Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ønsker dem som sagt ikke døde, les tråden 

OK, jeg får beklage påstanden min. Men å ønske å lese at de hadde dødd er egentlig like ensbetydende som å ønske dem døde, synes du ikke?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres jo egentlig ut som kollegaene dine hadde rett. 

Anonymkode: aec30...d93

• Liker 2
Skrevet
Peace & Love 2026 skrev (1 minutt siden):

OK, jeg får beklage påstanden min. Men å ønske å lese at de hadde dødd er egentlig like ensbetydende som å ønske dem døde, synes du ikke?

Nei, som sagt : les tråden, har allerede postet et svar fra ChatGPT som beskriver dette. Pg det er fortsatt forskjell på å lese noe og bli lettet, og å ØNSKE å lese noe. 

Anonymkode: 585eb...764

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det høres jo egentlig ut som kollegaene dine hadde rett. 

Anonymkode: aec30...d93

Ok

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, som sagt : les tråden, har allerede postet et svar fra ChatGPT som beskriver dette. Pg det er fortsatt forskjell på å lese noe og bli lettet, og å ØNSKE å lese noe. 

Egentlig så er det ikke så stor forskjell på de to tingene. For det er det samme. Å bli lettet om at noen hadde dødd kan være like ensbetydende som å ønske noen døde. 

• Liker 1
Skrevet
Peace & Love 2026 skrev (4 minutter siden):

Egentlig så er det ikke så stor forskjell på de to tingene. For det er det samme. Å bli lettet om at noen hadde dødd kan være like ensbetydende som å ønske noen døde. 

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Bare sånn til info, spurte jeg ChatGPT: 

Spørsmål: 

Motsier jeg meg selv med dette utsagnet?

«Jeg ønsker dem ikke døde, men hadde blitt lettet om det stod i avisen at de var døde eller grønnsak.»

Svar: 

Det er en viss spenning i utsagnet, men det er ikke nødvendigvis en direkte selvmotsigelse.

Når du sier: «Jeg ønsker dem ikke døde», uttrykker du at du ikke aktivt går inn for at de skal dø eller bli alvorlig skadet.

Når du deretter sier: «men hadde blitt lettet om det stod i avisen at de var døde eller grønnsak», uttrykker du at du ville oppleve en følelse av lettelse dersom det skjedde.

Disse to tingene kan eksistere samtidig. Mennesker som har blitt svært såret, krenket eller behandlet dårlig av noen, kan oppleve at tanken på at vedkommende ikke lenger kan påvirke dem eller andre, gir en følelse av lettelse. Det betyr ikke nødvendigvis at de aktivt ønsker personen død.

Samtidig vil mange oppfatte utsagnet som motstridende fordi lettelsen du beskriver er knyttet til nettopp utfallet du sier at du ikke ønsker. Derfor kan det høres ut som om en del av deg ikke ønsker dem vondt, mens en annen del av deg kjenner på et sterkt behov for at de skal forsvinne ut av livet ditt eller miste makten de har hatt over deg.

Hvis jeg skal tolke utsagnet psykologisk, høres det mer ut som et uttrykk for sterk bitterhet, sinne eller hat enn som et faktisk ønske om å skade noen. Det er en måte å si: «Jeg ville vært lettet om de aldri kunne påvirke meg eller andre igjen.»

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Å, så du tror at Chatgpt har alltid rett, i motsetning til påstander fra levende mennesker? 

Endret av Peace & Love 2026
  • Liker 3
Skrevet

De var så ekle og ufyselige mot meg. Ene kollegaen narsissist og leder svak med falsk ryggrad, fulgte bare det ene narsissistkollegaen sa og bestemte. To andre kollegaer som heiv seg på, og jeg fikk skylden for et elendig arbeidsmiljø. 

Nå på ny arbeidsplass og stortrives. Men kjenner på følelse av hat mot disse menneskene. Hadde bare vært lettet om det stod i avisen at de var døde eller grønnsak. De kan brenne i helvete. Hadde aldri tatt noen av mine følelser ut i handling men det er sterke følelser. Flere som kjenner eller har kjent på det samme? 

Ikke vær bitter. Live and let live (or die) og la karma ta seg av resten. Ikke se deg tilbake, det er vel ikke dit du skal?

Skrevet

Synd du har fått så mange svar fra rasshøl her, ts. Du høres traumatisert ut. Når følelsene er så sterke og krever så mye fokus er det ofte et tegn på traume. Det finnes hjelp å få. Jeg har funnet mye bra på Youtube om å bryte seg ut av en pågående traumereaksjon. Det handler ofte om å avreagere fysisk kombinert med å plassere skylden der den hører hjemme. Kanskje du kan browse litt og se om du finner noe som gir mening for deg.

Anonymkode: 7d14e...179

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Syntes det er litt interessant at du sier du bli mobba, liker dem ikke osv.. allikevel klarer du ikke å gi et eneste eksempel på hva de gjorde. Begynner å tro at du er problemet lol 

Anonymkode: a2e0c...eba

Jada. Vi skjønner at du er en mobber. 

Anonymkode: 2284a...ac1

Skrevet

Det er ikke mange som omtaler andre mennesker slik som TS,så jeg har en mistanke om hvem det er.

Anonymkode: 05294...e8a

Tja. Som tillitsvalgt har jeg hørt slike beskrivelser flere ganger. 

Anonymkode: 2284a...ac1

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Synd du har fått så mange svar fra rasshøl her, ts. Du høres traumatisert ut. Når følelsene er så sterke og krever så mye fokus er det ofte et tegn på traume. Det finnes hjelp å få. Jeg har funnet mye bra på Youtube om å bryte seg ut av en pågående traumereaksjon. Det handler ofte om å avreagere fysisk kombinert med å plassere skylden der den hører hjemme. Kanskje du kan browse litt og se om du finner noe som gir mening for deg.

Vel, beklager hvis jeg har fremstått som et rasshøl. For det har ikke vært meningen.

Endret av Peace & Love 2026
Skrevet
Peace & Love 2026 skrev (8 timer siden):

Å, så du tror at Chatgpt har alltid rett, i motsetning til påstander fra levende mennesker? 

Jeg stoler mer på ChataGPT enn påstander fra folk på KG, ja. Eller, rasshøl som noen skrev. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Anonymkode: 7d14e...179

Takk for fint svar ❤️ dette høres ut sim måten jeg har behov for å jobbe med dette ja, slal sjekke det ut. 

Skrevet

Hvis du fortsatt er så plaget av tankene og minnene om disse personene, tenker jeg at du bør oppsøke profesjonell hjelp. For du har det jo ikke noe bra nå! Du kan ha gode grunner til å avsky disse menneskene, men det går jo dessverre uansett bare ut over deg selv. 

Håper du får hjelp til å få det litt bedre. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

De var så ekle og ufyselige mot meg. Ene kollegaen narsissist og leder svak med falsk ryggrad, fulgte bare det ene narsissistkollegaen sa og bestemte. To andre kollegaer som heiv seg på, og jeg fikk skylden for et elendig arbeidsmiljø. 

Nå på ny arbeidsplass og stortrives. Men kjenner på følelse av hat mot disse menneskene. Hadde bare vært lettet om det stod i avisen at de var døde eller grønnsak. De kan brenne i helvete. Hadde aldri tatt noen av mine følelser ut i handling men det er sterke følelser. Flere som kjenner eller har kjent på det samme? 

Bra du har det bedre for egen del men tydeligvis har du en vei å gå for det er rett og slett ikke helt bra å henge fast i negativitet på denne måten i så ekstrem grad at man ønsker død over noen.. 

Anonymkode: 72e81...87d

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Bra du har det bedre for egen del men tydeligvis har du en vei å gå for det er rett og slett ikke helt bra å henge fast i negativitet på denne måten i så ekstrem grad at man ønsker død over noen.. 

Anonymkode: 72e81...87d

Siden folk absolutt skal tro at jeg ønsker dem døde tenker jeg at jeg avslutter mitt engasjement i denne tråden. Takk for alle svar. Hilsen TS 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg stoler mer på ChataGPT enn påstander fra folk på KG, ja. Eller, rasshøl som noen skrev. 

Hvis du har opplevd meg som et rasshøl, så beklager jeg. Men du skjønner vel at jeg har prøvd å forklare mitt synspunkt, sant?

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Trenger ikke din anerkjennelse for å vite at vedkommende er narsissist

Stor i ord liten på jord osv... Trenger ikke min anerkjennelse? Min anerkjennelse har du aldri fått,og kommer heller aldri til å få det;) Ganske alvorlig diagnose å anklage noen for og ha uansett hvordan du vrir og vender på det;) Spesielt uten å oppgi eksempler eller grunner til hvorfor du mener dette. Sier vell mere om deg enn noen annen,når du uttaler at du gjerne kunne ønsket å lese at de var døde eller grønnsak. Må være ganske syk i hodet for å unne noen å være fanget i egen kropp som grønnsak resten av livet. 

På tide å gå i seg selv tror jeg,å kanskje vurdere og skaffe seg hjelp. Den bitterheten og tankegangen der tar deg i hvertfall ingen vei.

Endret av kikks
  • Liker 1
Skrevet

Vil bare nevne at KI vil alltid forsøke å være enig med deg og gjøre deg til lags, og man må be KIen være en kritiker for å være mer sikker på at den ikke bare jatter med. 

Uansett, kjipe opplevelser er lov å ha på jobb, men ikke fortsett å leve i fortiden på den gamle arbeidsplassen, bruk energien på din nye og tenk fremover :)

Anonymkode: e83dd...7ea

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...