AnonymBruker Skrevet 11. mai #61 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jo Oslo - snakker av egen erfaring. Anonymkode: 72418...735 Jeg snakker også av erfaring Anonymkode: df258...0ca 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai #62 Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (23 timer siden): Vårt fjerde barn Anonymkode: 2ca1c...f0b Det tror jeg ikke på. 4-barnsforeldre tar ting litt mer på straks arm. Anonymkode: 98bc6...531 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai #63 Skrevet 12. mai Vi har en energisk, impulsiv og vilkesterk sønn, men med ett fantastisk godt humør, mye entusiasme, og kan sjarmere enn i senk (dette er slik barnehagen har beskrevet han). Men, hadde ansatte vært slitne og hatt ett dårlig arbeidsmiljø så kan det godt være at det var hans trøblete sider (staheten og rampestrekene) som hadde fått blomstre, fordi ansatte hadde ikke «hatt ork» til å stå i kampene og bygge opp hans positive sider og at han over tid hadde blitt ett «problembarn» i stedet for. Poenget mitt er at dette kan være ett resultat av slitne ansatte og dårlig miljø, og deretter kommer barnet som krever litt ekstra og deretter velter lasset. Barnet blir usikkert, får negativ oppmerksomhet som deretter gir mer næring til det negative oppførselen (om det gir mening). Magefølelsen tar sjelden feil i slike tilfeller. Hadde jeg vært deg så hadde jeg tatt opp problemet med enten styrer eller en ansatt/pedagogisk leder du stoler på. Anonymkode: 5fc3f...ab0
AnonymBruker Skrevet 12. mai #64 Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (På 11.5.2026 den 18.46): Hva konkret var det som gjorde at de antar han har stort læribgspotensiale? Hva ser man etter, hva er "tegnene"? For det er vel ikke slik at alle barm med stort læringspotensiale kan lese og regne før forventet alder? Anonymkode: 9d804...de0 Ikke meg du spør, men da vårt barn var inne på BUP endte det i utgangspunktet med inntakssamtalen, der de skrev i journalen at barnet gjorde det for bra på skolen til å sette ADHD-diagnose selv om hun har tydelige markører, og at de «mistenker et høyt evnenivå». En av grunnene var at barnet var så reflektert, med godt ordforråd. Etter en runde innom PPT som avdekket alvorlig grad av dysleksi og som påviste høyt evnenivå med wisc-test, ble det likevel satt ADHD diagnose. Nevrodivergens sammen med høyt læringspotensiale kalles vel twice exceptional. Dette var dog ikke i barnehagen men på slutten av barneskolen. Barnehagen mistenkte også høyt evnenivå, men de hadde ingen mistanke om hverken dysleksi eller ADHD. Anonymkode: 34eea...0db
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå