mommyaka Skrevet i går, 17:35 #21 Skrevet i går, 17:35 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk for det! Hvor lang tid går det før du pleier å få kjolene, og kommer de hjem til vanlig postkasse? Jeg bor i Oslo. Anonymkode: faf08...2f8 Alt fra 1-3 uker. Det er også flott er ar om du ikke er fornøyd så for du penger tilbake,enten som temu kreditt eller tilbake på Klarna/ kort. 1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 17:41 #22 Skrevet i går, 17:41 mommyaka skrev (4 minutter siden): Det er funnet farlig stoffer i ting fra Kid..hm...nille...tiger etc også...så alt i dag er farlig Nei det er ikke det samme. Jeg ser folk gjentar og gjentar at det er likt for å slippe å ta ansvar for at det er falig og galt å handle der. Hvis det blir funnet farlige ting i de butikkene du nevner vil butikkene trekke produktene tilbake. Nå vil jeg forøvrig ikke anbefale noen å handle på slike billigbutikker uansett, men det er likevel ikke det samme. Det er ingen kontroll med temu, og det er funnet langt langt mer med stikkprøver. Det er en grunn til at norske myndigheter advarer mot å handle der. Ta det på alvor. Og hvor stas er det å ha en kjole som er sydd av barnearbeid eller slaver egentlig? Anonymkode: 6e5df...6d0 5 1 2
mommyaka Skrevet i går, 17:44 #23 Skrevet i går, 17:44 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei det er ikke det samme. Jeg ser folk gjentar og gjentar at det er likt for å slippe å ta ansvar for at det er falig og galt å handle der. Hvis det blir funnet farlige ting i de butikkene du nevner vil butikkene trekke produktene tilbake. Nå vil jeg forøvrig ikke anbefale noen å handle på slike billigbutikker uansett, men det er likevel ikke det samme. Det er ingen kontroll med temu, og det er funnet langt langt mer med stikkprøver. Det er en grunn til at norske myndigheter advarer mot å handle der. Ta det på alvor. Og hvor stas er det å ha en kjole som er sydd av barnearbeid eller slaver egentlig? Anonymkode: 6e5df...6d0 Du tror ikke klær fra hm... Cubus...din mobil eller andre ting du har hjemme ikke er laget av barn? Eller fra gruvene i Afrika...Du er synisk Du har sikkert en hjem der 80 prosent kommer fra kina...tror du disse er laget i fabrikken...med gode kår? Hms forbund og god lønn...? Ok... 1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 17:46 #24 Skrevet i går, 17:46 mommyaka skrev (10 minutter siden): Alt fra 1-3 uker. Det er også flott er ar om du ikke er fornøyd så for du penger tilbake,enten som temu kreditt eller tilbake på Klarna/ kort. ❤️ takker Anonymkode: faf08...2f8
AnonymBruker Skrevet i går, 17:51 #25 Skrevet i går, 17:51 Finnes det en tråd her inne som er positiv til Temu? Hadde vært kjekt med en slik tråd, som var kun for oss som faktisk er fornøyd med det vi har kjøpt… Jeg har f.eks. kjøpt en del småting til bilen min, jeg har en gammel bil, og det er ikke alltid så lett å finne reservedeler Jeg har også kjøpt en del hageting, som sakser/limfeller/espalier.. Deler til robotgressklipperen min er meget rimelig fra Temu👍🏼 Anonymkode: 1dd5b...c48 2 2
AnonymBruker Skrevet i går, 17:51 #26 Skrevet i går, 17:51 mommyaka skrev (19 minutter siden): Flere kjoler:) Jeg ser jeg ikke går glipp av noe om jeg ikke inne på Temu. Anonymkode: 95887...4e3 3 1 5
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #27 Skrevet 23 timer siden Jeg fikk en superfin bikini fra temu i posten idag 😍 nå er det bare å vente på at badeværet kommer her på vestlandet 😊 Jeg kjøpte den på bildet under, den var akkurat som på bildet og satt som et skudd! Anonymkode: 049ac...4a5 2
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #28 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg ser jeg ikke går glipp av noe om jeg ikke inne på Temu. Anonymkode: 95887...4e3 Word, det var ikke akkurat et eksempel på at fordommene er feilaktige for min del iallfall. Anonymkode: 56a80...26a 4 4
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #29 Skrevet 23 timer siden mommyaka skrev (22 minutter siden): Du tror ikke klær fra hm... Cubus...din mobil eller andre ting du har hjemme ikke er laget av barn? Eller fra gruvene i Afrika...Du er synisk Du har sikkert en hjem der 80 prosent kommer fra kina...tror du disse er laget i fabrikken...med gode kår? Hms forbund og god lønn...? Ok... Det er masse råttent her i verden, og man kan selvsagt ikke unngå alt. (Nå unngår jeg cubus og alle de andre butikkene du nevner da, fordi det er dårlig kvalitet og helt sikkert laget på fabrikker med kjipe kår.) Men jeg skjønner ikke hvorfor det at det er risiko for å gjøre dårlige valg skal være et argument for å handle et sted du VET det er slavearbeid og giftige varer? Anonymkode: 6e5df...6d0 2 2 3
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #30 Skrevet 23 timer siden Så til TS om hva som er galt med Temu. Her er noen eksempler: https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/xl/finner-kreftfremkallende-stoff-i-vare-fra-temu-1.16939092 https://www.forbrukerradet.no/siste-nytt/advarer-mot-leker-og-ladere-fra-temu-og-shein/ https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/eMGkz4/miljoesjekk-fant-giftige-stoffer-i-shein-og-temu-produkter?srsltid=AfmBOoqcZcfSayF8TjRJg0jUnH0n2tPFGcBQP-5bHOwkFSCOm7w_0gr9 https://www.tv2.no/nyheter/forbruker/tordner-mot-gigantene-like-trist-og-alvorlig-hver-gang/18343052/ Anonymkode: 6e5df...6d0 1 1 4
mommyaka Skrevet 23 timer siden #31 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er masse råttent her i verden, og man kan selvsagt ikke unngå alt. (Nå unngår jeg cubus og alle de andre butikkene du nevner da, fordi det er dårlig kvalitet og helt sikkert laget på fabrikker med kjipe kår.) Men jeg skjønner ikke hvorfor det at det er risiko for å gjøre dårlige valg skal være et argument for å handle et sted du VET det er slavearbeid og giftige varer? Anonymkode: 6e5df...6d0 He he litt morsomt... alle som er imot temu..kjøper ikke på Cubus etc...for de sååå dårlig og dårlig kår..de kjøper bare fra "norske" butikker...som lager klær i Norge. At de tror at alt de har hjemme og på seg er hellig og bare fra flott steder 🤣 1 1
mommyaka Skrevet 23 timer siden #32 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg fikk en superfin bikini fra temu i posten idag 😍 nå er det bare å vente på at badeværet kommer her på vestlandet 😊 Jeg kjøpte den på bildet under, den var akkurat som på bildet og satt som et skudd! Anonymkode: 049ac...4a5 Oi den var flott. Hvordan er den på rumpa? Dekker den begge? He he 2
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #33 Skrevet 23 timer siden mommyaka skrev (3 minutter siden): Oi den var flott. Hvordan er den på rumpa? Dekker den begge? He he Hehe ja, den er ikke string, så dekker fint og sitter bra på. Veldig fornøyd med den 😀 Anonymkode: 049ac...4a5
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #34 Skrevet 23 timer siden mommyaka skrev (4 minutter siden): He he litt morsomt... alle som er imot temu..kjøper ikke på Cubus etc...for de sååå dårlig og dårlig kår..de kjøper bare fra "norske" butikker...som lager klær i Norge. At de tror at alt de har hjemme og på seg er hellig og bare fra flott steder 🤣 Jeg har ikke skrevet noe av det du prøver å tillegge meg. Men jeg er definitivt opptatt av å ikke ha giftige ting hjemme hos meg ja. Anonymkode: 6e5df...6d0 5
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #35 Skrevet 23 timer siden mommyaka skrev (45 minutter siden): Det er funnet farlig stoffer i ting fra Kid..hm...nille...tiger etc også...så alt i dag er farlig Ja, og når det oppdages så sender de ut varsler til kunder som da kan returene varene. Anonymkode: a5063...83f 3 2
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #36 Skrevet 23 timer siden En ting kan du være sikker på her på KG: oppretter du en tråd for «Dere som elsker Temu», så tiltrekker den absolutt alle som hater Temu like mye som dersom man oppretter tråden «Alle frivillige barnløse som elsker å være uten barn » tiltrekker alle foreldre som bare skal fortelle hvor mye de går glipp av uten barn i livet sitt. Det slår bare ikke feil! Anonymkode: b802c...9dd 2 2
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #37 Skrevet 23 timer siden Kina og Russland produserer fremdeles produkter av asbest i 2026. Det sier sitt. Tragisk at folk kjøper inn varer uten kontroll av EU fordi det er billig. Kina ler hele veien til banken. Godt vi andre bruker skattekroner på kreftbehandlingen dette medfører på sikt. ja jeg blir provosert over voksnes menneskers « jeg bryr meg ikke» holdninger.. ta ansvar! Anonymkode: a5063...83f 5
mommyaka Skrevet 23 timer siden #38 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kina og Russland produserer fremdeles produkter av asbest i 2026. Det sier sitt. Tragisk at folk kjøper inn varer uten kontroll av EU fordi det er billig. Kina ler hele veien til banken. Godt vi andre bruker skattekroner på kreftbehandlingen dette medfører på sikt. ja jeg blir provosert over voksnes menneskers « jeg bryr meg ikke» holdninger.. ta ansvar! Anonymkode: a5063...83f Du må ikke tro at alt du har hjemme i huset ditt er kontrollert... det kan ikke Norge...og det ser vi ofte da ting blir tilbake kaldt..ja da temu gjør kanskje ikke det. Men du har nok ting hjemme som ikke er godt for deg. Siden du skriver her inne regner jeg med at du aldri røyker, snuser eller drikker...
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #39 Skrevet 23 timer siden mommyaka skrev (1 minutt siden): Du må ikke tro at alt du har hjemme i huset ditt er kontrollert... det kan ikke Norge...og det ser vi ofte da ting blir tilbake kaldt..ja da temu gjør kanskje ikke det. Men du har nok ting hjemme som ikke er godt for deg. Siden du skriver her inne regner jeg med at du aldri røyker, snuser eller drikker... Helt riktig jeg tar en glass vin en gang i mnd ish, snuser og røyker selvfølgelig ikke. Stemmer ikke frp heller 😂 Anonymkode: a5063...83f 1 2
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #40 Skrevet 22 timer siden Jeg strikker mine egne klær, lager egen hudpleie og mat får jeg fra en økologisk gård "neddi høgget". Hverken røyker, drikker alkohol eller snuser. Jeg er opptatt av sunnhet (men kan fint spise UP-mat en gang i blant uten å bli hysterisk), så du finner ikke så veeeeeeeldig mye radioaktive ting i mitt hus. Men jeg har en iPhone og en smartklokke, og en elbil (fra USA, men ikke Tesla). Jeg gjør de tingene jeg kan der jeg kan. Har god samvittighet uten radioaktive klær fra Temu hjemme. Anonymkode: 80dee...d97 3 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå