AnonymBruker Skrevet 1. juni #1 Skrevet 1. juni Mannen min har en kompis og damen til denne kompisen er god venn med eksen hans. Meg og mannen min venter barn sammen, så kan godt hende hormoner spiller inn. Hvert fall så har jeg blitt litt mutt og sur når han skal opp til denne kompisen i frykt for at han treffer på eksen sin. Igår ble han veldig sint. Han sa også at han går ikke rundt å spør hvem som er hos kompisen når han selv bare skulle besøke han og går ikke opp for noen andre. De skulle skru bil sammen i garasjen blant annet. Han mente jeg omstilte livet hans. Er det meg det er noe galt med om dagen, eller har jeg grunn til å reagere? Anonymkode: eb611...0f9 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni #2 Skrevet 1. juni Nei, med mindre han åpenbart ikke er ferdig med eksen, så bør du faktisk ta deg sammen her. Hva så om hun er der? Tror du de ligger med hverandre hjemme hos kompisen hans? Anonymkode: 60649...883 36 5
AnonymBruker Skrevet 1. juni #3 Skrevet 1. juni ja det er deg det er noe galt med om du venter barn med en mann du ikke har tillit til.. Anonymkode: 832d8...6e5 15 5
AnonymBruker Skrevet 1. juni #4 Skrevet 1. juni Her er det du som er problemet. Hvis du har så store utfordringer med å stole på mannen din, så bør du kanskje ta en runde med terapi. Hvis ikke han har vært utro eller gjort noe som skal tilsi at du virkelig ikke kan stole på han. Anonymkode: c1d08...a85 14 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni #5 Skrevet 1. juni Så klart mannen blir sur når du holder på sånn. Du er kontrollerende og mistenksom, samtidig som du indirekte sier at du ikke stoler på han. Her er det du som må skjerpe deg. Anonymkode: 8a33b...821 12 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni #6 Skrevet 1. juni Jeg stoler på han, men etter jeg ble gravid så er tankegangen min ganske endret/har mye rare tanker dessverre. -ts Anonymkode: eb611...0f9
AnonymBruker Skrevet 1. juni #7 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg stoler på han, men etter jeg ble gravid så er tankegangen min ganske endret/har mye rare tanker dessverre. -ts Anonymkode: eb611...0f9 dette er jo ikke helt sannhet eller? Man endrer ikke tankegang om man blir gravid og hormonell, men mange opplever at de blir mer urimelige på grunn av hormoner der de tidligere klarte styr seg i større grad.. så det som skejr er vel bare at den virkelige deg blir mer synlig? Anonymkode: 832d8...6e5 5 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni #8 Skrevet 1. juni Skjønner at hormonene krøller til tankene litt nå i svangerskapet. Det er ikke unaturlig. Sjalusi er også en nyttig følelse og mekanisme, den skal varsle deg om potensielle konkurrenter. Her hadde jeg lagt dette på urimelige tanker kontoen, beklagd til samboeren og sagt at jeg er så glad i han og plutselig litt urimelig redd for å miste han. Han har ikke bare valgt å være sammen med deg, han har valgt å være knyttet til deg for alltid, gjennom å være foreldre ❤️ Det er kjærlighet ❤️ Anonymkode: 4bac9...57c 2
MizzVic Skrevet 1. juni #9 Skrevet 1. juni Hva så om han møter en eks? Aldri skjønt hvorfor folk er sjalu på ekser. Det er jo nye og spennende folk man må bekymre seg for 😅 Hvis mannen din skal henge med damer, bør det jo være flest mulig ekser, folk du allerede er lei og kjenner for godt 😆 3 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni #10 Skrevet 1. juni MizzVic skrev (12 minutter siden): Hva så om han møter en eks? Aldri skjønt hvorfor folk er sjalu på ekser. Det er jo nye og spennende folk man må bekymre seg for 😅 Hvis mannen din skal henge med damer, bør det jo være flest mulig ekser, folk du allerede er lei og kjenner for godt 😆 Vet du hvor mange ekser som tar kontakt selv om de har funnet ei annen? Jeg vet at jeg ikke er den eneste som får sutrete meldinger fra ekser over hvor kjip dama er og at de savner det man hadde Anonymkode: 096c8...17f 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni #11 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg stoler på han, men etter jeg ble gravid så er tankegangen min ganske endret/har mye rare tanker dessverre. -ts Anonymkode: eb611...0f9 Ikke bruk graviditet som unnskyldning. Anonymkode: 68ff1...779 7 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni #12 Skrevet 1. juni Sorry, men det er ikke mannen som er sur… Anonymkode: acc7f...c79 3
Ritter Skrevet 1. juni #13 Skrevet 1. juni Hvem av dem var det som endte forholdet? Hvis det var mannen din, ville jeg i hvert fall ha tatt det helt med ro. Kanskje du kunne blitt med en tur dit noen ganger? Selv om dama til kompisen hans er venninne med eksen til mannen din, så kan du vel hilse på henne, og bli kjent (om enn overfladisk).
MizzVic Skrevet 1. juni #14 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Vet du hvor mange ekser som tar kontakt selv om de har funnet ei annen? Jeg vet at jeg ikke er den eneste som får sutrete meldinger fra ekser over hvor kjip dama er og at de savner det man hadde Anonymkode: 096c8...17f Ja, jeg er venn med flere ekser. Og hører fra andre iblant. Hun har valgt å få barn med han, så han bør jo være en mann som vil ha TS, og bare TS. Og hvem vil ha tilbake en eks som venter barn med en annen...
AnonymBruker Skrevet 2. juni #15 Skrevet 2. juni Skjønner deg godt TS, spesielt om han blir sur og «ikke vet» om eksen hans er der. Anonymkode: f104e...647 7
katties Skrevet 2. juni #16 Skrevet 2. juni (endret) AnonymBruker skrev (På 1.6.2026 den 12.05): dette er jo ikke helt sannhet eller? Man endrer ikke tankegang om man blir gravid og hormonell, men mange opplever at de blir mer urimelige på grunn av hormoner der de tidligere klarte styr seg i større grad.. så det som skejr er vel bare at den virkelige deg blir mer synlig? Anonymkode: 832d8...6e5 Jeg opplevde det faktisk motsatt: ble mer rasjonell, ikke mer urimelig. Så ting mer for hva de egentlig var. Ting jeg tidligere hadde oversett litt ble plutselig mye mer synlige (slik som hvor skjevfordelt arbeidet mellom oss var). Vet ikke om det er tilfellet for TS da - vi kjenner jo ikke til situasjonen. Dukker liksom eksem ofte opp "tilfeldigvis" når kjæresten til TS er der, eller er det bare at man er i en posisjon som gravid der man føler seg lite attraktiv, og da virker andre damer mer truende? Dét er vel ikke mannen sin feil...? Blir jo dumt med dårlig stemning fordi han blir mistenkeliggjort. Får du kommet deg nok ut og vært med venner da TS, eller har du det ikke så bra under graviditeten? Er det egentlig andre ting su bekymrer deg over? Endret 2. juni av katties 1
Macro Skrevet 2. juni #17 Skrevet 2. juni Overskriften er misvisende. Det er du som er sur og han som er lei. Du skjønner jo, hormoner eller ei, at han ikke kan styre omgangskretsen til dama til kompisen sin? 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni #18 Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (På 1.6.2026 den 12.00): Jeg stoler på han, men etter jeg ble gravid så er tankegangen min ganske endret/har mye rare tanker dessverre. -ts Anonymkode: eb611...0f9 Dette er ikke en god unnskyldning eller grunn til å oppføre deg kontrollerende ovenfor samboeren din Her må du skjerpe deg Anonymkode: 4e7a7...f77 3 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni #19 Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Skjønner deg godt TS, spesielt om han blir sur og «ikke vet» om eksen hans er der. Anonymkode: f104e...647 Jeg syns ikke det er noe rart at mannen blir sur når ts er sur fordi han er hos kompisen. Heller ikke noe rart at han ikke vet hvem dama til kompisen har på besøk. Ts skriver at de skulle i garasjen for å skru, da ville det vært ganske rart om han først måtte forhøre seg om hvordan planer dama til kompisen hadde. Anonymkode: acc7f...c79 6
LilleMy_09 Skrevet 2. juni #20 Skrevet 2. juni Skjønner godt at mannen blir sur. Han må da få ha kontakt med kompisene selv om dama hans er venninne med eksen. Ei heller kan han bestemme hvem dama til kompisen skal omgås 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå