Anonymbruker*** Skrevet 19. mai #41 Skrevet 19. mai Jeg synes Oslo-bunaden i hvitt er helt nydelig. Telemark beltestakk er også utrolig vakker, men dens "image" har blitt litt ødelagt i hodet mitt da det er så mange typ unge influencer damer som bruker den og styler den på alle mulige måter. Uansett veldig fin. 3
AnonymBruker Skrevet 19. mai #42 Skrevet 19. mai Hardangerbunad. For menn er de finest med nikkers og mye detaljer. Anonymkode: 91cae...88c 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai #44 Skrevet 19. mai Ullvott skrev (10 timer siden): Som jeg alltid svarer i de ganske mange bunadstrådene som finnes her inne: rekonstruert kvinnebunad fra Hedemarken. ❤️ Oi, så fin. Har aldri sett den før, så takk for link 😊 Anonymkode: 0709c...929
AnonymBruker Skrevet 26. mai #46 Skrevet 26. mai Anonymbruker*** skrev (På 19.5.2026 den 12.02): Jeg synes Oslo-bunaden i hvitt er helt nydelig. Telemark beltestakk er også utrolig vakker, men dens "image" har blitt litt ødelagt i hodet mitt da det er så mange typ unge influencer damer som bruker den og styler den på alle mulige måter. Uansett veldig fin. Det finnes ikke hvit oslobunad, det er et maks 10 år gammelt påfunn fra nymotens utenlandske aktører og har ingenting å gjøre med oslobunaden som ble skapt av Steen og Strøm og deretter overtatt av Fru Lyng. Hos Fru Lyng får du den i lys og mørk blå, punktum. Og det er egentlig litt synd, for jeg synes også den er nydelig i hvitt! Fineste bunad? Hardanger. Fana er også fin, og Fusa er utrolig kul. Det er mye fint fra innlandet også, som graffer med rødt liv, nye Valdres i svart, Aksel Waldemar. Noen av rogalandsbunadene kan være nydelige, kommer litt an på fargevalg og mønster. Beltestakken er så overbrukt og kopiert at jeg nesten ikke ser forskjell på den og en festdrakt. Veldig, veldig synd. Det finnes en del fine variasjoner av Øst- og Vest-Telemarksbunadene, men selve beltestakken forbinder jeg mest med influencere. Gikk en gang i klasse med en bimbo som jeg er 99 % sikker på ikke har noen røtter til Telemark. Det er mange bunader å velge i fra der vi bodde, men hun har da skaffet seg en beltestakk i "barbie-farge". Anonymkode: f8dbe...31d 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai #47 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (På 18.5.2026 den 23.49): Jeg har tilknytning til Sunnmøre og synes bunaden er pen, men bører den ikke med stolthet pga vond oppvekst. Er det noe bedre synes du? Skaffer meg heller en helt annen bunad som jeg kan bære fordi jeg har lyst. Anonymkode: ed8e2...c80 Men du burde ikke knytte Sunnmørsbunaden til den oppveksten du hadde? Selv om du møtte noen mennesker som ikke var bra for deg (det kunne også hendt deg hvor som helst ellers i landet), så er det massevis av folk på Sunnmøre som aldri ville gjort deg noe vondt. Så bær bunaden med stolthet. Den er veldig vakker, og jeg har en sønn som ønsket seg herrebunaden fra Sunnmøre, selv om han er oppvokst på Østlandet. Han har jo tilknytning med mor og stor familie ellers fra disse kanter. Anonymkode: fae52...3fa
AnonymBruker Skrevet 27. mai #49 Skrevet 27. mai Beltestakken, så kommer hardanger. Selv ønsker jeg meg østfold. Anonymkode: c4edb...d8c 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai #50 Skrevet 27. mai Beltestakk 100 % helst i blå eller rød Anonymkode: 55910...e48 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai #51 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (På 19.5.2026 den 16.58): Gol/Hallingdal Anonymkode: daedf...ae9 Ser ut som en bunad for gravide. Anonymkode: 62574...f54 1 1 1
Fruus Skrevet 27. mai #52 Skrevet 27. mai Synes det er mange fine bunader, men kan ikke navnet på de. Selv har jeg Lundeby og kjedeligere får det ikke blitt, men var 13 år da jeg ble spurt om hvilken bunad jeg ville ha. Jeg visste ikke om navnet på noe annet🤭
AnonymBruker Skrevet 27. mai #53 Skrevet 27. mai Grønn nordmørsbunad (det sier jeg helt upartisk, som har denne selv) 😄 Anonymkode: f3617...08c
AnonymBruker Skrevet 27. mai #56 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (5 timer siden): Men du burde ikke knytte Sunnmørsbunaden til den oppveksten du hadde? Selv om du møtte noen mennesker som ikke var bra for deg (det kunne også hendt deg hvor som helst ellers i landet), så er det massevis av folk på Sunnmøre som aldri ville gjort deg noe vondt. Så bær bunaden med stolthet. Den er veldig vakker, og jeg har en sønn som ønsket seg herrebunaden fra Sunnmøre, selv om han er oppvokst på Østlandet. Han har jo tilknytning med mor og stor familie ellers fra disse kanter. Anonymkode: fae52...3fa Nei, jeg kjenner ikke noen positiv tilknytning til Sunnmøre og ønsker ikke bære den, så da blir den ikke båret med stolthet. Ønsker meg heller egendesignet festdrakt! Anonymkode: ed8e2...c80
AnonymBruker Skrevet 27. mai #57 Skrevet 27. mai For kvinner: trønderbunad. For menn: ingen (menn ser ut som bondske dragartister i bunad; lange damestrømper og klumpete sko med høye hæler). Anonymkode: 5030d...e31 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai #58 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (28 minutter siden): For kvinner: trønderbunad. For menn: ingen (menn ser ut som bondske dragartister i bunad; lange damestrømper og klumpete sko med høye hæler). Anonymkode: 5030d...e31 Ingenting er mer sexy enn mann i bunad. Anonymkode: c4edb...d8c 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå