Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.5.2026 den 21.06):

Det siste du skriver har nok mye å si om man skal takle en jobb med andre arbeidstider over tid. Dessverre er typisk kvinnejobber ofte jobber med mye press, stress, krevende hverdag, krevende turnuser, underbemanning, fysisk og psykisk belastning osv. Man blir sliten fysisk og psykisk og har mindre å gi hjemme. Det er vanskelig å legge fra seg jobben når man egentlig ønsker å identifisere seg med jobben, men ikke lenger makter.

Anonymkode: 6b452...0b8

Ja helt riktig. jeg kjenner mange som jobber i frie og kunstneriske yrker og de jobber ofte kvelder, spiller teater, konserter, er med på spel, sommerkurs, tv, festivaler osv. Men dette er folk som i sterk grad identifiserer seg med yrket sitt og realiserer seg gjennom det. De har og ofte fri på vanlige dager og har en hverdag som ikke er A4. Og ingen klager på arbeidstidene fordi folk føler seg heldige og det er en del av gamet.

Anonymkode: 1e2b7...74d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.5.2026 den 13.37):

Hvorfor må den i turnus gjøre alt dette? Hvorfor kan ikke den som jobber normaltid bidra? 
Jeg har jobbet turnus hele mitt voksne liv, jeg har fri i dag. Så jeg har luka litt ute, nå skal jeg slappe av med en serie og potetgull før ungene er hjemme fra skolen og aktivitetene begynner. 
Den som jobber turnus skal ikke gjøre mer enn den andre. 
Når man har nattevaktshelg så må jo den som ikke har nattevakt ta barna? Vi var to i turnus og ungene var oppe tidlig. Den som ikke hadde nattevakt den tok ungene slik at den andre kunne sove og da mener jeg la den andre sove i fred. Ut å leke, finne på noe med venner ol. 
Her jobbet vi motsatt helg når barna var små, den som hadde fri tok ungene da. 
Ingen i turnus bør jobbe dobbelt. 

Anonymkode: b2e28...78b

Hvorfor skal den med turnus ha masse fritid alene uten mann og barn og drive og slappe av, mens mannen aldri har fri fra jobb eller familieliv. Så mannen (eller den som ikke jobber turnus) skal enten alltid være på jobb eller med familien, og samtidig ta halvparten av alt husarbeid/familiearbeid? Det synes jeg faktisk ikke er helt ok. At den på turnus skal få lov å drive dank i timevis på formiddagen, uten at partner har samme mulighet. sier ikke at den i turnus skal ta alt husarbeid, men bør ta mer enn 50 %. Eller ta barna masse alene når mannen også er hjemme. 

Anonymkode: 8a7db...a15

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.5.2026 den 16.33):

Ja jeg har aldri ment at jeg skal gjøre alt. Hvem som tar ansvar for hva må jo diskuteres så vi har en plan. Men da kan jeg jo faktisk få tid til å bake, ordne med klær osv uten å ha to barn hengene i beina. Og jeg får bedre tid til å gjøre det jeg selv kunne tenke meg å gjøre. 

Anonymkode: 662a4...5fd

Så det positive er at man får mer egentid? Ikke mer tid med barna nødvendigvis? Jeg jobber ikke turnus, men har en 8-16 jobb med mye friperioder. Men jeg har all fri sammen med barna. 

Anonymkode: 6216c...dde

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.5.2026 den 13.37):

Hvorfor må den i turnus gjøre alt dette? Hvorfor kan ikke den som jobber normaltid bidra? 
Jeg har jobbet turnus hele mitt voksne liv, jeg har fri i dag. Så jeg har luka litt ute, nå skal jeg slappe av med en serie og potetgull før ungene er hjemme fra skolen og aktivitetene begynner. 
Den som jobber turnus skal ikke gjøre mer enn den andre. 
Når man har nattevaktshelg så må jo den som ikke har nattevakt ta barna? Vi var to i turnus og ungene var oppe tidlig. Den som ikke hadde nattevakt den tok ungene slik at den andre kunne sove og da mener jeg la den andre sove i fred. Ut å leke, finne på noe med venner ol. 
Her jobbet vi motsatt helg når barna var små, den som hadde fri tok ungene da. 
Ingen i turnus bør jobbe dobbelt. 

Fordi den som jobber normaltid må passe barn alene hele tiden. Helger, kvelder, nattevåk. Så blir barna større og starter på skolen, og de skal leveres og hentes og på hver sine aktiviteter, gjerne i hver sin retning samtidig - og den som er hjemme blir stående i spagaten og får ikke ting til å gå opp.

TS: hvor ofte tenker du å bytte jobb? Hvis eldste er 3,5 er det 3 år til barnehagetiden er over. Om 5 år har du begge på skolen, og da blir logistikken noe helt annet enn den er nå. Det er venneavtaler, lekser, aktiviteter, cuper, kamper, speiderturer, foreldremøter, utviklingssamtaler, skoleforestillinger - you name it - og alt skjer når du er på jobb. Hvordan ser du for deg at mannen din skal får tatt alt dette alene? Her raknet det da nr 2 begynte på skolen, og mannen måtte slutte å jobbe turnus. For det gikk ikke for meg å ta alt alene lengre.

Fra den som blir gående alene hjemme når  partner skal jobbe turnus - ikke gjør det. Det er drepen når resten av familien går i en A4 hverdag der barn og voksne er opptatt på dagtid med jobb og skole, og det er massevis med ting som skjer på ettermiddag og kveld og i helgene. Det er iaf ikke du som skal bestemme dette, det er din mann som må si at det er greit og at han kan ta mye mer ansvar hjemme alene. For han blir bundet på hender og føtter alle kvelder og netter og tidlige morgener og ikke minst alle helger og røde dager du er på jobb. Det er mulig du får en motreaksjon der han trenger/krever like mye alenetid som du har på dagtid - og da er det knapt felles familietid igjen.

Anonymkode: c3ab9...aca

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.5.2026 den 17.44):

For å trives med turnus må du nok like å ha fri "når andre ikke har det", du må se mulighetene i en friformiddag eller en fridag. Du kan sove lenge, treffe venninner, gjøre noe for deg selv. Prisen er jo å miste tid i helger, ettermiddager og noen helligdager.

Jeg har jobbet mye i underholdningsbransjen, der er det en en selvfølge å jobbe på ettermiddager,og i helger men folk er ofte veldig glade i jobbene sine og identifiserer seg med dem. Det er en del av gamet.

Prisen faller på samboer som må ta alt hjemme fordi partner ikke gjør unna jobben sin når barna er opptatt uansett. Egentid er noe man delvis valgte bort for en lang periode den dagen man bestemte seg for å få barn. 

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg har bodd med en mann som jobbet turnus, og det var det absolutte mareritt. Aldri mer, noensinne. Han hadde alltid en unnskyldning for å slippe unna alt hele tiden. Og mitt liv ble låst rundt hans plan, alltid jeg som måtte være fleksibel.

Anonymkode: 4ee99...92e

Presis! Karrieremessig er det også vanskelig å være den som er hjemme. Jobbreiser, kveldsarrangementer, overtid, komme tidlig på kontoret når det trengs - det går rett og slett ikke om det ikke passer inn i turnus. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvorfor skal den med turnus ha masse fritid alene uten mann og barn og drive og slappe av, mens mannen aldri har fri fra jobb eller familieliv. Så mannen (eller den som ikke jobber turnus) skal enten alltid være på jobb eller med familien, og samtidig ta halvparten av alt husarbeid/familiearbeid? Det synes jeg faktisk ikke er helt ok. At den på turnus skal få lov å drive dank i timevis på formiddagen, uten at partner har samme mulighet. sier ikke at den i turnus skal ta alt husarbeid, men bør ta mer enn 50 %. Eller ta barna masse alene når mannen også er hjemme. 

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Prisen faller på samboer som må ta alt hjemme fordi partner ikke gjør unna jobben sin når barna er opptatt uansett. Egentid er noe man delvis valgte bort for en lang periode den dagen man bestemte seg for å få barn. 

Presis! Karrieremessig er det også vanskelig å være den som er hjemme. Jobbreiser, kveldsarrangementer, overtid, komme tidlig på kontoret når det trengs - det går rett og slett ikke om det ikke passer inn i turnus. 

Dette! 100%. Mannen din må være villig til å betale prisen for de rolige morgenene og fritiden på dagtid du får for deg selv. Hilsen en som er sammen med en dom jobber turnus

Anonymkode: 8773d...72a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Så det positive er at man får mer egentid? Ikke mer tid med barna nødvendigvis? Jeg jobber ikke turnus, men har en 8-16 jobb med mye friperioder. Men jeg har all fri sammen med barna. 

Ja, hva skulle det ellers være? En og annen dag barna kan leveres sent, hentes tidlig eller få fri fra barnehagen er selvfølgelig positivt, men så er jo ikke mamma der mange mange ettermiddager, kvelder, helger og røde dager og det er absolutt ikke positivt.

Så starter barna på skolen og kan ikke ha sene morgener eller fri her og der lengre - og da er det vel bare positivt for den som jobber turnus som kan daffe på dagtid alene hjemme og hellere ta unna jobben når alle andre oppgaver hjemme skal gjøres slik at disse oppgavene faller på partner. Hvis vi regner hjemmejobben som jobb nr 2 kan vi vel si at turnustjenesten går fra 2 jobber til 1,5 jobb, mens partner går fra 2 jobber til 2,5. 

Det verste hos oss var egentlig at min karriere ble satt 100 % på pause. Jeg måtte alltid kunne både levere og hente, kunne ikke reise bort, var låst hver tredje helg osv osv osv. Pluss at jeg måtte sende tre barn i hver sin retning samtidig hele tiden, samtid som jeg måtte på foreldremøte, stå i kiosken eller alt mulig annet. Det gikk rett og slett ikke.

Da mannen sluttet i turnus opplevde han at det var mye mer han måtte gjøre når han hadde fri  og det ble manko på alenetid, men egentlig var det jo bare at vi fordelte oppgavene mer likt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde aldri aldri gjort det. 
Har jobbet turnus før, og den uregelmessige arbeidstiden er ikke bra hverken for helsen eller familielivet. 
En 8-15 kontorjobb med fri i helger har så utrolig mye høyere verdi både for meg og de andre i familien. Jeg har også fri alle røde dager. Det er så godt å slippe å dra på jobb på 17.mai eller julaften. Og ikke minst slippe å snu døgnet på hodet, og få ødelagt søvnmønsteret. . 

Jeg synes det første svaret du fikk i tråden her oppsummerte det veldig godt. 

Anonymkode: 3a81d...932

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tja, altså .. to barn, og en mann som jobber offshoreturnus her. Kanskje ikke helt sammenlignbart, men likevel.

Jeg tenker at den som jobber skift eller turnus, er den som har klart mest utbytte. Helt fri når hjemme, mens den som jobber dagtid, går fra jobb én til to, hver eneste dag, og får heller ikke pause i helgene når partner jobber/jobber borte.

At de får så mye mer tid med barna sine? Den ser ikke jeg mye til. De blir levert i barnehage og skole som normalt, og det gjelder nok flertallet. Det partner også slipper, er stresset om morgen og ettermiddag med levering og henting, alene. Han er aldri alene om noe som helst, når han har fri fra jobb. Jeg er jo alltid der.

Det er heller ikke sånn at jeg slipper alt jeg har i hendene og overlater alt ansvar for hus og hjem til partner, når han kommer hjem. Det tror jeg egentlig fåtallet i denne situasjonen, gjør.

Og ikke minst - som forelder, er det en enorm luksus å bare kunne tenke på seg selv når man er på jobb. Du har bare deg selv å ordne før og etter jobb, du kan legge deg på sofaen eller senga og slappe av, uten forstyrrelser. Du kommer til duk og dekket bord, gjør aldri husarbeid, etc etc etc etc. Og når du kommer hjem, har du helt fri fra jobb, du har all tid for deg selv på dagtid mens unger og partner er ute av huset. 

Jeg vet hva jeg hadde valgt ... og jo, man går glipp av noe når man jobber offshore og lignende, men om det hadde gått så hardt inn på deg, hadde du skiftet jobb tvert. Det er det veldig få av dem som gjør ... 

Anonymkode: b803a...516

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Ja helt riktig. jeg kjenner mange som jobber i frie og kunstneriske yrker og de jobber ofte kvelder, spiller teater, konserter, er med på spel, sommerkurs, tv, festivaler osv. Men dette er folk som i sterk grad identifiserer seg med yrket sitt og realiserer seg gjennom det. De har og ofte fri på vanlige dager og har en hverdag som ikke er A4. Og ingen klager på arbeidstidene fordi folk føler seg heldige og det er en del av gamet.

Jeg kjenner også mange. Veldig mange som endte opp uten barn, veldig mange som slutta og fikk en normal jobb da de fikk barn. Og så har du de som bor med foreldrene/svigerforeldrene i generasjonsbolig for å ha den hjelpen de trenger. Men de fleste slutter - hvertfall når barna nærmer seg skolealder. Ellers får de masse masse hjelp fra familie.

Det er ikke noen dans på roser å være utøvende kunstner og ha barn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tja, altså .. to barn, og en mann som jobber offshoreturnus her. Kanskje ikke helt sammenlignbart, men likevel.

Jeg tenker at den som jobber skift eller turnus, er den som har klart mest utbytte. Helt fri når hjemme, mens den som jobber dagtid, går fra jobb én til to, hver eneste dag, og får heller ikke pause i helgene når partner jobber/jobber borte.

At de får så mye mer tid med barna sine? Den ser ikke jeg mye til. De blir levert i barnehage og skole som normalt, og det gjelder nok flertallet. Det partner også slipper, er stresset om morgen og ettermiddag med levering og henting, alene. Han er aldri alene om noe som helst, når han har fri fra jobb. Jeg er jo alltid der.

Det er heller ikke sånn at jeg slipper alt jeg har i hendene og overlater alt ansvar for hus og hjem til partner, når han kommer hjem. Det tror jeg egentlig fåtallet i denne situasjonen, gjør....

Anonymkode: b803a...516

Mitt inntrykk er at det er ganske vanlig at folk i langturnus/oljeturnus har hovedansvaret for barn og hus i friperioder. Enten det, eller de tar en ekstrajobb på land. 

Anonymkode: 19453...bd5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Så den som jobber like mye som den andre, skal ha mer å gjøre fordi den er på jobb når den andre sover?  Logisk? 
Mest sannsynlig har barna godt av at det er en med turnus, og den som jobber normaltid slipper ofte stresset med å levere eller hente etter barnehagen. 
Er livet så forferdelig og tungt med barn, at den andre må gjøre mer for at du skal holde ut hver tredje helg og noen kvelder i måneden med eget barn så bør man ikke få barn. 
Man driver ikke dank. Det å jobbe turnus øker fare for alvorlig sykdommer og død, om du ikke forstår at den i turnus trenger like mye søvn som det du gjør i normaljobb så har du enormt liten forståelse for hva turnus er. 
Man har like mye fri, men man jobber til andre tider. 

Skrevet

Jeg byttet fra dag til turnus for halvannet år siden

Angrer kun på en ting: at jeg ikke gjorde det tidligere 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Så den som jobber like mye som den andre, skal ha mer å gjøre fordi den er på jobb når den andre sover?  Logisk? 
Mest sannsynlig har barna godt av at det er en med turnus, og den som jobber normaltid slipper ofte stresset med å levere eller hente etter barnehagen. 
Er livet så forferdelig og tungt med barn, at den andre må gjøre mer for at du skal holde ut hver tredje helg og noen kvelder i måneden med eget barn så bør man ikke få barn. 
Man driver ikke dank. Det å jobbe turnus øker fare for alvorlig sykdommer og død, om du ikke forstår at den i turnus trenger like mye søvn som det du gjør i normaljobb så har du enormt liten forståelse for hva turnus er. 

Den som jobber vanlig kontortid får aldri fri fra familielivet. Barna er alltid hjemme når den forelderen er hjemme. Den som jobber turnus har fri på dagtid når barna er i barnehage eller skole. 

Alle snakker om hvor kjipt det er å måtte jobbe 17. Mai, påske, pinse, jul og nyttår. Det er ganske kjipt å måtte være den som arrangerer dette alene for barna også. 

I tillegg må den som jobber kontortid tilpasse sosial og karrierekalenderen etter turnusforelderen. Lønningspils, konferanser, kurs, 40-årsdag må man si nei til. Turnusforelderen kan alltid lene seg på den som alltid er tilstede. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.5.2026 den 16.12):

Dere som jobber turnus og har barn og mann. Hvordan er hverdagen deres? Jeg vurderer å søke på stilling med turnusarbeid og jobb hver 3. helg, går da fra en 8-15.30 kontorjobb. 
samboer har kontorjobb, og barna er 1,5 og 3,5 år. Er logistikken vanskelig? Får dere kanskje gjort mer siden man kansje har mer tid hjemme i perioder? 

Anonymkode: 662a4...5fd

Du vil få like mange ulike svar TS som det finnes folk.

Jeg jobbet todelt turnus i mange år med barn og synes dette fungerte bra da pappaen til barna fikk kjenne på hvordan det er å følge opp ungene på en helt annen måte enn når mamma er der hundrede prosent av tiden. Jeg fikk nok også litt mer alenetid takket være dette. Også har jeg jobbet nattevakt i flere år med små barn med samme opplevelse, men så ble turnus tungt for egen helse og jeg savnet mer stabilitet og fri til samme tidspunkt som resten av familien og er såpass heldig at jeg i dag ikke jobber turnus lenger. Så jeg har prøvd alt og har på daværende tidspunkt vært tilfreds med alle løsninger frem til jeg ikke var det mer og ønsket å bytte.

Hvis dette er noe du er nysgjerrig på og vet at du får din gamle jobb tilbake rimelig enkelt så ville jeg anbefalt deg å prøve, du har jo ingenting å tape på det da.

Jeg vil påstå at det viktigste er dog hva du synes om selve jobben når du er på jobb, at du trives med jobben mener jeg trumfer arbeidstiden ;) 

Anonymkode: c873a...8a5

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Ja, hva skulle det ellers være? En og annen dag barna kan leveres sent, hentes tidlig eller få fri fra barnehagen er selvfølgelig positivt, men så er jo ikke mamma der mange mange ettermiddager, kvelder, helger og røde dager og det er absolutt ikke positivt.

Så starter barna på skolen og kan ikke ha sene morgener eller fri her og der lengre - og da er det vel bare positivt for den som jobber turnus som kan daffe på dagtid alene hjemme og hellere ta unna jobben når alle andre oppgaver hjemme skal gjøres slik at disse oppgavene faller på partner. Hvis vi regner hjemmejobben som jobb nr 2 kan vi vel si at turnustjenesten går fra 2 jobber til 1,5 jobb, mens partner går fra 2 jobber til 2,5. 

Det verste hos oss var egentlig at min karriere ble satt 100 % på pause. Jeg måtte alltid kunne både levere og hente, kunne ikke reise bort, var låst hver tredje helg osv osv osv. Pluss at jeg måtte sende tre barn i hver sin retning samtidig hele tiden, samtid som jeg måtte på foreldremøte, stå i kiosken eller alt mulig annet. Det gikk rett og slett ikke.

Da mannen sluttet i turnus opplevde han at det var mye mer han måtte gjøre når han hadde fri  og det ble manko på alenetid, men egentlig var det jo bare at vi fordelte oppgavene mer likt.

Joda, det er fint med egentid. Men man ofrer da mindre tid med barna/ familien? Ingen av oss to har noe særlig egentid på dagtid, men syns ikke det er noe stress med husarbeid osv på ettermiddag. Begge har fri hver helg og da tar den ene unna litt husarbeid mens den andre tar med ungene ut f.eks. Ellers er det alltid rotete her 😅. Men det gjør jo ikke noe.

Høres ut som det blir mer på den som ikke jobber turnus ja. Vet ikke om jeg hadde orka å ta så mye hånd om barna alene om mannen hadde jobba turnus. Men noen har jo ikke noe i mot det. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Ja, man har like mye fri. Men den med 8-16 jobb har ikke noe egentid, mens den med turnus har. Sikkert deilig for den med masse egentid, men da må den andre forelderen trives med å være med barna alene og ta den jobben. Og da er det vel kjekt at noe husarbeid blir gjort før det?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Den som jobber vanlig kontortid får aldri fri fra familielivet. Barna er alltid hjemme når den forelderen er hjemme. Den som jobber turnus har fri på dagtid når barna er i barnehage eller skole. 

Alle snakker om hvor kjipt det er å måtte jobbe 17. Mai, påske, pinse, jul og nyttår. Det er ganske kjipt å måtte være den som arrangerer dette alene for barna også. 

I tillegg må den som jobber kontortid tilpasse sosial og karrierekalenderen etter turnusforelderen. Lønningspils, konferanser, kurs, 40-årsdag må man si nei til. Turnusforelderen kan alltid lene seg på den som alltid er tilstede. 

Så barna legger seg aldri, den som jobber turnus er på jobb 24 timer i døgnet så du kan aldri komme deg ut av døra. De jobber alltid alle helligdager. 
Hvorfor denne svartmalingen av foreldre i turnus? Barna har enormt utbytte av korte dager i barnehage, mine barn har aldri, jeg understreker aldri vært i barnehage til lenger enn 15, de har aldri blitt levert 0700 i barnehage. Vi er 2 i turnus barna har virkelig fått godt utbytte av turnusliv, med mye fri og kortedager.
Jeg har villig vært alene på kvelder for at barna skal ha dette livet i småbarnstid. Jeg hadde masse alenetid etter 19, og var også mye med venner. Om det er så vanskelig for dere som jobber normaltid å få til dette, når jeg selv i turnus med en mann i turnus da er det viljen det står på. Å aldri kunne være alene med et barn da er man ganske hjelpeløs? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ja, man har like mye fri. Men den med 8-16 jobb har ikke noe egentid, mens den med turnus har. Sikkert deilig for den med masse egentid, men da må den andre forelderen trives med å være med barna alene og ta den jobben. Og da er det vel kjekt at noe husarbeid blir gjort før det?

Så dine barn legges aldri? Vi hadde søvn problemer med det ene barnet vårt i 5 år, likevel hadde både jeg og far egentid etter 19 på kvelden. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så barna legger seg aldri, den som jobber turnus er på jobb 24 timer i døgnet så du kan aldri komme deg ut av døra. De jobber alltid alle helligdager. 
Hvorfor denne svartmalingen av foreldre i turnus? Barna har enormt utbytte av korte dager i barnehage, mine barn har aldri, jeg understreker aldri vært i barnehage til lenger enn 15, de har aldri blitt levert 0700 i barnehage. Vi er 2 i turnus barna har virkelig fått godt utbytte av turnusliv, med mye fri og kortedager.
Jeg har villig vært alene på kvelder for at barna skal ha dette livet i småbarnstid. Jeg hadde masse alenetid etter 19, og var også mye med venner. Om det er så vanskelig for dere som jobber normaltid å få til dette, når jeg selv i turnus med en mann i turnus da er det viljen det står på. Å aldri kunne være alene med et barn da er man ganske hjelpeløs? 

Jeg lever dette livet fordi barna får muligheten til å ha helt fri eller kortere dager i barnehagen, noe de får. For meg som partner og for oss som familie har det absolutt flest negative sider. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...