AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #1 Skrevet 10 timer siden Hva er det som gjør en taco så veldig usunn? Jeg hører stadig at taco ikke er sunt. Men hva er det egentlig så gjør den så usunn? Det er jo bare grønnsaker og kjøtt på ei lefse? Lefse, kjøttdeig, salat, paprika, agurk, mais, avocado, et lite dryss ost og en skje salsa. Anonymkode: 03e9a...01e 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #2 Skrevet 10 timer siden Det er vel ikke så usunt, men det er en del kalorier i lefser og ost. Anonymkode: 3b1e7...318
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #3 Skrevet 10 timer siden Lefsene, skjellene er vel verst, skjellene er marinert i olje. Anonymkode: ac926...3a9
moomino Skrevet 10 timer siden #4 Skrevet 10 timer siden Er vel mer mengden folk spiser. Og er vel og forskjell på hva slags lefser en bruker.
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #5 Skrevet 10 timer siden Hvem er det som sier det så usunt da? Man velger jo selv hva man vil ha inni og hvor sunn man vil gjøre den. Klart man kan ha minimum med grønnsaker og en haug med ost, kjøtt og saus. Og masse nachos. Men man kan også ha masse grønnsaker, fisk bønner, fullkornslefse. Det er masse muligheter Anonymkode: 1b4b6...626 5 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #6 Skrevet 10 timer siden Kjøp-krydderet er usunt pga mengden karbohydrater. Så har du mengden rømme, ost og skjell/lefser som tilsammen gir mye fett og karbohydrater. Kjøttdeig inneholder en del fett. Så det er nok totalen man må se på. Men spiser man med moderasjon så trenger man jo ikke være hysterisk, og man kan bytte ut mye for å gjøre taco sunnere. F.eks fullkornslefse eller bare spise tacosalat. Mindre ost og mindre bruk av rømme, evt creme fraiche eller mager kesam. Karbonadedeig. Bytt ut kjøp-krydder med å lage selv, eller Helios sitt (det smaker høgg). Anonymkode: c2d04...c1f 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #7 Skrevet 10 timer siden Er vell mer kaloriinnholdet som er høyt Anonymkode: 52493...d4f 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #8 Skrevet 10 timer siden Mengden fett og olje. + kombinasjonen med fett og svært prosseserte karbohydrater i tacoskjell og lefser. Anonymkode: 461b5...4ed
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #9 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Lefsene, skjellene er vel verst, skjellene er marinert i olje. Anonymkode: ac926...3a9 *fritért Anonymkode: f095a...92c
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #10 Skrevet 10 timer siden Krydderet og lefsene er ultraprosessert. Samme med ymse salsa og toppinger. Ost og rømme er kaloririkt, kjøttdei = rødt kjøtt - bør ikke spise for mye av det. Om du lager eget tacokrydder, egne lefser og fyller med mye grønnsaker og karbonadedeig (Evt blande i bønner/linser) blir det sunnere Anonymkode: 4e846...922 1
Beneath the Moon Skrevet 10 timer siden #11 Skrevet 10 timer siden Om taco er usunt eller sunt, kommer jo an på hva du fyller det med.
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #12 Skrevet 10 timer siden Taco i seg selv vil jeg si er sunt, men hvis man bruker mye kjøttdeig, sæter rømme, mye ost, tortilla chips, annet tilbehør som inneholder skinnsykt mye fett og ikke minst salt. Det er ikke det verste man spiser mener jeg, men det er skinnsykt mye kcal. I min taco bruker karbonadedeig, lett rømme og ingen eller veldig lite ost, samt mye salat og taco saus. Bruker aldri sæter rømme eller kjøttdeig. Anonymkode: 6313a...ed2 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #13 Skrevet 9 timer siden Jeg bruker eget taco krydder, og lager taco salat. Og jeg bruker laks, kyllingfilet og kyllingkjøttdeig. Anonymkode: 3fdbe...39c
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #14 Skrevet 9 timer siden Lefsa er jo jævla usunn. Hvis man spiser kjøttdeig og salat fra en tallerk, så er det ikke feitende. Anonymkode: 7c88b...9a2
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #15 Skrevet 9 timer siden Det er ikke usunt med mindre man er feit. Siden svært mange er feite så blir taco og mye annen normal mat regnet som usunn. Anonymkode: b027c...15f 2 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #16 Skrevet 9 timer siden Bruker karbonadedeig, kylling eller fisk og kan bytte ut halvparten med røde linser. Merker ikke forskjell. Bruker lettrømme. Nå spiser jeg skjell, men spiser aldri mer enn nesten 1 skjell. Er småspist. Så de kcal jeg får i meg de få gangene vi har taco er null stress. Anonymkode: eabcc...418
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #17 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke usunt med mindre man er feit. Siden svært mange er feite så blir taco og mye annen normal mat regnet som usunn. Anonymkode: b027c...15f Hva for no fjernt er det å si? Det har jo med hva man har i. Ikke vekta man er når man spiser det😂 Anonymkode: eabcc...418 3 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #18 Skrevet 9 timer siden Tacokrydder er kjempelett å lage selv. Der er et av kjøpekrydderne som ikke er up, husker ikke hvilket av de det var. Men altså, å lage selv er gjort på ett to. Så lenge man klarer å begrense antall lefser eller skjell, klarer man seg fint. Alt med måte. Anonymkode: a792c...f60
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #19 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tacokrydder er kjempelett å lage selv. Der er et av kjøpekrydderne som ikke er up, husker ikke hvilket av de det var. Men altså, å lage selv er gjort på ett to. Så lenge man klarer å begrense antall lefser eller skjell, klarer man seg fint. Alt med måte. Anonymkode: a792c...f60 Det rimelige fra Remas eget merke var i hvert fall ikke ultraprosessert før. Lenge siden jeg har kjøpt det dog. Anonymkode: 278d2...3b0
Kratos Skrevet 9 timer siden #20 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva er det som gjør en taco så veldig usunn? Jeg hører stadig at taco ikke er sunt. Men hva er det egentlig så gjør den så usunn? Det er jo bare grønnsaker og kjøtt på ei lefse? Lefse, kjøttdeig, salat, paprika, agurk, mais, avocado, et lite dryss ost og en skje salsa. Anonymkode: 03e9a...01e Hvor hører du dette?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå