Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Faglig sjefsrådgiver i offentlig eid virksomhet. Alltid altfor mye å gjøre, men stor frihet til å planlegge og utforme jobben selv. Ikke noe personalansvar. En del vanskelige avveininger og jeg har forskjellige roller som kan stå i konflikt med hverandre. Likevel -eller kanskje nettopp derfor- er jobben givende og utviklende. 
Lønna i min avkrok av det offentlige byråkratiet er overraskende bra (ca stortingslønn) og pensjonsordningen lar seg knapt slå.

Anonymkode: 3b86b...781

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Krevende til tider og rolig innimellom. Prøver å utnytte tiden når det er rolig. Har egentlig aldri fri lell om det er rolig. Er tilgjengelig 24/7 og har ikke så mye fri eller ferie. Men slik er det når man driver bedrift selv. Ansatte først. 

Anonymkode: 38ff6...3a6

AnonymBruker
Skrevet

Sykepleier på demensavdeling. Jeg får jobbet meg sliten fysisk, brukt hodet og praktisere det å fremstå rolig mens jeg egentlig har det veldig travelt. Utfordringer med vold, sorg og forvirring som må takles på best mulig måte.

En veldig bra jobb som gjør at jeg føler jeg får brukt både kropp og hode. For min del er det viktig å kjenne på en viss grad av slitenhet etter jobb.

Anonymkode: 4cd20...4f3

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Renholdoperatør. Er svært krevende både fysisk og psykisk. Å bli tråkka på og stadig få høre at man er bedret på status stigen. 

Anonymkode: 63ad8...2b7

Takk for jobben du gjør 💐

Tror litt for mange ikke tenker over hvor viktig rolle i samfunnet renholdere og renovasjonsarbeidere har. Ingen renholdere på sykehus? Nei, da får du ikke tatt den blindtarmoperasjonen. Ingen renovasjonsarbeidere til å hente avfallet ditt? Velkommen rotter og stank når rekeskallet fra 17. mai-feiringen ligger og godgjør seg i varmen på tredje uka.

Leit å høre at du har de erfaringene du skriver om her.

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Jeg jobber kvelder og helger i en liten bolig for psykisk utviklingshemmede med fem beboere. Det er fysisk tungt, og vi er få på jobb, så det er nok å gjøre, men samtidig er beboerne godt voksne, og rolige, så alt skjer i et rolig tempo. Så lenge jeg er flink til å planlegge for kvelden slipper jeg stort sett å stresse. :) Så jeg er stort sett akkurat passe sliten etter jobb, ikke helt utslitt, men merker at jeg har jobba! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Det virker som folk har stor variasjon i hvor slitsom en dag på jobb er. 
Hva kreves av deg på en vanlig dagbok hva får du utbetalt i måneden?

Anonymkode: 9e2f4...207

Skipsmegler.. mye middager og receptions på kveldstid.. slitsomt til tiden men alltid gøy

Anonymkode: 1cfeb...ccf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Leder med personalansvar for nesten 30 stk. Dobbelt så mange som jeg egentlig skal ha fordi jeg arvet en ekstra avdeling da en leder måtte gå i fjor. Der er det og flere personalsaker som har pågående prosesser. Det er til tider veldig tungt og jeg vurderer veldig om det er verdt det. Går til psykolog hos bedriftshelsetjenesten for å få klikket hodet og følelsene mine litt på plass, for jeg spises opp av alle folka, krav og forventninger jeg skal møte. Gjør en god jobb, men innkommende saker slutter liksom aldri å komme....

Anonymkode: 1255f...025

Har det helt likt. Leder for 35. De ansatte er lite fleksible, vanskelig å pålegge oppgaver, mange konflikter å håndtere. Jada, 95% er kvinner. 

Anonymkode: 91648...0d8

AnonymBruker
Skrevet

Jobber i barnehage. Jobben er krevende fysisk, med løfting og mye opp og ned på gulvet. Merker at jeg ikke er 20 år lenger, og sliter med rygg og hofte. Det er også mye støy,hele dagen. I tillegg er det mye fravær,og man blir sliten av å hele tiden føle seg utilstrekkelig. Heldigvis er det mye koselig også, og selvsagt lettere på denne årstiden mtp av- og påkledning. 

Anonymkode: 71705...eb1

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Den er ikke krevende for meg. Jeg trives med et høyt tempo, tolke regelverk, utarbeide prosedyrer, tekniske diskusjoner, koordinere med interne og eksterne samarbeidspartnere +++. I tillegg har jeg ekstremt dyktige, kompetente og hyggelige kolleger. 

Jeg hadde gått på veggen hvis jeg ikke fikk utfordringer i hverdagen. 

Anonymkode: 2a4b1...006

Høres akkurat ut som arbeidsdagen min :) og jeg trives utrolig med utfordringene. Pulsen senker seg jo mer jeg har å gjøre. 

Skrevet

Jobber som pedagog på en privat barneskole. Har både veldig chille dager og mer krevende dager, men for det meste er det skikkelig fint. 

AnonymBruker
Skrevet

Jobber som fastlege. Synes det er utrolig givende, men det blir stadig mer krevende og jeg føler på et enormt stress og en uro over alle oppgavene som til enhver tid venter. Har vurdert andre stillinger for å slippe all jobbingen på kveld og helg, men har ikke samvittighet til å gi opp pasientene mine. Det er stor mangel på fastleger i kommunen og stadig nye vikarer.

Anonymkode: 736c7...275

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
C8H10N4O2 skrev (34 minutter siden):

Takk for jobben du gjør 💐

Tror litt for mange ikke tenker over hvor viktig rolle i samfunnet renholdere og renovasjonsarbeidere har. Ingen renholdere på sykehus? Nei, da får du ikke tatt den blindtarmoperasjonen. Ingen renovasjonsarbeidere til å hente avfallet ditt? Velkommen rotter og stank når rekeskallet fra 17. mai-feiringen ligger og godgjør seg i varmen på tredje uka.

Leit å høre at du har de erfaringene du skriver om her.

♥️

Anonymkode: 63ad8...2b7

AnonymBruker
Skrevet

Jobber i hjemmetjenesten og utav er jeg veldig rolig og ser ut som jeg aldri har det travlt. Innvendig derimot. Lite overskudd etter jobb, enda jeg ikke har full stilling. 

Anonymkode: 5cc0e...1f4

AnonymBruker
Skrevet

Industribedrift.

Det mest krevende er hvor varierende dårlig miljø det er.

Anonymkode: 61e84...151

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Det virker som folk har stor variasjon i hvor slitsom en dag på jobb er. 
Hva kreves av deg på en vanlig dagbok hva får du utbetalt i måneden?

Anonymkode: 9e2f4...207

Bonde og selvstendig næringsdrivende. 

Min arbeidsdag er veldig variert, fra dager hvor det ikke er noe jeg MÅ gjøre(alltid noe som kunne/burde vært gjort), til 12-14-timers arbeidsdager, 6 dager i uka med tungt arbeid, støv, skitt,, varme, kulde, kjemikalier og utfordringer. Ferie om sommeren er umulig å planlegge fordi det avhenger av været, men prøver å få til ei langhelg med familien. Lettest for meg å ta noen fridager når det er dårlig vær, for er det fint vær, må avlingene stelles, vannes og passes på. Om vinteren har jeg mer fleksibilitet til å reise bort litt, men da har jo ikke de andre i familien fri.....

Folk tenker at man har så stor frihet som bonde. Sin egen sjef og greier. Høres fint ut. Sannheten er at naturen styrer alt. Ting må gjøres når det må gjøres, enten det er såing, planting, vanning, plantevern, maskinreparasjoner, gjødsling eller hva det er. Man kan selvsagt gi beng og ta ting i eget tempo i stedet for å følge naturens rytme, men det straffer seg ofte i etterkant i form av lavere avlinger og tilsvarende mindre inntekter. 

Jeg har ingen fast månedlig inntekt. Jeg får penger når jeg leverer ting jeg har produsert. Da kommer inntekten i store hauger, kanskje en million av gangen, og så må alle regninger betales og årsregnskapet fullføres før jeg vet hva jeg har til overs til egen lønn. Min lønn varierer. Et dårlig år kan brutto inntekt være 700 000,- og et veldig godt år kan den være det dobbelte. Men det vet jeg aldri før alt er høstet, levert til varemottakere og regnskapsfører har fullført regnskapet uti april-mai året etter. Nå høres jo dette ut til å være ganske mye, men da må man huske på at dette overskuddet også er det jeg har til investeringer på gården. Jeg hadde et godt år i 2025, og det ga meg anledning til å investere i et par nye redskaper for å erstatte noe som var 40 år gammelt og utslitt. Det røk 700 000 av overskuddet på det og så sitter jeg igjen med kanskje 400 000 i disponibel lønn for 2025.

Disse svingningene i inntekt gjør det også vanskelig å beregne og betale riktig forskuddsskatt, så nå har jeg begynt å spare for å kunne betale en restskatt på omkring 400 000 som forfaller til betaling til høsten....

Anonymkode: 4f0af...0f5

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Miljøterapeut i vgs. Elsker jobben min, svært varierte arbeidsoppgaver. Det som sliter meg ut er mange av de ansatte. 260 lærere. Mange sære og egenrådige, selvutnevnte eksperter på så mangt.

Bikker 700k, 100%, arbeidstid som merkantile. 

Anonymkode: a9eab...dc6

AnonymBruker
Skrevet

Jobber på kundeservice hos en teleoperatør og synes det er krevende. Har det nok «bedre» enn folk i fysiske yrker og generelt yrker med mye ansvar for andre, men er mye press og jag. 

Anonymkode: 0cef9...a78

AnonymBruker
Skrevet

Jobber i IT-bedrift som jeg og partner eier og driver sammen. 5 ansatte. Hovedansvar er markedsføring og systemer, men som i mange små bedrifter må man gjøre litt av det meste. På gode dager (=dager der jeg har kontroll og kan gjøre det jeg har planlagt for dagen) er det fint og overkommelig. Jeg jobber strukturert og får gjort mye på en dag.

Dessverre er det mange dager da «verden bare skjer». Nettverksfeil skjer samtidig som den ene ansatte har syke barn og den andre er sykmeldt. Systemer som feiler og må rettes opp i. Ansatte som ikke leverer og må følges opp ekstra, ny teknologi som endrer spillereglene  (både positivt og negativt) og kundeservice som alltid har første prioritet - noe som betyr at mine egentlige ansvarsområder stadig havner nederst på prioriteringslista. Tilrettelegging og planlegging for andre er tidkrevende og føles meningsløst, men er absolutt nødvendig.

Jobber i snitt 9-10 timers dager, noe helger.

Liker egentlig jobben min veldig godt og trives med høyt tempo, men kan ikke fordra å måtte gjøre andres jobb så mye som jeg gjør for tiden.

Anonymkode: 26a11...82d

AnonymBruker
Skrevet

Jobber som lærer på vgs. Jobben min er krevende i perioder og rolig i andre perioder. Jeg trives godt i et hektisk miljø. Jeg kan fort kjede meg om det blir for stille. Jeg liker å jobbe med de ulike problemstillingene vi møter i skolen. Jeg kan bli svært irritert på systemnivå, når systemet jobber mot elevene. Vi har nok mange oppgaver på skolen som andre ikke tenker over. Vi driver egen bedrift i skolen, i tillegg til å undervise. 

Anonymkode: 5d6b4...ce6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.6.2026 den 21.48):

Den er ikke krevende for meg. Jeg trives med et høyt tempo, tolke regelverk, utarbeide prosedyrer, tekniske diskusjoner, koordinere med interne og eksterne samarbeidspartnere +++. I tillegg har jeg ekstremt dyktige, kompetente og hyggelige kolleger. 

Jeg hadde gått på veggen hvis jeg ikke fikk utfordringer i hverdagen. 

Anonymkode: 2a4b1...006

Samme her, lignende oppgaver. Blir sliten etter mange foredrag, men får også energi av det. Blir mer sliten av å kjede meg

Anonymkode: fa166...1b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...