katties Skrevet 21 timer siden #41 Skrevet 21 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (14 timer siden): Samme her. Det er ofte disse som aldri har kjøpt fra Temu, som bare skal snakke drit om Temu utifra det de ser på nettsiden der og da, som sier dette. Man må såklart gjøre sin research og se på bilder fra de som har kjøpt varene, lese om stoffet som er brukt, lese brukeranmeldelser og i verste fall retunere det gratis tilbake dersom man ikke er fornøyd med varen. Anonymkode: b802c...9dd Du tror at de oppgir at det er kadmium i smykker f.eks.? (Det er et metall som absorberes inn i kroppen gjennom huden og skader leveren). Eller at de sier at fargingen av stoffet ble gjort v.h.a. formaldehyd som stabilisator? (Som også absorberes gjennom huden og kan gi kreft hvor som helst). Eller at det er kvikksølv tilstede? (Som også absorberes gjennom huden, ødelegger leveren og også smitter over på andre klær, setter seg i vaskemaskinen og spres rundt i huset ditt). Kanske har man fått rare helseproblemer om 10 år og tenker da at man har egentlig ikke så lyst til å dø i 50-årene...? Endret 8 timer siden av katties 3
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #42 Skrevet 21 timer siden mommyaka skrev (55 minutter siden): He he litt morsomt... alle som er imot temu..kjøper ikke på Cubus etc...for de sååå dårlig og dårlig kår..de kjøper bare fra "norske" butikker...som lager klær i Norge. At de tror at alt de har hjemme og på seg er hellig og bare fra flott steder 🤣 Klarer du ikke argumentere for Temu uten å kaste rundt deg med stråmenn, whataboutisme og latterliggjøring? Uansett hvordan du vrir og vender på det, så er det faktisk bedre å prøve å gjøre litt enn å bare konkludere med at "alle butikker selger giftige kinavarer og man vet aldri hvor materialene egentlig kommer fra", og så bare gi blaffen i at Temu er en av verstingene. Jeg tror nå likevel at TS ikke var ute etter svar på spørsmålet i trådtittel, hun er bare ute etter å blåse i gang Temu-debatten for ca hundrede gang her inne. Nå venter jeg bare i spenning på den AB'en som elsker å shoppe på Temu, som shopper litt ekstra bare for å provosere folk på KG. Regner med hun straks er klar for å entre tråden og fortelle hvor mange polyesterplagg og plastgjenstander hun skal shoppe fra temu bare på trass! Anonymkode: 50716...7ae 4 2
mommyaka Skrevet 21 timer siden #43 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Klarer du ikke argumentere for Temu uten å kaste rundt deg med stråmenn, whataboutisme og latterliggjøring? Uansett hvordan du vrir og vender på det, så er det faktisk bedre å prøve å gjøre litt enn å bare konkludere med at "alle butikker selger giftige kinavarer og man vet aldri hvor materialene egentlig kommer fra", og så bare gi blaffen i at Temu er en av verstingene. Jeg tror nå likevel at TS ikke var ute etter svar på spørsmålet i trådtittel, hun er bare ute etter å blåse i gang Temu-debatten for ca hundrede gang her inne. Nå venter jeg bare i spenning på den AB'en som elsker å shoppe på Temu, som shopper litt ekstra bare for å provosere folk på KG. Regner med hun straks er klar for å entre tråden og fortelle hvor mange polyesterplagg og plastgjenstander hun skal shoppe fra temu bare på trass! Anonymkode: 50716...7ae Dere temu hater er ikke noe bedre enn oss som elsker Temu. Verden er full av farer og farlige ting Og alt kommer så og si fra kina. Vi liker temu...og dere liker ikke...deres meninger har ikke noe å si for oss..som det vi sier ikke har noe p si for dere
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #44 Skrevet 21 timer siden LiseTV skrev (2 timer siden): Hei, for mer enn ett år kjøpte jeg mye fra Temu, mest kjoler. Nå blir det snart sommer og det vil vere behagleg å ha på kjoler. Har mange fine kjoler, men ønsker litt flere, og hvor kjøpe dem? Ingen andre har så fine kjoler som Temu og jeg vil bestille noen. Hvorfor stiller du ett spørsmål i trådtittelen og et annet i HI? Anonymkode: 50716...7ae 2
alfathealfa Skrevet 21 timer siden #45 Skrevet 21 timer siden mommyaka skrev (1 time siden): Du tror ikke klær fra hm... Cubus...din mobil eller andre ting du har hjemme ikke er laget av barn? Eller fra gruvene i Afrika...Du er synisk Du har sikkert en hjem der 80 prosent kommer fra kina...tror du disse er laget i fabrikken...med gode kår? Hms forbund og god lønn...? Ok... Så din logikk er at siden noe av og til ikke er i orden, så kan vi alle bare gi f..? Konsekvensen er i ytterste instans da at du må akseptere samme vilkår som dem som produserte kjolen din til 57 kr. 4 2
katties Skrevet 21 timer siden #46 Skrevet 21 timer siden (endret) mommyaka skrev (12 timer siden): Dere temu hater er ikke noe bedre enn oss som elsker Temu. Verden er full av farer og farlige ting Og alt kommer så og si fra kina. Vi liker temu...og dere liker ikke...deres meninger har ikke noe å si for oss..som det vi sier ikke har noe p si for dere Jo, de som tenker at de ikke bryr seg om at mennesker produserer varene gjennom tvangsarbeid, det ofte er barn involvert, menneskene eksponeres for farlige stoffer, det forurenser planeten... og man bryr seg ikke om det. Dere ER dårligere mennesker enn de som bryr seg. Man må være drittsekk i huet for å være så egoistisk. Endret 8 timer siden av katties 1 1
alfathealfa Skrevet 21 timer siden #47 Skrevet 21 timer siden mommyaka skrev (4 minutter siden): Dere temu hater er ikke noe bedre enn oss som elsker Temu. Verden er full av farer og farlige ting Og alt kommer så og si fra kina. Vi liker temu...og dere liker ikke...deres meninger har ikke noe å si for oss..som det vi sier ikke har noe p si for dere Jeg vil 100 % si at de som prøver å gjøre en forskjell i verden er bedre enn dem som helt bevisst gir f… 8
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #48 Skrevet 21 timer siden mommyaka skrev (5 minutter siden): Dere temu hater er ikke noe bedre enn oss som elsker Temu. Verden er full av farer og farlige ting Og alt kommer så og si fra kina. Vi liker temu...og dere liker ikke...deres meninger har ikke noe å si for oss..som det vi sier ikke har noe p si for dere Men det er ikke en mening at det er giftige stoffer i varer fra Temu. Det er fakta og det er lenket til flere kilder i tråden. Din mening er at det er like mange giftige ting hjemme hos oss, men det har du ikke dokumentet. Anonymkode: 6e5df...6d0 3 3
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #49 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvis du vil gå rundt som en potensiell radioaktiv bombe, you do you. problemet er bare at JEG ikke vil bli radioaktiv….. så din frihet bør stoppe der min starter. Ta hensyn til dine medmennesker og planeten vår - dropp Temu! Anonymkode: 80dee...d97 Legg på et par ekstra lag i tinnfoliehatten din, så unngå du å bli radioaktiv. Anonymkode: 2fba8...9ed
mommyaka Skrevet 21 timer siden #50 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men det er ikke en mening at det er giftige stoffer i varer fra Temu. Det er fakta og det er lenket til flere kilder i tråden. Din mening er at det er like mange giftige ting hjemme hos oss, men det har du ikke dokumentet. Anonymkode: 6e5df...6d0 Jo...bare google ting som har blitt tilbakekalt på nett...som betyr at stikkprøver blir tatt i norske butikker..og da finner de tung som er farlig... De kan ikke ta prøver av alt som kommer inn. Og hadde de ikke tatt disse stikkprøver.. ville du forsatt sitte og brukt produkter som er farlig Eller kanskje folk ikke fått med seg det som har blitt tilbakekalt..og sitter forsatt og bruker det. Som dette
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #51 Skrevet 21 timer siden mommyaka skrev (3 minutter siden): Dere temu hater er ikke noe bedre enn oss som elsker Temu. Verden er full av farer og farlige ting Og alt kommer så og si fra kina. Vi liker temu...og dere liker ikke...deres meninger har ikke noe å si for oss..som det vi sier ikke har noe p si for dere Poenget mitt står fremdeles; det er faktisk bedre å gjøre litt enn å drite fullstendig i å prøve. At du tar det som at jeg sier "vi temu hatere" er bedre enn dere Temu-elskerne, får du ta på din egen regning. Dette handler ikke om å være bedre enn andre, det handler om å prøve å bidra der man kan. Hvorfor synes du dette er så fælt å si? Vil du ikke gjøre så godt du kan? Hvis du ikke klarer å la være å handle på Temu, så kan du kanskje gjøre noe annet bra. F.eks. gå kjedebutikkene i sømmene og sørge for at de ikke selger giftige varer eller varer laget med barnearbeid/slavearbeid, eller finne selgere på Temu som er mest mulig etiske og tipse andre om det. Så lenge du gjør noe, istedet for å bare klage på hvor slemme "temu haterne" er for å si sannheten, så har du ingen grunn til å bli så fornærmet. Og det som er greia er jo at vi faktisk bryr oss om meningene deres, mens dere ikke bryr dere døyten om vår mening. Der ligger jo store deler av problemet. Anonymkode: 50716...7ae 4
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #52 Skrevet 21 timer siden mommyaka skrev (1 minutt siden): Jo...bare google ting som har blitt tilbakekalt på nett...som betyr at stikkprøver blir tatt i norske butikker..og da finner de tung som er farlig... De kan ikke ta prøver av alt som kommer inn. Og hadde de ikke tatt disse stikkprøver.. ville du forsatt sitte og brukt produkter som er farlig Eller kanskje folk ikke fått med seg det som har blitt tilbakekalt..og sitter forsatt og bruker det. Som dette Brukeren du svarer skrev "hjemme hos oss". Altså at dere ikke kan dokumentere at de som er imot Temu har giftige varer hjemme. Flying Tiger Copenhagen er jo kjent for å ha billige tulleprodukter, så at det er mye grums der kommer ikke som noe sjokk. Det er mulig å være skeptisk og kritisk til kjedebutikker i Norge også, og mange av oss Temu-motstandere er faktisk det. Anonymkode: 50716...7ae 3
Thyra Skrevet 21 timer siden #53 Skrevet 21 timer siden LiseTV skrev (3 timer siden): Hei, for mer enn ett år kjøpte jeg mye fra Temu, mest kjoler. Nå blir det snart sommer og det vil vere behagleg å ha på kjoler. Har mange fine kjoler, men ønsker litt flere, og hvor kjøpe dem? Ingen andre har så fine kjoler som Temu og jeg vil bestille noen. Hvor mange kjoler har du? Og hvor mange trenger du? 2 1
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #54 Skrevet 21 timer siden Skjønner ikke hvorfor TS starter tråder om Temu til stadighet, eller drar opp gamle… er det en form for oppheng mon tro? Veldig fiksering på Temu i alle fall Anonymkode: 7a0fc...642 3
mommyaka Skrevet 21 timer siden #55 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Brukeren du svarer skrev "hjemme hos oss". Altså at dere ikke kan dokumentere at de som er imot Temu har giftige varer hjemme. Flying Tiger Copenhagen er jo kjent for å ha billige tulleprodukter, så at det er mye grums der kommer ikke som noe sjokk. Det er mulig å være skeptisk og kritisk til kjedebutikker i Norge også, og mange av oss Temu-motstandere er faktisk det. Anonymkode: 50716...7ae 🤣🤣🤣 Kan dere ikke bare si..vi er i mot temu/ nille/ Europris og alle butikkene som har tung fra kina Si meg ..hvor kjøper du dine pynte ting du har hjemme? Hvor kjøper du dine klær? Hvem butikker er gode for deg?
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #56 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Samme her. Det er ofte disse som aldri har kjøpt fra Temu, som bare skal snakke drit om Temu utifra det de ser på nettsiden der og da, som sier dette. Man må såklart gjøre sin research og se på bilder fra de som har kjøpt varene, lese om stoffet som er brukt, lese brukeranmeldelser og i verste fall retunere det gratis tilbake dersom man ikke er fornøyd med varen. Anonymkode: b802c...9dd Ingen som har noenlunde topplokket i gang, returner til temu. Anonymkode: c4585...d96
Holar Skrevet 21 timer siden #57 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvis du vil gå rundt som en potensiell radioaktiv bombe, you do you. problemet er bare at JEG ikke vil bli radioaktiv….. så din frihet bør stoppe der min starter. Ta hensyn til dine medmennesker og planeten vår - dropp Temu! Anonymkode: 80dee...d97 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 Tror du virkelig på det du selv skriver? Noe av månedens dummeste 2
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #58 Skrevet 21 timer siden Det største problemet med Temu og tilsvarende nettmarked er at det oppfordrer til overforbruk og bruk-og-kast. Utslippene fra flyfrakten er også problematisk, pga. omfanget av det som fraktes. Anonymkode: 42564...938 2 2
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #59 Skrevet 21 timer siden mommyaka skrev (10 minutter siden): 🤣🤣🤣 Kan dere ikke bare si..vi er i mot temu/ nille/ Europris og alle butikkene som har tung fra kina Si meg ..hvor kjøper du dine pynte ting du har hjemme? Hvor kjøper du dine klær? Hvem butikker er gode for deg? Hos leverandører som plikter å ikke selge miljøskadelige stoffer til barn og voksne. Jeg kjøper ikke pynteting, men blomstervaser av glass, keramikk .. ja jeg kjøper avfalls poser i plast og joggesko som ikke akkurat er 100% bomull, men de bruker jeg «opp» og kjøper kun ting jeg trenger. Hater «bruk og kast» holdning. Anonymkode: a5063...83f 4
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #60 Skrevet 21 timer siden mommyaka skrev (11 minutter siden): 🤣🤣🤣 Kan dere ikke bare si..vi er i mot temu/ nille/ Europris og alle butikkene som har tung fra kina Si meg ..hvor kjøper du dine pynte ting du har hjemme? Hvor kjøper du dine klær? Hvem butikker er gode for deg? Ikke meg du siterer, men jeg pynter ikke huset med billig plastskrot hverken fra Temu eller Nille. Jeg har bilder på veggen av lokale kunstnere, vaser fra Hadeland Glassverk og Magnor, et par lys-hus fra Kahler. Eller trenger jeg ikke masse støvsamlere. Anonymkode: 95887...4e3 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå