AnonymBruker Skrevet 3. juni #1 Skrevet 3. juni Det virker som folk har stor variasjon i hvor slitsom en dag på jobb er. Hva kreves av deg på en vanlig dagbok hva får du utbetalt i måneden? Anonymkode: 9e2f4...207
AnonymBruker Skrevet 3. juni #2 Skrevet 3. juni Lærer. Det varierer veldig. Er faglærer og er innom flere klasser ila uka. Noen klasser er greie å ha med å gjøre, mens andre er det totalt kaos. Da er jeg helt kjørt når dagen er over. Anonymkode: df904...a44 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni #3 Skrevet 3. juni Den er ikke krevende for meg. Jeg trives med et høyt tempo, tolke regelverk, utarbeide prosedyrer, tekniske diskusjoner, koordinere med interne og eksterne samarbeidspartnere +++. I tillegg har jeg ekstremt dyktige, kompetente og hyggelige kolleger. Jeg hadde gått på veggen hvis jeg ikke fikk utfordringer i hverdagen. Anonymkode: 2a4b1...006 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni #4 Skrevet 3. juni Akuttpsykiatrisk. Er alltid travelt, ingen dag er lik, det skjer noe veldig ofte, og man er uansett alltid *på*. Jeg elsker akuttdelen, jeg liker meg når det er travelt og man må tenke og handle fort. Anonymkode: f95a6...b24 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni #5 Skrevet 4. juni Renholdoperatør. Er svært krevende både fysisk og psykisk. Å bli tråkka på og stadig få høre at man er bedret på status stigen. Anonymkode: 63ad8...2b7 3 9
AnonymBruker Skrevet 4. juni #6 Skrevet 4. juni AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Renholdoperatør. Er svært krevende både fysisk og psykisk. Å bli tråkka på og stadig få høre at man er bedret på status stigen. Anonymkode: 63ad8...2b7 Har jobbet som renholder, aldri blitt sett ned på av den grunn. Anonymkode: 9d2fb...b2b 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni #7 Skrevet 4. juni Leder med personalansvar for nesten 30 stk. Dobbelt så mange som jeg egentlig skal ha fordi jeg arvet en ekstra avdeling da en leder måtte gå i fjor. Der er det og flere personalsaker som har pågående prosesser. Det er til tider veldig tungt og jeg vurderer veldig om det er verdt det. Går til psykolog hos bedriftshelsetjenesten for å få klikket hodet og følelsene mine litt på plass, for jeg spises opp av alle folka, krav og forventninger jeg skal møte. Gjør en god jobb, men innkommende saker slutter liksom aldri å komme.... Anonymkode: 1255f...025 7
AnonymBruker Skrevet 4. juni #8 Skrevet 4. juni Ansatt i offentlig sektor. Har lite å gjøre, selv om det selvfølgelig varierer i enkelte perioder. Hverdagen min består hovedsakelig av å delta på møter, besvare eposter og drikke kaffe. Masse kaffe ☕️ Anonymkode: 4143b...530
AnonymBruker Skrevet 4. juni #9 Skrevet 4. juni AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Leder med personalansvar for nesten 30 stk. Dobbelt så mange som jeg egentlig skal ha fordi jeg arvet en ekstra avdeling da en leder måtte gå i fjor. Der er det og flere personalsaker som har pågående prosesser. Det er til tider veldig tungt og jeg vurderer veldig om det er verdt det. Går til psykolog hos bedriftshelsetjenesten for å få klikket hodet og følelsene mine litt på plass, for jeg spises opp av alle folka, krav og forventninger jeg skal møte. Gjør en god jobb, men innkommende saker slutter liksom aldri å komme.... Anonymkode: 1255f...025 Det er ikke verdt å ofre helsa si for jobben. Bytt jobb. Anonymkode: e6966...da8 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni #10 Skrevet 4. juni Etterforsker i politiet. Til tider ekstremt krevende. Aldri nok tid, høyt press og "alt" skulle helst vært gjort i går. Man ønsker så gjerne å strekke til, ivareta parter i sakene og gjøre det beste man kan, men føler ofte på at det ikke er nok. Anonymkode: 80956...97d 2 4 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni #11 Skrevet 4. juni AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ansatt i offentlig sektor. Har lite å gjøre, selv om det selvfølgelig varierer i enkelte perioder. Hverdagen min består hovedsakelig av å delta på møter, besvare eposter og drikke kaffe. Masse kaffe ☕️ Anonymkode: 4143b...530 Jeg er jurist i staten. Har alt for mye å gjøre, uten at det er spesielt godt lønnet. Anonymkode: 5f27d...666
AnonymBruker Skrevet 4. juni #12 Skrevet 4. juni AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg er jurist i staten. Har alt for mye å gjøre, uten at det er spesielt godt lønnet. Anonymkode: 5f27d...666 Jeg synes at lønn ofte ikke gjenspeiler innsats og kvalifikasjoner godt nok. Hverken i Norge eller i verden generelt. Anonymkode: 4143b...530 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni #13 Skrevet 4. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har jobbet som renholder, aldri blitt sett ned på av den grunn. Anonymkode: 9d2fb...b2b Kanskje ikke som du har fått med deg. Anonymkode: 214b6...348 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni #14 Skrevet 4. juni Barnevernspedagog i kommunalt barnevern og i barneversvakta. Noen dager er lite og mindre krevende. Andre dager er svært krevende. Barn med blåmerker, rusa foreldre, det er dager der jeg selv blir utsatt for fysisk vold, det er sorg, gråt, sinne og alle følelser. Det er vonde historier og krevende situasjoner. Og så er det de dagene der foreldre og barna er glade for hjelpen de fikk, de er glade når undersøkelsen eller tiltaket kan avsluttes, gleden når plasserte barn kan komme hjem igjen og på den andre siden er det sinnet, gråten og hysteriske anfall hos barna når de får vite at de må hjem igjen, det er dager med kun journalføring og internmøter. Det er mange kontraster, men de svært krevende dagene er heldigvis i mindretall. Anonymkode: b8000...740 1 5
AnonymBruker Skrevet 4. juni #15 Skrevet 4. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Barnevernspedagog i kommunalt barnevern og i barneversvakta. Noen dager er lite og mindre krevende. Andre dager er svært krevende. Barn med blåmerker, rusa foreldre, det er dager der jeg selv blir utsatt for fysisk vold, det er sorg, gråt, sinne og alle følelser. Det er vonde historier og krevende situasjoner. Og så er det de dagene der foreldre og barna er glade for hjelpen de fikk, de er glade når undersøkelsen eller tiltaket kan avsluttes, gleden når plasserte barn kan komme hjem igjen og på den andre siden er det sinnet, gråten og hysteriske anfall hos barna når de får vite at de må hjem igjen, det er dager med kun journalføring og internmøter. Det er mange kontraster, men de svært krevende dagene er heldigvis i mindretall. Anonymkode: b8000...740 Lønna varierer ettersom hvor mye, og lite overtid, jeg har. Uten overtid og tillegg har jeg utbetalt 43 800,- i mnd. Har bachelor, master, videreutdannelser og 16 års annsienitet Anonymkode: b8000...740
AnonymBruker Skrevet 4. juni #16 Skrevet 4. juni Pensjonist i løpet av året, ikke en dritt å finne på, de har strippet vekk ansvar og oppgaver det siste året. drevet en del opplæring, men det er over nå og alle ting er flyttet til andre. IT bransjen meget god lønn! Anonymkode: 46cb9...24e
AnonymBruker Skrevet 4. juni #17 Skrevet 4. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har jobbet som renholder, aldri blitt sett ned på av den grunn. Anonymkode: 9d2fb...b2b neivel, da er du heldig. Jeg snakket om meg. Anonymkode: 63ad8...2b7
AnonymBruker Skrevet 4. juni #18 Skrevet 4. juni LIS på sykehus. Jeg personlig kjenner ingen andre som bruker så mange timer på jobb pr uke som min yrkesgruppe. Jobben er krevende i form av høyt tempo, stort ansvar, teknisk krevende (kirurgisk fag) og stor fallhøyde. I tillegg er egne basalbehov nesten alltid utfordret (søvn, egen sykdom og oppofring av alt annet som skjer i livet). Tjener rundt 1,5 mill i året men jobber da to vanlige årsverk pr år. Ville ikke valgt det samme igjen. Anonymkode: a9be2...b6b 9 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni #19 Skrevet 4. juni Jobber som lærer i VGS. Elsker jobben min og gleder meg hver dag! Har det veldig fint og syns ikke det er spesielt krevende. Jobbet tidligere som håndverker. Kan ikke beskrive hvor mye lettere hverdagen er nå! Som håndverker var det hard rutine, 8-16 med hardt fysisk arbeid utendørs i regn, snø, kulde, vind og mye hardt vær. Etter jobben var kroppen helt utslitt som en 8 timers treningsøkt. Når fredagen kom var jeg fysisk utslitt og hadde vondt i kroppen! Alle dager i klasserommet er lettere og jeg føler jeg gjør en mye bedre jobb! Jeg gir enormt mye oppmuntring og støtte til elevene og jeg har mye energi og kunnskap. Gleder meg til jobb hver dag! Anonymkode: 8b0c7...c6f 2 3 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni #20 Skrevet 4. juni Jobber som leder i offentlig sektor. Det er krevende mentalt. For lite penger og for mange krav vi må levere på. Konflikter, maktkamper, misfornøyde folk, problemer og en udugelig leder over meg som ikke tar tak i ting. Jeg orker ikke mer… Anonymkode: b94c4...d30
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå