AnonymBruker Skrevet 2. juni #21 Skrevet 2. juni Her ser man nytten av en tråd. Her kan ett forhold reddes fordi TS selv innser hun bør gjøre noe med sjalusien sin. Anonymkode: 4161d...be3 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni #22 Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (På 1.6.2026 den 12.00): Jeg stoler på han, men etter jeg ble gravid så er tankegangen min ganske endret/har mye rare tanker dessverre. -ts Anonymkode: eb611...0f9 Nei det gjør du ikke. Du stoler åpenbart ikke på han. Og det bør du snakke med han om. Fortelle hvorfor du føler det sånn og hvordan du skal håndtere det. For dette er ditt problem Anonymkode: 895fd...d1a
AnonymBruker Skrevet 2. juni #23 Skrevet 2. juni Normalt å henge med eksen hvis dere går på ungdomsskolen, ellers er det noe folk vokser av seg. Anonymkode: 80333...652 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni #24 Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (På 1.6.2026 den 12.00): Jeg stoler på han, men etter jeg ble gravid så er tankegangen min ganske endret/har mye rare tanker dessverre. -ts Anonymkode: eb611...0f9 Men.....no har du svart dæ sjøl da!! Anonymkode: ffc52...ade
AnonymBruker Skrevet 3. juni #25 Skrevet 3. juni Vi kjenner ikke deg eller han, eller hele situasjonen rundt eller før. Så det vil egentlig med første øyekast virke som du er urimelig. Likevel handler det jo og om hvordan han behandler deg, hvordan du føler deg i kroppen din, om han er ferdig med eksen, alderen deres og erfaring dere begge har. Det er likevel ikke bra at du skal gå å stresse med det her nå. Så sett dere god tid og ta en ordentlig prat. Hva handler det egentlig om, er det hormoner, er det nyforelska perioden som er over, og dere innser ulikheter. Har han piggene ute, har han tidligere ikke vært til å stole på? Klusser hormonene dine til følelseslivet og gir angst? Store livsendringer kan forsterke andre vanskelig følelser. Anonymkode: e5d46...ffb 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni #26 Skrevet 3. juni AnonymBruker skrev (12 timer siden): Skjønner deg godt TS, spesielt om han blir sur og «ikke vet» om eksen hans er der. Anonymkode: f104e...647 Skal han da ringe å høre med kompisen om "Anne"er der,og hvis hun er det så må han si at da får ikke han lov til å dra dit?... Anonymkode: e0278...355 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni #27 Skrevet 3. juni Prøv å være nøytral når han stikker til kompisen. Lat dom om du treffer på din eks innimellom, så ser du snart at mannen også er sjalu Anonymkode: 13d04...e80
AnonymBruker Skrevet 3. juni #28 Skrevet 3. juni AnonymBruker skrev (På 1.6.2026 den 12.00): Jeg stoler på han, men etter jeg ble gravid så er tankegangen min ganske endret/har mye rare tanker dessverre. -ts Anonymkode: eb611...0f9 Du er overkjørt av hormoner og overtenking, trekk pusten og ro ned. Det er ikke fornuftig tankegang. Men i worst case, Hva så om eksen er der, hvis han gjør noe, så er løpet kjørt og det med ei gravid dame i tillegg. Du må tenke at du kan ikke styre det han gjør, men du kan ha dine grenser for det. Anonymkode: ce460...cdd 1 1 1
enhjørningfis Skrevet 3. juni #29 Skrevet 3. juni AnonymBruker skrev (På 1.6.2026 den 11.51): Mannen min har en kompis og damen til denne kompisen er god venn med eksen hans. Meg og mannen min venter barn sammen, så kan godt hende hormoner spiller inn. Hvert fall så har jeg blitt litt mutt og sur når han skal opp til denne kompisen i frykt for at han treffer på eksen sin. Igår ble han veldig sint. Han sa også at han går ikke rundt å spør hvem som er hos kompisen når han selv bare skulle besøke han og går ikke opp for noen andre. De skulle skru bil sammen i garasjen blant annet. Han mente jeg omstilte livet hans. Er det meg det er noe galt med om dagen, eller har jeg grunn til å reagere? Anonymkode: eb611...0f9 Å "omstille" livet hans håper jeg han er forberedt på i og med at du er gravid 😅 men ja, du overreagerer! Han er sammen med deg, og ikke eksen! Er en grunn til at de ikke er sammen lengre og at han er sammen med deg! Du kan ikke forvente at han sender mld å spør om eksen hans er der nei, for han reiser dit for å besøke kameraten sin, ikke dama til kameraten, ikke eksen sin, men kameraten sin!
AnonymBruker Skrevet 3. juni #30 Skrevet 3. juni AnonymBruker skrev (13 timer siden): Normalt å henge med eksen hvis dere går på ungdomsskolen, ellers er det noe folk vokser av seg. Anonymkode: 80333...652 Mener du at mannen til ts skal kutte ut kompisen sin fordi dama hans er venn med eksen til mannen til ts? Anonymkode: acc7f...c79 4
AnonymBruker Skrevet 3. juni #31 Skrevet 3. juni AnonymBruker skrev (15 timer siden): Skjønner deg godt TS, spesielt om han blir sur og «ikke vet» om eksen hans er der. Anonymkode: f104e...647 Jeg hadde blitt sur selv, om min samboer holdt på slik som ts. Hadde min samboer hatt så lite tillit til meg og skulle prøve å kontrollere meg på samme måte, hadde jeg sterkt vurdert å gå. Anonymkode: efe49...400 1
Kålrota Skrevet 3. juni #32 Skrevet 3. juni Det er jo deg han skal ha barn med, denne eksen betyr høyst sannsynlig ingenting. Hva er du redd skjer hvis de treffes? Det eneste du oppnår med å kontrollere ham på denne måten, er å skyve han unna. Det er slitsomt å bli mistrodd. Han må jo få lov til å besøke kompisen sin?
Melus Skrevet 3. juni #33 Skrevet 3. juni Jeg synes du er urimelig. Jeg forstår at det føles ubehagelig for deg, men jeg ville holdt det for meg selv og prøvd å jobbe med det. Eventuelt er det rimelig å ta det opp én gang, å lufte dine følelser og bekymringer, men så lagt det dødt. Ikke ta det opp igjen hver gang han skal til kompisen sin, det er bare slitsomt og irriterende.
AnonymBruker Skrevet 3. juni #34 Skrevet 3. juni AnonymBruker skrev (På 1.6.2026 den 11.51): Mannen min har en kompis og damen til denne kompisen er god venn med eksen hans. Meg og mannen min venter barn sammen, så kan godt hende hormoner spiller inn. Hvert fall så har jeg blitt litt mutt og sur når han skal opp til denne kompisen i frykt for at han treffer på eksen sin. Igår ble han veldig sint. Han sa også at han går ikke rundt å spør hvem som er hos kompisen når han selv bare skulle besøke han og går ikke opp for noen andre. De skulle skru bil sammen i garasjen blant annet. Han mente jeg omstilte livet hans. Er det meg det er noe galt med om dagen, eller har jeg grunn til å reagere? Anonymkode: eb611...0f9 Jeg skjønner deg ts. Anonymkode: 457cc...003 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni #35 Skrevet 3. juni Jeg er egentlig ikke skeptisk annet enn at hun ikke respekterer forhold hun er i. Hun setter seg på fanget til andre mannfolk og gnir rumpen oppi fanget dems og mye sånn greier. Uansett hvor mye jeg stoler på mannen min, så syns jeg tanken er ubehagelig på om hun kunne prøvd seg på noe slikt. -ts Anonymkode: eb611...0f9 2
Tripptrapp1 Skrevet 3. juni #36 Skrevet 3. juni AnonymBruker skrev (På 1.6.2026 den 11.51): Mannen min har en kompis og damen til denne kompisen er god venn med eksen hans. Meg og mannen min venter barn sammen, så kan godt hende hormoner spiller inn. Hvert fall så har jeg blitt litt mutt og sur når han skal opp til denne kompisen i frykt for at han treffer på eksen sin. Igår ble han veldig sint. Han sa også at han går ikke rundt å spør hvem som er hos kompisen når han selv bare skulle besøke han og går ikke opp for noen andre. De skulle skru bil sammen i garasjen blant annet. Han mente jeg omstilte livet hans. Er det meg det er noe galt med om dagen, eller har jeg grunn til å reagere? Anonymkode: eb611...0f9 Svaret er ja.
Tripptrapp1 Skrevet 3. juni #37 Skrevet 3. juni AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg hadde blitt sur selv, om min samboer holdt på slik som ts. Hadde min samboer hatt så lite tillit til meg og skulle prøve å kontrollere meg på samme måte, hadde jeg sterkt vurdert å gå. Anonymkode: efe49...400 100%. 1
Melus Skrevet 3. juni #38 Skrevet 3. juni AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg er egentlig ikke skeptisk annet enn at hun ikke respekterer forhold hun er i. Hun setter seg på fanget til andre mannfolk og gnir rumpen oppi fanget dems og mye sånn greier. Uansett hvor mye jeg stoler på mannen min, så syns jeg tanken er ubehagelig på om hun kunne prøvd seg på noe slikt. -ts Anonymkode: eb611...0f9 Da må jo mannen din sette grenser overfor henne! Min mann har en venninne som hele tiden skal kysse alt og alle på fest, og det synes jeg er skikkelig ubehagelig! Jeg nekter han allikevel ikke å gå på fester hvor hun er til stede, vi hadde en samtale om det hvor han sa at han selvsagt skulle snakke med henne om det, sette grenser og i verste fall dytte henne vekk.
AnonymBruker Skrevet 3. juni #39 Skrevet 3. juni AnonymBruker skrev (16 timer siden): Vi kjenner ikke deg eller han, eller hele situasjonen rundt eller før. Så det vil egentlig med første øyekast virke som du er urimelig. Likevel handler det jo og om hvordan han behandler deg, hvordan du føler deg i kroppen din, om han er ferdig med eksen, alderen deres og erfaring dere begge har. Det er likevel ikke bra at du skal gå å stresse med det her nå. Så sett dere god tid og ta en ordentlig prat. Hva handler det egentlig om, er det hormoner, er det nyforelska perioden som er over, og dere innser ulikheter. Har han piggene ute, har han tidligere ikke vært til å stole på? Klusser hormonene dine til følelseslivet og gir angst? Store livsendringer kan forsterke andre vanskelig følelser. Anonymkode: e5d46...ffb Jøssenavn. Det handler om hvordan han behandler henne? Det handler tvert imot om hvordan hun behandler han. Det foreligger ingen informasjon om at hun har grunn til å være sjalu og mistroende. Hvis denne tråden hadde handlet om en mann som prøvde å bestemme hvem dama hans skulle omgås, så hadde det haglet med svar som «rødt flagg», «dump han», «kom deg vekk», en mengde stygge personkarakteristikker om kontrollerende og sjalu partnere, krydret med et utvalg av psykiske diagnoser. Anonymkode: 0211d...b90
AnonymBruker Skrevet 3. juni #40 Skrevet 3. juni AnonymBruker skrev (15 timer siden): Prøv å være nøytral når han stikker til kompisen. Lat dom om du treffer på din eks innimellom, så ser du snart at mannen også er sjalu Anonymkode: 13d04...e80 Lol ja, begynn å lyve til kjæresten din, så ser du snart at samlivsproblemene løser seg🤪Hjelpe meg. Anonymkode: 8a33b...821 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå