Gå til innhold

Hvor mye barnefri er greit.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er mest bekymret for at du ikke jobber og barnet ikke går i barnehage, når du tydeligvis mistrives med dette. Så hvorfor har du valgt det?

En trygg og god 5-åring tåler helt fint noen netter borte fra mor eller far, så det burde ikke være noe problem. På den alderen tok min fly alene for å besøke besteforeldre, og han elsket de turene.

Anonymkode: 1d363...1bb

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.5.2026 den 14.45):

Jeg var nylig borte fra min femåring i to netter for aller første gang (aldri vært borte en eneste natt før), og det syntes barnet var veldig tøft, til tross for at det var sammen med mormor som har vært tett på heit siden fødsel. Så vi er blitt enige om å vente litt til neste gang.

Spørsmålet ditt kan egentlig bare besvares ut i fra hva barnet ditt har vært vant til fra før og hvor godt det er tilknyttet den eller de som skal passe på det i mellomtiden. Om det er den andre forelderen, ville jeg i utgangspunktet sagt bare kjør på - bare fint at de får knyttet tettere bånd mens du er borte. Men jeg ville tatt det mer gradvis om det var snakk om en tredjeperson.

Hva gjør barnet den ukedagen som det ikke er hjemme med deg? Hvem er det sammen med da? 

Anonymkode: c8555...400

Men er det farlig for barnet at det var «litt tøft». Du må lære barnet ditt at det ikke er farlig å kjenne på de følelsene. 

Her tenker jeg du har en stor jobb forran deg. 

Anonymkode: d71da...9db

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe problem å være borte i 2-3 netter om gangen. Så lenge barnet er hos en trygg person som hen har vært hos regelmessig ser jeg ikke noe problem i det🥰

Vi skal på vært vårt utdrikningslag i sommer (med to overnattinger), sommerfest, sikkert noen enkeltnattinger her og der, samt utenlandstur - bryllup uten barn. Blir vel halshugd nå, men ungen er 1,5 år😅 Omsorgspersonen hen skal være hos har passet kiden siden hen var 2 mnd, hver uke.... 

Så seriøst, ta deg barnefri med god samvittighet. 

Vi jobber begge turnus her og har barnefri hver uke... så skjønner greia

Anonymkode: fb9fe...2f2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.5.2026 den 13.12):

Ja? Jeg syns fortsatt tre netter borte fra både mor og far er lenge. Stor forskjell på det og en natt, for eksempel. 

Anonymkode: 610d0...d04

du syns det fordi DU føler du er uunværlig osv osv, og du er helt på villspor bare så det er sagt med en gang.. Og jeg håper hverken TS eller andre som har spørsmål om barn lytter til deg og dine meningsfeller fordi dere er en del av problemet og ikke en del av løsningen. 

Sagt med all mulig kjærleik og alt det der.. ❤️

Det som er urimelig er at TS skal bruke all sin våkentid på barnet sitt, TS slutter ikke være TS selv om TS blir forelder - behovene til individet må dekkes for t vedkommende skal kunne være en velfungerende og best mulig forelder - punktum! 

Anonymkode: 02781...89d

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Klart du kan ta deg fri. Men det kan hende du har laget litt ris til egen ræv hvis det er første gang på 5 år at du reiser bort. Vi gjør ikke barna en tjeneste ved å la dem vokse opp som for avhengige av oss. 

Prøv deg først med en natt, så to osv. 

Anonymkode: 53aec...80e

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...