Gå til innhold

Kort mann og dating

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Og kanskje du bør oppsøke litt andre typer damer, noen som er mindre overfladiske og utseendefokuserte? 

Anonymkode: dd2cd...f5b

Poenget mitt var vel at jeg får denne inputen stort sett fra damer jeg ikke oppsøker

Anonymkode: f1960...907

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er mann selv og kan jo absolutt validere det du sier. minnes på en kveld jeg var på nach og en kvinne anbefalte en kamerat av meg som hadde tynt hår at han burde dra til Tyrkia for håroperasjon. Helt uoppfordret, jeg var ganske sjokkert.

Så ja, mange kvinner forstår ikke at det som mann ikke er hyggelig å få genetiske mangler trykket opp i ansiktet sitt, men jeg tror også ikke kvinner gjør dette bevisst for å såre. Jeg tror mange kvinner faktisk ikke forstår at menn også har enorme menger usikkerhet relatert til sitt utseende (særlig i 2026), og gjerne tror at dette ikke har noen særlig negativ effekt, i motsetning til kvinner.

Så det du sier stemmer, men du skal se lenge etter noen særlig kollektiv endring av oppførsel. Det beste du kan gjøre er å lene deg på dine beste kvaliteter, avvise de som får deg til å føle deg mindre, og gjør ditt beste for å ikke la det påvirke din selvtillit.

Anonymkode: e7831...bf9

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Min eksmann er 174 cm, jeg er 169cm. Det var aldri noe tea for meg, men det som var uattraktivt var at han hadde dårlig selvtilitt på sin egen høyde og omtalte seg negativt på en måte som fremstod sutrete. 

Høyden var som sagt aldri noe problem for meg. 

Anonymkode: c98b6...039

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Women make the rules for men they don't like, and break the rules for men they do like.

Høyde er aldri et hinder hvis hun faktisk liker deg.

Anonymkode: d5100...19b

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg er 164 og hadde lett vært sammen med en på 174.. Forstår ikke problemstillingen til lave damer som lager seg slike krav.. Jeg har selv en preferanse på at mannen må være høyere enn meg, men de fleste menn er jo høyere enn oss damer på rundt 160...

Anonymkode: f7daa...8a2

• Liker 2
Skrevet

Jeg er helt enig med deg TS og støtter deg 100% og jeg savner vanlig folkeskikk og høflighet blant folk. 

Jeg var ganske overvektig før og vet akkurat hva du snakker om. Man blir både usynlig og samtidig en målskive for alle som mangler folkeskikk, fordi de bare må fortelle deg at de ikke liker akkurat deg. 

Det er helt greit å ha preferanser som du sier, men å gå rundt å snakker andre ned mens de hører på er ufint. Enda værre når de tenker det er helt innafor å si det direkte til den det gjelder. Enten du snakker nedsettende om tykke damer, muskelmenn, rullestolbrukere eller korte menn, alt av det er ufint. 

Anonymkode: 03ffc...70c

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Kjenner to menn som er godt under 170, og skjønner hva du mener, det refereres til og harseleres (godlynt riktignok) med høyden deres temmelig ofte. Det er i 9/10 tilfeller fra andre menn at «vitsene» kommer da, så jeg tviler på at kvinner er de verste her, selv om takt og tone som mangelvare nok er likt fordelt mellom kjønnene. 

Han ene er gift for andre gang og på kull nr 2. Det mannosfæren refererer til som en topp 20% gjenbruksmann der altså. En kategori du også havner i for øvrig med dine svært mange tidligere partnere. Hvorfor føler du at du trenger flere bevis på at det er flust av kvinner som ikke bryr seg om høyde i det hele tatt?

De fleste av oss har noen uheldige trekk, det beste rådet er å eie det og overse/høre, når vi lykkes greit i livet på tross av de trekkene så betyr det vel ikke så mye i den store sammenhengen. Så kan vi heller selv praktisere god oppførsel og lære barna våre det samme, og krysse fingrene for at verden går sakte fremover?

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet

Litt rart mtp at høyde kan man ikke gjøre noe med, men vekt kan man.

Men ville sett på omgangskretsen din, utrolig merkelig å høre dette annenhver dag…

Ingen av mine venninner kommenterte eksen på 167cm. Heller ikke han på 196…

Anonymkode: 03763...560

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

La oss si at du var overvektig , og at flere ganger i uken fikk du en eller annen input på hvor lite tiltrekkende det var med overvekt av mennesker du omgår i jobb, andre sosiale settinger , tv , media , sosiale medier etc. Forlvrig høres du litt ut som en av disse som kunne sagt noe slikt selv . Man prøver å dele noe som er vanskelig og du velger å benytte anledningen til å fortelle at DU synes det er «turnoff» . Totalt irrelevant for tema . 

Som overvektig opplever man det hele tiden, overalt, hver dag. Så er akkurat det blitt et tema mange er obs på, og ikke sier direkte, men gud bedre så flinke mange er til å si det indirekte. Heldigvis HAR mange folk sosiale antenner i de kretsene jeg beveger meg i. 

Anonymkode: f042b...59a

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Noe lignende skjedde med meg . Jeg er litt høyere enn deg , 175/6 . Jeg var veldig tiltrukket av en dame på jobben . Hun var kanskje en liten cm høyere enn meg . Derfor droppet jeg å gjøre noe forsøk. Ikke så rart når man til stadighet hører hvor lite tiltrekkende man er i sosiale medier og lignende.  Fikk vite senere at hun likte meg , men da var det for sent ( av grunner som er for mye å gå innpå her ). 

Skrevet

Jeg er en dame på rundt 40 og dette er vel et tema fra de siste år, hvertfall for meg. For 20 år siden snakket vi aldri om sånt, eksene mine er alt fra 165-2 meter i høyde, ikke én gang var høyden noe å snakke om annet enn at han på 2 meter slet når han skulle bøye seg ned og kysse meg. 

Vi har sluttet å se hverandre, føle kjemi, alt har havnet ned til idealer og forestillinger om hvordan folk og ting skal være. Vi har sluttet å tenke med huet og hjertet. 

Anonymkode: 63e80...1cb

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg forstår deg godt, TS. Jeg er selv lav kvinne og min eks er 168 høy. Vår sønn er liten av vekst grunnet at begge foreldrene er lave. Det er ikke noe problem for meg, men jeg har gjentatte ganger lest at kvinner her inne frykter både desember-barn og lave sønner og hvordan de kan unngå dette. Det er jo både trist og urovekkende. 

Anonymkode: 227ba...eda

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Noe lignende skjedde med meg . Jeg er litt høyere enn deg , 175/6 . Jeg var veldig tiltrukket av en dame på jobben . Hun var kanskje en liten cm høyere enn meg . Derfor droppet jeg å gjøre noe forsøk. Ikke så rart når man til stadighet hører hvor lite tiltrekkende man er i sosiale medier og lignende.  Fikk vite senere at hun likte meg , men da var det for sent ( av grunner som er for mye å gå innpå her ). 

Det er vel dette som er problemet, med en åpen verden som sosiale medier med tilgang til alt, blir det mer av alt, også de negative meningene, hvilket det ikke mangler av der ute på weben akkurat

Anonymkode: 63e80...1cb

Skrevet

Du er, i følge deg selv, pen, trent og tjener godt. Dette holder i massevis selv om du er litt under snittet høy. Det jeg finner lite attraktivt hos deg er at du tydeligvis er alt for opphengt i høyde og har komplekser for det.

Anonymkode: 3aaa2...647

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg er 165 og megafornøyd med min mann på 174. Hadde han vært på Tinder e.l. derimot hadde jeg ikke gått videre med han. Det er mye man kan ryke på.

Anonymkode: dddf6...e03

Skrevet

Du har fått et oppheng på høyden din, som for så vidt er normal.

Det er å sammenligne med damer som blir opphengt i sine små bryst og tror de må la seg skjære i og stappe inn silikon for å være en attraktiv partner. 

Første bud er å slutte og lese på kg.

Anonymkode: 4c288...ddb

• Liker 5
Skrevet

Min erfaring med lave menn er at de ikke kan oppføre seg bra mot kvinner. Nesten som om de prøver å hevde seg / få makt på andre måter fordi de mangler høyden. Kommer aldri til å gå tilbake til en lav mann om det skulle bli aktuelt å finne ny kjæreste. 

Det høres rart ut at man snakker sånt bevisst foran lave menn da slik som TS beskriver. 

Anonymkode: 12f3b...0f4

Skrevet

Jeg møter mye folk, og jeg har aldri hørt andre kvinner "snakke ned" menn på din høyde. 1,74 er ikke veldig lavt. Kanskje det kunne blitt nevnt om han var veldig lav, 160--165, men ikke sånn at man snakker negativt om det til personen.

Tror dette sitter litt i hodet på den som klager over det. Og mulig at en viss type kvinner, de overfladiske Bimbo-fjolsene, er fryktelig opptatt av dette, men sånne folk holder jeg meg langt unna.

TS har selv ingen interesse for en kvinne som er overvektig, og vi ser i tråden at overvekt, det kan gjøres noe med. Men, det er faktisk ikke så enkelt for den som er overvektig. Jeg har en venninne som trener ganske mye, hun er en aktiv person med god helse, men hun har helt siden barndommen slitt med overvekt. Hun er forsiktig når vi har middagstreff og lignende, føler alltid at hun passer på hva hun spiser. Det er bare veldig vanskelig for henne å gå ned til å bli slank. Føler veldig med henne, selv om hun ikke er svært overvektig, vi snakker om 15-20 kg.

TS vil oppnå mye med ok selvtillit, og å kutte ut å være så fryktelig hårsår og oppmerksom på det med høyden. Jeg kjenner en kar fra Forsvaret som har nøyaktig samme høyde, og han har alltid vært ettertraktet blant damene, har aldri hatt problemer på den kanten. Så alt dreier seg om at man er maskulin og likandes, da gir de aller fleste fullstendig blaffen i om du er 1,74 eller 1,94.

Det jeg reagerer noe negativt på er ikke høyden din, men at du skriver at du har hatt massevis av forhold. Da tenker jeg at personlighet spiller inn, og er grunnen til at du ikke har noen fast partner.

Anonymkode: f12c8...caa

• Nyttig 4
Skrevet

Skjønner veldig godt hva du mener. Mannen min er ca 167, og jeg er høyere enn han. Vi får begge mange kommentarer. Mannen min er også godt utdannet, tjener godt, er over snittet sprek. Allikevel opplever både han og jeg kommentarer på hans høyde.  Sånn har det vært hele hans liv. Det er jo bare trist at dette skal ha noe å si. Tror det er typisk norsk. Her er vi opptatt av høyde - og hva folk jobber med. Europeiske menn er stor sett lavere enn norske menn, det går fint det og;) 

Anonymkode: 73eb4...eba

• Liker 2
Skrevet

Som dame på 170 og gift med en på 172 så har jeg aldri følt det som et problem. Derimot er det godt å ha noen i perfekt både klemme og kyssehøyde.

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...