AnonymBruker Skrevet søndag kl. 22:37 #21 Skrevet søndag kl. 22:37 Hvis det var viktig å få en rask avklaring kunne du ringt istedenfor å sende melding. Jeg hadde for øvrig helker ikke svart på melding nr 2. Problemet var jo løst. Det å svare etter arrangementet, hvor du heller ikke tok kontakt, har ingen verdi Anonymkode: ac487...c81 7
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 22:38 #22 Skrevet søndag kl. 22:38 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Folk kan sikkert bli litt beklemt hvis noen de ikke kjenner lenger ber om en tjeneste de ikke har lyst til å gi. Og hvis man får en ny melding om at det ordner seg, avslører man at man har sett den første meldingen også hvis man svarer. Anonymkode: 9ede4...ca8 Personen kunne svart når som helst. Et kvarter etter deadline, flere timer senere, neste dag. Da kan det svaret komme sekunder etter at meldingen ble lest, det kan ikke jeg vite, ingenting som blir avslørt. AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hvorfor spurte du ikke denne personen da du så h*n på arrangementet? Regner med det var en reunion av noe slag. Anonymkode: 55ba4...0a5 Spurte om hva? Da var det allerede for sent, jeg trengte hjelpen før jeg dukket opp. Jeg så personen på avstand i en folkemengde, langt i fra sikkert at personen så meg. Anonymkode: 3e3d5...a4c
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 22:40 #23 Skrevet søndag kl. 22:40 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis det var viktig å få en rask avklaring kunne du ringt istedenfor å sende melding. Jeg hadde for øvrig helker ikke svart på melding nr 2. Problemet var jo løst. Det å svare etter arrangementet, hvor du heller ikke tok kontakt, har ingen verdi Anonymkode: ac487...c81 Bør unngå å ringe, da skal det være ganske kritisk. Kanskje jeg ville blitt såpass desperat om det var 10 min igjen. Selvsagt ville det hatt verdi i et menneskelig perspektiv, selv om det ikke ville vært noen nytte i den forstand å få hjulpet meg. Anonymkode: 3e3d5...a4c
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 22:59 #24 Skrevet søndag kl. 22:59 Kanskje nummeret ikke er i bruk. Anonymkode: 2974c...7b1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 23:34 #25 Skrevet søndag kl. 23:34 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Kanskje nummeret ikke er i bruk. Anonymkode: 2974c...7b1 Allerede nevnt Anonymkode: 3e3d5...a4c
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 23:56 #26 Skrevet søndag kl. 23:56 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Allerede nevnt Anonymkode: 3e3d5...a4c Ja. Så derfor har du jo ingen grunn til å hisse deg opp over manglende respons, og tråden er derfor meningsløs. Personen kan ikke klandres for å ikke svare på meldinger han ikke har fått. Anonymkode: 2974c...7b1 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 23:59 #27 Skrevet søndag kl. 23:59 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja. Så derfor har du jo ingen grunn til å hisse deg opp over manglende respons, og tråden er derfor meningsløs. Personen kan ikke klandres for å ikke svare på meldinger han ikke har fått. Anonymkode: 2974c...7b1 Ingen som er hissig. Fordel å forholde seg til reell tekst i tråden. Anonymkode: 3e3d5...a4c
Ibot Skrevet i går, 04:30 #28 Skrevet i går, 04:30 At du gidder å tenke på dette. Det løste seg jo, du trenger ikke noe svar eller kontakt med vedkommende. Å sende sms til en jeg ikke har snakka med på så mange år vil være det samme som å sende melding til en totalt fremmed for å be om hjelp. Altså uaktuelt. Derfor mener jeg at det du har gjort et hakket freidigere enn å ikke svare. Slipp dette nå, og ha en god dag! 3 1
Rotemor Skrevet i går, 04:39 #29 Skrevet i går, 04:39 Dette blir for kryptisk. Jeg tenker du allerede har brukt altfor mye tid på å analysere at du ikke fikk svar. Det virker ikke helt friskt! 1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 06:42 #30 Skrevet i går, 06:42 Hva er egentlig poenget med denne tråden? Du lurer jo ikke på noe. Anonymkode: af5e3...b1f 4
AnonymBruker Skrevet i går, 06:57 #31 Skrevet i går, 06:57 Det nummeret som kommer opp på 1881 på mannen min er til en såkalt "burner phone" han har liggende i ei skuff og slår på ca 2 ganger i året 😅 Fins sikkert andre raringer som han i verden. Telefonen han bruker er ikke opplyst i nummeropplysninger, nettopp fordi han ikke vil bli kontaktet av raringer som deg, ts 😉 Anonymkode: c1bfe...05d
AnonymBruker Skrevet i går, 07:05 #32 Skrevet i går, 07:05 Kanskje vedkommende tenker og analyserer like mye som deg og fortsatt ikke har funnet ut hva hen skal svare? Anonymkode: c39f9...b44 2
AnonymBruker Skrevet i går, 07:06 #33 Skrevet i går, 07:06 Hadde ikke giddet å svare noen fra ungdomsskolen som ville ha en tjeneste av meg, uten kontakt på 25 år. Anonymkode: 11cb3...9e6 4 3
Illuminatum Skrevet i går, 07:27 #34 Skrevet i går, 07:27 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Bare registrerer mindsetet til folk her inne, medmenneskeligheten. Det er også noe man observerer over tid. Jeg vil si at jeg hadde tre kontaktmuligheter, denne personen som ikke har svart, den andre som svarte for sent og en oppringning til et tredje kontaktpunkt som ble løsningen. Man svarer uavhengig av løsning eller ikke, det kan være etter flere timer selv om det er langt forbi deadline for hjelpen det ble bedt om. Anonymkode: 3e3d5...a4c Sikker på at det f eks ikke er ungene som bruker dette nummeret? For egen del er nummeret mitt registrert på jobben min. De telefonnumrene som står oppført i 1881på mitt navn er ungene sine. Ellers ville jeg tenkt at det var veldig rart å få en SMS fra en jeg kjente for 20 år siden med spørsmål om hvilken som helst tjeneste. Det naturlige ville vel være å ringe personen? 1
AnonymBruker Skrevet i går, 07:34 #35 Skrevet i går, 07:34 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Det nummeret som kommer opp på 1881 på mannen min er til en såkalt "burner phone" han har liggende i ei skuff og slår på ca 2 ganger i året 😅 Anonymkode: c1bfe...05d Da er det vel kanskje ikke en "burner phone" 🙂 Anonymkode: 68eac...cd1
AnonymBruker Skrevet i går, 07:42 #36 Skrevet i går, 07:42 Arrangementet er over, du har allerede sendt sms om at du ikke hadde behov for tjenesten, og du hadde ikke kontakt med vedkommende på selve arrangementet. Jeg synes det er en rar forventning å ha at vedkommende skal sende deg sms om at ”det var bra det løste seg” lenge etterpå. Anonymkode: 65703...ac3 2 1
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #37 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Da er det vel kanskje ikke en "burner phone" 🙂 Anonymkode: 68eac...cd1 Jo det er nettopp dette som er en burner phone. Anonymkode: ad1be...bb8
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #38 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (16 timer siden): Er i starten av 40-årene, sendte sms til en person jeg ikke har snakket med siden ungdomsskolen. Var snakk om at vi skulle på det samme arrangementet og så spurte jeg om en liten tjeneste i den sammenheng, det var potensielt kritisk å få hjelp for å kunne delta på arrangementet. Tjenesten var svært liten utover det å bare møte meg når jeg dukker opp. Greit nok at jeg ikke fikk svar på under en halvtime, det var ca tiden som var til rådighet, kan være forskjellige grunner til at man ikke får svart, er heller ikke sikkert at personen bruker nr som står på 1881. Jeg kontaktet flere, i "desperasjon", og fant en løsning. Sendte en sms nr 2 for å gi beskjed om at det løste seg. En annen person som ikke så meldingen min i tide svarte meg flere timer etterpå, det er langt bedre, der fikk jeg et skikkelig svar i det minste. Dette var i går formiddag, har ikke fått noe som helst svar fra den personen som fikk de 2 meldingene. Man svarer jo på sånt, i det minste at det var fint at det løste seg, kanskje en kort kommentar om arrangementet, og så tenker jeg at det er svært sannsynlig at personen har fått disse meldingene, bare en viss teoretisk sjanse for at personen ikke bruker det nr, at det er noe galt med nr, noe annet teknisk osv. Anonymkode: 3e3d5...a4c For noen merkelige svar du får i denne tråden Ts. Vil bare si at jeg både hadde gjort som deg (sendt den sms'en) og tenkt som deg i etterkant. Og så skjønner jeg heller ikke poenget med å be deg forklare nærmere hva denne tjenesten var. Det er jo potensielt med på å identifisere deg. Full støtte herfra. Anonymkode: b2e53...acb 2
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #39 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (37 minutter siden): For noen merkelige svar du får i denne tråden Ts. Vil bare si at jeg både hadde gjort som deg (sendt den sms'en) og tenkt som deg i etterkant. Og så skjønner jeg heller ikke poenget med å be deg forklare nærmere hva denne tjenesten var. Det er jo potensielt med på å identifisere deg. Full støtte herfra. Anonymkode: b2e53...acb Å reagere på at man ikke har fått svar i løpet av en halv time, er sært, jo. Jeg bruker stort sett en uke på å svare mennesker. Anonymkode: ad1be...bb8
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #40 Skrevet 10 timer siden Hvis man har full jobb og barn og katt og venner og foreldre og hus og hage og skoleavslutninger sånn som jeg har skjønner jeg godt at det kan være mange grunner til at man ikke svarer folk man ikke har kontakt med som ber om en tjeneste. Noen ganger har man bare nok med seg selv. Anonymkode: 859c8...ae1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå