Gå til innhold

Foreldre til barn med autisme

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jepp, du var uheldig. Jeg har aldri truffet en med autisme som er sånn, og jeg har truffet mange. I tillegg til å øve på å ikke ta ansvar for andres følelser må du øve på å ikke generalisere. 

Anonymkode: f79c2...ab5

Kan du påpeke nøyaktig hvor jeg har generalisert? 

Anonymkode: c4ecd...e04

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det det handler om er å bruke barnas diagnoser for å få oppmerksomhet. 
De synes sosiale medier er perfekt til det, men fatter ikke at det er noe som heter personvern. 

Anonymkode: 56a01...c1f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det det handler om er å bruke barnas diagnoser for å få oppmerksomhet. 
De synes sosiale medier er perfekt til det, men fatter ikke at det er noe som heter personvern. 

Anonymkode: 56a01...c1f

Burde vært rapportert og stengt kontoene. Hun der Christina Skorve f eks. Selger sjelen og datteren for likes

Anonymkode: 4e9ee...394

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Kan du påpeke nøyaktig hvor jeg har generalisert? 

Anonymkode: c4ecd...e04

Unnskyld, jeg trodde du var TS! Jeg legger meg flat som en pannekake. All min passive aggressivitet skulle rettes mot TS, ikke deg😊

Anonymkode: f79c2...ab5

• Hjerte 2
Skrevet

Jeg synes det blir en litt uheldig måte å se det på. Tilrettelegging handler som regel ikke om at alt skal tilpasses ett barn, men om å gjøre det mulig for flere barn å delta og fungere i fellesskapet.

Flere barn kan fungere langt bedre dersom det legges til rette for dem på skolen, og ofte vil slike tiltak også komme andre elever til gode. På hvilken måte mener du at dette er å straffe de andre elevene og foreldrene?

Nå er jo foreldre som er veldig synlige på sosiale medier ofte blant de mest engasjerte, og ikke nødvendigvis representative for alle foreldre. Samtidig forstår jeg godt at mange foreldre ønsker en bedre skolehverdag for barnet sitt. Det tenker jeg er en ganske naturlig reaksjon når man ser at barnet strever og kunne hatt nytte av mer tilrettelegging.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Hedda79 skrev (3 timer siden):

Jeg synes det blir en litt uheldig måte å se det på. Tilrettelegging handler som regel ikke om at alt skal tilpasses ett barn, men om å gjøre det mulig for flere barn å delta og fungere i fellesskapet.

Flere barn kan fungere langt bedre dersom det legges til rette for dem på skolen, og ofte vil slike tiltak også komme andre elever til gode. På hvilken måte mener du at dette er å straffe de andre elevene og foreldrene?

Nå er jo foreldre som er veldig synlige på sosiale medier ofte blant de mest engasjerte, og ikke nødvendigvis representative for alle foreldre. Samtidig forstår jeg godt at mange foreldre ønsker en bedre skolehverdag for barnet sitt. Det tenker jeg er en ganske naturlig reaksjon når man ser at barnet strever og kunne hatt nytte av mer tilrettelegging.

Jeg baserer mine meninger i hovedsak på ting mine barn har fortalt gjennom mange års skolegang. Og det har vært myye tilpassing til enkeltelever med diagnoser som har ført til bortkastet venting og at normale barn må tåle gråting og drama. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg baserer mine meninger i hovedsak på ting mine barn har fortalt gjennom mange års skolegang. Og det har vært myye tilpassing til enkeltelever med diagnoser som har ført til bortkastet venting og at normale barn må tåle gråting og drama. 

Men hvordan tenker du man skal løse det når det ikke finnes plasser på spesialskoler? Og antagelig ikke nok bemanning til å skjerme de som trenger det nok? De griner jo ikke for å være kjipe med noen andre. Det burde jo være nok personell til å kunne ta dem ut av situasjonen ved behov for alle sin del. 

Anonymkode: 6d49b...abe

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det kan skyldes at skolen har vært altfor sen med å sette inn tiltak som faktisk fungerer. Jeg har en i nær familie med en datter som har spesielle behov. Til tross for flere brev med sterke anbefalinger fra BUP nektet skolen i flere år å gjøre de nødvendige tilpasningene. 

Det var først da familien flyttet og datteren begynte på en ny skole at hun fikk den tilretteleggingen hun trengte. Forskjellen var enorm. 

Anonymkode: 6aca1...102

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.6.2026 den 17.50):

Jeg vet ikke om jeg tror helt på diagnosen. Virker ganske synsete. Og usannsynlig at så mange har det nå sammenlignet med før

Hehe, tenkte som deg før jeg fikk et barn som ble diagnostisert med autisme og ADHD selv. Etter tre neurotypiske barn. 
Tro meg, vi ønsker ikke at han skulle ha diagnosen. Holdt igjen lenge. Vet ikke hvor mange ganger jeg sa til ham: «Vær normal!»

Vår ser helt normal ut, men sliter med språk. Kunne fex stikke av uten å si fra. 

Ser at mange snakker om teoristerke autister som får doktorgrad. Der er ikke vår. Han elsker annerledesdager. Er praktisk sterk. 
Mange vet ikke at har du møtt en autist, har du bare møtt en.

Anonymkode: 1d43d...804

• Liker 1
  • Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...