moho Skrevet 4. juni #41 Skrevet 4. juni Min jobb er antakelig ikke så mye mer krevende nå enn den var for fem år siden, men jeg sliter med å gjennomføre den og leverer dårlig på de fleste områder. Enten er jeg lett utbrent, deprimert eller har skikkelig hjernetåke på grunn av overgangsalder. Det er iallefall forferdelig slitsomt og jeg dør litt innvendig av å tenke på alt som ligger ugjort og ubesvart på pulten min. Har hatt samtale med leder og får heldigvis færre og lettere oppgaver etter sommeren. Stakkars den som skal overta rotet mitt. 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni #42 Skrevet 4. juni Var sykepleier i hjemmetjenesten inntil jeg ble utbrent for snart ett år siden. Det var en veldig fin jobb i utgangspunktet, med varierte dager, passe mengde ansvar, faglig spennende og gode kollegaer, men med årene ble dessverre presset etter hvert alt for stort og stressnivået for høyt. Rakk aldri å gjøre mer enn et minimum for pasientene, rakk sjelden en ordentlig lunsj, det var problematisk å ha mensen på jobb fordi jeg rakk ikke skifte, jeg kom forsinket til mange pasienter hver dag, jeg fikk nye og ukjente pasienter på lista mi daglig - noe som ga null kontinuitet og lite trygghet for pasientene, dårlige biler som ikke funka i kulde, ikke nok biler til alle som trengte det, for trange lokaler så vi måtte stå i kø for alt - fra å hente seg kaffe i lunsjen til å skifte i garderoben. Kombinert med tidvis krevende situasjoner/arbeidsforhold, som f.eks store, tunge pasienter som må forflyttes i et trangt hjem, psykisk syke pasienter som utagerer eller truer, døende pasienter som krever tett oppfølging og redde pårørende som trenger informasjon og trøst, ble det en uholdbar arbeidshverdag. Til slutt ble jeg syk selv 😔 Anonymkode: caae1...666 3
AnonymBruker Skrevet 4. juni #43 Skrevet 4. juni Sykepleier, jobber med mennesker med en kombinasjon av funksjonsnedsettelser, alvorlig psykisk lidelse og store atferdsvansker. Mye støy, vold og trusler. Vil si det er veldig krevende, særlig mentalt. Men trives godt og har supre kolleger. Har jobbet med det i mange år. Anonymkode: ea9d4...60b 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni #44 Skrevet 4. juni Et helvete å konsentrere seg når jeg jobber i åpent landskap, en fryd når jeg er på hjemmekontoret. Anonymkode: c95c9...071
AnonymBruker Skrevet 4. juni #45 Skrevet 4. juni Selvstendig næringsdrivende, tatovør. Hvor slitsomt kommer veldig an på dagen. Noen ganger føles det bare som en stor koselig sosial sammenkomst, litt «pludring» og plapring, dagen er kort og ingenting er slitsomt. Andre ganger er man terapeut, delvis sykepleier, sekretær, regnskapsfører, renholdsarbeider osv på én og samme dag, ryggen føles ut som den hører til en på 109 og øynene er seige etter 15-timers arbeidsdag. Det artige er at det ALDRI er en mellomting. Uansett hvilken dag jeg ender med elsker jeg jobben jeg har og ville ikke byttet den ut med noe. Lønnen er også vanskelig å forutse, alt fra 300.000 (i faktisk «lønn») til 1.400.000 årlig. Stort sett kommer det av at man får penger for det man jobber, men de siste par årene har vært harde for de fleste i bransjen. Begynner heldigvis å komme seg igjen nå. Anonymkode: e4c4c...9d1
Beneath the Moon Skrevet 5. juni #46 Skrevet 5. juni Jobben min kan være både fysisk og psykisk krevende. Men jeg elsker jobben min, den er samfunnsnyttig, givende og jeg er med på å gjøre en forskjell i andres liv.
Me0987 Skrevet 5. juni #47 Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (14 timer siden): Har det helt likt. Leder for 35. De ansatte er lite fleksible, vanskelig å pålegge oppgaver, mange konflikter å håndtere. Jada, 95% er kvinner. Anonymkode: 91648...0d8 "Frist meg ikke inn i ledelse"....
AnonymBruker Skrevet 5. juni #48 Skrevet 5. juni Jobber i det offentlige og budeie. Liker å jobbe mye, 16-17 timers dag helt vanlig. Går i ett. Opp før fuglen fiser og i seng når det er månelyst. Mannen er mekaniker og bonde og jobber like mye. Anonymkode: 764e4...900
AnonymBruker Skrevet 5. juni #49 Skrevet 5. juni Ekstremt lite krevende. Mesteparten av tiden er jeg på vakt på hjemmekontor. Tipper jeg har et snitt på 2 timer arbeid om dagen, resten av tiden bare sitter jeg klar dersom noe skulle skje. Lønna er ganske dårlig, da. Jeg jobber med IT og kunne tjent det dobbelte om jeg fikk meg en mer tradisjonell utviklerjobb, men det er jeg ikke interessert i. Det er ingenting som slår godene med fast hjemmekontor og kort arbeidstid. Anonymkode: 5fefc...e3e 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni #50 Skrevet 5. juni Miljøterapeut. Varierende arbeidsdager, der jeg noen dager er helt utslitt når jeg kommer hjem, mens andre dager er rolige kontordager med mye kaffedrikking. Liker variasjon, og har mye frihet, får være veldig selvstendig, så jobben er fin, selv om jeg ville tjent mere peng på å bytte jobb. Anonymkode: cebb3...421
AnonymBruker Skrevet 5. juni #51 Skrevet 5. juni Jobber som jagerflypilot luftforsvaret, og arbeidsdagene er veldig varierte. Skarpe oppdrag i Libya er mer stressende enn kurs i nye våpensystemer f.eks ca 75.000 utbetalt i måneden Anonymkode: cd453...d8e
AnonymBruker Skrevet 5. juni #52 Skrevet 5. juni Selvstendig næringsdrivende psykolog. Pga emosjonell belastning har jeg selv valgt å gå ned til ca 3 timers arbeidsdager. Pga halve dager så opplever jeg ikke yrket som så slitsom eller krevende lenger. Dette utgjør bruttolønn på 65k i mnd. Anonymkode: 0fd9a...a2e
AnonymBruker Skrevet 5. juni #53 Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jobber som fastlege. Synes det er utrolig givende, men det blir stadig mer krevende og jeg føler på et enormt stress og en uro over alle oppgavene som til enhver tid venter. Har vurdert andre stillinger for å slippe all jobbingen på kveld og helg, men har ikke samvittighet til å gi opp pasientene mine. Det er stor mangel på fastleger i kommunen og stadig nye vikarer. Anonymkode: 736c7...275 Bare av oppriktig nysgjerrighet: hva gjør fastleger på kveld og helg som er arbeidsrelevant? Anonymkode: e758b...a31
AnonymBruker Skrevet 5. juni #54 Skrevet 5. juni Fysisk krevende, psykisk litt, må tenke en del, følge med på mye og støy hele dagen. Anonymkode: 8ede6...b81
AnonymBruker Skrevet 5. juni #55 Skrevet 5. juni Operatør på en nødsentral (110/112/113). Tidvis så ekstremt travet at jeg har summing i ørene timesvis etter jobb. Pulsklokla registrerer vakta som en 10 timers treningsøkt. Alle basalbehov er undertrykt. Sitter i stillhet i bilen på vei hjem, og blir sittende i bilen 15 minutter etter jeg har parkert. Hes i stemmen, og gjerne irritert over at jeg gjorde noe feil/ikke fort nok som kostet enten tid eller penger. Eller at jeg var litt for kjapp i avtrekkeren og sende noen ut på noe som ikke skulle sendes på, og så får jeg irritert telefon og mail fra noen om det etterpå. Andre dager er det veldig rolig. Får tid til en treningsøkt midt på dagen, lang lunch hvor jeg bare svarer på ett par service telefoner sitter på telefonen eller tar en lur (mens andre kollegaer er avtalt våkne selvsagt). Få dager er en kombinasjon med nok å gjøre samtidig som man føler man har vannet over hodet. Jeg liker best de travle vaktene, men trenger definitivt en rolig vakt i ny og ne. Tjener ca 600k. Anonymkode: 1cbd9...f94
AnonymBruker Skrevet 5. juni #56 Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Jobber som jagerflypilot luftforsvaret, og arbeidsdagene er veldig varierte. Skarpe oppdrag i Libya er mer stressende enn kurs i nye våpensystemer f.eks ca 75.000 utbetalt i måneden Anonymkode: cd453...d8e Det måtte komme en🤭 Anonymkode: 214b6...348 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni #57 Skrevet 5. juni Ekstremt krevende. Tidsfrister og målstyring. Må forholde meg til mennesker i veldig krevende livssituasjoner. Har aldri dødtid på grunn av arbeidsmengden. Anonymkode: 216b3...482
AnonymBruker Skrevet 5. juni #58 Skrevet 5. juni Ped.leder for 3-åringer. Helt kjørt når dagen er over. Står i følelser hele dagen, kan sjelden ta blikket vekk fra barna. Er på hele dagen, og det er ekstremt krevende (i tillegg tilkalt det andre jobben krever), Er på jobbjakt, for å si det sånn. Anonymkode: 06f65...ac8
Maskinfører Skrevet 5. juni #59 Skrevet 5. juni Maskinfører på gravemaskin ganske enkelt drar i noen spaker eneste påkjenninga er å gå til maskina 😀
Miss91 Skrevet 5. juni #60 Skrevet 5. juni Krevende. Personalansvar, budsjettansvar og kunder som skal være fornøyde. Likevel givende jobb med ekstremt mye gøy innhold event manager, har pådratt meg mange oppgaver som strengt tatt ikke ligger under meg, men jeg elsker det. Ingen dag er lik dårlig lønn i forhold til arbeidsmengde, men jeg har opparbeidet meg et solid rykte i bransjen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå