Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er i starten av 40-årene, sendte sms til en person jeg ikke har snakket med siden ungdomsskolen. Var snakk om at vi skulle på det samme arrangementet og så spurte jeg om en liten tjeneste i den sammenheng, det var potensielt kritisk å få hjelp for å kunne delta på arrangementet. Tjenesten var svært liten utover det å bare møte meg når jeg dukker opp.

Greit nok at jeg ikke fikk svar på under en halvtime, det var ca tiden som var til rådighet, kan være forskjellige grunner til at man ikke får svart, er heller ikke sikkert at personen bruker nr som står på 1881.

Jeg kontaktet flere, i "desperasjon", og fant en løsning. Sendte en sms nr 2 for å gi beskjed om at det løste seg. En annen person som ikke så meldingen min i tide svarte meg flere timer etterpå, det er langt bedre, der fikk jeg et skikkelig svar i det minste.

Dette var i går formiddag, har ikke fått noe som helst svar fra den personen som fikk de 2 meldingene. Man svarer jo på sånt, i det minste at det var fint at det løste seg, kanskje en kort kommentar om arrangementet, og så tenker jeg at det er svært sannsynlig at personen har fått disse meldingene, bare en viss teoretisk sjanse for at personen ikke bruker det nr, at det er noe galt med nr, noe annet teknisk osv.

Anonymkode: 3e3d5...a4c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville neppe svart på en forespørsel hvis det også hadde kommet beskjed om at det hadde ordnet seg innen jeg så det. Særlig ikke hvis den kom fra noen jeg ikke hadde hatt kontakt med på 25 år, men syntes det var helt naturlig å be meg om en tjeneste...

• Liker 5
Skrevet
Daria skrev (7 minutter siden):

Jeg ville neppe svart på en forespørsel hvis det også hadde kommet beskjed om at det hadde ordnet seg innen jeg så det. Særlig ikke hvis den kom fra noen jeg ikke hadde hatt kontakt med på 25 år, men syntes det var helt naturlig å be meg om en tjeneste...

Den tjenesten var det ganske naturlig å be om og i denne sammenhengen bør personen skjønne at det er omtrent ingen andre å kontakte.

Synes det er interessant å se hva man svarer og publiserer under eget brukernavn.

Skrevet

Du bør si hva denne tjenesten handlet om, for å få mest mulig forståelse her inne. 

Jeg hadde nok også stusset om jeg fikk en melding av noen jeg ikke kjente lenger, og som ba meg om en tjeneste. Høres rart ut. Men nå kommer det jo helt an på hva dette dreide seg om da.. 

Anonymkode: 1087f...e94

• Liker 6
Skrevet

Jeg hadde syns det var veldig merkelig å få en SMS fra noen jeg ikke hadde hatt kontakt med på over 20 år. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Den tjenesten var det ganske naturlig å be om og i denne sammenhengen bør personen skjønne at det er omtrent ingen andre å kontakte.

Synes det er interessant å se hva man svarer og publiserer under eget brukernavn.

Jeg burde enten være enig med deg eller svare anonymt? Jeg synes det er interessant å forvente noe som helst av andre etter så mange år (og særlig når det må skje umiddelbart), uansett hvor naturlig du synes det burde være - og det var jo tydeligvis flere å kontakte når du fikk ordnet det på annet vis. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Synes du høres kravstor ut. Det er ikke sikkert denne personen husker deg en gang. Og jeg sjekker ofte ikke telefonen på timesvis. 

Anonymkode: 738a2...e0f

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg svarer ikke mine beste venner og familie på måneder, skjønner at et svar er å foretrekke, men det er ikke alle som har kapasitet på den ene eller den andre måten. 

Skrevet

Hadde ikke svart noen som ikke har pratet med på mange år. I tillegg skal vedkommende ha noe av meg?? Nei fuck off

Og du, verden dreier seg ikke kun rundt deg. For alt du vet har denne personen nettopp mistet noen, kanskje samme dag som du sendte den smsen fått beskjed om at hn har kreft. Helt urimelig av deg å forvente noe som helst. 

Anonymkode: 03b7e...0bd

• Liker 2
Skrevet

Man kan ikke innvandrere livet til mennesker på den måten, og bli krenka fordi man ikke får svar.

Anonymkode: 04796...acd

Skrevet
Daria skrev (22 minutter siden):

Jeg burde enten være enig med deg eller svare anonymt? Jeg synes det er interessant å forvente noe som helst av andre etter så mange år (og særlig når det må skje umiddelbart), uansett hvor naturlig du synes det burde være - og det var jo tydeligvis flere å kontakte når du fikk ordnet det på annet vis. 

Bare registrerer mindsetet til folk her inne, medmenneskeligheten. Det er også noe man observerer over tid.

Jeg vil si at jeg hadde tre kontaktmuligheter, denne personen som ikke har svart, den andre som svarte for sent og en oppringning til et tredje kontaktpunkt som ble løsningen.

Man svarer uavhengig av løsning eller ikke, det kan være etter flere timer selv om det er langt forbi deadline for hjelpen det ble bedt om.

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hadde ikke svart noen som ikke har pratet med på mange år. I tillegg skal vedkommende ha noe av meg?? Nei fuck off

Og du, verden dreier seg ikke kun rundt deg. For alt du vet har denne personen nettopp mistet noen, kanskje samme dag som du sendte den smsen fått beskjed om at hn har kreft. Helt urimelig av deg å forvente noe som helst. 

Anonymkode: 03b7e...0bd

Glupe svar her inne... Gir null mening, personen ville neppe vært der i slike mulige tilfeller som du nevner, og jeg så personen der kort tid etter ankomst.

KG i et nøtteskall.

Skrevet

Tanken på at noen jeg ikke har sett siden ungdomsskolen skulle be meg om en tjeneste, er såpass fjern at jeg nok bare ville antatt meldingen var feilsendt. Litt som når jeg, avholdskvinne, fikk en sms fra en ukjent som iflg 1881 bodde 50 mil unna lurte på om jeg kunne låne henne en vinflaske.

Anonymkode: 9ede4...ca8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tanken på at noen jeg ikke har sett siden ungdomsskolen skulle be meg om en tjeneste, er såpass fjern at jeg nok bare ville antatt meldingen var feilsendt. Litt som når jeg, avholdskvinne, fikk en sms fra en ukjent som iflg 1881 bodde 50 mil unna lurte på om jeg kunne låne henne en vinflaske.

Var 100 % åpenbart at jeg sendte riktig, skrev også hvem jeg er siden vi ikke har hatt kontakt på sms eller ringt hverandre.

Skrevet

Kan jo være mange årsaker til at folk ikke svarer, og selv med små tjenester som kan virke logisk for noen kan det fremstå uhøflig for andre. Litt som at du mener det er uhøflig at de ikke svarte deg. Meninger er meninger og i denne sammenhengen finnes det ikke en fasit. 

Anonymkode: 5913c...16c

Skrevet

Folk kan sikkert bli litt beklemt hvis noen de ikke kjenner lenger ber om en tjeneste de ikke har lyst til å gi. Og hvis man får en ny melding om at det ordner seg, avslører man at man har sett den første meldingen også hvis man svarer.

Skrevet

Hvorfor spurte du ikke denne personen da du så h*n på arrangementet? 

Regner med det var en reunion av noe slag. 

Anonymkode: 55ba4...0a5

Skrevet

Kunne ikke falt meg inn å spørre en jeg ikke har snakket med på så mange år om en tjeneste. 

Og hadde jeg gjort det, så hadde jeg forstått det dersom de bare lot som de ikke hadde sett den og satt stille i båten og håpte noen andre fikset det. 

Spesielt om det var en litt krevende person.. og du lager en tråd på KG om en ikke-sak, så ja.. det kan jo være en mulighet for, at denne personen bare ikke liker deg så godt. 

Anonymkode: 4cb71...ee0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du høres ut som en som overtenker svært mye ts. Kanskje var du sånn på ungdomsskolen også? 

Anonymkode: 5a9e3...54c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...