Gjest gjest1 Skrevet 12. april 2006 #1 Skrevet 12. april 2006 I natt drømte jeg at jeg var i Disneyland og drakk 20 slush-is. Ble tissetrengt i drømmen men nå og holdt meg helt til jeg våknet. Går det an å få vondt i tissehull pga slike drømmer hvor du må gå og holde deg, eller er ikke dette noe annet enn uvi? Var og tisset i sta og nå må jeg igjen! Har noen tabletter liggende her siden jeg hadde en periode jeg fikk det ofte, men tør ikke å begynne på dem før jeg er helt sikker pga bivirkninger.
Gjest gjest1 Skrevet 12. april 2006 #2 Skrevet 12. april 2006 (endret) Øy hva hvis jeg drikker 2 l vann og tisser alt sammen ut! Kan dette hjelpe? Si ja Hvor lang tid tar det før vannet går gjennom kroppen forresten? Bør jeg heller ta en øl kanskje? ;D Endret 12. april 2006 av Towelie
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2006 #3 Skrevet 12. april 2006 Det hjelper å drikke mye, om det blir helt borte kan jeg ikke si! Har du kanskje salvie eller kamille i huset? Jeg drakk bøttevis salvievis sist og da gikk det fort over!
Gjest gjest1 Skrevet 12. april 2006 #4 Skrevet 12. april 2006 Tror ikke jeg har det nei Så husker jeg det er noe alle pleier å skrive hjelper, men husker ikke hva det er! Hue mitt sier det er røbeter, men jeg tviler sterkt på det. Jeg liker ikke det engang.
Gjest Elfrida Skrevet 12. april 2006 #5 Skrevet 12. april 2006 (endret) Jeg har med stort hell brukt tranebærkapsler de siste gangene jeg har fått UVI. Masse drikke, appelsinjuice og tranebærkapsler. Kapslene fås på apotek, helsekostbutikker og Vita har dem også. Jeg liker Cran-max best. Tranebærjuice er også bra. Forte seg til butikken før alt er stengt! (Hvis det ikke går over må du selvsagt gå til legen.) Endret 12. april 2006 av Elfrida
Gjest gjest1 Skrevet 12. april 2006 #6 Skrevet 12. april 2006 Tranebær var det ja! men hva skal jeg til legen etter hvis jeg har tabletter? Vi har gransket til bunnen hva slags jeg må ha, siden jeg reagerte på 2 andre merker, og han sa siste utvei var de jeg har liggende her. Bare synd jeg ikke har pakken og ikke kan se hvor ofte de kan tas :klø: Skal få tak i disse tranebærkapslene, håper de hjelper! Takk for tips
Pusekatt Skrevet 12. april 2006 #7 Skrevet 12. april 2006 Tranebærkapsler (og/eller transebærjuice) ruler! Det kan også tas forebyggende, for UVI har en lei tendens til å komme tilbake når man først har fått det.
Gjest ¤Humlen¤ Skrevet 12. april 2006 #8 Skrevet 12. april 2006 Drikk epleedikk, det hjelper garantert. i Sverige og Danmark får man beskjed om dette da man går til legen.
Pusekatt Skrevet 12. april 2006 #9 Skrevet 12. april 2006 Tranebær var det ja! men hva skal jeg til legen etter hvis jeg har tabletter? Vi har gransket til bunnen hva slags jeg må ha, siden jeg reagerte på 2 andre merker, og han sa siste utvei var de jeg har liggende her. Bare synd jeg ikke har pakken og ikke kan se hvor ofte de kan tas :klø: ← Legemiddelhåndboka kan kanskje hjelpe deg.
Gjest gjest1 Skrevet 12. april 2006 #10 Skrevet 12. april 2006 Jeg vet, jeg fikk det for 3 år siden og det har ikke gått et år uten det siden Men hvor lenge er apotekene oppe i dag da? Og er det sånn at jeg må stå i kassa og syte om "hallo jeg har tissehullproblemer, hvor er tranebærkapslene?" eller finner jeg de lett? Er litt paranoid av meg i stille rom med stikkende øyne og spissede ører som skal høre om mitt underliv
Gjest gjest1 Skrevet 12. april 2006 #11 Skrevet 12. april 2006 Tusen takk for hjelp, pusekatt. Men jeg er ennå litt treig. Altså: Dosering: 1 g pivmecillinam ≈ ca. 0,74 g mecillinam. * Voksne: 200–400 mg × 3. * Barn: Erfaringene er sparsomt dokumentert. Vanlig døgndose ca. 20 mg/kg kroppsvekt fordelt på tre doser. en tablett 3 ganger dagen, da? Håper ikke jeg må begynne på dem, jeg blir så kvalm og sint av dem
Gjest gjest1 Skrevet 12. april 2006 #12 Skrevet 12. april 2006 AU! Nå tror jeg ikke jeg har det lengre engang!
Iceglow Skrevet 12. april 2006 #13 Skrevet 12. april 2006 Tror du har rett i at det er en tablett 3 ganger daglig, men kan du ikke ringe et apotek? De pleier vite slikt. Drikk mye, hold deg varm, og spis tranebær jevnt og trutt så går det nok over denne gangen og skal du se. God bedring! Kom bare på en ting, enkelte antibiotika kan slå i hel virkningen på p-piller, og om du er nærmest et PMS troll når du går på de kan det kanskje være greit å heller være for forsiktig, enn å håpe på det beste og få et knøtt i magen. (Men jeg VET ikke om dette gjelder denne typen piller, men mener bare du sa engang tidligere at bivirkningene minnet om PMS, og da virker det jo nesten som om det kanskje skjer et eller annet hormonelt hos deg.)
Gjest gjest1 Skrevet 12. april 2006 #14 Skrevet 12. april 2006 Drikk så mye du klarer av vann på kortest mulig tid, og ta i tillegg c-vitaminer som gjør urinen sur slik at bakteriene ikke trives i urinrøret. Når du drikker f.eks. halv liter vann av gangen så ofte du makter, så går vannet raskere gjennom systemet, enn om du drikker litt hvert kvarter (da opptar kroppen vannet, og alt går tregere... du kan selvsagt gjøre begge deler) På den måten får du skylt ut bakteriene, men husk c-vitamin (tranebær hjelper også, men jeg har alltid kun brukt c-vitaminer, opptil 1500-2000 mg. per dag og har ikke måttet oppsøke lege pga UVI på mange år) Du bør starte straks du merker symptomene. Jeg vet ikke hvordan c-vitaminer og vann virker om du har gått lenge med symptomer på UVI.
Gjest gjest1 Skrevet 12. april 2006 #15 Skrevet 12. april 2006 Tror du har rett i at det er en tablett 3 ganger daglig, men kan du ikke ringe et apotek? De pleier vite slikt. Drikk mye, hold deg varm, og spis tranebær jevnt og trutt så går det nok over denne gangen og skal du se. God bedring! Kom bare på en ting, enkelte antibiotika kan slå i hel virkningen på p-piller, og om du er nærmest et PMS troll når du går på de kan det kanskje være greit å heller være for forsiktig, enn å håpe på det beste og få et knøtt i magen. (Men jeg VET ikke om dette gjelder denne typen piller, men mener bare du sa engang tidligere at bivirkningene minnet om PMS, og da virker det jo nesten som om det kanskje skjer et eller annet hormonelt hos deg.) ← Ok, da bryr jeg meg ikke om å ta antibiotika, for jeg hadde noe pillefjas i helga :hår: Men jeg har drukket masse vann, og har ikke hatt problemer, kanskje jeg bare var tissetrengt Vent litt da, jeg skal se! Au Faen nå blir jeg sinna! Så jeg skal enten da bli gravid og sur kjerring, eller tisse vondt? C-vitaminer vet jeg ikke om vi har heller, med mindre solhatt er c-vitamin? Da kan jeg jo ta overdose på det.
Iceglow Skrevet 12. april 2006 #16 Skrevet 12. april 2006 Neineinei! Det påvirker ikke p-pillene du HAR tatt, men om du er virkelig uheldig KAN enkelte typer antibiotika påvirke de pillene du tar videre utover. Altså: Ta piller, kjøp kondomer, og bruk de under antibiotikakuren, og 7 eller 14 dager eter den er ferdig (tror det er 14 kondomdager på de du tar? Eller er det kopien av de du tar det er 14 dager på? Er enten Trinordiol eller Trionetta som har 14 dager, og den andre har 7 dager, men de inneholder det samme, merkelig.) og du er sikret på alle bauger og kanter og vel så det.
Gjest gjest1 Skrevet 12. april 2006 #17 Skrevet 12. april 2006 Ok, det var da bra å høre men om jeg tester tranebærkapslene i dag og ser det an til i morra? Nå har jeg tatt alt jeg fant av c-vitaminer i huset. Så håper jeg på to ting: 1. at det hjelper 2. at det ikke er lakserende
Iceglow Skrevet 12. april 2006 #18 Skrevet 12. april 2006 Nå aner ikke jeg hvordan du er med UVI, men de gangene jeg har jeg ikke klart/våget å slå det i hel kun med tranebær. Mulig det hadde fungert om jeg hadde forsøkt, men jeg har rett og slett ikke våget. Går ca 5-6 timer fra jeg merker det, til jeg blør, har feber og lurer på hvor hagla er. Solhatt kan du gjerne ta, det gjør ikke skade iverfall. Eddik er og et tips, men jeg synes nesten jeg ble verre av det engang. 1,5 liters vannflaske med kokende vann i, plasseres mot underlivet hjelper mot smertene. Har du appelsinjus eller kan du få noen til å handle for deg? Men uansett hva det er av sukkerfritt, drikk så mye du klarer og om du er som meg som kan tvinge ned 10 liter + i løpet av en dag når det er krise, drikk lunkent vann, og pass på saltbalansen. Salte kjeks eller lunken farris er fint. Men for meg så hjelper kun kjerringråd som støttebehandling og forebyggende, har det først brutt ut så er det kun Selexiden som hjelper. Eneste trøsten jeg har ang den er at bivirkningene er forbigående, nyrebekkenbetennelse er visstnok enda verre enn bivirkningene.
Gjest gjest1 Skrevet 12. april 2006 #19 Skrevet 12. april 2006 Min snille pappa drar på apoteket for meg nå! Alltid hyggelig når mamma er bortreist og leker med fuglevirus i italia at jeg må spørre han om sånne ting! men nå får jeg iallfall fiksa det. Avogtil fjerner det seg selv, så jeg KAN jo være heldig.. ikke så vondt å tisse nå som det var i dag morges heller. Men ennå au
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2006 #20 Skrevet 12. april 2006 En stor dose c-vitaminer kan virke lakserende, men du får ikke diare (det kan hjelpe om du har forstoppelse, men det er en annen sak, diare får du i alle fall ikke...) Solhatt er bra ved infeksjoner, men jeg ville ikke tatt noen stor dose av det. C-vitaminer er vannløselige, så alt kroppen ikke trenger, blir skylt ut sammen med urinen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå