Gå til innhold

Hvordan sette fokus på seksuelle overgrep?


Gjest Gjest_Victoria_*

Anbefalte innlegg

Forresten er det erotisk motivert å klappe mennesker på rumpa og kysse dem på halsen. Dette hadde blitt sett på som sekstrakkassering på en arbeidsplass, og med dette mener jeg at det burde være ganske så strenge konsekvenser når barn blir utsatt for dette.

Enig. Jeg hadde overhodet ikke syntes det var koselig å blitt klappet på rumpa eller å blitt kysset på halsen av ferdene til venninnene mine da jeg var barn.

Hva dere synes er koselig spiller vel ikke så stor rolle så lenge dere er enig i at mennesker som gjør uønsket atferd skal påføres pine?

I vår del av verden hvor sånne som dere synes det er "ukoselig" å gi hverandre en klem, at det å dumpe borte i rumpa til en er "erotisk motivert",.... hallo, det er helt normalt at 10 åringer klemmer hverandre og det er helt normalt at 10 åringer klemmer hverandre på rumpa uten at det er erotikk inne i bildet.

Jeg tror dere jenter tenker sex hele tiden slik at alle handlinger som "kan tolkes som seksuell oppmerksomhet" er noe som må straffes hardt.

Kanskje det er dere som burde blitt straffet i stedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva dere synes er koselig spiller vel ikke så stor rolle så lenge dere er enig i at mennesker som gjør uønsket atferd skal påføres pine?

I vår del av verden hvor sånne som dere synes det er "ukoselig" å gi hverandre en klem, at det å dumpe borte i rumpa til en er "erotisk motivert",.... hallo, det er helt normalt at 10 åringer klemmer hverandre og det er helt normalt at 10 åringer klemmer hverandre på rumpa uten at det er erotikk inne i bildet.

Jeg tror dere jenter tenker sex hele tiden slik at alle handlinger som "kan tolkes som seksuell oppmerksomhet" er noe som må straffes hardt.

Kanskje det er dere som burde blitt straffet i stedet?

Du har mange gode poeng der, Waco :klappe::klappe:

Mange av damene her er nokså fordomsfulle og ser ting kun ut fra seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av damene her er nokså fordomsfulle og ser ting kun ut fra seg selv.

Det er når man klarer å kjenne på hvordan man selv opplever ting at man har evnen til å sette seg inn i hvordan andre har det. Det kalles empati. Det er denne vesentlige egenskapen psykopater mangler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix
Hva dere synes er koselig spiller vel ikke så stor rolle så lenge dere er enig i at mennesker som gjør uønsket atferd skal påføres pine?

I vår del av verden hvor sånne som dere synes det er "ukoselig" å gi hverandre en klem, at det å dumpe borte i rumpa til en er "erotisk motivert",.... hallo, det er helt normalt at 10 åringer klemmer hverandre og det er helt normalt at 10 åringer klemmer hverandre på rumpa uten at det er erotikk inne i bildet.

Jeg tror dere jenter tenker sex hele tiden slik at alle handlinger som "kan tolkes som seksuell oppmerksomhet" er noe som må straffes hardt.

Kanskje det er dere som burde blitt straffet i stedet?

Hvis du ikke skjønner forskjellen på at to tiåringer gir hverandre en klem og at en tiåring blir kysset på halsen av en voksen, så har du et problem waco.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke skjønner forskjellen på at to tiåringer gir hverandre en klem og at en tiåring blir kysset på halsen av en voksen, så har du et problem waco.

Eller kanskje du også har et problem? Hvem sier at ditt syn er det riktige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix
Eller kanskje du også har et problem? Hvem sier at ditt syn er det riktige?

Det er mulig jeg har et problem, men jeg synes likevel ikke klemmer mellom toåringer og kyss på halsen voksen/barn kan sammenlignes. Jeg sier at mitt syn er det riktige. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når en mor kiler datteren på armen når datteren er syk. Gjør godt og de gode kriblingene dveler feberen en smule og gjør omsorgen riktigere.

Noen av dere hater petting mellom foreldre og barn og synes det er erotisk og skammelig, men dere om det, jeg synes det er noe fint og godt og jeg er glad moren min gjorde det på meg dengang jeg var syk.

Dere synes dette er unormalt, men dere kan jo ikke lastes om dere velger og kalle meningsmotstandere for psykopater er det også deres rett.

Jeg er glad jeg vokste opp i en familie hvor kroppkontakt og berøring var noe viktig og fint og ikke noe man skulle unngå fordi det var ekkelt og fælt

Endret av waco
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig jeg har et problem, men jeg synes likevel ikke klemmer mellom toåringer og kyss på halsen voksen/barn kan sammenlignes. Jeg sier at mitt syn er det riktige. ;)

Mener du virkelig at en pappa og mamma ikke har lov til å klemme og kysse barnet sitt i nakken?! :overrasket::overrasket::sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke skjønner forskjellen på at to tiåringer gir hverandre en klem og at en tiåring blir kysset på halsen av en voksen, så har du et problem waco.

Unnskyld meg, men har du er anstrengt forhold til dine foreldre? Jeg mener, var det ingen kroppskontakt/klemming/berøring hos dere?

Det kan isåfall forklare ditt syn...

La meg opplyse deg om at kroppskontakt, klemming og berøring mellom foreldre og barn fra de er små til de forlater redet er ganske så vanlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva dere synes er koselig spiller vel ikke så stor rolle så lenge dere er enig i at mennesker som gjør uønsket atferd skal påføres pine?

Det virker som om alt det jeg skrev til deg bare suste forbi.

Du snakker stadig om at overgripere ikke skal pines, som om overgripere skal være en ”eksklusiv klubb” og ekskluderte fra å stå til ansvar for kriminelle handlinger i samfunnet.

I vår del av verden hvor sånne som dere synes det er "ukoselig" å gi hverandre en klem, at det å dumpe borte i rumpa til en er "erotisk motivert",.... hallo, det er helt normalt at 10 åringer klemmer hverandre og det er helt normalt at 10 åringer klemmer hverandre på rumpa uten at det er erotikk inne i bildet.

Leter du etter en gyldig grunn til å grafse på 10 år gamle jenters rumper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sensatation, hvilken straff vil du gi til moren min siden hun kilte meg oppover armen dengang jeg var ti og syk? Jeg fikk gode vibber, det var nesten som kåthet, bør jeg straffes da? eller moren min? vi valgte en løsning med kroppskontakt i stedet for paracet og sterile omgivelser uten klapp og klem.

moren min kilte meg også på innsiden av hendene, idag bruker jeg det som en erotisk lek på min voksne samboer,...men jeg lærte det i barndommen,.... uff kanskje jeg burde straffes da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes forøvrig at straffeutmålingen i Norge for alvorlige overtredelser er en skam. Dermed er jeg klassifisert som "gammeldags og utenfor allmenheten.

Pedofili er ikke noe nytt fenomen i hvertfall, så den saken er klar. Hvorfor alle har problemer med denne "lidelsen" er jo at den er tabubelagt med etiketter som avskyelig, monstrøs m.m. Det blir ikke konstruktiv samfunnsdebatt rundt dette med de merkelappene, og dermed blir heller ingen positivt opptatt med å gjøre noe som kunne fått gode resultater heller.

Jeg er HELT enig at pedofile skal "ut av systemet" for en tid, men da i et opplegg som vil hjelpe dem i stedet for å "kaste nøkkelen". Stigmatisering ved å gi opplysninger til et litet samfunn der denne måtte slå seg ned, er jeg sterkt imot. Dette fordi de overfor nevnte merkelappene.

Å få en slik debatt ned på jorda og å få folk til å bruke huet, er like vanskelig som å finne laks på 10.000 meters dyp. Du tror ikke på det heller. Hvorfor er ingen lett oppgave å finne ut av, for det finnes så mange former for motstand. Tillogmed de som er for å gjøre noe, vet ikke at deres holdninger forvanskeliggjør dette gjennom de mange lovforslag.

Dette vil bli en prøve på hvordan et samfunn kan klare å enes om noe så vanskelig som en ikke -politisk -valgflesk -direkte økonomisk målbart område. Det er for lite for stortinget å flagge på MAKS utrusning for å "reise kjerringa", d.v.s å endre folkeoppinionen til et bedre "klima" for store endringer på dette området.

Dermed er det bare den "klassiske" måten å debattere på, med innlegg her og der når en ny sak kommer opp. Det kan jo hende noe positivt til slutt da, at det blir så mye presedens i slike saker at det oppfattes som OK av samfunnet. Men vi er milevis fra dette ennå.

Men noe må gjøres, det er jeg klar over. For det er altfor mange med ødelagt barndom og desto jævligere voksenliv som resultat. Jeg har personlig erfaring med at min første kjærlighet var voldtatt allerede som 4-åring. Hun ble aldri et "produktivt og samfunnsengajsert menneske med allminnelig inntekt og interesser". Så jeg vet noe om resultatene, og er meget opprørt og lei meg når leser om slike saker i pressen.

Og jeg kan være enig den dommen mot denne faren som gikk langt over streken for hva som er god og forbilledlig oppførsel. 120 dager er for strengt i den saken, en bot/samfunnstjeneste og oppreisning til jenta hadde vært mye bedre. Da ville jenta fått vite at slik skal ikke voksne oppføre seg, og følt seg trygg på dette i framtiden.

Anekdote med egne meninger ( utdypende om respekt ):

Jenter skal behandles med respekt og det skal komme fra hjerterota til gutten/mannen. Det finnes faktisk ingen unnskyldninger på dette punktet. Alle som synder mot dette er faktisk en form for kjønnsrasister, at menn skal ha rett til det og det. Så glem alt om likestilling, rødstrømper etc., behandle jenter/damer med rent sinn og oppriktighet, da vil det åpne seg muligheter de aller fleste menn aldri ville ha drømt om.

Det er nemlig slik jeg har det, for jeg har flere jentekompiser enn kamerater. Jeg får et spekter der jeg ikke ville ha hatt ellers, for nære og dype vennskap med jenter gir tankegods, idéer og meninger til livet som gjør meg til et bedre menneske. Kvinners mot og mentale krefter kan fint måles mot oss. Mentalt er kvinner bedre utrustet enn oss, men det er ikke det samme en trussel. For det vil alltid finnes eksempler som påviser regelbrudd her og flere andre plan der kvinner er bedre enn oss, som f.eks. smerter. Gi en mann samme dose smerte som en fødsel, og mannen ligger et stykke under jorden. (Tørte ikke å skrive antallet føtter, av frykt for mistolkning her).

Så vi har så mye å lære av hverandre. (Ehhh......... vinger m.m. kan jeg utenat nå, så hvis det er noe annet "der ute", er jeg lutter øre.)

Unnskyll (3 liter) for et langt innlegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sensatation, hvilken straff vil du gi til moren min siden hun kilte meg oppover armen dengang jeg var ti og syk? Jeg fikk gode vibber, det var nesten som kåthet, bør jeg straffes da? eller moren min? vi valgte en løsning med kroppskontakt i stedet for paracet og sterile omgivelser uten klapp og klem.

moren min kilte meg også på innsiden av hendene, idag bruker jeg det som en erotisk lek på min voksne samboer,...men jeg lærte det i barndommen,.... uff kanskje jeg burde straffes da?

Jeg mener det går en hårfin grense mellom beføling og overgrep - men samtidig mener jeg at det er en vesentlig forskjell mellom beføling og berøring.

Normal berøring av ens egne barn er både sunt og nødvendig for barnet. Hva angår å berøre andres barn får bli opp til hver og en. Jeg vet iallfall at berøring av mine (fremtidige) barn skal bli gjort kun av meg eller andre nære voksner som jeg stoler på og som har midlertidig omsorg for mitt barn (barnehage, etc.). Jeg hadde satt lite pris på om en nabo kom bort til min datter og begynte å berøre henne.

Beføling bli noe helt annet. Denne artikkelen som du lenket til, handler om ulogisk og meningsløs tukling: Spør om å lukte på parfyme, og kysset istedenfor på halsen. Langsom beføling av enden mens noen knytter sine sko. Stryker noen på magen, under genseren.

Dersom dette ikke er en seksuell handling fra mannens side, er mannen mentalt tilbakestående.

Hva angår deg og din mor må bli mellom dere - det kan jeg ikke forholde meg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sensatation, hvilken straff vil du gi til moren min siden hun kilte meg oppover armen dengang jeg var ti og syk? Jeg fikk gode vibber, det var nesten som kåthet, bør jeg straffes da? eller moren min? vi valgte en løsning med kroppskontakt i stedet for paracet og sterile omgivelser uten klapp og klem.

moren min kilte meg også på innsiden av hendene, idag bruker jeg det som en erotisk lek på min voksne samboer,...men jeg lærte det i barndommen,.... uff kanskje jeg burde straffes da?

Hvis man blir kåt når mor eller far stryker en på armen vil jeg kanskje rope varsko her, ford et er ikke veldig normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å få en slik debatt ned på jorda og å få folk til å bruke huet, er like vanskelig som å finne laks på 10.000 meters dyp. Du tror ikke på det heller. Hvorfor er ingen lett oppgave å finne ut av, for det finnes så mange former for motstand. Tillogmed de som er for å gjøre noe, vet ikke at deres holdninger forvanskeliggjør dette gjennom de mange lovforslag.

Grunnen til at dette er vanskelig å debattere ”sakelig og objektivt” for de fleste er fordi dette handler oftest om bevisste handlinger fra visse voksne og øvrig samfunnsfunksjonelt dyktige mennesker, og fordi ofrene er de svakeste i samfunnet. Det handler også om frykt, fordi det er i de fleste tilfeller umulig å vite at ”han” eller ”henne” kunne være en slik en - en overgriper. Det du ser er et menneskelig fenomen, fordi noe av det mest dyrebare som finnes har blitt ødelagt og kan aldri reppareres fullt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis man blir kåt når mor eller far stryker en på armen vil jeg kanskje rope varsko her, ford et er ikke veldig normalt.

Et barn kan føle seksualitet. En forelder kan trigge barnets seksuelle følelsesliv, og jeg mener da at ansvaret ligger hos forelderen hva angår berøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest triste tonje
Jeg tror også mange pedofile tror de gjør barn godt ved å ha sex med dem, men det betyr ikke at det er godt for barna.

Ja,enkelte tror det og derfor er det så vanskelig å få dem til å forstå at det de gjør er ikke er til gode for barnet. Men noen vet også utmerket godt at det de gjør er noe som kun er tilgode for dem selv, for ellers hadde de vel ikke reist rundt til fattige land og utnyttet barn der? Og kommet seg inn i miljøer som idrett, speider og barneleire både med og uten kristen regi. og de som innynder seg hos enslige mødre. Det er forskjell på pedofile, noen er utspekulerte som bare fy.

Og så har vi den gruppen som består av fedre som plutselig få øynene opp datterens muligheter som nytelsesobjekt.

Det er ikke moro når far begynner å kjenne på brystene dine og stikker fingrene inn i tissen din og som skjuler dette som en lekebrytekamp. Og hvor mor ikke tror på deg når du forteller henne det, hun velger å overse det fordi hun er redd for å klare seg selv økonomisk.

Det er ikke moro når far tukler med venninnene dine og mor unnskylder han med at han mener ikke noe vondt med det.

Det er ikke moro når du mister venner pga. fars opptreden.

Det er ikke moro når du forsvinner mentalt når du prøver å ha sex med kjæresten din, når det som skal være en glede i livet blir en byrde.

Det er ikke moro når mannen vil skilles fordi kona ikke klarer å ha sex, selv etter terapi.

Det er ikke moro når barna dine ikke kan ha kontakt med besteforeldre i frykt for at nye overgrep skal skje, når du vet at mormor ikke vil klare å passe på barnebarna og stå ved deres side hvis noe skulle skje.

Det er ikke moro når du får angst bare ved å prate med foreldrene dine i telefonen.

Men hva skal straffen være for dette? Hva skal straffen være for brutte kjærlighetsforhold, brutte vennskap, skilsmisser, barn som ikke får oppleve gode besteforeldre, manglende sexliv?

Tilgi dem ikke, fordi de vet hva de gjør!

Og jeg vet hva jeg gjør for barna mine ved å ikke utsette dem for det samme som meg.

Derfor mener jeg at ingen pedofile eller misbrukende fedre kan unnskyldes fordi de også er utstyrt med en hjerne og burde vite bedre.

Jeg mener at voksne folk som påfører andre handlinger som de ikke er klar for og som kan føre til skader for den påførte senere i livet får finne seg i å ta sin straff, enten det er kjemisk kastrering eller fengsel i kortere eller lengre perioder. I Norge benytter de seg ikke av maksimumstraffen men gir kun måneder i straff. Det er større straff for å stjele noen penger enn for å ødelegge et menneskeliv.

Men om det er fengsel eller annen behandling som skal til vet jeg ikke, hovedsaken er at de holdes unna barn som de kan benytte seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...