske trekk med kvinner foran kvinner som har samme trekk . Anyways , sov godt Anonymkode: f1960...907 Jeg husker jeg ble invitert til ei venninne alene som mann med hun og 5 andre damer jeg aldri hadde møtt. Jeg stussa litt allerede da. Jeg er rundt din høyde TS kanskje et par cm lavere også. Der satt de alle 6 damene og snakket med hverandre om hvor flotte høye menn var hele kvelden og hvordan de skulle finne disse på byen🤣 Dette er noen år siden nå men jeg har undres over om dette var en ondskapsfull plan eller om alle sammen av de ganske enkelt var sosialt tilbakestående. Fikk også i ettertid vite at hun som inviterte hadde fått(høy) type men funnet seg en elsker fordi han hadde for liten ****. Dette var visst greit for han😶😬 Anonymkode: 55a7f...332
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:06 #90 Skrevet mandag kl. 17:06 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg er en dame på rundt 40 og dette er vel et tema fra de siste år, hvertfall for meg. For 20 år siden snakket vi aldri om sånt, eksene mine er alt fra 165-2 meter i høyde, ikke én gang var høyden noe å snakke om annet enn at han på 2 meter slet når han skulle bøye seg ned og kysse meg. Vi har sluttet å se hverandre, føle kjemi, alt har havnet ned til idealer og forestillinger om hvordan folk og ting skal være. Vi har sluttet å tenke med huet og hjertet. Anonymkode: 63e80...1cb Jeg er på din alder og det er også min erfaring at for 20 år siden var aldri høyde et spesielt tema. Nesten rart at preferanser som kun hadde bruksverdi i steinalderen har skutt slik i været nå. Anonymkode: 55a7f...332
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:47 #91 Skrevet mandag kl. 17:47 xHenrik skrev (11 timer siden): 😂 Det var en ny unnskyldning, for å slippe å innrømme at man er overfladisk. På kvinneguiden kan man lese det utroligste. Den er ikke ny den er ganske velbrukt 😂 Men ikke påpek det for da har du visst gitt kvinner skylda for at menn er for lave 🙃 Anonymkode: 55a7f...332
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 22:23 #92 Skrevet mandag kl. 22:23 Jeg er feit og bryr meg ikke om at menn sier foran meg at de vil ha slanke damer. Dem om det. Jeg er også lav, og det er en magnet på menn over 190. Jeg tjener 1,3 og er intelligent. Merker at menn faktisk liker smarte damer tross alle fortellinger om at de ikke gjør det. Ikke hør på myter, selg de eggene du har Anonymkode: fe0c6...761 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 22:55 #93 Skrevet mandag kl. 22:55 Jada, jeg synes også at en høy mann kan være flott. Men aldri bare pga. høyden. Selv foretrekker jeg en manns om er ca på min egen høyde +/- noen cm. Jeg har vært sammen med menn som har vært 0-6 cm lavere enn meg, og mer enn 20 cm høyrere enn meg. Jeg har spurt i andre tråder som denne, men aldri fått svar, så jeg prøver igjen: Ts, kunne du ha vært sammen med meg når jeg forteller deg at jeg er to cm høyere enn deg? Anonymkode: 2caeb...53b 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 23:11 #94 Skrevet mandag kl. 23:11 Mardina skrev (21 timer siden): Nå er det ikke alle som er opptatt av høyde når man dater da. Jeg synes ikke en mann på 1,74 er lav. Hadde det vært snakk om 1,65 hadde det kanskje vært noe annet. Synes 1,76 er en fin høyde. Er selv16 cm lavere og min maxhøyde på menn er 180. Vi er alle forskjellige i smak. Har en nabo som er 1,75 tipper jeg og hun er godt gift med en som et hodet lavere. Tipper 160. De har det kjempefint, vært sammen i 30 år og har barn og har det fint. Anonymkode: 1f61b...291 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 23:35 #95 Skrevet mandag kl. 23:35 xHenrik skrev (17 timer siden): 😂 Det var en ny unnskyldning, for å slippe å innrømme at man er overfladisk. På kvinneguiden kan man lese det utroligste. Trenger ingen unnskyldning for å holde meg unna noe som jeg har erfaring med at ikke er bra for meg. Jeg er ikke overfladisk. Har vært sammen med både lave, middels høye, høye, slanke, tjukke, folk med forskjellig økonomisk status, folk med lav, middels og høy utdanning. Denne forskningen beskriver noe av det samme som jeg har erfart. Kortvokste har mest temperament og blir fortest sint, sier forskning En gruppe på Centers for Disease Control and Prevention fant nemlig ut at kortvokste menn er mer troendes til å begå voldsomme eller kriminelle handlinger. Det viste seg at mennene som var lav av vekst også var de som i størst grad var innblandet i kriminelle handlinger, voldsom atferd og rusmisbruk. Forskerne mener dette handler om at de kortvokste mennene føler seg mindre maskulin og slik sett får dårligere selvbilde. Noe som igjen fører til et høyt temperament. Dette har i en årrekke blitt omtalt som «Napoleonkomplekset». Tanken er at lave menn får en mer aggressiv atferd for å kompensere for deres mangel på centimetere. Anonymkode: 12f3b...0f4
Mardina Skrevet tirsdag kl. 01:06 #96 Skrevet tirsdag kl. 01:06 AnonymBruker skrev (1 time siden): Synes 1,76 er en fin høyde. Er selv16 cm lavere og min maxhøyde på menn er 180. Vi er alle forskjellige i smak. Har en nabo som er 1,75 tipper jeg og hun er godt gift med en som et hodet lavere. Tipper 160. De har det kjempefint, vært sammen i 30 år og har barn og har det fint. Anonymkode: 1f61b...291 Er selv rundt 1,63 og sammen med en mann på 1,75. Har også vært sammen med en på 1,65. For meg er ikke høyde det viktigste kriteriet for forhold.
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 01:50 #97 Skrevet tirsdag kl. 01:50 AnonymBruker skrev (På 15.6.2026 den 3.27): La oss si at du var overvektig , og at flere ganger i uken fikk du en eller annen input på hvor lite tiltrekkende det var med overvekt av mennesker du omgår i jobb, andre sosiale settinger , tv , media , sosiale medier etc. Forlvrig høres du litt ut som en av disse som kunne sagt noe slikt selv . Man prøver å dele noe som er vanskelig og du velger å benytte anledningen til å fortelle at DU synes det er «turnoff» . Totalt irrelevant for tema . Anonymkode: f1960...907 Dette er jo veldig vanlig i samfunnet?? Hører det veldig ofte på dating apper, nettsteder og sosiale settinger. Menn er utrolig frekke og vil bare ha veltrente og unge jenter. De fleste settle down med en som kanskje ikke er deres drømme mann/dame. Og hvorfor er det alltid vekta som blir nevnt når det er snakk om at damer liker høye menn? 170+ er ikke lavt. Og du sier jo at du har hatt mange, kjekk og rik, så hva klager du på liksom. Gå etter jenter som ikke har noe i mot lave menn da... Anonymkode: feee1...7a5 4
xHenrik Skrevet tirsdag kl. 03:40 #98 Skrevet tirsdag kl. 03:40 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Trenger ingen unnskyldning for å holde meg unna noe som jeg har erfaring med at ikke er bra for meg. Jeg er ikke overfladisk. Har vært sammen med både lave, middels høye, høye, slanke, tjukke, folk med forskjellig økonomisk status, folk med lav, middels og høy utdanning. Denne forskningen beskriver noe av det samme som jeg har erfart. Kortvokste har mest temperament og blir fortest sint, sier forskning En gruppe på Centers for Disease Control and Prevention fant nemlig ut at kortvokste menn er mer troendes til å begå voldsomme eller kriminelle handlinger. Det viste seg at mennene som var lav av vekst også var de som i størst grad var innblandet i kriminelle handlinger, voldsom atferd og rusmisbruk. Forskerne mener dette handler om at de kortvokste mennene føler seg mindre maskulin og slik sett får dårligere selvbilde. Noe som igjen fører til et høyt temperament. Dette har i en årrekke blitt omtalt som «Napoleonkomplekset». Tanken er at lave menn får en mer aggressiv atferd for å kompensere for deres mangel på centimetere. Anonymkode: 12f3b...0f4 Det var et dårlig forsøk. Leste du studien? Det er ikke noe i denne studien som tilsier at lave menn ikke oppføre seg bra mot kvinner. Det kan lønne seg å lese studien før du bruker den som er verktøy for å underbygge din egen (noe merkelige) konklusjon. Studien du refererer til tester diktatorspill, som ikke har noen relevans til menns adferd overfor kvinner. Studien kan leses her: https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC6247438/
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 04:32 #99 Skrevet tirsdag kl. 04:32 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Kvinner prater om høyde som om det er det eneste som betyr noe. I realiteten er de alle stuck I en skitjobb i helsevesenet, håpløst blakke med ingen utsikter til bedring, bor en kjip leilighet og den biologiske klokka tikker og går. Det er du som har overtaket egentlig. Anonymkode: ef722...faa Altså har menn overtaket? Egentlig? Hehe virker ikke sånn på dem selv som rase hvertfall ut ifra all klagingen de driver med på nett angående å ikke få dame ( pult) så vel…. Usikker på det overtaket altså. Anonymkode: 7c239...b44 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 04:49 #100 Skrevet tirsdag kl. 04:49 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Er det sant at de som er korte lever kortere, fordi de puster inn mer promp? Anonymkode: 1f47f...dbd Nei, det er sånn at de høye lever kortere fordi de utsettes for mer ozon. Anonymkode: 3aaa2...647
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå