AnonymBruker Skrevet 18. mai #1 Skrevet 18. mai Dere som jobber turnus og har barn og mann. Hvordan er hverdagen deres? Jeg vurderer å søke på stilling med turnusarbeid og jobb hver 3. helg, går da fra en 8-15.30 kontorjobb. samboer har kontorjobb, og barna er 1,5 og 3,5 år. Er logistikken vanskelig? Får dere kanskje gjort mer siden man kansje har mer tid hjemme i perioder? Anonymkode: 662a4...5fd
AnonymBruker Skrevet 18. mai #2 Skrevet 18. mai Ikke gjør det! Selv om turnusen lanse overkommelig ut nå, så antar jeg du har et yrke hvor det er enda større behov i fremtiden. Arbeidsgiver har styringsrett, og du kan ende opp med f.eks mange flere aftenvakter ved behov de neste turnusene. Du vil sannsynligvis få problemer med å få ferie i alle skoleferier. Da må far være sikker på at han kan ta ferie. Du må også huske at mye av ansvaret faller på far i helger og ettermiddager. Selv om du alltids vil ha mulighet å bidra på annen måte hvis du har fri pø dagtid. Vet flere har søkt lenge for å komme seg bort fra turnus. Mange får nok av turnus når de har småbarn. Sier du fra deg en jobb med normale arbeidstider, er det ikke sikkert det er like lett å få igjen. Når barna begynner på skolen skjer det mye i helger og ettermiddager, er mye man går glipp av. Med mindre du har en svært fleksibel arbeidsgiver eller kolleger som er villig til å bytte. Anonymkode: 6b452...0b8 5
AnonymBruker Skrevet 18. mai #3 Skrevet 18. mai Det er jo fint med noe fri på dagtid, men jeg følte mye falt på far og at jeg var mye borte fra barna. Anonymkode: 3355b...696 2
fru Alving Skrevet 18. mai #4 Skrevet 18. mai Kommer og an på hvorfor du vil bytte jobb. For, er det bedre lønn? Større utfordringer? Hvis dette er en bedre jobb for deg så synes jeg du skal søke. Det er bare fint at far må ta litt mer ansvar. I de fleste småbarnsfamilier er det mor som holder "hjula i gang" og det er bra at noen mødre og kan vektlegge egen karriere. 1
Petra200 Skrevet 18. mai #5 Skrevet 18. mai Jeg har jobbet turnus hele livet til barna og jeg hadde ALDRI byttet! Turnuslivet er GULL for familielivet! 4 3
pippeli Skrevet 18. mai #6 Skrevet 18. mai Hvis du har en mann med normal dagjobb så er turnus gull. Både for deg selv mtp. egentid på dagen til å gjøre det du vil og fridager du kan tilbringe med barna. Enda bedre som jeg gjør: redusert arbeidstid (70%) OG turnus, myye fri. Og like godt betalt som en kollega av meg som byttet til dagjobb!! 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai #7 Skrevet 18. mai Jeg er drittlei turnus og misunner alle de som har 8-16 jobb Anonymkode: 567b8...c15 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai #8 Skrevet 18. mai Jeg jobbet turnus i 19 år. Gikk til en dagbobb, men gikk tilbake til turnus etter et års tid. Vi syntes turnus er supert/praktisk. Anonymkode: 45d7a...f58 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai #9 Skrevet 18. mai Delte meninger ser jeg 😛 ikke overraskende. Må nok bare tenke litt, og snakke med mannen for å se hvilken løsning som er best for oss Anonymkode: 662a4...5fd 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai #10 Skrevet 18. mai Petra200 skrev (1 time siden): Jeg har jobbet turnus hele livet til barna og jeg hadde ALDRI byttet! Turnuslivet er GULL for familielivet! Kan du utdype? 😅 Anonymkode: 662a4...5fd
AnonymBruker Skrevet 19. mai #11 Skrevet 19. mai Gift med en som jobbet turnus. Når han jobbet turnus fikk vi mye mer kvalitetstid som familie, fordi han fikk ordnet alle praktiske gjøremål når han hadde fri midt i uka/seinvakt. I tillegg var det mye renere og ryddigere her da Nå som han kun jobber dagvakter må alt skje på ettermiddag/kveld. Vi stresser mye mer med alt som må gjøres, og selv om vi er mer sammen er det mindre kvalitetstid. Vi er ikke noe mer ute på utflukter etc enn det vi var da han jobbet turnus, kanskje mindre i realiteten. Han vil tilbake til turnus igjen, da både han og jeg ser at det er det som passer vårt familieliv best. Anonymkode: 99fa8...f26 1 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai #12 Skrevet 19. mai Jeg har jobbet turnus med barn. Helt grusomt. Husk at du mister påskeferie, juleferie. Di jobber 17. Mai. Julaften, barnas bursdager, julravslutninger, den viktige danseopptreden på en av barna. Osv osv. Anonymkode: 271a1...9dc 3 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai #13 Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Jeg har jobbet turnus med barn. Helt grusomt. Husk at du mister påskeferie, juleferie. Di jobber 17. Mai. Julaften, barnas bursdager, julravslutninger, den viktige danseopptreden på en av barna. Osv osv. Anonymkode: 271a1...9dc Ja det er aller helst det jeg kjenner på. Anonymkode: 662a4...5fd
AnonymBruker Skrevet 19. mai #14 Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har jobbet turnus med barn. Helt grusomt. Husk at du mister påskeferie, juleferie. Di jobber 17. Mai. Julaften, barnas bursdager, julravslutninger, den viktige danseopptreden på en av barna. Osv osv. Anonymkode: 271a1...9dc Jobber ikke de i vanlige jobber også på barnas bursdager? Jeg har enormt mye tid med barna mine, når de gikk i barnehagen kunne vi levere sent og hente tidlig. Ingen av mine barn har vært lengre i barnehagen enn til 15 det var maks. Vi er 2 i turnus derfor kunne vi få til dette. Ville aldri ha byttet det bort med vanlig normal tid der barna omtrent må flytte inn i barnehagen, og kun fri lørdag/søndag. Mine frihelger har jeg fri alltid minst 3 dager, noen av de 6 dager. Turnus er helt gull, men ja litt må man ofre for å få denne fritiden, og det kan være påsken noen år. Da satser vi på palmehelgen, vinterferien har vi alltid ferie, jeg søker turnus etter jul slik at jeg aldri jobber jul, og jeg bytter bort på 17 mai. Anonymkode: b2e28...78b 5
AnonymBruker Skrevet 19. mai #15 Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Jobber ikke de i vanlige jobber også på barnas bursdager? Jeg har enormt mye tid med barna mine, når de gikk i barnehagen kunne vi levere sent og hente tidlig. Ingen av mine barn har vært lengre i barnehagen enn til 15 det var maks. Vi er 2 i turnus derfor kunne vi få til dette. Ville aldri ha byttet det bort med vanlig normal tid der barna omtrent må flytte inn i barnehagen, og kun fri lørdag/søndag. Mine frihelger har jeg fri alltid minst 3 dager, noen av de 6 dager. Turnus er helt gull, men ja litt må man ofre for å få denne fritiden, og det kan være påsken noen år. Da satser vi på palmehelgen, vinterferien har vi alltid ferie, jeg søker turnus etter jul slik at jeg aldri jobber jul, og jeg bytter bort på 17 mai. Anonymkode: b2e28...78b Ja nå MÅ barna være i bhg fra 7.30 ca til litt over 16. vi får det ikke til å gå opp på noen annen måte. Er jo derfor jeg ser for meg at turnus kan være greit, for da har jeg dager hvor jeg kan levere sent/hente tidlig og til og med ta helt fri når jeg ikke jobber. Det er jo ikke sånn at jeg må jobbe hver eneste jul osv, og bursdag kan feires på en annen dag så lenge barnet får noe oppmerksomhet på selve dagen. Anonymkode: 662a4...5fd 3
AnonymBruker Skrevet 19. mai #16 Skrevet 19. mai Noen elsker det, men jeg synets det var dritt. Følte jeg gikk glipp av så mye. Har også vært den som har sittet igjen hjemme og det føles like dritt å få så mye familie tid amputert samt at de helgene var ekstra slitsomme da jeg fikk null hjelp. Anonymkode: d6f4a...cc4 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai #17 Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja nå MÅ barna være i bhg fra 7.30 ca til litt over 16. vi får det ikke til å gå opp på noen annen måte. Er jo derfor jeg ser for meg at turnus kan være greit, for da har jeg dager hvor jeg kan levere sent/hente tidlig og til og med ta helt fri når jeg ikke jobber. Det er jo ikke sånn at jeg må jobbe hver eneste jul osv, og bursdag kan feires på en annen dag så lenge barnet får noe oppmerksomhet på selve dagen. Anonymkode: 662a4...5fd Helt enig med deg her, heller masse tid med barna når de er små enn å feire bursdag 1 gang i året på akkurat dagen. Min eldste er nå 18 år og jeg er så glad for T vi har gjort det slikt. De kommer raskt nok inn i A4 livet. Turnus er mer utfordrende nå som barna er store med tanke på at det skjer masse på ettermiddagen. Når de er små, ikke tenk engang. Bare søk denne jobben, nyt sene frokoster, fridager og tid med barn andre ikke får♥️ Anonymkode: b2e28...78b 1
Petra200 Skrevet 19. mai #18 Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (12 timer siden): Kan du utdype? 😅 Anonymkode: 662a4...5fd Så mye fri og fokus på familien når vi har tid til det. Når jeg har turnusfri eller kveldsvakt får jeg unnagjort helt sykt mye som vi ellers måtte brukt «fellestid» på å få gjort! 1 1
Irja Skrevet 19. mai #19 Skrevet 19. mai Hadde vært helt uaktuelt for meg. Jobbe helg? Nei, takk. Kveldsvakt på juleaften? Nej.
AnonymBruker Skrevet 19. mai #20 Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jobber ikke de i vanlige jobber også på barnas bursdager? Jeg har enormt mye tid med barna mine, når de gikk i barnehagen kunne vi levere sent og hente tidlig. Ingen av mine barn har vært lengre i barnehagen enn til 15 det var maks. Vi er 2 i turnus derfor kunne vi få til dette. Ville aldri ha byttet det bort med vanlig normal tid der barna omtrent må flytte inn i barnehagen, og kun fri lørdag/søndag. Mine frihelger har jeg fri alltid minst 3 dager, noen av de 6 dager. Turnus er helt gull, men ja litt må man ofre for å få denne fritiden, og det kan være påsken noen år. Da satser vi på palmehelgen, vinterferien har vi alltid ferie, jeg søker turnus etter jul slik at jeg aldri jobber jul, og jeg bytter bort på 17 mai. Anonymkode: b2e28...78b Jo vanlige jobber må også jobbe på barnas buradag. Men som jeg som jobbet 12,5 timer i helgene så kunne bursdagen falle på de dagene og da var jeg borte hele tiden. Jeg byttet fra turnus til dagtid med fleksitid og jeg har fått maaange flere timer sammen med barna mine. Hjelper ikke om man har fri på en mandag eller torsdag når barna er på skolen uansett. Nå har jeg fri når barna har fri. Anonymkode: 271a1...9dc 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå