Gjest gjest1 Skrevet 12. april 2006 #21 Skrevet 12. april 2006 Æsj, apotekene var alle stengt Så jeg får ikke før i morra! Tok 2 solhatt og 2 cvitamintabletter. Nå er jeg svimmel og groggy og trøtt. Trodde ikke en fikk bivirkninger av cvitaminer?
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2006 #22 Skrevet 12. april 2006 Du får ikke bivirkninger av c-vitaminer. Men butikkene er jo ennå åpne, og c-vitaminer får du kjøpt der. Ellers er alternativet å kjøpe par liter appelsinjuice - helst fra Nora, og drikke så mye du klarer. Mot selve smertene kan du ta ibux eller paracet. Det gjør i alle fall at du får sove i natt.
Gjest gjest1 Skrevet 12. april 2006 #23 Skrevet 12. april 2006 Da må jeg bare være rar generelt i formen i dag :-/ Men jeg mente disse tranebærsakene. De finnes vel bare på apoteket? Har unngått det med appelsinjuicen litt siden de gangene jeg har prøvd å drikke det, ender det opp med at jeg henger over do Er det ikke NOE annet jeg kan bruke? Setter veldig pris på alle svar forresten, selv om jeg syter og klager videre
Iceglow Skrevet 12. april 2006 #24 Skrevet 12. april 2006 Tranebærtabletter får du og på helsekost. Tranebærjus kan det og være du (eller rettere sagt faren din) finner på en eller annen større matbutikk. Men det er ikke noe vaktapotek el i nærheten?
Gjest gjest1 Skrevet 12. april 2006 #25 Skrevet 12. april 2006 Ingentingen Jeg bor blant fjell og kuer og det som verre er.
Iceglow Skrevet 12. april 2006 #26 Skrevet 12. april 2006 Kristiansand er da en by? :klø: Men appelsiner da? Om du ikke klarer å drikke jus, så kanskje å spise appelsiner går bedre? Og paprika er det mye C-vitaminer i, brokkoli, sitronjus, kiwi, noe av dette du kan stappe ned?
Gjest gjest1 Skrevet 12. april 2006 #27 Skrevet 12. april 2006 Flaut å si, men jeg har en slags matallergi Også bor jeg utenfor kristiansand også, men vil helst ikke ha det stedet stående i profilen min for da kommer peeping tom snikende om natta! Ingen av de du nevner tåler jeg... Æsj jeg virker sikkert som en sytete dritunge som ikke vil ta imot råd, men det er ikke sånn altså.
Iceglow Skrevet 12. april 2006 #28 Skrevet 12. april 2006 Så og forstå. Bodde ute i ødemarka før jeg og, fant ut at det er ikke lurt å gi ut fornavn, fødselsdato, bosted osv når det bare er 2000 innbyggere å resonere seg fram mellom Begynner å gå tom for ideer her. Tyttebær? Vet du om noen som har tyttebær i fryseren? Lite C-vitaminer i de, men de innholdet det samme stoffet som tranebær om jeg ikke husker feil. Bør helst ikke være sukrede, men om du skyller de så bør det gå greit.
Gjest gjest1 Skrevet 12. april 2006 #29 Skrevet 12. april 2006 jeg har jo null jo! Men nevnte noen det finnes tranebærsaft i dagligvarebutikkene?
Iceglow Skrevet 12. april 2006 #30 Skrevet 12. april 2006 Ja, det sa jeg for 3-4 innlegg siden det er iverfall ofte på MENY, ICA og lignende, men du kan ha flaks på mer vanlige butikker. Men få han til å se i frysedisken, der pleier det være tyttebær i det minste. Papaya? Dyrt, og hører vel inn i samme allergifamilie.
Gjest gjest1 Skrevet 12. april 2006 #31 Skrevet 12. april 2006 Her er det Rema1000, Prix og Kiwi! Skal nevne disse tyttebærene ja, øy forresten. Tror vi har sånn tyttebærsyltetøy. Er det ubrukelig siden det sikkert er sukker? Var på do just nå og det gjør mindre vondt. Hoho kanskje jeg er riktig så heldig?
Iceglow Skrevet 12. april 2006 #32 Skrevet 12. april 2006 Jeg vet faktisk ikke med tyttebærsyltetøy. Sukker mater bakteriene, og tyttebærene får de til å bli mer daffe, så jeg tror nesten det jevner det ut. Hadde antakeligvis latt det være for sikkerhetsskyld. Frosne tyttebær tror jeg de har “over alt”, har iverfall sett det på Kiwi, og jeg tror jeg har sett det på prix et par ganger. Eddik kan og hjelpe, men jeg fikk nesten inntrykk av at det ble FOR surt igjen. Men det kan være pga at jeg drakk ca 1 dl på styrten. Men du holder deg varm? Flaske mellom bena (ikke missforstå den der, det kan bli svært så guffent), og om du har varmeteppe el så passer det fint i stoler. Drikke mye, spise C-vitamintabletter, få i deg litt salt osv. Du kan remsa nå etter hvert?
Gjest gjest1 Skrevet 12. april 2006 #33 Skrevet 12. april 2006 Jeppsi, drikker som en villmann Varmeflaske tror jeg tar livet av meg, er så varm at jeg renner vekk her snart og orker så vidt å ha klær på meg. Salt sier du? Jeg bruker masse salt på pasta! Tror jeg skal lage meg noe sånt nå, jeg:)
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2006 #34 Skrevet 12. april 2006 Nå aner ikke jeg hvordan du er med UVI, men de gangene jeg har jeg ikke klart/våget å slå det i hel kun med tranebær. Mulig det hadde fungert om jeg hadde forsøkt, men jeg har rett og slett ikke våget. Går ca 5-6 timer fra jeg merker det, til jeg blør, har feber og lurer på hvor hagla er. Solhatt kan du gjerne ta, det gjør ikke skade iverfall. Eddik er og et tips, men jeg synes nesten jeg ble verre av det engang. 1,5 liters vannflaske med kokende vann i, plasseres mot underlivet hjelper mot smertene. Har du appelsinjus eller kan du få noen til å handle for deg? Men uansett hva det er av sukkerfritt, drikk så mye du klarer og om du er som meg som kan tvinge ned 10 liter + i løpet av en dag når det er krise, drikk lunkent vann, og pass på saltbalansen. Salte kjeks eller lunken farris er fint. Men for meg så hjelper kun kjerringråd som støttebehandling og forebyggende, har det først brutt ut så er det kun Selexiden som hjelper. Eneste trøsten jeg har ang den er at bivirkningene er forbigående, nyrebekkenbetennelse er visstnok enda verre enn bivirkningene. ← Du har rett.. tranebær funker bare på svært milde infeksjoner.
Gjest gjest1 Skrevet 12. april 2006 #35 Skrevet 12. april 2006 nå skal jeg tisse igjen, tilbakemeldinger kommer!
Iceglow Skrevet 12. april 2006 #37 Skrevet 12. april 2006 Gratulerer! (Tror jeg? det der er en hoppe av glede ikke en smerte ?)
Gjest gjest1 Skrevet 12. april 2006 #38 Skrevet 12. april 2006 Jepp, da ville jeg sagt hehe! Så får vi håpe det holder seg sånn også! Nå er jeg lei av å ha brukt hele denne dagen på å drikke vann og tisse gitt!
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2006 #40 Skrevet 13. april 2006 Går det ikke over, så kontakt legevakta i dag. Jeg hadde UVI for noen uker siden, og smertene kom og gikk. Legen tok også clamydia-test av samme urinprøve, siden clamydia kan gi samme symptomer som UVI. Heldigvis hadde jeg ikke clamydia, men jeg ble satt på pencillin som hjalp mot UVI. Håper det ordner seg, men ikke gå lenge uten å kontakte lege. Du kan få nyrebekkenbetennelse og det er mer alvorlig mer smertefullt enn UVI.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå