AnonymBruker Skrevet 7. juni #61 Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (På 4.6.2026 den 18.05): LIS på sykehus. Jeg personlig kjenner ingen andre som bruker så mange timer på jobb pr uke som min yrkesgruppe. Jobben er krevende i form av høyt tempo, stort ansvar, teknisk krevende (kirurgisk fag) og stor fallhøyde. I tillegg er egne basalbehov nesten alltid utfordret (søvn, egen sykdom og oppofring av alt annet som skjer i livet). Tjener rundt 1,5 mill i året men jobber da to vanlige årsverk pr år. Ville ikke valgt det samme igjen. Anonymkode: a9be2...b6b Hvordan er det når man blir ferdig som LIS? Anonymkode: df904...a44
AnonymBruker Skrevet 7. juni #62 Skrevet 7. juni princeofithilien skrev (På 4.6.2026 den 18.33): Jeg jobber kvelder og helger i en liten bolig for psykisk utviklingshemmede med fem beboere. Det er fysisk tungt, og vi er få på jobb, så det er nok å gjøre, men samtidig er beboerne godt voksne, og rolige, så alt skjer i et rolig tempo. Så lenge jeg er flink til å planlegge for kvelden slipper jeg stort sett å stresse. Så jeg er stort sett akkurat passe sliten etter jobb, ikke helt utslitt, men merker at jeg har jobba! Et godt eksempel på hvor ulikt man ser på jobber. Jeg har en sinnsykt hektisk jobb på dagtid og tar i tillegg vakter på en lik type bolig som du jobber på for å roe ned og slappe av på kvelder og helger. Anonymkode: e92bc...925
AnonymBruker Skrevet 7. juni #63 Skrevet 7. juni Er fagleder innen arealplan i en mindre kommune. Liker jobben, har en god del hjemmekontor, er også glad jeg ikke har personalansvar, men mye mas fra politikere som øker arbeidet. Anonymkode: 394d8...a61
AnonymBruker Skrevet 7. juni #64 Skrevet 7. juni Jeg jobber som rådgiver i Nav. Underbemanning da folk blir sykmeldt pga. overbelastning. Stadig krav fra direktoratet samtidig som vi må kutte ressurser. I tillegg følge opp folk i svært krevende livssituasjoner. Mye psykiatri og rus. Ja, jeg søker andre jobber Anonymkode: 1671d...8a2
AnonymBruker Skrevet 7. juni #65 Skrevet 7. juni Veldig krevende! Sykepleier i en avdeling med mye utagerende brukere, samtidig som bemanningen, kursing, vikarer, og generelt alt økonomisk kuttes. I går hadde jeg gått 18000 skritt i løpet av vakta, og var så sliten at jeg nesten kastet opp når jeg kom hjem. Men veldig kjekke kollegaer som veier opp for mye, og heldigvis er ikke alle dager som gårsdagens. Anonymkode: f7a2a...c5d
AnonymBruker Skrevet 7. juni #66 Skrevet 7. juni Jeg jobber i staten, og jobben er ikke krevende, men det er 1000 ting jeg helst skulle gjort i går, så jeg blir aldri ferdig med jobben liksom. Det er en treningssak å klare å slippe taket i oppgaver, og prioritere. Noen ganger tenker jeg at det hadde vært ålreit med en helt annen jobb, men jeg må bare finne meg selv på fordelene med den jeg har. Den er egentlig ganske chill, og jeg har masse medbestemmelse og lite ansvar. Anonymkode: 2d5be...e1a
AnonymBruker Skrevet 7. juni #67 Skrevet 7. juni Barnehagelærer/ ped.leder , så veldig varierende. Det er tyngst de periodene det er kolleger som trenger mye veileding for å kunne gjøre en god nok jobb. Jobben i seg selv er fin, selv om det er mye dårlig samvittighet pga dårlig bemanning. Anonymkode: fab3d...f1a
AnonymBruker Skrevet 7. juni #68 Skrevet 7. juni Jeg jobber med noe vi kan kalle kvalitetssikring. Jobben i seg selv er lite krevende, jeg har stålkontroll på lovverk, standarder og oppgaver. Så min jobb er egentlig chill. Tjener rundt millionen. Det har derimot blitt ganske krevende det siste året å få AI tredt nedover hodet. Jeg skal sikre kvaliteten i leveranser som andre har laget ved bruk av AI. Alle vet jo at dritt inn = dritt ut. Så jeg har kjempet mot mye frustrasjon det siste året fordi folk som ikke aner hva de driver med har lagt sin elsk på AI. Det hauses opp på alle kanter, vi har til og med nedbemannet fordi så mye kan gjøres med AI nå. Så sitter jeg som en gatekeeper og slår alarm fordi kvaliteten i det vi leverer har blitt så dårlig. Da er det flere som tror de er lure som omgår meg fullstendig og shipper ting uten at jeg er klar over det. Fordi det liksom er jeg som er problemet. I tillegg har jeg fått beskjed om å effektivisere min prosess med AI. Hva tror dere skjer om vi setter ChatGPT til å kontrollere sitt eget arbeid? 😂 Før følte jeg at lønna mi var god, nå føler jeg at den er alt for lav og ikke verdt det. Ønsker meg ut av tech, for denne AI-bruken er alt for ukritisk. Føler det har klikket for folk i bransjen min. Anonymkode: 4e00b...98d
AnonymBruker Skrevet 7. juni #69 Skrevet 7. juni Jeg jobber som fotterapeut og driver min egen klinikk, alene uten kollegaer. Svært lite stress, og god følelse å ha en kunde av gangen, og være ferdig når jeg går for dagen. Har nok kunder og lave faste kostnader. Snakker med mange interessante mennesker, og selve arbeidet gjør jeg mer eller mindre på autopilot. Tjener ca 650 000 i året. Anonymkode: 6b254...513
AnonymBruker Skrevet 9. juni #70 Skrevet 9. juni Vernepleier. Jobber i sektor for bo og habilitering. Her har vi både dem som er psykisk syke og lettere PU som bor hjemme, til ekstremt tunge brukere som trenger 2:1 pga utagering og annen nødvendig helsehjelp der det kan stå mellom liv og død. Når jeg ikke har brukere så er det mye møter med habiliteringen, ansvarsgruppe-møter og planmøter. Desverre mye nedskjæringer i kommunen, så det blir desverre alt for lite tid til møte-virksomhet, å det går utover brukerene. Merker at det begynner å gå på helsa løs, så er på jakt etter noe annet. Med overtid så runda jeg 850.000 i fjor. Anonymkode: 9f195...b90
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå