AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #61 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg hadde heller ikke hatt lyst til å gå bort til denne personen når han/hun ikke svarte på melding fra meg. Da er det tydelig at den personen ikke er interessert i kontakt. Rart at dette er så vanskelig å forstå. Anonymkode: b7b51...fbe Det er et visst poeng, er jo over 50 % sjanse for at personen hadde fått/lest meldingen. Anonymkode: 3e3d5...a4c
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #62 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jaha. Og du minner om den personen som tok kontakt med noen for å være med i en veldedig organisasjon, eller hva det nå var, men som ikke fikk svar på minuttet og dermed «passet det ikke likevel». Anonymkode: ad1be...bb8 Du minner om personen som lurer på om barna på 5 og 8 bør få PS5 til jul. Anonymkode: 3e3d5...a4c
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #63 Skrevet 15 timer siden Dere har ikke møttes eller snakket på over 20 år. Ok. Du så hun skulle på samme arrangement. Ok. - Hvordan visste du det? Du lette etter nr hennes på 1881. Ikke ok. Du sendte SMS. Ikke ok. Du ba om en tjeneste. Ikke ok. Jeg ville heller ikke svart deg, og jeg ville unngått deg for alt i verden. Creepy. Anonymkode: 1f54b...3c4 3
skeiv-ostepop Skrevet 15 timer siden #64 Skrevet 15 timer siden Jeg er helt enig. Verden er virkelig blitt et mørkt sted. Ikke tar man kontakt på 20 år med noen man tenker er naturlig å be om tjenester på kort varsel. Ikke ringer man i stede for å sende meldinger når det haster. Og når man omsider er på samme arrangement så rekker man ikke engang ut ei hånd for å hilse. Mørkt sted. Og når man nå først er inne på tema som verden som endrer seg. Vi er langt mer tilgjengelig for mange fler enn noen gang før. Den tilgjengeligheten koster. Heldigvis har vi fortsatt styringsrett over egen tilgjengelighet og jeg svarer på de telefonene og de meldingene jeg ønsker, om jeg ønsker, når jeg ønsker. Det gir meg tilstedeværelse med de nærmeste. 6 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #65 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Dere har ikke møttes eller snakket på over 20 år. Ok. Du så hun skulle på samme arrangement. Ok. - Hvordan visste du det? Du lette etter nr hennes på 1881. Ikke ok. Du sendte SMS. Ikke ok. Du ba om en tjeneste. Ikke ok. Jeg ville heller ikke svart deg, og jeg ville unngått deg for alt i verden. Creepy. Anonymkode: 1f54b...3c4 Finnes det ikke lister som viser hvem som skal på ulike arrangementer? Du kan umulig være seriøs. Ikke ok å bruke 1881 for å finne tlf nr? Ville det vært ok å bruke Google Maps for å finne frem til stedet? Hvilke nettsider/apper kan jeg bruke? Ja, veldig creepy. En sms om noe som haster fra en person man vet hvem er, som man har gått i klasse med og som ikke utgjør noen trussel. Anonymkode: 3e3d5...a4c 2 1
skeiv-ostepop Skrevet 14 timer siden #66 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Finnes det ikke lister som viser hvem som skal på ulike arrangementer? Du kan umulig være seriøs. Ikke ok å bruke 1881 for å finne tlf nr? Ville det vært ok å bruke Google Maps for å finne frem til stedet? Hvilke nettsider/apper kan jeg bruke? Ja, veldig creepy. En sms om noe som haster fra en person man vet hvem er, som man har gått i klasse med og som ikke utgjør noen trussel. Anonymkode: 3e3d5...a4c Hva var egentlig denne tjenesten som hastet sånn? Transport? Overnatting? Penger?
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #67 Skrevet 14 timer siden skeiv-ostepop skrev (2 minutter siden): Jeg er helt enig. Verden er virkelig blitt et mørkt sted. Ikke tar man kontakt på 20 år med noen man tenker er naturlig å be om tjenester på kort varsel. Ikke ringer man i stede for å sende meldinger når det haster. Og når man omsider er på samme arrangement så rekker man ikke engang ut ei hånd for å hilse. Mørkt sted. Og når man nå først er inne på tema som verden som endrer seg. Vi er langt mer tilgjengelig for mange fler enn noen gang før. Den tilgjengeligheten koster. Heldigvis har vi fortsatt styringsrett over egen tilgjengelighet og jeg svarer på de telefonene og de meldingene jeg ønsker, om jeg ønsker, når jeg ønsker. Det gir meg tilstedeværelse med de nærmeste. Ville vært helt merkelig å kontakte personen i en annen sammenheng, uten at det er en spesifikk grunn til det, bare spørre om hvordan det går for eksempel. Overhodet ikke rart å sende melding om hjelp som det haster med når det er ganske sannsynlig at det ikke er andre å kontakte. Får håpe at du treffer bedre neste gang. Anonymkode: 3e3d5...a4c 2
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #68 Skrevet 14 timer siden skeiv-ostepop skrev (1 minutt siden): Hva var egentlig denne tjenesten som hastet sånn? Transport? Overnatting? Penger? Se twist-eksempelet. Svært lav vekt, veldig enkelt å oppbevare inntil jeg kommer. Veldig lett å møtes på avtalt sted også. Jeg ville garantert svart og hjulpet personen om det var motsatt, så lenge personen dukker opp i god tid før arrangementet starter. Igjen, det handler om medmenneskelighet, noe som knapt finnes i dette landet i 2026. Anonymkode: 3e3d5...a4c 5
skeiv-ostepop Skrevet 14 timer siden #69 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Se twist-eksempelet. Svært lav vekt, veldig enkelt å oppbevare inntil jeg kommer. Veldig lett å møtes på avtalt sted også. Jeg ville garantert svart og hjulpet personen om det var motsatt, så lenge personen dukker opp i god tid før arrangementet starter. Igjen, det handler om medmenneskelighet, noe som knapt finnes i dette landet i 2026. Anonymkode: 3e3d5...a4c Så du sendte SMS til noen du ikke har snakket med på 20 år om å kjøpe med alkohol til deg før stengetid for å ta med til arrangementet, og så blir du så irritert når vedkommende ikke svarer raskt nok? Du er jo rene oppskriften på et varmt samfunn og medmenneskelighet... "Lack of planning on your part does not constitute an emergency on my part". 4 3
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #70 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Finnes det ikke lister som viser hvem som skal på ulike arrangementer? Du kan umulig være seriøs. Ikke ok å bruke 1881 for å finne tlf nr? Ville det vært ok å bruke Google Maps for å finne frem til stedet? Hvilke nettsider/apper kan jeg bruke? Ja, veldig creepy. En sms om noe som haster fra en person man vet hvem er, som man har gått i klasse med og som ikke utgjør noen trussel. Anonymkode: 3e3d5...a4c Hvorfor akkurat denne personen? Det finnes jo mange andre i den klassen, antar jeg? Det som er creepy er å bli snurt over manglende svar i en slik grad at man går inn på KG og lager en tråd om det. Alt dette gir meg følelsen av at det dreier seg om en person som ikke er «all there», og kan være årsaken til at sms ikke ble besvart. Anonymkode: 65703...ac3 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #71 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvorfor akkurat denne personen? Det finnes jo mange andre i den klassen, antar jeg? Det som er creepy er å bli snurt over manglende svar i en slik grad at man går inn på KG og lager en tråd om det. Alt dette gir meg følelsen av at det dreier seg om en person som ikke er «all there», og kan være årsaken til at sms ikke ble besvart. Anonymkode: 65703...ac3 Hvorfor kontakte randoms fra den klassen? Her må du tenke deg om før du svarer 🤡 Anonymkode: 3e3d5...a4c
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #72 Skrevet 14 timer siden skeiv-ostepop skrev (10 minutter siden): Så du sendte SMS til noen du ikke har snakket med på 20 år om å kjøpe med alkohol til deg før stengetid for å ta med til arrangementet, og så blir du så irritert når vedkommende ikke svarer raskt nok? Du er jo rene oppskriften på et varmt samfunn og medmenneskelighet... "Lack of planning on your part does not constitute an emergency on my part". Fri fantasi, ingenting som tyder på at det handler om alkohol. Kan heller ikke se at alkohol har svært lav vekt, tingen jeg trengte veier nok godt under 100 g. Veldig rart at du ikke bare kan innse at du er på ville veier her, du legger oss ut disse innleggene under ditt eget brukernavn. Anonymkode: 3e3d5...a4c
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #73 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor kontakte randoms fra den klassen? Her må du tenke deg om før du svarer 🤡 Anonymkode: 3e3d5...a4c Beklager, fikk inntrykk av at det var en slags klassereunion, men det var det visst bare en annen bruker som antok. Men du visste altså kun hvem denne personen fra ungdomsskolen var, som skulle på samme arrangement som du selv. Du kjente ingen andre. Anonymkode: 65703...ac3
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #74 Skrevet 14 timer siden Nysgjerrig95 skrev (På 7.6.2026 den 23.42): Jeg svarer ikke mine beste venner og familie på måneder, skjønner at et svar er å foretrekke, men det er ikke alle som har kapasitet på den ene eller den andre måten. Men det er da slett ikke normalt.. og ikke et relevant eksempel.. Anonymkode: b8697...307 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #75 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Beklager, fikk inntrykk av at det var en slags klassereunion, men det var det visst bare en annen bruker som antok. Men du visste altså kun hvem denne personen fra ungdomsskolen var, som skulle på samme arrangement som du selv. Du kjente ingen andre. Anonymkode: 65703...ac3 Det er et stort problem. Det kommer antakelser om reunion og alkohol, helt uten grunn, så blir dette en slags sannhet som andre baserer seg på. Ser sånt tull her inne hele tiden. I det minste har du anstendighet til å beklage, i motsetning til ostepoppen. Jeg hadde tre kontaktmuligheter, kontaktet alle tre. Denne personen var tilsynelatende det mest åpenbare valget. Anonymkode: 3e3d5...a4c
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #76 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men det er da slett ikke normalt.. og ikke et relevant eksempel.. Anonymkode: b8697...307 Tyder på at man ikke har livet og/eller helsen på stell, ja, og totalt irrelevant i denne tråden også 👍 Anonymkode: 3e3d5...a4c 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #77 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Finnes det ikke lister som viser hvem som skal på ulike arrangementer? Du kan umulig være seriøs. Ikke ok å bruke 1881 for å finne tlf nr? Ville det vært ok å bruke Google Maps for å finne frem til stedet? Hvilke nettsider/apper kan jeg bruke? Ja, veldig creepy. En sms om noe som haster fra en person man vet hvem er, som man har gått i klasse med og som ikke utgjør noen trussel. Anonymkode: 3e3d5...a4c Aldri sett lister over deltakere, annet enn på Facebook - og da kontakter man via der/Messenger, man leter ikke opp tlfnr! Det er creepy, det. Hvorfor "stalke" noen i det hele tatt? Sjekke opp tlfnr, bosted... Det er creepy, ganske enkelt. Veldig ubehagelig. Hvem vet om du utgjør en trussel eller ikke? Jeg ville ikke visst det om Merete fra ungdomsskolen for 20 år siden kontaktet meg. Det ville vært mye bedre om du inviterte til kaffe og lurte på hvordan ting sto til. Det ville ikke vært creepy, og det er innenfor å søke opp tlfnr. Da blir man tenkt på på personlig plan, og blir vist mer genuin interesse for. Jeg vet det ikke var en mulighet i denne situasjonen, men det var heller ikke hensikten med å kontakte vedkommende. Anonymkode: 1f54b...3c4
skeiv-ostepop Skrevet 14 timer siden #78 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Fri fantasi, ingenting som tyder på at det handler om alkohol. Kan heller ikke se at alkohol har svært lav vekt, tingen jeg trengte veier nok godt under 100 g. Veldig rart at du ikke bare kan innse at du er på ville veier her, du legger oss ut disse innleggene under ditt eget brukernavn. Anonymkode: 3e3d5...a4c Tja du får jo mye motgang her da så hvem som er på ville veier kan du jo lure litt på. Og jeg står for det jeg skriver så jeg har ikke noe problem å skrive med brukernavn, i motsetning til noen andre her... 3
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #79 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (På 7.6.2026 den 23.29): Den tjenesten var det ganske naturlig å be om og i denne sammenhengen bør personen skjønne at det er omtrent ingen andre å kontakte. Synes det er interessant å se hva man svarer og publiserer under eget brukernavn. Anonymkode: 3e3d5...a4c Men vet du at personen så meldingen før du sendte ny melding om at det ordnet seg? Anonymkode: bd075...983 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #80 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Aldri sett lister over deltakere, annet enn på Facebook - og da kontakter man via der/Messenger, man leter ikke opp tlfnr! Det er creepy, det. Hvorfor "stalke" noen i det hele tatt? Sjekke opp tlfnr, bosted... Det er creepy, ganske enkelt. Veldig ubehagelig. Hvem vet om du utgjør en trussel eller ikke? Jeg ville ikke visst det om Merete fra ungdomsskolen for 20 år siden kontaktet meg. Det ville vært mye bedre om du inviterte til kaffe og lurte på hvordan ting sto til. Det ville ikke vært creepy, og det er innenfor å søke opp tlfnr. Da blir man tenkt på på personlig plan, og blir vist mer genuin interesse for. Jeg vet det ikke var en mulighet i denne situasjonen, men det var heller ikke hensikten med å kontakte vedkommende. Anonymkode: 1f54b...3c4 Du bør unnlate å svare hvis du ikke kjenner til lister med deltakere. Steinaldermentalitet. Anonymkode: 3e3d5...a4c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå