Gå til innhold

BV hentet barn på hotell


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest gjest1
Jeg er sjokkert over at noen kan forsvare moren i denne saken.

Kjære vene, det lille vi "vet" er jo fra en liten snutt i avisen. Jeg er helt enig i at det lukter litt "fishy", men damene her mener jo at mine foreldre også har bedrevet omsorgssvikt her... :roll:

Ringte mamma og diskuterte det med henne, og hun trodde helt ærlig at ingen her hadde barn hun. "Ja, men vennen, når de får barn selv så skjønner de at de ikke kan la barna styre hele livets ens". Da jeg fortalte at de hissigste her HAR barn ble hun helt matt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest1

Dersom man har små barn og vil gå på bar får man skaffe seg barnevakt. Fatter ikke at noen kan mene noe annet. En treåring har ikke noe alene å gjøre, hverken hjemme eller noe annet sted. :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

nå snakket jeg om større barn, og jeg regner med at det er prosedyrer for gjennomsøkning av rom og at de hører brannalarmen og vor stor er sansynligheten for at hele hotellet tar fyr samtidig

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix
hei

nå snakket jeg om større barn, og jeg regner med at det er prosedyrer for gjennomsøkning av rom og at de hører brannalarmen og vor stor er sansynligheten for at hele hotellet tar fyr samtidig

hilsen

Ja, for en treåring føler seg sikkert trygg hvis brannalarmen går og h*n er alene. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg går ikke fra min tredjeklassing alene på et hotell, selvom han er sammen med storesøsteren på tolv. Ikke pokker heller.

Har jeg barn er det mitt ansvar å passe på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei

herregu ikke vits i beskyttelse når man gjør no men en 8 åring og en 12 åring kan ikke være alene :overrasket: litt av en tankegang

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med de som sier at man IKKE forlater små barn alene!

Selv om barn legger seg tidlig, trenger man jo ikke å legge seg. Det er vel mulig å se på tv, lese el.l...

Jeg og min mann var for noen år siden på 2 uker ferie i en europeisk storby. Min niese var med oss. Da var hun en selvstendig og pålitelig TOLV åring.Om kveldene hendte det at hun foreslo at hun godt kunne være alene på hotellrommet hvis vi ville gå på ute-cafeen rett over gata. Dette hadde foreldrene gjort tidligere på sydentur, og hun ville heller se på tv på rommet å vise at hun var stor jente enn åvære med oss.

Heldigvis aksepterte vi ikke denne løsninga!

En sein kveld mens vi alle var på inne, gikk brannalarmen. Det var helt uvikelig og skremmende. Leilighet på 5.etage i en eldre hotellbyning med lange korridorer,

folk som ropte i gangene osv. Vi kom oss ut, og etterhvert bekreftet brannvesnet at det var falsk alarm.

Tiltross for at vi aldri var i fare, var min niese så oppskaket, at vi måtte spasere rundt i nabolaget i nesten en time til vi fikk roet oss. Resten av turen måtte døren mllom soverommene våre være åpen.

Én ting er at hun ikke foreslo å være alene flere ganger. Men jeg blir fotsatt dårlig når jeg tenker på hvordan det ville vært å sitte der på kafe og plutselig se at 6 brannbiler med full sirene stoppe ved siden av og hotellet evakueres uten å vite eller kunne gjøre noe.... Vi er i ettertid SVÆRT glade for at hun ikke opplevde dette alene!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Nei, fest og moro skal ikke komme foran barnas sikkerhet.

På den annen side, den situasjonen Frysepulver beskriver er annerledes enn den i avisen. Hvis man drar på ferie og ikke kan unne seg fest og moro og alenetid, innen rimelighetens grenser (og de er, for de fleste foreldre, ganske trange! De fleste har en viss ansvarsfølelse!), når skal de unne seg det da? I hverdagen :overrasket:  ;) ?

Når som helst, når de bare gidder å skaffe seg en barnevakt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Helt enig med de som sier at man IKKE forlater små barn alene!

Selv om barn legger seg tidlig, trenger man jo ikke å legge seg. Det er vel mulig å se på tv, lese el.l...

Jeg og min mann var for noen år siden på 2 uker ferie i en europeisk storby. Min niese var med oss. Da var hun en selvstendig og pålitelig TOLV åring.Om kveldene hendte det at hun foreslo at hun godt kunne være alene på hotellrommet  hvis vi ville gå på ute-cafeen rett over gata. Dette hadde foreldrene gjort tidligere på sydentur, og hun ville heller se på tv på rommet å vise at hun var stor jente enn åvære med oss.

Heldigvis aksepterte vi ikke denne løsninga!

En sein kveld mens vi alle var på inne, gikk brannalarmen. Det var helt uvikelig og skremmende. Leilighet på 5.etage i en eldre hotellbyning med lange korridorer,

folk som ropte i gangene osv. Vi kom oss ut, og etterhvert bekreftet  brannvesnet at det var falsk alarm.

Tiltross for at vi aldri var i fare, var min niese så oppskaket, at vi måtte spasere rundt i nabolaget  i nesten en time til vi fikk roet oss. Resten av turen måtte døren mllom soverommene våre være åpen.

Én ting er at hun ikke foreslo å være alene flere ganger. Men jeg blir fotsatt dårlig når jeg tenker på hvordan det ville vært å sitte der på kafe og plutselig se at 6 brannbiler med full sirene stoppe ved siden av og hotellet evakueres uten å vite eller kunne gjøre noe.... Vi er i ettertid SVÆRT glade for at hun ikke opplevde dette alene!!!

My point exactely!!!

Hvorfor ta noen sjanser??

Er virkelig en øl verdt det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei

jeg må si som frysepulver her barna kan ikke styre hele livet ens, og jeg skjønner moren hennes, jeg var og alene på hotelrom sammen med barna til gubben til moren min da jeg var 8 9 år og det var morsommere en og vere i en bar i vertfall barn har got av og vere litt selvstendige

hilsen

Endret av vimselims
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix
hei

jeg må si som frysepulver her barna kan ikke styre hele livet ens, og jeg skjønner moren hennes, jeg var og alene på hotelrom sammen med barna til gubben til moren min da jeg var 8 9 år og det var morsommere en og vere i en bar i vertfall barn har got av og vere litt selvstendige

hilsen

Det er forskjell på å være flere og på å være alene. Og det er forskjell på å være 8 og 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da burde politiet hentet meg da jeg var liten også, for hvis vi var på hotell og jeg la meg tidlig gikk mor og far i baren og jeg sov på rommet, også sjekket de innimellom.

Jeg er helt enig med Frysepulver. Ha meg unskyldt - men jeg får alvorlig følelsen av skinnhellighet her inne...

Episoden artikkelen refererer til vet vi lite om og moren kan meget vel ha opptrådt uansvarlig.

Men derfra til å ikke kunne la barn være på hotellrom mens man tar en tur i baren - i samme bygg, og sjekker barnet jevnlig. Det er tull, spør du meg. Forutsatt at barnet er under oppsyn og kan få tak i foreldrene. Vi har vært 10-12 familier med barn på hotell (firmatur) og alle praktiserte dette. Så det kan ikke bare være meg...

Men så er det ikke så lenge siden noen her inne mente at dersom man har barn i huset må man ikke røre alkohol i det hele tatt. Bla. begrunnet med at dersom noe skulle skje må man kunne kjøre barnet til legevakta :overrasket:

Jeg gadd ikke svare den gangen - men lurte fælt på om foreldre uten bil da også ble ansett som uforsvarlige?? Vel vel - det var en annen diskusjon...

Ambi

:smoke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

hei

omsorgsvikt er og ta det litt langt da som frysepulver sier så ble hun lagt alene da hun var fire fem år det er ikke så uvanlig, dessuten er det ikke sikkert hun kjente strøket var det nøkkelkort sa var det ve lingen som kun komme inn på rommet

hilsen

Det er omsorgsvikt, uansett hvor mange ganger frysepulver og andre ble lagt alene. Spiller ingen rolle om hun kjente til strøket eller ikke, for du lar ikke et så lite barn være alene.

Det er en del som mener at å slå barna vil gjøre de til bedre mennesker, vel det er fortsatt misshandel selv om flere gjør det. Det er også flere som ahr blitt slått, og som mener at de ikke har hatt vondt av det. Men det er fortsatt misshandel, og ulovlig å gjøre.

Jeg bryr meg katten om hva som er vanlig eller ikke, for man forlater ikke en 3 åring gammel jente/gutt på et hotellrom alene. Har en så stort behov for alenetid, da skaffer en barnevakt og drar på hotell alene. Eller en tar med seg barnevakt på hotellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

må bare si - applaus til ambi her :klappe: :klappe: :klappe:

det er jo og tross alt forskjell på og la barnet vere helt mutters alene og det og gå og se til det det burde man og kunne gjøre med en 8 og 12 åring noe annet er på grensa til det hysteriske vis det ikke er spessielle grunner til det, man kan jo og avdbryte barbesøket om man ser at barnet blir utrygt , når barna er så store kan man myke opp litt, husk di skal bli selvstendige en gang

noe annet med en tre åring det blir for drøyt

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix

noe annet med en tre åring det blir for drøyt

hilsen

Og denne tråden handler om en treåring alene, med en beruset mor på pub på andre siden av gaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Ikke på noe tidspunkt blir øl så viktig for meg at jeg heller vil nyte ølets selskap enn å passe på barna mine, uansett hvor gamle de måtte bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...