AnonymBruker Skrevet mandag kl. 09:39 #61 Skrevet mandag kl. 09:39 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sjokkerende hvor mange kvinner i denne tråden som heller vil gaslighte deg om dine erfaringer, eller føler en trang til å fortelle deg hvorfor det du sier er turn off for DEM. istedet for å bare si at "ja dette skjer og er ikke greit, men ikke la det ødelegge deg" Tydelig at en skremmende andel kvinner rett og slett ikke evner å vise noe form for empati eller forståelse for menn som føler seg dårlig behandlet. Det er forsvarsmodus og gaslighting med en gang. Anonymkode: e7831...bf9 Da kan jo du forklare på en enkel og grei måte hvordan TS har vært i masse forhold? Er ikke det selvmotsigende? Og man skal selvsagt se helt bort fra at mengder av damer i denne tråden svarer at TS har ganske så normal høyde, 1,74 er ikke spesielt lavt. Merkelig at enkelte menn kun er her inne for å klage og syte, uansett hvilke svar de får. Anonymkode: f12c8...caa 6 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 09:42 #62 Skrevet mandag kl. 09:42 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Sjokkerende hvor mange kvinner i denne tråden som heller vil gaslighte deg om dine erfaringer, eller føler en trang til å fortelle deg hvorfor det du sier er turn off for DEM. istedet for å bare si at "ja dette skjer og er ikke greit, men ikke la det ødelegge deg" Tydelig at en skremmende andel kvinner rett og slett ikke evner å vise noe form for empati eller forståelse for menn som føler seg dårlig behandlet. Det er forsvarsmodus og gaslighting med en gang. Anonymkode: e7831...bf9 Hvis de føler seg dårlig behandlet er det 99% sikkert på grunn av væremåte. Det er i hvert fall ikke på grunn av høyde, og de som eventuelt sier det gjør det bare fordi de ikke liker deg men ikke gidder å havne i en diskusjon. Høyde får man liksom ikke gjort noe med, så da er det ferdig snakka. Anonymkode: d5100...19b 4 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 09:43 #63 Skrevet mandag kl. 09:43 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da kan jo du forklare på en enkel og grei måte hvordan TS har vært i masse forhold? Er ikke det selvmotsigende? Og man skal selvsagt se helt bort fra at mengder av damer i denne tråden svarer at TS har ganske så normal høyde, 1,74 er ikke spesielt lavt. Merkelig at enkelte menn kun er her inne for å klage og syte, uansett hvilke svar de får. Anonymkode: f12c8...caa Jeg er ikke den som postet tråden og jeg er 185, jeg bare synes ikke det er greit å kommentere negativt om folks utseendet. Enten det er kvinner eller menn. Dette handler ikke om at jeg skal stå på en side og "forsvare" mitt kjønn. Hvis en dame hadde laget en lignende respons så hadde min kommentar vært HELT lik. Anonymkode: e7831...bf9
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 09:45 #64 Skrevet mandag kl. 09:45 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er ikke den som postet tråden og jeg er 185, jeg bare synes ikke det er greit å kommentere negativt om folks utseendet. Enten det er kvinner eller menn. Dette handler ikke om at jeg skal stå på en side og "forsvare" mitt kjønn. Hvis en dame hadde laget en lignende respons så hadde min kommentar vært HELT lik. Anonymkode: e7831...bf9 Du viser TS sympati, og klager over damer. Les HI en gang til. Der har TS skrevet at han har vært sammen med masse damer. Det betyr at han ikke blir avvist!! Herlighet... Anonymkode: f12c8...caa 6 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 09:45 #65 Skrevet mandag kl. 09:45 Mange er uten folkeskikk og har lav IQ. Hadde jeg hatt ei krone for hver gang en mann kom bort til meg for å sjekke om jeg hadde høye heler på, og så kommentere at jeg er høy, ja da hadde jeg hatt mange penger. De fortalte /forteller det til meg som om det er noe jeg ikke vet selv, de idiotene. Svarer jeg at det er de som er lave og under gjennomsnittet høye, blir de skikkelig fornærmet. ( K 183) Anonymkode: 09ea8...e45 7
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 09:50 #66 Skrevet mandag kl. 09:50 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Les HI en gang til. Der har TS skrevet at han har vært sammen med masse damer. Det betyr at han ikke blir avvist!! Ja, fordi at så lenge man får sex/forhold så betyr det at folk ikke kan være drittsekker. Dvs at hvis du som kvinne får mange sextilbud så betyr det at menn automatisk behandler deg bra som en gruppe. Du får jo sex!! Anonymkode: e7831...bf9 1 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 09:55 #67 Skrevet mandag kl. 09:55 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Så , etter å ha lurket innpå her en stund og lest innlegg om alt mulig, er det spesielt ett tema jeg som mann på 174cm har hengt meg litt merke til. Det gjelder tema høyde , dating , preferanser og ikke minst høflighet, sosial etikette og sunn fornuft. Før jeg begynner vil jeg understreke fra starten at jeg ikke har noe problem med at kvinner har preferanser på høyde , akkurat som jeg har preferanser og no goes på trekk/egenskaper ved damer. Jeg gidd ikke krangle med naturen. Jeg sier heller ikke at damer skal tie om sine preferanser. Det jeg vil med denne tråden er å få startet en diskusjon om sosial etikette og vanlig høflighet , sett fra vinkelen til en mann i min situasjon . Så hvem er jeg ? Jeg er en mann på litt over 40 år , høyt utdannet , pen , godt trent og tjener ca 1.1 mill i året og har hatt veldig mange partnere ( jeg sier dette kun fordi det er relevant i denne konteksten ). Jeg har god selvtillit når det kommer til mitt utseende men av grunner jeg kommer til under begynner jeg dessverre å bli påvirket negativt av «tingenes tilstand» slik den er om dagen. Det første jeg kan starte med er at jeg , uten å overdrive , hører negative kommentarer om menn som ikke er høye i hvert fall annenhver dag . Dette kan være direkte kommentarer som «han var veldig kort (negativt ladet)» eller «han var veldig høy» ( positivt ladet ) til fortellinger fra damer om tema «høyde og menn» . Og dette er ikke fra media. Dette er ting jeg hører fra folk jeg jobber med til personer i middagsbesøk etc. Det som plager meg med dette er ikke at disse damene mener disse tingene men at de sier det foran en mann og menn som helt klart ikke faller innunder definisjonen «høy» , uten å ense at dem er i rommet. Og her kommer den sosiale etiketten inn . Kan dere tenke dere hvordan det hadde blitt mottatt om jeg , foran mine kvinnelige kolleger hvor ihverfall 2/3 deler er overvektige , hadde begynt å snakke om hvordan jeg digget slanke damer , blir skuffet når de er overvektige etc ? Det hadde maks gått 10 min før jeg måtte ha stått i givakt hos HR. Dette får meg til å tenke på når jeg var i bryllup til min fetter . Han er kortere enn meg . Kanskje 168-69 . Han er lege og hun er sykepleier. I bryllupet holdt hennes venninner en tale. I den talen sa de noe slikt som «vi kan huske du altid sa du ville ha høy og mørk men så endte du med (navn på min fetter)» . Hadde denne talen blitt byttet ut med «ville ha sprek og slank» men endte med «navn på brud» hadde det kommet et gisp gjennom hele lokalet . Men min fetter er mann og må holde det inne og late som. Noe som fører meg til neste punkt . Når vi en sjelden gang ytrer at det ikke er greit , hva skjer da ? Man får slengt at menn som ikke er høy er nærtagende og sur . Men prøv å huske at når det først kommer sinne har det mest sannsynlig vært år med drittkommentarer og uhøflighet som nevnt over . Jeg har hatt ett slikt øyeblikk selv . Jeg hadde snakket med en dame på Tinder noen dager og gått over til å prate på video ( hun bodde et par timer unna ) . Vi skulle snart treffes . Ila en av samtalene kom det frem at jeg var 174 ( hun hadde lest feil og trodde jeg var 180 ) . Denne damen var knapt 160 selv. Hun valgte å fortelle meg at det var uventet og at hun egentlig ikke datet menn som var under 180 . Hun fortalte meg samtidig at hun var veldig fysisk tiltrukket av meg så det gikk fint . Greien var at jeg klarte ikke la det ligge . Jeg ble rett og slett fornærmet . Jeg fortalte henne , uten å bruke stygge ord, at jeg ikke lenger var interessert og at jeg synes det var en veldig stygg måte å reagere på. Jeg sa også at jeg ikke ønsket å date en der jeg altid ville føle at hun egentlig ville være med en annen. Hun forsøkte å overtale meg i noen dager , men jeg var låst . Noe som fører meg til siste punkt . Hva det gjør med meg . Det er ikke direkte selvtillitsproblemstikk , selv om det er relatert. Nå er det slik at hver gang jeg dater noen føler jeg på en uro hvor jeg tenker at de egentlig heller vil være med en som er høy , uansett hvor «stygg» han er ellers. Med andre ord innrømmer jeg at det har begynt å påvirke meg . Jeg gikk fra å ha veldig godt selvbilde på mitt utseende til å føle at jeg er stygg. Eller i beste fall «pen for å være 174» . Mitt håp er derfor at man kan slutte å snakke negativt om menns høyde foran dem det gjelder. På samme måte som jeg unngår å snakke negativt om fysiske trekk med kvinner foran kvinner som har samme trekk . Anyways , sov godt Anonymkode: f1960...907 Jeg som kvinne kjenner meg igjen i problematikken din. På min arbeidsplass er det 6 menn og 2 kvinner. I lunch pausene snakkes det mye om damer og preferanser rundt kropp + div. Jeg er veldig flatbrystet selv og har innfunnet meg med det. Men er sårt å ALLTID høre: «Nei, hun og hun har jo ikke «former»» eller «Jeg hadde aldri kunnet ha sex med noen uten litt størrelse på puppene» osv. Har også blitt avvist irl pga dette. Har også tenkt på dette med sosial etikette. Tenker de ikke lengre enn nesa rekker? Er sårt, men samtidig hvis jeg finner den rette tenker han vel ikke på dette. Jeg vet ikke. Anonymkode: 3b1e5...b17 4 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 09:59 #68 Skrevet mandag kl. 09:59 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, fordi at så lenge man får sex/forhold så betyr det at folk ikke kan være drittsekker. Dvs at hvis du som kvinne får mange sextilbud så betyr det at menn automatisk behandler deg bra som en gruppe. Du får jo sex!! Anonymkode: e7831...bf9 At det kan finnes et og annet fjols som kommer med en kommentar, hvem har aldri opplevd det? Enten det er høyde, vekt, hårfarge, yrkesvalg, ja, i det hele tatt. Lurer på hvor mange ganger jeg har lest her inne at du ikke ser ut i tåka om du klipper håret ditt kort, og ingen vil ha en dame med noen kilo ekstra. Skal man gå og ta seg nær av alt mellom himmel og jord, da får man jammen nok å gjøre. Jeg velger å tro at mange menn fint klarer å se forbi kun et utseende, og at de også ønsker seg en helhet, der dama er et interessant menneske som de blir glad i, selv om hun ikke skulle være perfekt på alle måter. TS skriver at han har masse forhold bak seg, dermed har han hatt sjans på mange damer som ikke har syntes at høyden hans er noe problem. Hva som er grunnen til at forholdene ikke har vart kan like gjerne gå på TS sin personlighet som på hvilke damer han har vært sammen med. Dette vet ikke vi. Det er bare tåpelig å skylde på damer og at man liksom blir dårlig behandlet fordi man er lav, og så fortelle at man har god sjans på damer i samme åndedrag. Går ut fra at alle disse damene ikke kun har vært ute etter sex, for vi kvinner ønsker oss oftest et seriøst forhold. Anonymkode: f12c8...caa 1 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 10:10 #69 Skrevet mandag kl. 10:10 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): At det kan finnes et og annet fjols som kommer med en kommentar, hvem har aldri opplevd det? Enten det er høyde, vekt, hårfarge, yrkesvalg, ja, i det hele tatt. Men synes du det er en god ting? Hvorfor forsvarer du det? Og du misforstår tydelig essensen av tråden fordi du er helt oppslukt i ditt mannehat . Det handler ikke om at "jeg fåkke pult", det handler om at vi som samfunn i stor grad er veldig komfortable med å få folk fra det motsatte kjønn til å føle seg mindre verdige, gjerne i sosiale settinger der vi kommenterer ting som vekt/høyde/hårfarge etc foran en person som tydeligvis ikke møter disse idealene, uoppfordret. Resten av kommentaren din er bare ren stråmannsargumentasjon. Anonymkode: e7831...bf9
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 10:13 #70 Skrevet mandag kl. 10:13 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Sjokkerende hvor mange kvinner i denne tråden som heller vil gaslighte deg om dine erfaringer, eller føler en trang til å fortelle deg hvorfor det du sier er turn off for DEM. istedet for å bare si at "ja dette skjer og er ikke greit, men ikke la det ødelegge deg" Tydelig at en skremmende andel kvinner rett og slett ikke evner å vise noe form for empati eller forståelse for menn som føler seg dårlig behandlet. Det er forsvarsmodus og gaslighting med en gang. Anonymkode: e7831...bf9 Det er verken gaslighting eller forsvarsmodus å være forvirret over dette når det er noe som ikke samsvarer med noen opplevelser de har hatt. Det er ikke gaslighting å fortelle som sant er at man aldri har hørt en venninne eller bekjent eller kollega si noe negativt om høyde hos menn hvis man aldri har opplevd det. Det er naturlig å finne det rart at noen opplever massevis av kommentarer på dette hvis det ikke samsvarer med opplevd virkelighet som kvinne i det hele tatt. Ikke at jeg skal prøve å ta akkurat deg for alvorlig med tanke på at du ut fra et par kommentarer som ikke umiddelbart sa seg enig til tross for motstridende erfaringer bestemte deg for å kunngjøre at det er "Tydelig at en skremmende andel kvinner rett og slett ikke evner å vise noe form for empati eller forståelse for menn…" Det virker som du allerede har bestemt deg for hvilken andel av kvinner er hva og hvilke meninger de har uansett hva de har å si. Anonymkode: 882d3...a3a 1 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 10:19 #71 Skrevet mandag kl. 10:19 Hvis det kan være en trøst TS, så har du idealhøyden min. Og siden jeg vet at menn kan bli møtt på en dårlig måte, så reagerer jeg litt på samme måte som deg. Jeg har en kvinnelig kollega som er svært opptatt av menn på 1,90 og sier fra noen ganger, men det preller av. Anonymkode: b337e...225 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 10:21 #72 Skrevet mandag kl. 10:21 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er verken gaslighting eller forsvarsmodus å være forvirret over dette når det er noe som ikke samsvarer med noen opplevelser de har hatt. Det er ikke gaslighting å fortelle som sant er at man aldri har hørt en venninne eller bekjent eller kollega si noe negativt om høyde hos menn hvis man aldri har opplevd det. Det er naturlig å finne det rart at noen opplever massevis av kommentarer på dette hvis det ikke samsvarer med opplevd virkelighet som kvinne i det hele tatt. Ikke at jeg skal prøve å ta akkurat deg for alvorlig med tanke på at du ut fra et par kommentarer som ikke umiddelbart sa seg enig til tross for motstridende erfaringer bestemte deg for å kunngjøre at det er "Tydelig at en skremmende andel kvinner rett og slett ikke evner å vise noe form for empati eller forståelse for menn…" Det virker som du allerede har bestemt deg for hvilken andel av kvinner er hva og hvilke meninger de har uansett hva de har å si. Anonymkode: 882d3...a3a Neste gang en kvinne sier at hun har blitt voldtatt flere ganger så kan jeg si at dette ikke samsvarer med mine erfaringer da jeg ikke har noen kompiser som har voldtatt. Det blir vel naturlig å finne dette rart ut i fra mine erfaringer i denne casen! Tenk å mangle empati med stolthet. Anonymkode: e7831...bf9 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 10:27 #73 Skrevet mandag kl. 10:27 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Så , etter å ha lurket innpå her en stund og lest innlegg om alt mulig, er det spesielt ett tema jeg som mann på 174cm har hengt meg litt merke til. Det gjelder tema høyde , dating , preferanser og ikke minst høflighet, sosial etikette og sunn fornuft. Før jeg begynner vil jeg understreke fra starten at jeg ikke har noe problem med at kvinner har preferanser på høyde , akkurat som jeg har preferanser og no goes på trekk/egenskaper ved damer. Jeg gidd ikke krangle med naturen. Jeg sier heller ikke at damer skal tie om sine preferanser. Det jeg vil med denne tråden er å få startet en diskusjon om sosial etikette og vanlig høflighet , sett fra vinkelen til en mann i min situasjon . Så hvem er jeg ? Jeg er en mann på litt over 40 år , høyt utdannet , pen , godt trent og tjener ca 1.1 mill i året og har hatt veldig mange partnere ( jeg sier dette kun fordi det er relevant i denne konteksten ). Jeg har god selvtillit når det kommer til mitt utseende men av grunner jeg kommer til under begynner jeg dessverre å bli påvirket negativt av «tingenes tilstand» slik den er om dagen. Det første jeg kan starte med er at jeg , uten å overdrive , hører negative kommentarer om menn som ikke er høye i hvert fall annenhver dag . Dette kan være direkte kommentarer som «han var veldig kort (negativt ladet)» eller «han var veldig høy» ( positivt ladet ) til fortellinger fra damer om tema «høyde og menn» . Og dette er ikke fra media. Dette er ting jeg hører fra folk jeg jobber med til personer i middagsbesøk etc. Det som plager meg med dette er ikke at disse damene mener disse tingene men at de sier det foran en mann og menn som helt klart ikke faller innunder definisjonen «høy» , uten å ense at dem er i rommet. Og her kommer den sosiale etiketten inn . Kan dere tenke dere hvordan det hadde blitt mottatt om jeg , foran mine kvinnelige kolleger hvor ihverfall 2/3 deler er overvektige , hadde begynt å snakke om hvordan jeg digget slanke damer , blir skuffet når de er overvektige etc ? Det hadde maks gått 10 min før jeg måtte ha stått i givakt hos HR. Dette får meg til å tenke på når jeg var i bryllup til min fetter . Han er kortere enn meg . Kanskje 168-69 . Han er lege og hun er sykepleier. I bryllupet holdt hennes venninner en tale. I den talen sa de noe slikt som «vi kan huske du altid sa du ville ha høy og mørk men så endte du med (navn på min fetter)» . Hadde denne talen blitt byttet ut med «ville ha sprek og slank» men endte med «navn på brud» hadde det kommet et gisp gjennom hele lokalet . Men min fetter er mann og må holde det inne og late som. Noe som fører meg til neste punkt . Når vi en sjelden gang ytrer at det ikke er greit , hva skjer da ? Man får slengt at menn som ikke er høy er nærtagende og sur . Men prøv å huske at når det først kommer sinne har det mest sannsynlig vært år med drittkommentarer og uhøflighet som nevnt over . Jeg har hatt ett slikt øyeblikk selv . Jeg hadde snakket med en dame på Tinder noen dager og gått over til å prate på video ( hun bodde et par timer unna ) . Vi skulle snart treffes . Ila en av samtalene kom det frem at jeg var 174 ( hun hadde lest feil og trodde jeg var 180 ) . Denne damen var knapt 160 selv. Hun valgte å fortelle meg at det var uventet og at hun egentlig ikke datet menn som var under 180 . Hun fortalte meg samtidig at hun var veldig fysisk tiltrukket av meg så det gikk fint . Greien var at jeg klarte ikke la det ligge . Jeg ble rett og slett fornærmet . Jeg fortalte henne , uten å bruke stygge ord, at jeg ikke lenger var interessert og at jeg synes det var en veldig stygg måte å reagere på. Jeg sa også at jeg ikke ønsket å date en der jeg altid ville føle at hun egentlig ville være med en annen. Hun forsøkte å overtale meg i noen dager , men jeg var låst . Noe som fører meg til siste punkt . Hva det gjør med meg . Det er ikke direkte selvtillitsproblemstikk , selv om det er relatert. Nå er det slik at hver gang jeg dater noen føler jeg på en uro hvor jeg tenker at de egentlig heller vil være med en som er høy , uansett hvor «stygg» han er ellers. Med andre ord innrømmer jeg at det har begynt å påvirke meg . Jeg gikk fra å ha veldig godt selvbilde på mitt utseende til å føle at jeg er stygg. Eller i beste fall «pen for å være 174» . Mitt håp er derfor at man kan slutte å snakke negativt om menns høyde foran dem det gjelder. På samme måte som jeg unngår å snakke negativt om fysiske trekk med kvinner foran kvinner som har samme trekk . Anyways , sov godt Anonymkode: f1960...907 Kvinner prater om høyde som om det er det eneste som betyr noe. I realiteten er de alle stuck I en skitjobb i helsevesenet, håpløst blakke med ingen utsikter til bedring, bor en kjip leilighet og den biologiske klokka tikker og går. Det er du som har overtaket egentlig. Anonymkode: ef722...faa
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 10:29 #74 Skrevet mandag kl. 10:29 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Min erfaring med lave menn er at de ikke kan oppføre seg bra mot kvinner. Nesten som om de prøver å hevde seg / få makt på andre måter fordi de mangler høyden. Kommer aldri til å gå tilbake til en lav mann om det skulle bli aktuelt å finne ny kjæreste. Det høres rart ut at man snakker sånt bevisst foran lave menn da slik som TS beskriver. Anonymkode: 12f3b...0f4 Min er faring med menn er at de alle er ulike, uavhengig av høyde. Jeg vet faktisk ikke noe som spiller mindre inn på hvordan er person er. Anonymkode: b337e...225 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 10:31 #75 Skrevet mandag kl. 10:31 174 er ikke en dealbreaker, men hvis han har ligget med mange, er jeg derimot ikke interessert Anonymkode: a79d9...232
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 10:32 #76 Skrevet mandag kl. 10:32 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kvinner prater om høyde som om det er det eneste som betyr noe. I realiteten er de alle stuck I en skitjobb i helsevesenet, håpløst blakke med ingen utsikter til bedring, bor en kjip leilighet og den biologiske klokka tikker og går. Det er du som har overtaket egentlig. Anonymkode: ef722...faa Han har overtaket med de damene du nevner, ikke med de som eier og ikke har lyst på barn. Anonymkode: a79d9...232
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 10:33 #77 Skrevet mandag kl. 10:33 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Neste gang en kvinne sier at hun har blitt voldtatt flere ganger så kan jeg si at dette ikke samsvarer med mine erfaringer da jeg ikke har noen kompiser som har voldtatt. Det blir vel naturlig å finne dette rart ut i fra mine erfaringer i denne casen! Tenk å mangle empati med stolthet. Anonymkode: e7831...bf9 Rett til "da skal jeg ta igjen på voldtektsofre". Veldig… stabil oppførsel. Tror kanskje denne responsen i kombinasjon med andre av dine kommentarer peker til at det er deg empatien mangler hos. Ingenting av hva jeg sa manglet empati. Man kan diskutere virkeligheten og ulike fasetter av den uten å verken gaslighte eller gå i fistel. Det er relevant og viktig at kvinner påpeker at de ikke selv gjør dette eller har vært rundt noen som har gjort det, for det viser at det ikke er en vanlig ting som skjer hele tiden. TS må ha en spesielt dårlig arbeidsplass hvis slike ting forekommer, noe som er trist, men ikke en erfaring som kan eller bør ekstrapoleres til hele omverdenen uten videre grunn. Forøvrig er eksempelet ditt trist på andre måter også. Jeg kan vite hva jeg har hørt og ikke, hva jeg har sagt og ikke, og det er dette jeg har sagt noe om. Du kan ikke si at menn ikke voldtar fordi vennene dine ikke har voldtatt fordi du ikke har sett det. Jeg håper du slutter å tro at kvinner er ute etter å ta deg eller at det er greit å sette ut negative påstander som at "store andeler av kvinner mangler empati for menn". 🤞 Lykke til i livet og please ikke trakasser voldtektsofre fordi du ble trigget av en kommentar. Anonymkode: 882d3...a3a 1 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 10:38 #78 Skrevet mandag kl. 10:38 Er det sant at de som er korte lever kortere, fordi de puster inn mer promp? Anonymkode: 1f47f...dbd
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 10:53 #79 Skrevet mandag kl. 10:53 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Men synes du det er en god ting? Hvorfor forsvarer du det? Og du misforstår tydelig essensen av tråden fordi du er helt oppslukt i ditt mannehat . Det handler ikke om at "jeg fåkke pult", det handler om at vi som samfunn i stor grad er veldig komfortable med å få folk fra det motsatte kjønn til å føle seg mindre verdige, gjerne i sosiale settinger der vi kommenterer ting som vekt/høyde/hårfarge etc foran en person som tydeligvis ikke møter disse idealene, uoppfordret. Resten av kommentaren din er bare ren stråmannsargumentasjon. Anonymkode: e7831...bf9 Skulle jeg hate menn?? Hvor i alle dager har du det fra? Jeg hater aldeles ikke verken menn eller kvinner. Og ikke forsvarer jeg nedsettende kommentarer om folks utseende og synes det er "en god ting" (og du skriver faktisk om stråmannsargumentasjon). Jeg har skrevet til TS at 1,74 ikke er spesielt lav høyde, og jeg har skrevet at alle forholdene han har hatt med kvinner beviser at de ikke har hatt noen motforestillinger mot høyden hans. Dette er fakta. Han ville ikke fått seg dame om de syntes han på noen måte var frastøtende. Så dermed handler det om noen få individer som virker temmelig overfladiske og spesielle, og ikke kvinner generelt som kommer med utsagn om høyden hans. Ja, jeg mener at vi bør tåle litt. Vi bør kunne takle at det står noen negative kommentarer, enten det gjelder at alle kvinner er penest når de er blonde, eller har langt hår, eller er slanke, selv om vi absolutt kan ta til motmæle mot sånt. Men, jeg som er en mørk dame vet jo at mange menn liker nettopp mørke damer, og da betyr det ikke så mye at noen skriver at man må være blond for å være tiltrekkende. Skjønner du? Vi trenger ikke lage kjempeproblemer utav noen kommentarer. Reagerer man sterkt på noe, så gi dem svar på tiltale, men ikke kom med påstander som om alle kvinner mener lave menn er stygge, eller at lave menn er uaktuelle for forhold, når dette ikke stemmer for andre enn NOEN kvinner. Synes for øvrig du med fordel kan tone ned den aggressive måten du debatterer på. Anonymkode: f12c8...caa 4
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 10:54 #80 Skrevet mandag kl. 10:54 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Rett til "da skal jeg ta igjen på voldtektsofre". Veldig… stabil oppførsel. Tror kanskje denne responsen i kombinasjon med andre av dine kommentarer peker til at det er deg empatien mangler hos. Ingenting av hva jeg sa manglet empati. Man kan diskutere virkeligheten og ulike fasetter av den uten å verken gaslighte eller gå i fistel. Det er relevant og viktig at kvinner påpeker at de ikke selv gjør dette eller har vært rundt noen som har gjort det, for det viser at det ikke er en vanlig ting som skjer hele tiden. TS må ha en spesielt dårlig arbeidsplass hvis slike ting forekommer, noe som er trist, men ikke en erfaring som kan eller bør ekstrapoleres til hele omverdenen uten videre grunn. Forøvrig er eksempelet ditt trist på andre måter også. Jeg kan vite hva jeg har hørt og ikke, hva jeg har sagt og ikke, og det er dette jeg har sagt noe om. Du kan ikke si at menn ikke voldtar fordi vennene dine ikke har voldtatt fordi du ikke har sett det. Jeg håper du slutter å tro at kvinner er ute etter å ta deg eller at det er greit å sette ut negative påstander som at "store andeler av kvinner mangler empati for menn". 🤞 Lykke til i livet og please ikke trakasser voldtektsofre fordi du ble trigget av en kommentar. Anonymkode: 882d3...a3a Det var et ganske uhengslet eksempel, men bare for å bruke som en analogi, ikke ta det seriøst 😎 Anonymkode: e7831...bf9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå