AnonymBruker Skrevet 7. mai #61 Skrevet 7. mai AnonymBruker skrev (15 timer siden): Ja, jeg sa at dersom du vil kuppe må du kontakte selger, ikke megler. Det har folk sagt til deg 20 ganger nå. Om det ikke går inn så får du google. Anonymkode: 11f8a...28b Jeg er ikke ts. Og du trenger ikke å være frekk. Du som ikke engang visste forskjellen på kupping og vanlig budrunde. Kg eksisterer så folk kan spørre andre om råd. Anonymkode: 51852...392 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai #62 Skrevet 7. mai AnonymBruker skrev (15 timer siden): Ja, jeg sa at dersom du vil kuppe må du kontakte selger, ikke megler. Det har folk sagt til deg 20 ganger nå. Om det ikke går inn så får du google. Anonymkode: 11f8a...28b Og det er ingen som har sagt det 20 ganger. Tilbakemeldingene har også vært delt på dette. Anonymkode: 51852...392 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai #63 Skrevet 7. mai AnonymBruker skrev (18 timer siden): Det å kuppe fungerer på en annen måte. Det er det ene private budet direkte til selgeren, med kort frist som selgeren kan godta. Det er ikke første bud i budrunden. Anonymkode: e63f4...284 Jeg er fult klar over det, men jeg vil tro at i ytterst få tilfeller klarer man å kuppe en bolig med kun 100k over prisantydning. TS sa at de ikke kunne være med i en budkrig under et annet svar og det var i den forbindelse jeg svarte med at det kan de jo, de har bare ikke så mye å gå på. Anonymkode: fe6cc...162
AnonymBruker Skrevet 7. mai #64 Skrevet 7. mai AnonymBruker skrev (11 timer siden): Du har ikke fått med deg at det jeg snakker om er det geografiske området hvor boligene ikke blir solgt. Boligene vi vurderer kupping av har jo ikke vært visning på ennå, og vi vurderer kupping som en reell mulighet for oss nettopp fordi ANDRE tilsvarende boliger i områder ikke blir solgt. Anonymkode: 5d033...c68 Så prøv å kuppe til takst da og se hva som skjer. Verste som skjer er at dere får avslag. Man da har dere prøvd og så blir du med i budrunden og ser hvor langt du kommer. Hvis ingen andre byr så får du jo gjerne huset. Anonymkode: 51852...392
AnonymBruker Skrevet 7. mai #65 Skrevet 7. mai AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvis selger holder privatvisningen selv, kan dere også enten be selgeren om telefonnummer eller gi budet direkte (pluss be om telefonnummer/epost for å sende budet skriftlig). Anonymkode: 27c6d...a3c Alt må være skriftlig for å telle. Eller for å kunne bevise det i hvertfall. Anonymkode: 51852...392
AnonymBruker Skrevet 7. mai #66 Skrevet 7. mai AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Jeg er ikke ts. Og du trenger ikke å være frekk. Du som ikke engang visste forskjellen på kupping og vanlig budrunde. Kg eksisterer så folk kan spørre andre om råd. Anonymkode: 51852...392 Jeg vet forskjell på kupping og vanlig budrunde...har jo nettopp vært igjennom det selv🤦♀️ Vil du kuppe-kontakt selger Vil du legge inn bud-kontakt megler Det eneste jeg ikke forstår er tankegangen til TS. Dette virker ikke som en situasjon der kuppforsøk er et lurt trekk. Anonymkode: 11f8a...28b
AnonymBruker Skrevet 7. mai #67 Skrevet 7. mai AnonymBruker skrev (På 6.5.2026 den 12.04): Noen her som har erfaring med kupping av bolig? Hvor mye er det lurt å by for å få tilslag - prisantydning eller 100.000 over prisantydning? Vi er i en situasjon der vi er akkurat på smertegrensa økonomisk mtp hva vi kan få innenfor finansieringsbeviset og hva vi trenger i en bolig, så hvis vi skal få den boligtypen vi trenger så tåler vi ikke en potensiell budkrig og må heller satse på kupping før visning. Anonymkode: 5d033...c68 Ser noen leiligheter i Bergen sentrum har blitt kuppet før visning. Ble nysgjerrig på hva de måtte ut med, så spurte megler. De ble kuppet til prisantydning 😳 Anonymkode: e41a8...8cf
AnonymBruker Skrevet 7. mai #68 Skrevet 7. mai AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg vet forskjell på kupping og vanlig budrunde...har jo nettopp vært igjennom det selv🤦♀️ Vil du kuppe-kontakt selger Vil du legge inn bud-kontakt megler Det eneste jeg ikke forstår er tankegangen til TS. Dette virker ikke som en situasjon der kuppforsøk er et lurt trekk. Anonymkode: 11f8a...28b AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ser noen leiligheter i Bergen sentrum har blitt kuppet før visning. Ble nysgjerrig på hva de måtte ut med, så spurte megler. De ble kuppet til prisantydning 😳 Anonymkode: e41a8...8cf Jeg eide en bolig som ble kuppet til prisantydning. Det ble ikke solgt første runden og neste runde til lavere pris ble den gitt bort til prisantydning. Det var ikke jeg som styrte salget, men det skjedde. Så det skjer. Forresten jævlig dumt å legge huset ut fort dyrt. Det er alltid et tegn for meg at jeg vil by under neste gang det ligger ute til nedsatt pris. Anonymkode: 51852...392
AnonymBruker Skrevet 7. mai #69 Skrevet 7. mai AnonymBruker skrev (På 6.5.2026 den 12.04): Noen her som har erfaring med kupping av bolig? Hvor mye er det lurt å by for å få tilslag - prisantydning eller 100.000 over prisantydning? Vi er i en situasjon der vi er akkurat på smertegrensa økonomisk mtp hva vi kan få innenfor finansieringsbeviset og hva vi trenger i en bolig, så hvis vi skal få den boligtypen vi trenger så tåler vi ikke en potensiell budkrig og må heller satse på kupping før visning. Anonymkode: 5d033...c68 Du må nok minst 100k over prisantydning, men trolig mer for å kuppe den før visning Anonymkode: 352a5...36e
AnonymBruker Skrevet 9. mai #70 Skrevet 9. mai Jeg klarer virkelig ikke å forstå hvorfor folk godtar slike private bud før visning. Hele poenget med slike «kuppebud» er jo at kjøper ønsker å unngå budrunde. Og selger bør jo ville ha en budrunde for å få testet hvor høyt boligen faktisk kan gå for. Hvis noen virkelig vil ha en bolig, så blir de jo med i en budrunde. Anonymkode: 9b7b0...7e5 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 08:14 #71 Skrevet søndag kl. 08:14 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg klarer virkelig ikke å forstå hvorfor folk godtar slike private bud før visning. Hele poenget med slike «kuppebud» er jo at kjøper ønsker å unngå budrunde. Og selger bør jo ville ha en budrunde for å få testet hvor høyt boligen faktisk kan gå for. Hvis noen virkelig vil ha en bolig, så blir de jo med i en budrunde. Anonymkode: 9b7b0...7e5 La oss si man får tilbud om 500 k over prisantydning. Man kan aldri vite om en budrunde ville oppnådd den summen. Kanskje det bare er to som byr mot hverandre og det ender 200 k over. Det blir jo en vurdering man må ta, men man kan aldri vite hvor høyt det ville endt i en budrunde. Anonymkode: efb60...5ef 2
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #72 Skrevet 4 timer siden Ja, jeg har masse erfaring med akkurat dette, og kan si at min anbefaling er å ikke godta prisantydning eller drøyer 100k over prisantydning i et kuppe forsøk så fremt ikke man får budet etter en visning er avholdt og man ser interessen er lav. Hadde nylig en budrunde hvor boligen ble forsøkt kuppet nesten 200k over pris, hvorav jeg solgte den nesten 300k over pris dagen etter i budrunde istedenfor. Så… Lurt å være sikker på interessen ved boligen først. Oslo-markedet har mange boliger på markedet nå. Anonymkode: a87fb...562
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #73 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (På 7.5.2026 den 12.46): Ser noen leiligheter i Bergen sentrum har blitt kuppet før visning. Ble nysgjerrig på hva de måtte ut med, så spurte megler. De ble kuppet til prisantydning 😳 Anonymkode: e41a8...8cf Selger kan ha hatt hastverk med å selge… Anonymkode: a87fb...562
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #74 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (På 6.5.2026 den 13.33): Genuint nysgjerrig, er det fremdeles lov å kuppe boliger? Dvs jeg forstår at hvis boligen ikke har nådd til fellesvisning enda og ikke har noen påmeldte, er det jo ingen å vise budene til. Men har forstått det slik at om det er meldt opp fellesvisning som har påmeldte, så selv om visningen ikke har vært enda så har de påmeldte rett å vite om bud som blir lagt frem til selger direkte. Noen som vet? Anonymkode: 22954...977 Det du tenker på her omhandler hemmelig bud som man også tidligere kunne gjøre i en pågående budrunde, men det er ikke lenger lov. Dersom det er satt opp en felles visning så må alle bud som går via megler stå til tidligst kl. 12 dagen etter siste annonserte visning. Ved kupping må man gå direkte til selger. Megler kan ikke videreformidle dette til øvrige interessenter. Anonymkode: a87fb...562
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #75 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (På 6.5.2026 den 15.22): Så da må vi formidle budet direkte til selger, når budet gis før fellesvisningen? Kan du henvise til kilder på dette? Anonymkode: 5d033...c68 Ring en megler så får du svar. Hvis du vil kuppe en bolig, altså unngå å være med i en budrunde, så MÅ du selv ta direkte kontakt med selgeren. Vil formidle budet via megler må det enten stå til tidligst kl. 12 etter siste annonserte visning, og er det ikke oppsatte visninger lenger så har meglere lov til å be om en tidsfrist for budet som er forsvarlig mtp sjekk av finansiering etc. Og da kan også budet varsles til øvrige interessenter. Anonymkode: a87fb...562
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #76 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (På 6.5.2026 den 15.32): Det var derfor jeg lurte på om meglere ga bort tlf nr til selgere hvis man spurte.? Anonymkode: 51852...392 Ikke uten samtykke fra selger Anonymkode: a87fb...562
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #77 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (På 6.5.2026 den 17.06): Siden i fjor sommer, tror jeg det var, så er det ikke lenger lov å gi bud på forhånd via megler, det må stå til kl. 12 dagen etter fellesvisning. Det man kan gjøre er å se i egenerklæringen som er i salgsoppgaven og deretter finne navnet til selger. Så søker man opp på 1881 og sender direkte bud til selger: feks, Vi gir bud på xxx + omkostninger. Overtakelse: 01.08.2026. Budet står til (f.eks. en halvtime fra nå). Vennlig hilsen (navn). Var nylig med i en sånn «privat» budrunde med 5 andre. Har blitt veldig vanlig praksis nå enkelte steder (dessverre). Anonymkode: efb60...5ef Vel - feil. Du kan fortsatt legge inn bud på forhånd via megler også, men det må stå til kl. 12 etter siste annonserte visning. Dette er IKKE nytt. Det som endret seg i fjor fra 1/7 var at det ikke lenger var lov med hemmelig bud i en pågående budrunde. Men bud via megler kan man legge inn samme dag boligen annonseres for den saks skyld, men som sagt - må stå til kl 12 etter siste annonserte visning. Anonymkode: a87fb...562
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå