Gå til innhold

Kort mann og dating

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Min erfaring med lave menn er at de ikke kan oppføre seg bra mot kvinner. Nesten som om de prøver å hevde seg / få makt på andre måter fordi de mangler høyden. Kommer aldri til å gå tilbake til en lav mann om det skulle bli aktuelt å finne ny kjæreste. 

Det høres rart ut at man snakker sånt bevisst foran lave menn da slik som TS beskriver. 

Anonymkode: 12f3b...0f4

😂

Det var en ny unnskyldning, for å slippe å innrømme at man er overfladisk.

På kvinneguiden kan man lese det utroligste.

Endret av xHenrik
  • Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De eneste som harselerer med lav høyde er de som er lave selv. Slik er det i alle fall i de kretser jeg ferdes. 

Anonymkode: 4c288...ddb

• Nyttig 1
Skrevet
xHenrik skrev (1 minutt siden):

😂

Det var en ny unnskyldning, for å slippe å innrømme at man er overfladisk.

På kvinneguiden kan man lese det utroligste.

Du må jo være klar over at på KG er det et mangfold av kvinner og menn.

Det er masse ufattelig snåle (etter mitt syn) kommentarer fra menn her inne, men jeg har da vett til å skjønne at mange andre menn mener noe helt annet.

Anonymkode: f12c8...caa

• Liker 1
Skrevet

Jeg er kvinne og skjønner deg. Føler det er helt sinnsykt fokus på høyde. Og fra mitt perspektiv er det IKKE en viktig greie. Det finnes andre kvaliteter jeg vekter mye tyngre.

Om flere kvinner hadde fokusert på det som virkelig gjelder for å ha en god relasjon, og ikke umiddelbart hadde ekskludert basert på høyden ville mange flere hatt gode forhold, tror jeg. 

Mannen min er ganske lang (helt tilfeldig - eksene mine har vært på din høyde og lavere). En gang fikk jeg tilsnakk (!) fra en fremmed dame for at jeg som var så kort var sammen med en lang mann. Han burde jeg visstnok latt gå til de lange damene. 

Anonymkode: b9a37...fce

• Liker 3
Skrevet

Høyde har ikke noe å si…såfremt man ikke har mindreverdighetskomplekser pga den…da kan det fort føre til at man må hevde seg hele tiden og oppfører seg ugreit som ei over her nevnte..det er ikke tiltrekkende!

men om man klarer å ikke ha komplekser, og være trygg i seg selv, så har det ikke noe å si. 
jeg er 160, og mannen er 174..jeg er veldig fornøyd, snill og god, bedre trent enn de fleste menn jeg ser, og god i senga, jeg har det jeg trenger 😉

Anonymkode: 4a2a5...5ad

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Høyde har ikke noe å si…såfremt man ikke har mindreverdighetskomplekser pga den…da kan det fort føre til at man må hevde seg hele tiden og oppfører seg ugreit som ei over her nevnte..det er ikke tiltrekkende!

Anonymkode: 4a2a5...5ad

Dette. Eksen min var lavere enn meg, men han hadde ingen mindreverdighetskomplekser og sjarm nok til å "veie opp" for det (ikke at noen av oss brydde oss om høyde i det hele tatt, det var faktisk aldri noe jeg tekte på engang).

Anonymkode: d5100...19b

• Liker 2
Skrevet

Jeg forstår deg godt jeg, hi !

Det er jo ikke greit. 

Anonymkode: 02dcc...d5b

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Så , etter å ha lurket innpå her en stund og lest innlegg om alt mulig, er det spesielt ett tema jeg som mann på 174cm har hengt meg litt merke til. Det gjelder tema høyde , dating , preferanser og ikke minst høflighet, sosial etikette og sunn fornuft.  

Før jeg begynner vil jeg understreke fra starten at jeg ikke har noe problem med at kvinner har preferanser på høyde , akkurat som jeg har preferanser og no goes på trekk/egenskaper ved damer. Jeg gidd ikke krangle med naturen. Jeg sier heller ikke at damer skal tie om sine preferanser.  
Det jeg vil med denne tråden er å få startet en diskusjon om sosial etikette og vanlig høflighet , sett fra vinkelen til en mann i min situasjon . 

Så hvem er jeg ? Jeg er en mann på litt over 40 år , høyt utdannet , pen , godt trent og tjener ca 1.1 mill i året og har hatt veldig mange partnere ( jeg sier dette kun fordi det er relevant i denne konteksten ). Jeg har god selvtillit når det kommer til mitt utseende men av grunner jeg kommer til under begynner jeg dessverre å bli påvirket negativt av «tingenes tilstand» slik den er om dagen.

Du sier du har hatt veldig mange partnere, hvorfor satset du ikke på en av dem? 
Hva fikk deg til å avslutte forholdene, eller tror du at damene dumpet deg pga høyden din?

Det første jeg kan starte med er at jeg , uten å overdrive , hører negative kommentarer om menn som ikke er høye i hvert fall annenhver dag . Dette kan være direkte kommentarer som «han var veldig kort (negativt ladet)» eller «han var veldig høy» ( positivt ladet ) til fortellinger fra damer om tema «høyde og menn» . Og dette er ikke fra media.  Dette er ting jeg hører fra folk jeg jobber med til personer i middagsbesøk etc.  Det som plager meg med dette er ikke at disse damene mener disse tingene men at de sier det foran en mann og menn som helt klart ikke faller innunder definisjonen  «høy» , uten å ense at dem er i rommet. Og her kommer den sosiale etiketten inn . Kan dere tenke dere hvordan det hadde blitt mottatt om jeg , foran mine kvinnelige kolleger hvor ihverfall 2/3 deler er overvektige , hadde begynt å snakke om hvordan jeg digget slanke damer , blir skuffet når de er overvektige etc ? Det hadde maks gått 10 min før jeg måtte ha stått i givakt hos HR. Dette får meg til å tenke på når jeg var i bryllup til min fetter . Han er kortere enn meg . Kanskje 168-69 . Han er lege og hun er sykepleier. I bryllupet holdt hennes venninner en tale. I den talen sa de noe slikt som «vi kan huske du altid sa du ville ha høy og mørk men så endte du med (navn på min fetter)» . Hadde denne talen blitt byttet ut med «ville ha sprek og slank» men endte med «navn på brud» hadde det kommet et gisp gjennom hele lokalet . Men min fetter er mann og må holde det inne og late som. Noe som fører meg til neste punkt . Når vi en sjelden gang ytrer at det ikke er greit , hva skjer da ? Man får slengt at menn som ikke er høy er nærtagende og sur . Men prøv å huske at når det først kommer sinne har det mest sannsynlig vært år med drittkommentarer og uhøflighet som nevnt over . Jeg har hatt ett slikt øyeblikk selv . Jeg hadde snakket med en dame på Tinder noen dager og gått over til å prate på video ( hun bodde et par timer unna ) . Vi skulle snart treffes . Ila en av samtalene kom det frem at jeg var 174 ( hun hadde lest feil og trodde jeg var 180 ) . Denne damen var knapt 160 selv. Hun valgte å fortelle meg at det var uventet og at hun egentlig ikke datet menn som var under 180 . Hun fortalte meg samtidig  at hun var veldig fysisk tiltrukket av meg så det gikk fint . Greien var at jeg klarte ikke la det ligge . Jeg ble rett og slett fornærmet . Jeg fortalte henne , uten å bruke stygge ord, at jeg ikke lenger var interessert og at jeg synes det var en veldig stygg måte å reagere på. Jeg sa også at jeg ikke ønsket å date en der jeg altid ville føle at hun egentlig ville være med en annen. Hun forsøkte å overtale meg i noen dager , men jeg var låst . Noe som fører meg til siste punkt . Hva det gjør med meg . 

Syns folkene du omgir deg med høres veldig spesielle ut, rett og slett opphengt i høyden på andre mennesker.
De eneste jeg har lagt merke til med samme fascnasjon rundt høyde, er menn som Tate og "manosfære-gutta"
Det er det jo utrolig viktig med minst 1 mill i årslønn(six figures), minst 180 cm(six feet) og veltrent(six pack).
Sikker på at det ikke er der du finner inspirasjonen til ditt oppheng i egen høyde?

Det er ikke direkte selvtillitsproblemstikk , selv om det er relatert. Nå er det slik at hver gang jeg dater noen føler jeg på en uro hvor jeg tenker at de egentlig heller vil være med en som er høy , uansett hvor «stygg» han er ellers. Med andre ord innrømmer jeg at det har begynt å påvirke meg . Jeg gikk fra å ha veldig godt selvbilde på mitt utseende til å føle at jeg er stygg. Eller i beste fall «pen for å være 174» . 

Mitt håp er derfor at man kan slutte å snakke negativt om menns høyde foran dem det gjelder. På samme måte som jeg unngår å snakke negativt om fysiske trekk med kvinner foran kvinner som har samme trekk .

Jeg er helt enig med deg i at det er dårlig folkeskikk å snakke negativt om andre mennesker, spesielt om man nevner ting som direkte påvirker de som er rundt.
Hva om du på en litt fleipete måte svare dem tilbake da, gjør dem litt forlegne og lukk igjen kjeften på dem?

Anyways , sov godt 

Anonymkode: f1960...907

• Nyttig 1
Skrevet

Noen damer- som er lave selv er ofte veldig opptatt av høyde og selv om de er 170 så skal de ha en mann som er over 180, synes det er litt rart.  Jeg er kvinne og høy og liker at en mann er på min høyde, men er vant til å møte noen som kanskje er noen cm lavere og akkurat like høy som meg. Hadde jeg vært 170 så kunne jeg møtt en mann på 174.

Anonymkode: e3561...310

Skrevet

Etter mitt syn er dette en slags pervertert woke som kvinner gjør seg spesielt skyldig i. Dvs man har en moral som gjelder den ene veien og en annen moral som gjelder den andre.  Dobbeltmoral i woke-drakt. Eller noe sånt. Og jeg gjentar : Kvinner er mye værre enn menn på dette punktet - men det vil de garantert hyle opp om og protestere villt på. Men sånn er det. 

Eksempler

Man kan snakke svært nedsettende om menns ytre egenskaper <--> Man skal aldri kommentere kvinners ytre egenskaper. 

Man kan snakke svært nedsettende om menns mentalitet  <--> Man skal aldri kritisere en kvinne for hennes meninger, moral eller handlinger. 

Man kan kritisere og gjøre narr av kristendom <--> Man skal aldri ytre et eneste ord om Islam

Man kan kritisere og dømme hvitfargede mennesker fritt <--> Man skal aldri dømme brunfargede mennesker, selv ikke når de begør kriminalitet. 

Jeg trekker ikke inn religion og hudfarger for å spore av diskusjonen, men for å synliggjøre at dette er et mønster som går igjen hos disse menneksene på mange temaer (jeg kunne nevnt fler) og dermed ikke har noe isloert sett med menns høyde å gjøre.

Så, min venn, inntil videre er det høy samfunnsaksept for å snakke dritt om deg - også rett til ditt ansikt, og det forventes at du holder helt kjeft og svelger dine kameler i stillhet. 

Det er forøvrig stort sett på arenaer hvor førstemøtet utelukkende går på eksterne kvaliteter som utseende, høyde, økonomi og andre ting hvor dette er et problem. Jeg kjenner da mange nok flotte menn, både høye og lave, tykke og tynne , osv som har flotte damer og gode forhold. Så det er bare å ta fart og drite i disse overfladiske menneskene som kommer med slik dobbeltmoralsk drit. 

Anonymkode: e7895...634

• Liker 2
Skrevet

1,74 er temmelig gjennomsnittlig for en mann. En veldig fin høye på mange menn. Jeg er 192 og homofil og synes veldig mange kler å være midt på 170-tallet høydemessig. Tror ikke kvinner bryr seg så mye om høyde isolert sett. Det er helheten som teller.

Anonymkode: 460ed...0a7

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Min erfaring med lave menn er at de ikke kan oppføre seg bra mot kvinner. Nesten som om de prøver å hevde seg / få makt på andre måter fordi de mangler høyden. Kommer aldri til å gå tilbake til en lav mann om det skulle bli aktuelt å finne ny kjæreste. 

Det høres rart ut at man snakker sånt bevisst foran lave menn da slik som TS beskriver. 

Anonymkode: 12f3b...0f4

Det var det du nettopp gjorde…🤦‍♀️

Anonymkode: df88b...8d3

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes det er vanskelig å se om du lyver eller ikke. Ikke fordi du virker spesielt trollete men fordi jeg aldri som kvinne har vært utfor ei eneste dame som har hatt denne meningen. Jeg har i noen få tilfeller hørt noen nevne at de liker at noen er høy, men ikke noe negativt om andre. Forsåvidt syns jeg alle høyere enn meg er høye og alle mindre lavere uten at dette har noe å si. 

Det virker som dette stort sett er en internett-greie hvor menn deler historier de har hørt og et spesielt sett damer som poster veldig mye og som vil ha reaksjoner. Dette er ofte de samme som krever en "forsørger" og prinsessebehandling osv. De sosiale media avhengige og noe efterblivende. Og svindlere. 

Skjønner jo at det ikke er noe morsomt å høre sånne kommentarer, spesielt i dagens vanskelige datingsituasjon, jeg bare fatter ikke hvor du jobber som disse menneskene finnes som sier sånn høyt? 

De fleste jeg kjenner er sammen med folk rundt egen høyde. Noen runde, noen skallete, noen lave, det virker liksom ikke som en reell dealbreaker for oppegående, gjennomsnittlige mennesker. 

Det eneste jeg kan si jeg har vært utfor er lave menn, eller menn som selv synes de er lave, som i forkant av noen som helst kommentarer eller insinuasjon stakkarsliggjør seg selv med "men du er vel ikke interessert i meg da jeg ikke er høy nok" eller skylder det på det hvis du sier nei. Så står du der og må prøve å forsvare eller motbevise en ting du ikke engang har sagt eller tenkt. Og den manipuleringen gidder jeg ikke lenger. Jeg har ikke tenkt å måtte stå og forsvare meg fra noe du har prosjektert på meg. Det er dessverre noe som kan sies om veldig usikre menn og aggressivitet, passiv og direkte. De frekkeste eller vanskeligste jeg har møtt på har vært så i forsvarsmodus at du må gå på eggeskall for at det du sier ikke skal bli oppfattet som angrep. 

I et forhold er det selvsagt greit å være åpen og snakke om usikkerhet men hvis noen begynner å tilskrive meg meninger om sine egne usikkerheter i samtalestadiet eller første date er jeg ferdig. 

Anonymkode: 882d3...a3a

• Nyttig 4
Skrevet

Jeg er mann 1,78. Det du skriver er ON POINT. Bare å ta en rask titt innom kommentarfelt i sosiale medier så bekreftes alt det du sier.

Er man >1,80 så er man good, som at det er en magisk grense. Er du <1,78 så er du mer som en venn. Selv om jenta/kvinnen er 1,60 selv.

Hvis menn i kommentarfeltet ytrer seg om at det blir feil å skulle kreve at en mann er 20cm høyere enn en selv, så blir de møtt med at han er en simp eller en svak mann og at han ikke har rett til å føle seg krenket.

For 5-6 år siden tenkte jeg aldri over høyden min eller at jeg er for lav.

For ordens skyld, jeg har selv kjæreste. 

Anonymkode: 9cd73...3e3

• Liker 1
Skrevet

Veldig synd at du opplever dette.

Jeg selv synes ikke 174 er lavt. Min ex mann var den høyden, og vi hørte aldri kommentarer på høyden hans. Og sjelden jeg har hørt venninner som har krav til høyde. 

Jeg har 2 exer som begge er 165 cm, og de begge er svært populære blant damene. Og han ene er jo skikkelig manne mann. 

Anonymkode: 24eb1...5ea

Skrevet

Både kvinner og menn er seriøst blitt rare etter skjermenes, og da spesielt smarttelefonens og sosiale mediers inntog.

Så mange rare krav som stilles til det motsatte kjønn, kun fordi man ønsker å imponere fremmede på nettet med det perfekte parbildet som viser en høy mann med perfekt kjeve og en slank men fit kvinne med stor nok rumpe.

Anonymkode: df88b...8d3

• Liker 1
Skrevet

Jeg skal absolutt ikke påstå at du lyver, men i mitt 45-årige liv er det utrolig få ganger jeg har hørt kvinner omtale lave menn i negative ordlag. langt oftere har jeg hørt menn kommentere kvinnekropper , puppestørrelse, overvekt, nese, ansikt, hårfarge - på svært nedsettende måter. Jeg synes det er like ille uansett hvem som sier det, det viser komplett mangel på oppdragelse og empati. Dersom du virkelig opplever dette så ofte som du antyder hadde jeg vurdert å bytte jobb og omgangskrets, det der er ikke normalt.

Anonymkode: 12135...d06

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg er mann 1,78. Det du skriver er ON POINT. Bare å ta en rask titt innom kommentarfelt i sosiale medier så bekreftes alt det du sier.

Er man >1,80 så er man good, som at det er en magisk grense. Er du <1,78 så er du mer som en venn. Selv om jenta/kvinnen er 1,60 selv.

Hvis menn i kommentarfeltet ytrer seg om at det blir feil å skulle kreve at en mann er 20cm høyere enn en selv, så blir de møtt med at han er en simp eller en svak mann og at han ikke har rett til å føle seg krenket.

For 5-6 år siden tenkte jeg aldri over høyden min eller at jeg er for lav.

For ordens skyld, jeg har selv kjæreste. 

Anonymkode: 9cd73...3e3

Men du er jo ikke for lav. Du har jo kjæreste. TS er 4 cm lavere enn deg og har dratt masse damer. Er det kommentarfeltet eller den virkelige verden som er fakta?

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Bimbo skrev (23 minutter siden):

TS er 4 cm lavere enn deg og har dratt masse damer. Er det kommentarfeltet eller den virkelige verden som er fakta?

Dette har jeg også påpekt.

Er det ingen i denne tråden som ser paradokset i at TS klager over at høyden hans er et problem for damer, SAMTIDIG som at han skriver at han har vært sammen med masse damer??

Hvis vi damer skulle være så overfladiske, så ville vel ikke TS ha vært i den situasjonen at han har vært i mange forhold.

Anonymkode: f12c8...caa

• Liker 8
Skrevet

Sjokkerende hvor mange kvinner i denne tråden som heller vil gaslighte deg om dine erfaringer, eller føler en trang til å fortelle deg hvorfor det du sier er turn off for DEM. 

istedet for å bare si at "ja dette skjer og er ikke greit, men ikke la det ødelegge deg"

Tydelig at en skremmende andel kvinner rett og slett ikke evner å vise noe form for empati eller forståelse for menn som føler seg dårlig behandlet. Det er forsvarsmodus og gaslighting med en gang.

Anonymkode: e7831...bf9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...