Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Prestasjonsangst, både på mat og interiørfront ( men særlig mat). k52

Anonymkode: 53d80...f8e

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Beneath the Moon skrev (1 time siden):

Jeg liker ikke å spille skuespill som overfladisk vertinne. Hjemmet mitt er et sted, jeg lader batteriene mine. Trives bedre å være sosial på nøytral grunn. 

Men du forventer at alle andre skal åpne opp sine «batterier»?

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Illuminatum skrev (Akkurat nå):

Skrev jeg ikke at jeg foretrekker å være sosial på nøytral grunn? 

• Liker 8
Skrevet
Beneath the Moon skrev (Akkurat nå):

Skrev jeg ikke at jeg foretrekker å være sosial på nøytral grunn? 

De andre syv venninnene er vel ikke på nøytral grunn?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg inviterer ikke fordi jeg ikke vil ha folk hjem, enkelt og greit. Jeg foretrekker også "nøytral grunn" om jeg skal treffe andre, kino, teater, restaurant osv. 

Anonymkode: 08589...614

• Liker 4
Skrevet
Illuminatum skrev (Akkurat nå):

Har jeg syv venninner, hmm..det viste jeg faktisk ikke. 

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hjelpes så mange rare folk med mye rart for seg, snakk om å være sære. Ikke rart det finnes mange ensomme der ute

Anonymkode: 194a5...131

Er jeg automatisk ensom fordi jeg ikke inviterer folk hjem til meg?

Anonymkode: 2ae01...c88

Skrevet
Illuminatum skrev (6 minutter siden):

Dude, what? Har du hørt om å f.eks. møtes på en kafe? Eller gå en tur? 

Anonymkode: 2ae01...c88

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fordi jeg alltid får avbud i siste liten ETTER at maten er kjøpt inn. Så nå tar jeg heller med veldig fine vertinnegaver. 

Anonymkode: 0973a...444

Ja , jeg har opplevd avbud 15 min før. Og da er maten også ferdig. Sånt er en uting.

Anonymkode: 1e3e3...e5e

• Nyttig 1
Skrevet

Sånne folk blir etterhvert ikke invitert noe mer, så kan de sitte der hjemme hos seg selv, imens vi andre hygger oss. 

Anonymkode: 8f52d...7ab

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Beneath the Moon skrev (27 minutter siden):

Har jeg syv venninner, hmm..det viste jeg faktisk ikke. 

TS har 7 venninner og den ene inviterer ikke de andre.

Skrevet

Jeg bryr meg ikke om det, så veldig.

Er i en gjeng hvor to nesten aldri inviterte, mens resten tok det på litt spontan omgang med ujevne mellomrom. Den ene som ikke inviterte hadde mye psykiske problemer. Den andre vet jeg ikke hva årsaken var, men etter at hun skilte seg, tok hun mer initiativ. Tror egentlig mannen mislikte at hun hadde venninnene på besøk? Vi snakket litt om det noen av oss andre, at hun kunne jo invitert i blant hun og - men det var ikke noe stort irritasjonsmoment, og det var aldri på tale å ekskludere henne på noen måte. Like glad i henne for det.

Har også (har/hadde) et par enkelt-venninner som aldri inviterte meg tilbake. Hun ene snakkeråpent om ar hun har veldig problemer med det. Men er søt, snill og gavmild. 

Jeg inviterer gjerne, selv om jeg som flere over stresser mye med å få det noenlunde ryddig og dra over støvsuger osv - er så slitsomt. Og ikke noen kokk, så det blir ofre dyrt fordi jeg kompenserer med å ha mye og litt dyrere ferdig-innkjøp… 

Blir veldig glad over å bli invitert, men skjønner at det ikke er for alle. 

Anonymkode: d3cf8...e3d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Plass her og. Har bare 3 soverom, åpen stue og kjøkkenløsning.. Måtte ha kasta ut mannen og kidsa og det er ikke bare bare, hvor skal de liksom gjøre av seg? 

Anonymkode: 55095...e33

For én kveld må det da gå an å sende dem på kino eller noe bare for å få dem ut av huset? Andre får det jo åpenbart til. Det er jo ikke sånn at alle andre har dobbelt sett av rom i huset slik at både gjester og de som bor de er der samtidig uten å se hverandre.

Anonymkode: 82345...a24

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Blir stresset av å være vertinne. Føler at ting blir anstrengt. Når jeg inviterer er det en person eller toppen to. Passer på å ta med rikelig snacks e.l. når jeg drar et annet sted.

Anonymkode: 2d99f...83c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Illuminatum skrev (8 timer siden):

Illuminatum skrev (8 timer siden):

Nøytral grunn er ikke hjemme hos noen, klarte du virkelig ikke å forstå det? 

Anonymkode: e361e...c0e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Burde den som aldri inviterer ha selvinnsikt nok til å trekke seg vekk fra vennegjengen?

Anonymkode: b1176...2c1

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Burde den som aldri inviterer ha selvinnsikt nok til å trekke seg vekk fra vennegjengen?

Han burde i hvert fall ha skammevett nok til å forklare hvorfor han aldri inviterer. Dersom noen synes det er veldig problematisk å invitere, kan de jo bidra på andre måter, men de kan ikke bare late som ingenting og bare møte i andres selskaper og la mangel på invitasjon til eget hjem forbigå i stillhet.

Anonymkode: 54566...3cf

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mine tanker også.. Men med så stort ego og så lite selvinnsikt så forstår de det ikke og de synes det er greit å være de som alltid snylter.

Det er vel gjerne også denne gruppen som senere i livet klager på at de ikke har noen venner, og så fremstiller det som om at de ikke forstår hvorfor... Å pleie  vennskap tar tid og energi, og man må sette seg selv og sine behov til side noen ganger for å bevare vennskapene sine. 

Anonymkode: 1342a...ee2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Tror man bare gir litt faen. Mangler noe.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Mine tanker også.. Men med så stort ego og så lite selvinnsikt så forstår de det ikke og de synes det er greit å være de som alltid snylter.

Det er vel gjerne også denne gruppen som senere i livet klager på at de ikke har noen venner, og så fremstiller det som om at de ikke forstår hvorfor... Å pleie  vennskap tar tid og energi, og man må sette seg selv og sine behov til side noen ganger for å bevare vennskapene sine. 

Anonymkode: 1342a...ee2

Stort ego? Har du tenkt på at det kan skyldes lav selvfølelse eller angst? J

Anonymkode: 54805...421

• Liker 3
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...