Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Beneath the Moon skrev (Akkurat nå):

Nei, det er nøyaktig det samme som å ønske noen død. 

Da er det en misforståelse isåfall, for jeg ønsker dem ikke døde 

Anonymkode: 585eb...764

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har aldri skrevet at jeg ønsker dem død. Jeg skrev at jeg hadde vært lettet om det stod i avisen at de var døde eller grønnsak. Stor forskjell. 

..ikke noe særlig, nei?

Anonymkode: 2e296...f69

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tror du bør finne en fagperson å snakke med om det du opplevde der, Ts.

For det du gjør nå, det er å la disse dårlige personene få fortsette å ødelegge dine dager og ditt liv - fordi du lar dem styre dine følelser i dag, fordi du dyrker et hat mot dem. Det hatet skader bare deg selv!

Det de gjorde urett mot deg var på ingen måte bra.

Men det kom likevel - hvis du slutter å hate dem og ødelegge deg selv og ditt liv med dette hatet - noe godt ut av dette. Du fikk deg en ny jobb som du stortrives i. Hadde dine tidligere ansatte/sjefer ikke vært så ille, så hadde du sikkert hanglet deg gjennom på en jobb hvor ting var "greit nok" og kanskje mye frustrerende. 

Istedenfor sitter du nå med en jobb hvor du har det veldig bra, hvor du stortrives! Akkurat den jobben hadde du nok ikke hatt hvis du ikke følte så sterkt at du måtte komme deg bort fra den forrige jobben.

Om du fortsetter hatet mot dine ekskollegaer, så skader du kun deg selv, og gir deres tidligere oppførsel få lov til å fortsette å ødelegge for deg. Ikke gi dem den makten!

Gi slipp, legg det bak deg, og sett pris på at for din del så kom deg faktisk noe godt ut av det - en jobb hvor du stortrives!

Anonymkode: dcc19...6da

Takk for fint svar :) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Falsk ryggrad? Så de hadde hatt ryggradstransplantasjon da eller? Plastikk is fantastikk hehehehe.

Fra spøk til Halvor🤪 kan du komme med noe litt mer detaljerte eksempler pls

Anonymkode: a2e0c...eba

Hvis ryggraden er helt spaghetti så pleier de bare å bruke et kosteskaft.

Anonymkode: c4c27...5b6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

..ikke noe særlig, nei?

Anonymkode: 2e296...f69

Ok. Orker ikke svare mer på det der, dere får tro hva dere vil men vet som sagt ikke hvordan dette føles for meg 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis ryggraden er helt spaghetti så pleier de bare å bruke et kosteskaft.

Anonymkode: c4c27...5b6

Sykt morsomt ha ha. Hvorfor er du ikke komiker i stedet for å henge her på kg?

AnonymBruker
Skrevet

Lurer bare på hvorfor du ikke vil komme med eksempler på hvordan de mobba deg

AnonymBruker
Skrevet

Takk for fint svar :) 

Ikke kast bort tid, selv ikke i tanker, på dem, de er ikke verdt det!

Og, vurder å snakke med en fagperson om det du opplevde der, for mobbing og utestengelse kan sette spor om du ikke får bearbeidet det du opplevde. Jo før du tar tak i det, jo bedre er det. 

Men for egen del, velg bort tankene på disse folka som ikke fortjener at du kaster bort et sekund på dem lenger. Si "STOPP!" til deg selv om du begynner å tenke på dem igjen med hat. Si til deg selv at de ikke lenger er en del av ditt liv, at de ikke er verdt ditt engasjement, dine tanker, dine følelser, din tid. Og så velger du å heller tenke på noe positivt i livet ditt - både ny jobb og nye kollegaer, men også positive ting i privatlivet, noe du interesserer deg for, gleder deg til, noen du er glad i osv.

❤️ 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det så sinnsykt viktig for deg egentlig? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er uvesentlig og ikke noe Ts trenger å skrive noe om!

Alvorlig mobbing er ikke noe man bør snakke om på nett, det kan bli retraumatiserende, og det er det siste Ts trenger.

Vi trenger ikke mer informasjon enn hva Ts allerede har gitt til å gi henne gode, fornuftige og hjelpsomme svar!

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det så sinnsykt viktig for deg egentlig? 

Syntes det er litt interessant at du sier du bli mobba, liker dem ikke osv.. allikevel klarer du ikke å gi et eneste eksempel på hva de gjorde. Begynner å tro at du er problemet lol 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Alvorlig mobbing er ikke noe man bør snakke om på nett, det kan bli retraumatiserende, og det er det siste Ts trenger.

Vi trenger ikke mer informasjon enn hva Ts allerede har gitt til å gi henne gode, fornuftige og hjelpsomme svar!

Traumatiserende😂😂

AnonymBruker
Skrevet
Beneath the Moon skrev (10 minutter siden):

Nei, det er nøyaktig det samme som å ønske noen død. 

Bare sånn til info, spurte jeg ChatGPT: 

Spørsmål: 

Motsier jeg meg selv med dette utsagnet?

«Jeg ønsker dem ikke døde, men hadde blitt lettet om det stod i avisen at de var døde eller grønnsak.»

Svar: 

Det er en viss spenning i utsagnet, men det er ikke nødvendigvis en direkte selvmotsigelse.

Når du sier: «Jeg ønsker dem ikke døde», uttrykker du at du ikke aktivt går inn for at de skal dø eller bli alvorlig skadet.

Når du deretter sier: «men hadde blitt lettet om det stod i avisen at de var døde eller grønnsak», uttrykker du at du ville oppleve en følelse av lettelse dersom det skjedde.

Disse to tingene kan eksistere samtidig. Mennesker som har blitt svært såret, krenket eller behandlet dårlig av noen, kan oppleve at tanken på at vedkommende ikke lenger kan påvirke dem eller andre, gir en følelse av lettelse. Det betyr ikke nødvendigvis at de aktivt ønsker personen død.

Samtidig vil mange oppfatte utsagnet som motstridende fordi lettelsen du beskriver er knyttet til nettopp utfallet du sier at du ikke ønsker. Derfor kan det høres ut som om en del av deg ikke ønsker dem vondt, mens en annen del av deg kjenner på et sterkt behov for at de skal forsvinne ut av livet ditt eller miste makten de har hatt over deg.

Hvis jeg skal tolke utsagnet psykologisk, høres det mer ut som et uttrykk for sterk bitterhet, sinne eller hat enn som et faktisk ønske om å skade noen. Det er en måte å si: «Jeg ville vært lettet om de aldri kunne påvirke meg eller andre igjen.»

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk :) 

AnonymBruker
Skrevet

Syntes det er litt interessant at du sier du bli mobba, liker dem ikke osv.. allikevel klarer du ikke å gi et eneste eksempel på hva de gjorde. Begynner å tro at du er problemet lol 

Traumatiserende😂😂

Herregud. Tror faktisk du er et problem selv slik du oppfører deg her 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Litt samme historie her, men med motsatt fortegn: Kom en ny mellomleder til oss, full av "ubegrunnet selvtillit". Ble bestis med noen, mens andre fikk små stikk om bl.a. alder og manglende utdannelse.

I løpet av et par år klarte h*n å lage et rent helvete. Skal ikke si så mye mer enn at nå er h*n heldigvis borte, men vi sliter fortsatt med etterdønningene på jobb, flere år etterpå. 

Etter 20 år på samme sted er det rart å stå på sidelinjen å se på hvordan ett menneske sakte men sikkert raserer en arbeidsplass og hvilke ringvirkninger det får. 

Jeg er glad for at vedkommende har slutta, men irritert på den øverste ledelsen som ikke tok skikkelig tak på et tidligere tidspunkt. 

Anonymkode: 80961...4f1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Herregud. Tror faktisk du er et problem selv slik du oppfører deg her 

Yeahhhh sureeeee

AnonymBruker
Skrevet

Yeahhhh sureeeee

🧌

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

De var så ekle og ufyselige mot meg. Ene kollegaen narsissist og leder svak med falsk ryggrad, fulgte bare det ene narsissistkollegaen sa og bestemte. To andre kollegaer som heiv seg på, og jeg fikk skylden for et elendig arbeidsmiljø. 

Nå på ny arbeidsplass og stortrives. Men kjenner på følelse av hat mot disse menneskene. Hadde bare vært lettet om det stod i avisen at de var døde eller grønnsak. De kan brenne i helvete. Hadde aldri tatt noen av mine følelser ut i handling men det er sterke følelser. Flere som kjenner eller har kjent på det samme? 

Det er ikke mange som omtaler andre mennesker slik som TS,så jeg har en mistanke om hvem det er.

Anonymkode: 05294...e8a

AnonymBruker
Skrevet

Det tar nok ikke lang tid før du føler at en eller flere av de nye kollegaene er narsissister også. 

Anonymkode: 5397f...05d

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...