AnonymBruker Skrevet 8. juni #41 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Kjenner på noe lignende mot en av mine tidligere kollegaer. Men nå som jeg slipper å omgås henne og se henne, så bare later jeg som om hun ikke eksisterer. Jeg orker ikke å bruke tid og energi på mennesker som ikke lenger betyr noe for meg. Den kollegaen er klassisk narsissist, jeg holder meg unna sånne. Anonymkode: b2167...7c8 Takk for svar, godt å vite man ikke er alene.. selvom slike narsissister aldri skulle eksistert på denne jord Anonymkode: 585eb...764
AnonymBruker Skrevet 8. juni #42 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det er ikke farlig å tenke på noe. Selv ikke drap når man vet man aldri ville gjort det. Og jeg tror voodoo er trygt også 😄 Jeg skrev et lang varslingsbrev. Sendte det ikke, men var godt å skrive. Få det ut Anonymkode: 7b5b3...16d Ja, tanken er fri. Jeg hadde ALDRI gjort noen noe, verken fysisk eller gått etter dem psykisk nå, vil aldri noengang oppsøke dem. Men uten en fri tanke tror jeg man blir gal. Man kan sikkert si mye om at det ikke er terapeutisk riktig, men det er tilfredsstillende å se for seg hva som kunne skjedd disse menneskene basert på hvordan de behandler andre ja. Ser jo glatt for meg at det en dag starter å jobbe noen der som ikke tolererer den oppførselen og så får vedkommende smake på egen medisin for eksempel. Eller at hele korthuset bare raser når de ikke lenger har noen å skylde på for eksempel. Sitte der og grine krokodilletårer over hverandre når jeg ikke lenger er der? Eller finne en annen syndebukk og hakkekylling, hvem skal bli neste å skylde på for alt som ikke fungerer? Jaja lykke til liksom. Jeg skrev også et langt brev som jeg sendte til ChatGPT for å forsøke å sortere litt. Det hjalp litt. Nå fantaserer jeg om å skrive et brev med liksom-signaturene til disse menneskene hvor de skriver unnskyld til meg, og faktisk sende det til meg selv. Selvsagt ikke publisere noe sted. Tror det er mye man kan gjøre for å sortere og få ut vonde følelser, og jeg tror ikke det finnes noen fasit. Anonymkode: 585eb...764 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni #43 Skrevet 8. juni Ja, ikke på egne vegne, men mannen min ble mobbet på jobb. Endte med at han fikk en saftig sluttpakke da sosionomer hentet inn utenfra sa at det ikke var forsvarlig for han å være på jobb pga mobbingen. Dette fikk ingen konsekvenser for de andre, tror ikke de en gang vet at det ble konklusjonen og at mannen min fikk kompensasjon. Har hatt lyst til å sende en stygg e post til alle der, eller dra dit og skjelle dem ut. Tror aldri jeg kan klare å helt tilgi det de gjorde mot han og hvor stygge de var. Helt grusomt å se den man elsker prøve så hardt og bare bli brutt ned og ødelagt. Men jeg tenker ikke på det så ofte lenger. Det er noen år siden. Følelsene er ikke like sterke og tar mindre plass. Det er fremdeles en sår tid og han er preget på ulike måter. Men fokuset er livet vi har nå. Han er godt likt og har det kjempebra i sin nåværende jobb. Det vil kanskje bli lettere med tiden Anonymkode: 980dc...146 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni #44 Skrevet 8. juni Peace & Love 2026 skrev (1 minutt siden): Det er trist at du ble behandlet slik på den måten, trådstarter. Og det er forståelig at du bærer nag til disse kolleagene for det de har gjort mot deg. Men å ønske dem døde er kanskje litt vel drøyt. Ønsker dem som sagt ikke døde, les tråden Anonymkode: 585eb...764
AnonymBruker Skrevet 8. juni #45 Skrevet 8. juni Det høres jo egentlig ut som kollegaene dine hadde rett. Anonymkode: aec30...d93 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni #46 Skrevet 8. juni Peace & Love 2026 skrev (1 minutt siden): OK, jeg får beklage påstanden min. Men å ønske å lese at de hadde dødd er egentlig like ensbetydende som å ønske dem døde, synes du ikke? Nei, som sagt : les tråden, har allerede postet et svar fra ChatGPT som beskriver dette. Pg det er fortsatt forskjell på å lese noe og bli lettet, og å ØNSKE å lese noe. Anonymkode: 585eb...764
AnonymBruker Skrevet 8. juni #47 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det høres jo egentlig ut som kollegaene dine hadde rett. Anonymkode: aec30...d93 Ok Anonymkode: 585eb...764
AnonymBruker Skrevet 8. juni #48 Skrevet 8. juni Peace & Love 2026 skrev (4 minutter siden): Egentlig så er det ikke så stor forskjell på de to tingene. For det er det samme. Å bli lettet om at noen hadde dødd kan være like ensbetydende som å ønske noen døde. AnonymBruker skrev (9 timer siden): Bare sånn til info, spurte jeg ChatGPT: Spørsmål: Motsier jeg meg selv med dette utsagnet? «Jeg ønsker dem ikke døde, men hadde blitt lettet om det stod i avisen at de var døde eller grønnsak.» Svar: Det er en viss spenning i utsagnet, men det er ikke nødvendigvis en direkte selvmotsigelse. Når du sier: «Jeg ønsker dem ikke døde», uttrykker du at du ikke aktivt går inn for at de skal dø eller bli alvorlig skadet. Når du deretter sier: «men hadde blitt lettet om det stod i avisen at de var døde eller grønnsak», uttrykker du at du ville oppleve en følelse av lettelse dersom det skjedde. Disse to tingene kan eksistere samtidig. Mennesker som har blitt svært såret, krenket eller behandlet dårlig av noen, kan oppleve at tanken på at vedkommende ikke lenger kan påvirke dem eller andre, gir en følelse av lettelse. Det betyr ikke nødvendigvis at de aktivt ønsker personen død. Samtidig vil mange oppfatte utsagnet som motstridende fordi lettelsen du beskriver er knyttet til nettopp utfallet du sier at du ikke ønsker. Derfor kan det høres ut som om en del av deg ikke ønsker dem vondt, mens en annen del av deg kjenner på et sterkt behov for at de skal forsvinne ut av livet ditt eller miste makten de har hatt over deg. Hvis jeg skal tolke utsagnet psykologisk, høres det mer ut som et uttrykk for sterk bitterhet, sinne eller hat enn som et faktisk ønske om å skade noen. Det er en måte å si: «Jeg ville vært lettet om de aldri kunne påvirke meg eller andre igjen.» Anonymkode: 585eb...764 Anonymkode: 585eb...764
Lorieen Skrevet 8. juni #49 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (9 timer siden): De var så ekle og ufyselige mot meg. Ene kollegaen narsissist og leder svak med falsk ryggrad, fulgte bare det ene narsissistkollegaen sa og bestemte. To andre kollegaer som heiv seg på, og jeg fikk skylden for et elendig arbeidsmiljø. Nå på ny arbeidsplass og stortrives. Men kjenner på følelse av hat mot disse menneskene. Hadde bare vært lettet om det stod i avisen at de var døde eller grønnsak. De kan brenne i helvete. Hadde aldri tatt noen av mine følelser ut i handling men det er sterke følelser. Flere som kjenner eller har kjent på det samme? Anonymkode: 585eb...764 Ikke vær bitter. Live and let live (or die) og la karma ta seg av resten. Ikke se deg tilbake, det er vel ikke dit du skal? 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni #50 Skrevet 8. juni Synd du har fått så mange svar fra rasshøl her, ts. Du høres traumatisert ut. Når følelsene er så sterke og krever så mye fokus er det ofte et tegn på traume. Det finnes hjelp å få. Jeg har funnet mye bra på Youtube om å bryte seg ut av en pågående traumereaksjon. Det handler ofte om å avreagere fysisk kombinert med å plassere skylden der den hører hjemme. Kanskje du kan browse litt og se om du finner noe som gir mening for deg. Anonymkode: 7d14e...179 2 1 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni #51 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (7 timer siden): Synd du har fått så mange svar fra rasshøl her, ts. Du høres traumatisert ut. Når følelsene er så sterke og krever så mye fokus er det ofte et tegn på traume. Det finnes hjelp å få. Jeg har funnet mye bra på Youtube om å bryte seg ut av en pågående traumereaksjon. Det handler ofte om å avreagere fysisk kombinert med å plassere skylden der den hører hjemme. Kanskje du kan browse litt og se om du finner noe som gir mening for deg. Anonymkode: 7d14e...179 Takk for fint svar ❤️ dette høres ut sim måten jeg har behov for å jobbe med dette ja, slal sjekke det ut. Anonymkode: 585eb...764
Umbreon Skrevet 9. juni #52 Skrevet 9. juni Hvis du fortsatt er så plaget av tankene og minnene om disse personene, tenker jeg at du bør oppsøke profesjonell hjelp. For du har det jo ikke noe bra nå! Du kan ha gode grunner til å avsky disse menneskene, men det går jo dessverre uansett bare ut over deg selv. Håper du får hjelp til å få det litt bedre. 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni #53 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (18 timer siden): De var så ekle og ufyselige mot meg. Ene kollegaen narsissist og leder svak med falsk ryggrad, fulgte bare det ene narsissistkollegaen sa og bestemte. To andre kollegaer som heiv seg på, og jeg fikk skylden for et elendig arbeidsmiljø. Nå på ny arbeidsplass og stortrives. Men kjenner på følelse av hat mot disse menneskene. Hadde bare vært lettet om det stod i avisen at de var døde eller grønnsak. De kan brenne i helvete. Hadde aldri tatt noen av mine følelser ut i handling men det er sterke følelser. Flere som kjenner eller har kjent på det samme? Anonymkode: 585eb...764 Bra du har det bedre for egen del men tydeligvis har du en vei å gå for det er rett og slett ikke helt bra å henge fast i negativitet på denne måten i så ekstrem grad at man ønsker død over noen.. Anonymkode: 72e81...87d
AnonymBruker Skrevet 9. juni #54 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Bra du har det bedre for egen del men tydeligvis har du en vei å gå for det er rett og slett ikke helt bra å henge fast i negativitet på denne måten i så ekstrem grad at man ønsker død over noen.. Anonymkode: 72e81...87d Siden folk absolutt skal tro at jeg ønsker dem døde tenker jeg at jeg avslutter mitt engasjement i denne tråden. Takk for alle svar. Hilsen TS Anonymkode: 585eb...764
AnonymBruker Skrevet 9. juni #55 Skrevet 9. juni Vil bare nevne at KI vil alltid forsøke å være enig med deg og gjøre deg til lags, og man må be KIen være en kritiker for å være mer sikker på at den ikke bare jatter med. Uansett, kjipe opplevelser er lov å ha på jobb, men ikke fortsett å leve i fortiden på den gamle arbeidsplassen, bruk energien på din nye og tenk fremover Anonymkode: e83dd...7ea 1 1 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni #56 Skrevet 22. juni Vi hadde en person hos oss… Fader meg et av de mest utfordrende menneskene jeg har opplevd i hele mitt liv. Hun krevde å få sitte og prate og spise, og ikke jobbe, og det hun pratet om var sine egne problemer og diagnoser. Da jeg satte grenser så tok det helt av, hun spolerte arbeidet mitt, trenerte, baksnakket, etc. Og jeg var ikke den eneste hun hadde problemer med. Og til slutt gikk det som det gikk, hun fikk ikke jobbe der mer. Og jeg har sett for meg at hun lever videre i en slags forestilling om at hun var et stakkars mobbeoffer og vi var onde narsissister. Så de gangene jeg leser innlegg som dette, så ser jeg for meg at det er jeg og mine andre fredelige kollegaer som er de ville narsissistene og mobberne. Anonymkode: 1c3cf...9d4 1 1
Debattanten2018 Skrevet 5. juli #57 Skrevet 5. juli (endret) AnonymBruker skrev (På 8.6.2026 den 14.10): Hvorfor er det så sinnsykt viktig for deg egentlig? Fordi det er ein viktig side i saka. Hadde du gjett eksemplar på korleis de hadde vore kjipe mot deg, så hadde vi sett saka i perspeiktiv. Seier man a, så må man seie b. Og det er jo ganske så påfallande at du ikkje vil gi eit einaste eksempel på kva dei har gjort mot deg og at du plent nektar å svara på spørsmålet... Og det er framleis ikkje noko særleg fint av deg å kalla brukarne her for rasshøl når dei ikkje har vore noko særleg kjipe mot deg i det heile tatt. Endret 5. juli av Debattanten2018
AnonymBruker Skrevet 6. juli #58 Skrevet 6. juli Debattanten2018 skrev (17 timer siden): Seier man a, så må man seie b. Og det er jo ganske så påfallande at du ikkje vil gi eit einaste eksempel på kva dei har gjort mot deg og at du plent nektar å svara på spørsmålet... Og det er framleis ikkje noko særleg fint av deg å kalla brukarne her for rasshøl når dei ikkje har vore noko særleg kjipe mot deg i det heile tatt. Så enig så enig. Anonymkode: 1c3cf...9d4 2
Debattanten2018 Skrevet 6. juli #59 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Så enig så enig. Anonymkode: 1c3cf...9d4 Tusen takk for at du er einig
AnonymBruker Skrevet 6. juli #60 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (På 8.6.2026 den 13.45): De var så ekle og ufyselige mot meg. Ene kollegaen narsissist og leder svak med falsk ryggrad, fulgte bare det ene narsissistkollegaen sa og bestemte. To andre kollegaer som heiv seg på, og jeg fikk skylden for et elendig arbeidsmiljø. Nå på ny arbeidsplass og stortrives. Men kjenner på følelse av hat mot disse menneskene. Hadde bare vært lettet om det stod i avisen at de var døde eller grønnsak. De kan brenne i helvete. Hadde aldri tatt noen av mine følelser ut i handling men det er sterke følelser. Flere som kjenner eller har kjent på det samme? Anonymkode: 585eb...764 Høres ut som darvo og at du ble mishandlet av narsissisten. Det er helt reelt, og det har hendt med meg og. Kjenner også på et sterkt hat for narsissisten og sterk skuffelse over mine eks kolleger som lot det skje. Anonymkode: 54d3d...b95 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå