TableLamp Skrevet 14 timer siden #1 Skrevet 14 timer siden Hva syns du er den fineste bunaden, og hvorfor?
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #2 Skrevet 14 timer siden Øst Telemark pga de komplekse varasjonene, fargene og historien. Jeg har ingen tilhørighet da, og kan ikke bruke den. Anonymkode: 1c847...e81 1 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #3 Skrevet 14 timer siden Samedrakt for kvinner. Anonymkode: c36b9...e25
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #5 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Samedrakt for kvinner. Anonymkode: c36b9...e25 Hvilken av dem? Det er mange lik våre budnader. Anonymkode: 1c847...e81 2
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #6 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Øst Telemark pga de komplekse varasjonene, fargene og historien. Jeg har ingen tilhørighet da, og kan ikke bruke den. Anonymkode: 1c847...e81 Kan du vel. Anonymkode: ed8e2...c80
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #7 Skrevet 14 timer siden Det er så mange fine, klarer ikke å velge. Jeg har selv grønn nordlandsbunad og er veldig glad i den til tross for at mange her på KG mener den er oppskrytt. Anonymkode: 0709c...929 2
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #8 Skrevet 14 timer siden Sunnmørsbunad synes jeg. Vokste opp der og har den derfor selv da jeg fikk den i konfirmasjonsgave. Men bruker den ikke av stolthet for jeg hadde det ikke bra der. Den passer meg ikke lengre heller da den ble feilsydd uten mulighet for utlegg. Så kanskje datteren min får den en gang i fremtiden, nå er hun baby. Så kan jeg kjøpe meg en vakker drakt i stedet, er så mye flotte bluser slik som rosa Embla. Anonymkode: ed8e2...c80 1
TableLamp Skrevet 14 timer siden Forfatter #9 Skrevet 14 timer siden 3 minutter siden, AnonymBruker said: Det er så mange fine, klarer ikke å velge. Jeg har selv grønn nordlandsbunad og er veldig glad i den til tross for at mange her på KG mener den er oppskrytt. Anonymkode: 0709c...929 Ikke for å være bunadspoliti, kun av nyskjerrighet: har du røtter derifra?
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #10 Skrevet 14 timer siden Synes (også) beltestakken fra Telemark. Helt nydelig. Dessverre ingen tilhørighet, så jeg kan ikke bruke den. Min bunad er "helt grei". Anonymkode: c0b73...aa9 1
SPOCA Skrevet 14 timer siden #11 Skrevet 14 timer siden (endret) For menn er det Øst-Telemark bunaden, som mannen min har. Nydelig bunad, og han er veldig heldig som har mye familie derfra (og derfor var det et naturlig valg for hans del). For kvinner har jeg faktisk blitt veldig glad i den mørkeblå Oslobunaden, jeg har forelsket meg helt i den. Den ønsker jeg meg, og tenkte å gi meg selv den i 40-årsgave (siden jeg er født og oppvokst i Oslo). Ellers er beltestakken fra Telemark også vakker, helt nydelig. Min svigerinne har den, arvet av sin bestemor. Den er klart den vakreste av dem alle. Endret 14 timer siden av SPOCA 2
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #12 Skrevet 14 timer siden Norsk fjellbygdbunad 🫶 Anonymkode: 4d152...7f8 2
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #13 Skrevet 14 timer siden Det er mange fine,kun sett mange av de i forbifarten så aner ikke hva de heter,men aust-agder bunaden er "min lokale" og den er veldig fin Anonymkode: 267f0...882 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #14 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Kan du vel. Anonymkode: ed8e2...c80 Nei, jeg mener bestemt at jeg må ha tilknytning. Det har jeg ikke. Anonymkode: 1c847...e81 4
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #15 Skrevet 14 timer siden TableLamp skrev (8 minutter siden): Ikke for å være bunadspoliti, kun av nyskjerrighet: har du røtter derifra? Min bestefar kom fra Nordland og jeg er i tillegg gift med en nordlending. 😊 Anonymkode: 0709c...929 2
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #16 Skrevet 14 timer siden Bergstadsbunaden, jubileumsdrakta til Røros. Anonymkode: e51a2...ec5
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #17 Skrevet 14 timer siden Jeg liker bergensbunaden godt. Min mor er fra Bergen, så kunne nok hatt den.. syns det er så koselig med sølvet som er formet som paraplyer og regndråper, og belte med Bryggen og de 7 fjell.. Selv har jeg Hardangerbunad- og er veldig glad i den 😊 Anonymkode: 7d8ec...9da 1 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #18 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Nei, jeg mener bestemt at jeg må ha tilknytning. Det har jeg ikke. Anonymkode: 1c847...e81 Jeg har tilknytning til Sunnmøre og synes bunaden er pen, men bører den ikke med stolthet pga vond oppvekst. Er det noe bedre synes du? Skaffer meg heller en helt annen bunad som jeg kan bære fordi jeg har lyst. Anonymkode: ed8e2...c80 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #19 Skrevet 14 timer siden Jeg synes Åmli er vakker. Anonymkode: 4cc5a...3b4 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #20 Skrevet 14 timer siden Liker veldig godt beltestakk fra Telemark, har dessverre ingen tilknytning dit selv. Ellers syns jeg Nordlandsbunaden er helt nydelig. Liker og min egen, Gudbrandsdalens festdrakt. Anonymkode: f8b13...f81
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå