AnonymBruker Skrevet søndag kl. 10:44 #1 Skrevet søndag kl. 10:44 Jeg er veldig lei småbarnsliv. Jeg har én på fem år. Jeg er hjemme med barnet fire dager i uken og har vært det hele tiden. Jeg merker at jeg er klar for å ta flere avbrekk, jeg har også behov for å begynne å jobbe litt igjen, dra, finne inspirasjon og motivasjon andre steder. Jeg ser for meg kanskje to ganger to netter og én ganger tre netter i løpet av sommer for meg selv. Er også redd dette ikke er nok for å hente meg inn. Samt mulig en trenetters reise med barnefar. Er dette for mye? Anonymkode: cb956...328
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 10:56 #2 Skrevet søndag kl. 10:56 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg er veldig lei småbarnsliv. Jeg har én på fem år. Jeg er hjemme med barnet fire dager i uken og har vært det hele tiden. Jeg merker at jeg er klar for å ta flere avbrekk, jeg har også behov for å begynne å jobbe litt igjen, dra, finne inspirasjon og motivasjon andre steder. Jeg ser for meg kanskje to ganger to netter og én ganger tre netter i løpet av sommer for meg selv. Er også redd dette ikke er nok for å hente meg inn. Samt mulig en trenetters reise med barnefar. Er dette for mye? Anonymkode: cb956...328 Går ikke barnet i barnehage…? Anonymkode: c262b...5c2 9
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 10:59 #3 Skrevet søndag kl. 10:59 Hvorfor er du hjemme med barnet? Anonymkode: ec4f6...601 7
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 11:00 #4 Skrevet søndag kl. 11:00 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Er dette for mye? Anonymkode: cb956...328 Det er for lite. Anonymkode: ecd10...fcf 3 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 11:03 #5 Skrevet søndag kl. 11:03 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg er veldig lei småbarnsliv. Jeg har én på fem år. Jeg er hjemme med barnet fire dager i uken og har vært det hele tiden. Jeg merker at jeg er klar for å ta flere avbrekk, jeg har også behov for å begynne å jobbe litt igjen, dra, finne inspirasjon og motivasjon andre steder. Jeg ser for meg kanskje to ganger to netter og én ganger tre netter i løpet av sommer for meg selv. Er også redd dette ikke er nok for å hente meg inn. Samt mulig en trenetters reise med barnefar. Er dette for mye? Anonymkode: cb956...328 Selvsagt kan dere reise vekk i tre netter hvis dere har pålitelig barnevakt. Men NB - du er på kvinneguiden og har stukket hånda i vepsebolet. Her MÅ du ha barnet i barnehage (med mindre du har fridag, da MÅ du ha det hjemme), men hva netter angår MÅ du få så vondt i mammahjertet ditt at du aldri kunne drømme om å være borte mer enn maks en natt. Anonymkode: c6826...fab 6 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 11:03 #6 Skrevet søndag kl. 11:03 Jeg syns kanskje det er litt tidlig at både du og barnefar er borte samtidig såpass lenge, ellers er det ok. Mange som jobber er jo bortreist på jobbreiser stadig vekk uten at noen stiller noen spørsmål ved det. Anonymkode: 610d0...d04 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 11:06 #7 Skrevet søndag kl. 11:06 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg syns kanskje det er litt tidlig at både du og barnefar er borte samtidig såpass lenge, ellers er det ok. Mange som jobber er jo bortreist på jobbreiser stadig vekk uten at noen stiller noen spørsmål ved det. Anonymkode: 610d0...d04 Barnet er 5 år😂 Anonymkode: 67638...8fe 14 1 11
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 11:06 #9 Skrevet søndag kl. 11:06 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg syns kanskje det er litt tidlig at både du og barnefar er borte samtidig såpass lenge, ellers er det ok. Mange som jobber er jo bortreist på jobbreiser stadig vekk uten at noen stiller noen spørsmål ved det. Anonymkode: 610d0...d04 Tidlig? Barnet er 5 år Anonymkode: a83f7...2e1 15 3
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 11:07 #10 Skrevet søndag kl. 11:07 mommyaka skrev (Akkurat nå): Er han ikke i barnehagen? Ikke alle barn er det Anonymkode: a83f7...2e1
mommyaka Skrevet søndag kl. 11:10 #11 Skrevet søndag kl. 11:10 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ikke alle barn er det Anonymkode: a83f7...2e1 Nei men 5 år uten barnehagen er lenge. Serlig om barnet begynner på skolen i år eller neste år. 23 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 11:10 #12 Skrevet søndag kl. 11:10 Hva er barnet vant til av barnevakt og bortesoving? Hvis du ikke har vært borte en eneste natt på fem år, kan det være lurt å ta det litt gradvis. Dessuten et det åpenbart på tide - for dere begge - med mer input i hverdagen. Å ikke måtte ha fulle dager i barnehagen fra ettårs alder er flott, men en femåring trenger mer enn mamma, og en voksen, uansett hvor god mor man er og hvor høyt man elsker barnet, trenger andre voksne. Anonymkode: 89018...d01 12 1 4
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 11:12 #13 Skrevet søndag kl. 11:12 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Barnet er 5 år😂 Anonymkode: 67638...8fe Ja? Jeg syns fortsatt tre netter borte fra både mor og far er lenge. Stor forskjell på det og en natt, for eksempel. Anonymkode: 610d0...d04 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 11:31 #14 Skrevet søndag kl. 11:31 mommyaka skrev (21 minutter siden): Nei men 5 år uten barnehagen er lenge. Serlig om barnet begynner på skolen i år eller neste år. Igjen det går nok helt fint Anonymkode: a83f7...2e1
mommyaka Skrevet søndag kl. 11:32 #15 Skrevet søndag kl. 11:32 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Igjen det går nok helt fint Anonymkode: a83f7...2e1 Det kan du ikke si.. det kan være vanskelig å begynne rett på skolen..uten å vært i barnehagen..bare mor i 5-6 år. Sosialisering.. læring.. grupper..støy . pedagogiske opplegget, høre på andre.. rutiner er 15 3
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 11:38 #16 Skrevet søndag kl. 11:38 mommyaka skrev (5 minutter siden): Det kan du ikke si.. det kan være vanskelig å begynne rett på skolen..uten å vært i barnehagen..bare mor i 5-6 år. Sosialisering.. læring.. grupper..støy . pedagogiske opplegget, høre på andre.. rutiner er Selvsagt kan jeg si det Anonymkode: a83f7...2e1 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 11:38 #17 Skrevet søndag kl. 11:38 mommyaka skrev (3 minutter siden): Det kan du ikke si.. det kan være vanskelig å begynne rett på skolen..uten å vært i barnehagen..bare mor i 5-6 år. Sosialisering.. læring.. grupper..støy . pedagogiske opplegget, høre på andre.. rutiner er Det var standarden før. Det gikk helt fint med de altså, og de slapp de slitne timene på sfo fordi mor var hjemme. TS, så lenge barnet har en barnevakt som hen er trygg på, så tenker jeg at det er ingenting i vegen for hyppig barnevakt og tre dagers reise. Du har jo brukt mye mer tid med barnet ditt enn gjennomsnittet, så det er ca null risiko for at dette gir en tilknytningsskade. Anonymkode: 2682c...35a 4
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 11:52 #18 Skrevet søndag kl. 11:52 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det var standarden før. Det gikk helt fint med de altså, og de slapp de slitne timene på sfo fordi mor var hjemme. TS, så lenge barnet har en barnevakt som hen er trygg på, så tenker jeg at det er ingenting i vegen for hyppig barnevakt og tre dagers reise. Du har jo brukt mye mer tid med barnet ditt enn gjennomsnittet, så det er ca null risiko for at dette gir en tilknytningsskade. Anonymkode: 2682c...35a Forskjellen er vel at flere faktisk var hjemme før, slik at det var flere barn som en kunne omgåes med. Jeg vet om en som ikke går i barnehagen i mitt barns kull, og jeg lurer litt på hvordan det skal gå til høsten ettersom resten av ungene har vært sammen daglig fra 1-2 års alder. Jeg vil nesten regne med det blir en jobb for læreren (og foreldre) få inkludert dette barnet. Forhåpentligvis har foreldrene flere venner med barn, for blir vel tøffere for barnet om det kun er vant til å omgåes foreldrene. Anonymkode: a364f...fee 15
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 11:55 #19 Skrevet søndag kl. 11:55 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Forskjellen er vel at flere faktisk var hjemme før, slik at det var flere barn som en kunne omgåes med. Jeg vet om en som ikke går i barnehagen i mitt barns kull, og jeg lurer litt på hvordan det skal gå til høsten ettersom resten av ungene har vært sammen daglig fra 1-2 års alder. Jeg vil nesten regne med det blir en jobb for læreren (og foreldre) få inkludert dette barnet. Forhåpentligvis har foreldrene flere venner med barn, for blir vel tøffere for barnet om det kun er vant til å omgåes foreldrene. Anonymkode: a364f...fee De som er hjemme med barn er ofte sosiale med andre som er hjemme, de går i åpen bhg osv Anonymkode: a83f7...2e1 1
mommyaka Skrevet søndag kl. 11:56 #20 Skrevet søndag kl. 11:56 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Forskjellen er vel at flere faktisk var hjemme før, slik at det var flere barn som en kunne omgåes med. Jeg vet om en som ikke går i barnehagen i mitt barns kull, og jeg lurer litt på hvordan det skal gå til høsten ettersom resten av ungene har vært sammen daglig fra 1-2 års alder. Jeg vil nesten regne med det blir en jobb for læreren (og foreldre) få inkludert dette barnet. Forhåpentligvis har foreldrene flere venner med barn, for blir vel tøffere for barnet om det kun er vant til å omgåes foreldrene. Anonymkode: a364f...fee Dette. Å gå hjemme kan gå ok..om man får på mye åpen barnehage..møter mye barn etc Men når ts sitt barn begynner på skolen..er det 0830-14 hverdag...de kan ikke holde barnet hjemme eller ts fri eller korte dager. Dermed vil dette bli tøff møte å begynne på skolen. Tilvenning på skolen er IKKE som barnehagen. Den må lære p sitte stille...hører på andre en mamma, så kommer det an på hva ts ditt barn har lært hjemme iforhold til skole start etc 3 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå