Gå til innhold

Overvurderer kvinner seg selv i datingmarkedet?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg innrømmer at jeg nok er ganske kjedelig. Jeg liker å game alene eller med venner, kose meg med bøker, film, serie, dokumentar. Drar gjerne ut på en kaffe eller kino iblant, eller middag, men jeg lever et ekstremt rolig og lite spennende liv. MEN jeg tror jeg har føttene godt plantet på jorda. Jeg vet hvem jeg er, og jeg vet også jeg ikke er en 10'er utseendemessig. 

Men det jeg vil ha er heller ikke den kjekkeste, mest trente, den med mest penger osv. Jeg vil påstå mine ønsker i en mann ikke er helt koko på jordet, så jeg tror ikke jeg overvurderer meg selv mtp hva jeg kan gi og hva jeg ønsker i retur... Men jeg kan tenke meg at det nok er mange kvinner som kanskje overvurderer seg selv. Det finnes vel i begge kjønn. 

Anonymkode: f575d...40c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er dere unge? 

Anonymkode: 81071...61c

Rundt 40 

Anonymkode: 39ef1...58b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Burde kanskje presisert at jeg referer til menn/damer i ca samme aldersgruppe. For jeg er helt enig at mange eldre menn overvurderer seg selv ift det å date vesentlig yngre, penere damer. Men igjen, det faller liksom litt innunder kjernen min med at damer er "mer avhengig" av menn økonomisk enn motsatt. Ressurssterke kvinner er mer resistent for å bli lokket inn i fristelsen for eldre pengesterke menn, som åpenbart har gått ut på dato for å si det pent. Jeg har nå funnet en kjæreste, og vi snakket så vidt om dette temaet. For han så frister ikke yngre damer fordi de hadde ikke noe å "tilby" foruten om et pent utseende ofte - var hans ord. For han var kvaliteter som det å ha teft, være målbevisst, god økonomi og ha interesser viktige. Det måtte liksom være mer til deg enn et pent ytre og bare et ønske om A4 liv. Så virker som menn også ser litt etter nåla i høystakken og... Dermed blir mange damer "en av mange" fordi de rett og slett har lite å tilby... Kanskje litt direkte å si det på den måten, men håper du/dere forstår. 

Anonymkode: d936a...838

Det har aldri før vært så mange selvstendige kvinner som det finnes i dag. Kvinner i dag har langt flere hobbyer og  interesser enn noensinne tidligere, og de tjener mer penger enn noensinne, flere kvinner eier eiendom enn noensinne, kvinner satser høyere i karriere nå enn noensinne. 

Og viktigst av alt, kvinner har nå friheten til å velge partner uavhengig av nødvendighet. Det er ikke lenge siden kvinner måtte ha en partner. 

Statistikk viser at drt stadig blir flerr frivillig enlige kvinner. Ufrivillig enslige menn øker også. Jeg føler denne statistikken er nok til å motsi dine argumenter, TS. Så nei, jeg ser ikke helt dine poenger. 

Anonymkode: f8c61...0a0

• Liker 3
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje de burde begynne å fokusere litt mer på det, og lit mindre på overfladiske egenskaper.

Anonymkode: 6b33b...362

Karriere og ytdanning ER jo det overfladiske overfladisk er hva man får til image suksess ikke personen i seg selv

Anonymkode: 15091...94c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er turn-on for andre kvinner. Som lesbisk har jeg opplevd at interesser for litteratur og filosofi er noe andre kvinner verdsetter, mens de heterofile venninnene mine får null oppmerksomhet fra menn for det samme.

Anonymkode: 90194...76a

Enig. Kan nesten ikke tenke meg mer kjedelige interesser hos en partner enn litteratur og filosofi. Tar mye heller ei dame som interesserer seg for f.eks friluftsliv og trening. 

Anonymkode: 59a07...d8f

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på hvor du har det fra at menn vil ha kvinner med god økonomi og som har egne, spennende interesser. 

Jeg tenker det ofte er motsatt; i tillegg til at kvinnen helst skal være attraktiv eller feminin, går menn gjerne etter «A4»-damer som ikke skiller seg for mye ut fra saueflokken. Altså bør de ikke ha andre «spesielle» interesser utover for eksempel trening, matlaging og sånt. 

Jeg er selv en kvinne som interesserer meg for litteratur og filosofi, og har aldri opplevd at det har vært en turn-on for noen menn noen gang.

Anonymkode: 9a9bc...f06

Jeg har det som deg, men jeg har ikke opplevd det som noe stor ulempe i forhold til menn. Altså, menn som vil ha en ydmyk og hjemmekjær og og myk og mild dame passer ikke for meg, så de bryr jeg meg uansett ikke om.

Det er likevel en del flotte menn der ute som liker høyt utdanna, selvsikre og ambisiøse damer, så de er det lurt å gå for.

Mine krav til en mann: Ikke for gammel, må lese bøker og være godt orientert og kunnskapsrik og interessant, pluss at han må se ok ut. Det er endel av dem også.

Anonymkode: 93a85...5f9

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Karriere og ytdanning ER jo det overfladiske overfladisk er hva man får til image suksess ikke personen i seg selv

Anonymkode: 15091...94c

Man tar som regel høyere utdanning innen noe man er interessert i, så det sier mye om hvem man er som person.

Anonymkode: 6b33b...362

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg er ikke åpen for vurdering 😂☀️

Vet veldig godt at jeg ikke er for hvem som helst 🤭

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Enig. Kan nesten ikke tenke meg mer kjedelige interesser hos en partner enn litteratur og filosofi. Tar mye heller ei dame som interesserer seg for f.eks friluftsliv og trening. 

Anonymkode: 59a07...d8f

Det er vel ingen motsetning der, jeg har interesse for alle de nevnte.

Anonymkode: 7f549...5a8

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Gratis skrev (4 timer siden):

Du behøver ikke bekymre deg, unge kvinner blir i dag opplært til å hate menn og blir radikalisert i et mye høyere tempo enn menn.
Om noen år vil fødselraten kommer under 1 og om 100+ år vil det "kun" være gamle mennesker igjen.

undersøkelse.jpg

Nei, nei. Dette er helt feil. 

Kvinner er mer opplyst om dårlige menn. Farlige menn. Menn må ikke være fysisk voldelige for å være farlige for kvinner - nå lærer jenter og kvinner mer om dette og har tilgang til flere ressurser.

Kvinner nå kommer seg raskere ut av voldelige (fysisk og psykisk vold) forhold enn tidligere, fordi de har tilgang til mer kunnskap, hjelpemidler og ulike støttenettverk. 

Og det er også bevist at kvinner hater dårlige menn mye mer enn før, men ikke gode menn.

Kvinner straffer ikke gode menn for det dårlige menn gjør.

Kun dårlige menn blir "straffet", gjennom avvisning og ambivalens. Det er også bevist at kvinner flest ikke engang hater dårlige menn, men de blir ambivalente til dem. Dårlige menn betyr ingenting og er ikke verdt å bruke tid eller energi på. 

...i motsetning til menn som hater kvinner. De straffer langt oftere alle kvinner, for det noen dårlige kvinner gjør. Disse mennene hater alle kvinner. 

Jeg forstår at dårlige menn synes at dette er en negativ utvikling. De mister tilgang til en enorm mengde kvinner som de ellers kunne hatt mulighet til å ha sex med/bli sammen med/stifte familie med.

For at de skal få den muligheten fremover, må de i stedet utvikle seg til å bli gode menn. 

Endret av sekhmet369
  • Liker 5
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Enig. Kvinner er utrolig dårlige menneskekjennere.

Selv sier de noe annet, men det stemmer ikke. Bare tenk på hvor mange ganger kvinner her inne klager på partneren.

Anonymkode: c0b63...b63

Kvinnene gjør som menn ber de om: gir de jo en sjanse 🤷‍♀️ 

Gratis skrev (2 timer siden):

Du behøver ikke bekymre deg, unge kvinner blir i dag opplært til å hate menn og blir radikalisert i et mye høyere tempo enn menn.
Om noen år vil fødselraten kommer under 1 og om 100+ år vil det "kun" være gamle mennesker igjen.

Fremdeles for høy fødselsrate... 

Anonymkode: a809a...0a2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det har aldri før vært så mange selvstendige kvinner som det finnes i dag. Kvinner i dag har langt flere hobbyer og  interesser enn noensinne tidligere, og de tjener mer penger enn noensinne, flere kvinner eier eiendom enn noensinne, kvinner satser høyere i karriere nå enn noensinne. 

Og viktigst av alt, kvinner har nå friheten til å velge partner uavhengig av nødvendighet. Det er ikke lenge siden kvinner måtte ha en partner. 

Statistikk viser at det stadig blir flere frivillig enslige kvinner. Ufrivillig enslige menn øker også. Jeg føler denne statistikken er nok til å motsi dine argumenter, TS. Så nei, jeg ser ikke helt dine poenger. 

Anonymkode: f8c61...0a0

Takk og lov for det. 

Jeg tror heller ikke at kvinner overvurderer seg selv nettopp pga dette. Kvinner flest kan selv om de vil være i et forhold eller ei, og kan nå velge en mann fordi hun liker han som person og ikke pga hun trenger tilgangen til hans lommebok. Beklageligvis er det fremdeles for mange menn som velger kvinner på feil grunnlag og som ikke liker kvinnen han velger å etablere seg med. 

Dessverre ser vi enda at det er kvinner som havner i situasjoner som gjør at de ikke så lett kommer seg ut av forhold med en dårlig mann. Det er noe som trengs å jobbe med. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Kvinnene gjør som menn ber de om: gir de jo en sjanse 🤷‍♀️ 

Fremdeles for høy fødselsrate... 

Om du er så imot mennesker kan jo du flytte ut i skogen for deg selv?

Når det kommer til fødselsrate så er det vel og merke dere liberale som har lavest fødselsrate, med enorme marginer. Dere blir avlet bort, er bare oss konservative igjen snart :)

Anonymkode: 42970...b4b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vel, de mennene jeg har vært på date med de siste par årene har ikke brydd seg om min karriere eller mine hobbyer - de virker ikke til å ha brydd seg noe særlig om å bli kjent med meg som person i det hele tatt 😂

Den siste jeg datet var jeg ute med tre ganger. Han ante ikke hvor jeg jobbet, hva jeg jobbet med eller hvor jeg hadde studert. For han var det åpenbart mest viktig at jeg var en dame, og var interessert i han. Alt annet var ikke så viktig 🤷‍♀️

Jeg gidder ikke sånne menn, da er jeg heller fornøyd som singel.

Så jeg ser ikke helt at det er så viktig å skille seg ut fra flokken for å kapre en mann…

Det gjør jeg forøvrig, jeg har en utradisjonell karriere, eier bolig, reist mye og har aldri villet ha barn. 
Men det er det få menn som får med seg, for de gidder jo ikke bli kjent under overflaten… 

Anonymkode: 3b9d8...fae

Dette er min erfaring også! Det er sjeldent jeg møter menn som faktisk er interessert i meg som menneske. De stiller jo ikke spørsmål 😂

Anonymkode: 87960...6e1

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg tror heller ikke at kvinner overvurderer seg selv nettopp pga dette. Kvinner flest kan selv om de vil være i et forhold eller ei, og kan nå velge en mann fordi hun liker han som person og ikke pga hun trenger tilgangen til hans lommebok. Beklageligvis er det fremdeles for mange menn som velger kvinner på feil grunnlag og som ikke liker kvinnen han velger å etablere seg med. 

Dessverre ser vi enda at det er kvinner som havner i situasjoner som gjør at de ikke så lett kommer seg ut av forhold med en dårlig mann. Det er noe som trengs å jobbe med. 

Er det du som skal jobbe med dette da? Eller er det noen andre som skal jobbe med dette?

Anonymkode: c0b63...b63

Skrevet (endret)

Noen kvinner gjør helt sikkert det, men i min omgangskrets? Nei, dette kjenner jeg meg ikke igjen i.

Jeg har aldri hatt god selvtillit, og i hvert fall ikke når det gjelder menn. Jeg har aldri overvurdert meg selv når det gjelder menn, og det har heller ikke mine venner. Skal sies at de fleste av oss er i langvarige forhold og godt gift.

Endret av SPOCA
AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte å drite i om han vil ha meg eller ikke, plutselig kunne jeg få de alle. Go figure. 

Anonymkode: 024f3...a09

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Er dette et desperat forsøk på å få kvinner til å velge menn som ikke blir valgt, ved å shame kvinner som har god selvtillit?

Kvinner er fornøyde som single. Menn er misfornøyde som single. Har du noen gang sett en jeger sitte i skogen og klage på hvor kresen bjørnen/hjorten/rypa er?

Anonymkode: 715d9...725

• Liker 12
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ingen klassisk skjønnhet, men har en veldig kjekk mann (har ofte fått høre fra andre "så pen mann du har!"). Han er i tillegg veldig intelligent, jeg er midt på treet.

Allikevel har han valgt meg da, - tro det eller ei. For han handler det om at jeg er omsorgsfull, har stabilt humør,  har samme mørke humor, er like introvert som det han er og at jeg er hans beste venn i tillegg til å være kjæreste.

Han tenner på meg selv om jeg pr. definisjon er "lita og lubben" og ikke er full av selvtillit.

Å skulle sette to streker under et svar på hvordan kvinner/menn skal være og hva de blir tiltrukket av er håpløst. Det er en uendelighet av kombinasjoner! Ja, selvsagt må du finne partneren din seksuelt attraktiv, men å gå KUN etter utseende er skivebom. 

Uansett hvor kjekk/pen han er, så hadde jeg aldri gått inn i relasjonen om han ikke var "helstøpt" på andre vis. 

Anonymkode: 74651...55d

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg falt av ved påstanden om at menn generelt er flinkere økonomisk enn kvinner fra tidlig alder. Det er verken min erfaring i egne forhold, fra venners forhold, eller som mor til tre barn, hvor jenta overgår begge guttene i dette med tigangen. 

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...