Ritter Skrevet 9 timer siden #41 Skrevet 9 timer siden Jeg har nå et forholdsvis hektisk liv, men jeg har ingen problemer med å lese eller svare på meldinger. Synes det generelt er uhøflig ikke å svare når noen henvender seg, og jeg har heller ikke noe imot å gjøre andre en tjeneste. Selv om TS ikke har møtt denne personen på mange år, så er de ikke fremmede for hverandre, og hvis det kun var en enkel ting hun/han ble spurt om på samme arrangement som de begge skulle på (kanskje hjelpe med å bære inn noe, eller hjelpe TS om hun har et eller annet fysisk problem, bare for å nevne noe) så hadde det ikke vært noe som helst problem for meg. Og hvis man ikke kan hjelpe, så går det an å si fra om nettopp det. 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #42 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): For noen merkelige svar du får i denne tråden Ts. Vil bare si at jeg både hadde gjort som deg (sendt den sms'en) og tenkt som deg i etterkant. Og så skjønner jeg heller ikke poenget med å be deg forklare nærmere hva denne tjenesten var. Det er jo potensielt med på å identifisere deg. Full støtte herfra. Anonymkode: b2e53...acb Enda godt at det finnes en liten prosentandel med litt medmenneskelighet her inne. AnonymBruker skrev (8 timer siden): Å reagere på at man ikke har fått svar i løpet av en halv time, er sært, jo. Jeg bruker stort sett en uke på å svare mennesker. Anonymkode: ad1be...bb8 Virker som at du svarer i feil tråd. Ritter skrev (4 minutter siden): Jeg har nå et forholdsvis hektisk liv, men jeg har ingen problemer med å lese eller svare på meldinger. Synes det generelt er uhøflig ikke å svare når noen henvender seg, og jeg har heller ikke noe imot å gjøre andre en tjeneste. Selv om TS ikke har møtt denne personen på mange år, så er de ikke fremmede for hverandre, og hvis det kun var en enkel ting hun/han ble spurt om på samme arrangement som de begge skulle på (kanskje hjelpe med å bære inn noe, eller hjelpe TS om hun har et eller annet fysisk problem, bare for å nevne noe) så hadde det ikke vært noe som helst problem for meg. Og hvis man ikke kan hjelpe, så går det an å si fra om nettopp det. Dette landet blir et mørkere og mørkere sted for hvert år som går. Folk skammer seg ikke over det engang, men tenker at det er helt vanlig oppførsel. Selve hjelpen var svært, svært minimal. Handlet først og fremst om å treffe meg når jeg kommer. Kan nesten sammenlignes med å hente en twist til meg på samme sted som man tar en twist til seg selv, så gir man denne til meg når jeg kommer. Så enkelt, men langt viktigere enn twist. Anonymkode: 3e3d5...a4c 1 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #43 Skrevet 9 timer siden Ja, jeg regnet ikke med det var så store greien. Kanskje du syntes det var fint å ha noen å gå inn sammen med. Noen svar på KG skal du ikke ta så tungt, det er mange hjelpsomme mennesker der ute irl. Hva som eksakt var grunnen til at den du kontaktet ikke svarte, vet vi heller ikke. Anonymkode: b7b51...fbe 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #44 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Enda godt at det finnes en liten prosentandel med litt medmenneskelighet her inne. Virker som at du svarer i feil tråd. Dette landet blir et mørkere og mørkere sted for hvert år som går. Folk skammer seg ikke over det engang, men tenker at det er helt vanlig oppførsel. Selve hjelpen var svært, svært minimal. Handlet først og fremst om å treffe meg når jeg kommer. Kan nesten sammenlignes med å hente en twist til meg på samme sted som man tar en twist til seg selv, så gir man denne til meg når jeg kommer. Så enkelt, men langt viktigere enn twist. Anonymkode: 3e3d5...a4c Flere og flere er opptatt av å ikke være tilgjengelig 24/7, så kanskje vedkommende hadde lagt fra seg telefonen for dagen. Anonymkode: 2c512...0ca 1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #45 Skrevet 8 timer siden I alle dager, snakk om å lage mye ut av ingenting. Da var det vel feil nr da…. Hvis du er opptatt av at verden er kald og mørk, start med deg selv. Velg å tro det beste om folk, sikkert en god grunn for at du ikke fikk svar. Anonymkode: dc95c...dd1 1 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #46 Skrevet 5 timer siden Om det er noen trøst så ser jeg ofte sms mange dager senere… går bare inn og sjekker om jeg venter på en melding fra legen, optiker osv. Har ikke på varsler. Anonymkode: eb57b...282
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #47 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (På 8.6.2026 den 0.38): Personen kunne svart når som helst. Et kvarter etter deadline, flere timer senere, neste dag. Da kan det svaret komme sekunder etter at meldingen ble lest, det kan ikke jeg vite, ingenting som blir avslørt. Spurte om hva? Da var det allerede for sent, jeg trengte hjelpen før jeg dukket opp. Jeg så personen på avstand i en folkemengde, langt i fra sikkert at personen så meg. Anonymkode: 3e3d5...a4c Du følte det var naturlig å be en person du ikke hadde snakket med siden ungdomsskolen om en tjeneste? Men du liker ikke personen nok til at du hadde ikke lyst til å gå bort og hilse på vedkommende da du så han/henne på dette arrangementet? Du er jo bare sær. Skjønner godt at vedkommende ikke svarte. Anonymkode: 689b4...3a2 4
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #48 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Enda godt at det finnes en liten prosentandel med litt medmenneskelighet her inne. Virker som at du svarer i feil tråd. Dette landet blir et mørkere og mørkere sted for hvert år som går. Folk skammer seg ikke over det engang, men tenker at det er helt vanlig oppførsel. Selve hjelpen var svært, svært minimal. Handlet først og fremst om å treffe meg når jeg kommer. Kan nesten sammenlignes med å hente en twist til meg på samme sted som man tar en twist til seg selv, så gir man denne til meg når jeg kommer. Så enkelt, men langt viktigere enn twist. Anonymkode: 3e3d5...a4c Ja tenk at det er blitt så "mørkt" at noen ikke en gang går bort og hilser på en person de føler at de har et så nært forhold til etter en årrekke at det er naturlig å be vedkommende om en tjeneste og til og med bli snurt når de ikke får respons i forhold til denne tjenesten. Anonymkode: 689b4...3a2 3
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #49 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jo det er nettopp dette som er en burner phone. Anonymkode: ad1be...bb8 Nei. En burner er opprinnelig en engangstelefon som kastes etter bruk, eller brennes ("Burner"). Ikke en telefon man har i årevis i skuffen og bruker et par ganger årlig. Burnere kastes etter kort tid, og har kontantkort for å ikke ha et navn som kan spores knyttet til telefonnummeret. Anonymkode: 7ee5d...eaf 3
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #50 Skrevet 4 timer siden Hvis jeg hadde fått en slik melding og så sett at det var en oppfølgingsmelding om at alt ordnet seg, så hadde ikke jeg svart. Ikke for å være slem eller overlegen, men fordi det ikke hadde vært noe for meg å svare på, problemet var løst, involvering fra meg var ikke lenger nødvendig. Tror faktisk jeg hadde følt meg teit hvis jeg hadde sendt noe tilbake. Anonymkode: 4b577...2ce 2
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #51 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Du følte det var naturlig å be en person du ikke hadde snakket med siden ungdomsskolen om en tjeneste? Men du liker ikke personen nok til at du hadde ikke lyst til å gå bort og hilse på vedkommende da du så han/henne på dette arrangementet? Du er jo bare sær. Skjønner godt at vedkommende ikke svarte. Anonymkode: 689b4...3a2 Jeg hadde heller ikke hatt lyst til å gå bort til denne personen når han/hun ikke svarte på melding fra meg. Da er det tydelig at den personen ikke er interessert i kontakt. Rart at dette er så vanskelig å forstå. Anonymkode: b7b51...fbe
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #52 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja tenk at det er blitt så "mørkt" at noen ikke en gang går bort og hilser på en person de føler at de har et så nært forhold til etter en årrekke at det er naturlig å be vedkommende om en tjeneste og til og med bli snurt når de ikke får respons i forhold til denne tjenesten. Anonymkode: 689b4...3a2 Så hvis jeg ignorerte deg fullstendig, og ikke svarte deg på hele to meldinger på kort tid, så ville du synes det var naturlig å oppsøke meg for å hilse på? Tror ikke det, nei. Anonymkode: b7b51...fbe
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #53 Skrevet 3 timer siden Jeg er gammelsorten. Jeg svarer alltid. Og jeg svarer når noen ringer meg. Det å er av de sjeldne nå ser jeg. Alt for mange som ikke svarer når man ringer. Anonymkode: 481ad...e2f 2
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #54 Skrevet 3 timer siden Haster det så ringer man. Det er en veldig uting og forvente at folk skal være tilgjengelige for deg hele tiden. Jeg hadde ikke lagt merke til at jeg fikk melding dersom jeg sto i kø inn til en konsert for eksempel. Jeg går heller ikke rundt å sjekker etter SMSer når jeg faktisk er opptatt. Som en tidligere nevnte så hadde jeg ikke heller nødvendigvis svart når du så skrev litt senere at alt hadde ordnet seg. Hadde det vert en person jeg ikke likte så godt så hadde jeg bare ignorert hele greien uansett. Hadde det vert noen jeg var glad for at tok kontakt så hadde jeg nok tatt det som ett påskudd for å gjenåpne kontakten. Det finnes også en viss mulighet for at selv om TS føler de ba om en liten og ubetydelig tjeneste så var det i realiteten en stor tjeneste for den som ble spurt. Ts kan ikke sitte med fasit alene på hvordan det ville oppleves for den andre. Men ingen vet jo helt hva grunnen til at akkurat denne personen ikke svarte og da synes jeg det er veldig merkelig å henge seg så opp i det som TS gjør. Man kan liksom ikke resonere eller diskutere seg frem til riktig svar her. Anonymkode: 1ad4a...e61
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #55 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei. En burner er opprinnelig en engangstelefon som kastes etter bruk, eller brennes ("Burner"). Ikke en telefon man har i årevis i skuffen og bruker et par ganger årlig. Burnere kastes etter kort tid, og har kontantkort for å ikke ha et navn som kan spores knyttet til telefonnummeret. Anonymkode: 7ee5d...eaf Nei, burner phone er en telefon man bruker for å skjule sitt egentlige nummer. At man ikke brenner den har ingenting å si, det er kun et kallenavn. Poenget er hva man bruker den til. Anonymkode: ad1be...bb8
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #56 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Virker som at du svarer i feil tråd. Anonymkode: 3e3d5...a4c Jaha. Og du minner om den personen som tok kontakt med noen for å være med i en veldedig organisasjon, eller hva det nå var, men som ikke fikk svar på minuttet og dermed «passet det ikke likevel». Anonymkode: ad1be...bb8
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #57 Skrevet 2 timer siden Ts er ikke interessert i noen diskusjon. For alle som er uenig får bare kverulering tilbake. Denne tråden er komplett poengløs og viser bare at hvis man blir besatt av et scenario ("personen gadd ikke svare meg etter å garantert ha mottatt meldingene") så får man totalt skylapper. Anonymkode: 5913c...16c 1
Illuminatum Skrevet 2 timer siden #58 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jo det er nettopp dette som er en burner phone. Anonymkode: ad1be...bb8 Nei, burner phone er en uregistrert telefon. 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #59 Skrevet 2 timer siden Illuminatum skrev (4 minutter siden): Nei, burner phone er en uregistrert telefon. Nei. Anonymkode: ad1be...bb8
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #60 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Nei. Anonymkode: ad1be...bb8 Dere har sport av tråden. Her er svaret en gang for alle: Fra Google: En «burner telefon» (eller «engangstelefon») er en rimelig, forhåndsbetalt mobiltelefon som er ment for midlertidig bruk og deretter kan kastes eller forlates. De kjøpes ofte med kontanter for å sikre anonymitet, og brukes til å kommunisere uten å knytte samtalene til din faste identitet. Konseptet brukes i dag til flere ulike formål: Personvern og anonymitet: For å unngå sporing av personlige data, lokasjon eller kontakter. Dette kan være aktuelt for journalister som skal kontakte hemmelige kilder, eller for privatpersoner i land med strenge overvåkingslover. Reise: Mange bruker en billig mobiltelefon for å unngå fysisk steling av personlige data, eller for å forhindre spionasje på reiser til visse land. Midlertidig kontakt: For å skjule sitt eget telefonnummer ved kjøp og salg på nett, eller for å unngå spam og uønsket oppmerksomhet. I dag trenger du ikke nødvendigvis å kjøpe en fysisk enhet. Det finnes apper og tjenester, gjerne omtalt som virtuelle «burner-numre», som lar deg legge til midlertidige numre eller opprette et ekstra (e-SIM) på din eksisterende smarttelefon. Anonymkode: c0461...fd4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå