Gå til innhold

Frisk vs syk

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter å ha lest diverse tråder inne her så undres det meg hvorfor hatet til syke og uføre er så stort? 

Er det misunnelse? For at uføre "bare "kan ligge på sofaen og mota penger ? I følge noen  altfor mye penger?   

og all den hetsen som er hvis en ufør viser seg ute, kanskje på en gå tur i skogen , trener , hagearbeid eller gud forby en tur på kafé??  

Hvorfor? 

Anonymkode: 66483...bc1

• Liker 2
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Muligens misunnelse, ja. Mange sliter selv med helsa, har smerter hele tiden og lavt energinivå, men må stå i jobb. Da kan man nok bli litt frustrert og lei, når man ser uføre som ser ut til å nyte livet på topptur, på fest, på ferie og på restaurant, mens man selv ikke har overskudd til noe av dette, verken økonomisk eller energimessig.

Og så er det selvsagt slik at man ikke ser den uføre på de dårlige dagene, men nettopp derfor er det nok også vanskelig å sette seg inn i hvordan det faktisk er å være ufør. 

Anonymkode: 5f133...2f2

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror de ønsker å tenke slik. Da får de ut litt hat mot sin egen fastlåste hamsterhjulverden.

Anonymkode: 9590f...5a9

Skrevet

Jeg har aldri merket noe til det der i virkelige livet. Kun her inne jeg oppdaget det "uføre-hatet". Merkelige greier. Folk er vel feige som faen da. De sitter her i full anonymitet og spyr ut av seg, men i det virkelige liv setter de opp et falskt tryne og er liksom hyggelige og smiler falskt når de snakker med en uføretrygdet face to face.

Har vært ufør i mange år selv, men jeg har fremdeles de samme venninnene. De liker meg som jeg er, selv om jeg ble uføretrygdet etter over 20 år i arbeidslivet.

Jeg har begynt å hoppe over de evinnelige uføretrygd-trådene her. De folka som skriver der kan ikke ha det godt i hjernen sin. De tror visst at de selv er garantert et liv med god helse og uten ulykke og sykdom. Den dagen det inntreffer og rammer haterne selv, så får nok pipa en annen låt... 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror de egentlig bare hater sitt eget liv jeg, og så får de blåst det ut på de uføre. 

Anonymkode: 2866b...f78

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mitt hat beror seg på at folk tåler så himla lite. Det skal veldig lite til for å bli ufør.

Anonymkode: 2dfd5...061

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mitt hat beror seg på at folk tåler så himla lite. Det skal veldig lite til for å bli ufør.

Kanskje du kan utdype litt hvor himla lite som skal til? For når jeg leser historiene til uføre her inne så høres det ikke ut som det er lite som skal til. 

Anonymkode: 2866b...f78

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Så hvis...tja, la oss si 1 - 2% er (som det finnes folk som er i resten av befolkningen) av det uærlige slaget, og sniker seg til uføretrygd, så skal ALLE uføretrygdede skjæres over samme kam? For det er det de blir i disse hatefulle trådene her inne.

Det er jo bare sprøyt. Snakk heller om det store antallet uærlige drittsekker som sykemelder seg, og jobber svart ved siden av hele tiden for å heve dobbel inntekt! Dette kan de gjøre om og om igjen, bare de friskmelder seg et halvår innimellom, før ett nytt år på sykelønn 100%. Det er mye mer svindel med denne typen "sugerør i statskassa" enn uføretrygde, har jeg lest. Ikke at man har noen sikre tall på dette med uføre som kan ha fått denne trygden på uærlig grunnlag. De er jo utredet i årevis ofte, og fått sin diagnose og søknad godkjent.

Sykemeldingssvindel og svart arbeid derimot, der har man skremmende tall. Det virker som om folk synes det liksom er mere "greit"? Alle kjenner jo noen som har jobbet svart, noen som har sykemeldt seg fordi de trengte litt "avslapping" eller en ekstra ferie osv. Men hvor er alle trådene her på KG om DETTE, en svindel og uærlig bedrageri som er langt mer utbredt????

Endret av Million
  • Liker 2
Skrevet

Fordi man vet man man finansierer "gildet "

Jo mer man jobber og sliter, jo mer penger tar staten fra deg. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Lite?? Utallige utredninger, utprøvinger og 12 år på aap/sosialstønad..  ja det er kanskje lite???  

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...