AnonymBruker Skrevet 6. mai #21 Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Dere har jo tydeligvis 100k å bruke over prisantydning da, de fleste legger seg under prisantydning i første bud. Anonymkode: fe6cc...162 Det å kuppe fungerer på en annen måte. Det er det ene private budet direkte til selgeren, med kort frist som selgeren kan godta. Det er ikke første bud i budrunden. Anonymkode: e63f4...284 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai #22 Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det å kuppe fungerer på en annen måte. Det er det ene private budet direkte til selgeren, med kort frist som selgeren kan godta. Det er ikke første bud i budrunden. Anonymkode: e63f4...284 Jepps Anonymkode: 5d033...c68
AnonymBruker Skrevet 6. mai #24 Skrevet 6. mai Genuint nysgjerrig, er det fremdeles lov å kuppe boliger? Dvs jeg forstår at hvis boligen ikke har nådd til fellesvisning enda og ikke har noen påmeldte, er det jo ingen å vise budene til. Men har forstått det slik at om det er meldt opp fellesvisning som har påmeldte, så selv om visningen ikke har vært enda så har de påmeldte rett å vite om bud som blir lagt frem til selger direkte. Noen som vet? Anonymkode: 22954...977
AnonymBruker Skrevet 6. mai #25 Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Genuint nysgjerrig, er det fremdeles lov å kuppe boliger? Dvs jeg forstår at hvis boligen ikke har nådd til fellesvisning enda og ikke har noen påmeldte, er det jo ingen å vise budene til. Men har forstått det slik at om det er meldt opp fellesvisning som har påmeldte, så selv om visningen ikke har vært enda så har de påmeldte rett å vite om bud som blir lagt frem til selger direkte. Noen som vet? Anonymkode: 22954...977 Hva slags lovverk tenker du blir brutt? Anonymkode: 5d033...c68 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai #26 Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Genuint nysgjerrig, er det fremdeles lov å kuppe boliger? Dvs jeg forstår at hvis boligen ikke har nådd til fellesvisning enda og ikke har noen påmeldte, er det jo ingen å vise budene til. Men har forstått det slik at om det er meldt opp fellesvisning som har påmeldte, så selv om visningen ikke har vært enda så har de påmeldte rett å vite om bud som blir lagt frem til selger direkte. Noen som vet? Anonymkode: 22954...977 Nei, det er litt fy fy, men man drar på privat visning og får nummeret til selgeren og sender bud direkte til selgeren. De som har meldt seg på visning får bare beskjed om at huset er solgt hvis selgeren godtar budet. Det er ikke megleren men selgeren som tar seg av å godta budet da. Megleren fikser deretter kun dokumentasjon for salget. Anonymkode: e63f4...284 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai #27 Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Genuint nysgjerrig, er det fremdeles lov å kuppe boliger? Dvs jeg forstår at hvis boligen ikke har nådd til fellesvisning enda og ikke har noen påmeldte, er det jo ingen å vise budene til. Men har forstått det slik at om det er meldt opp fellesvisning som har påmeldte, så selv om visningen ikke har vært enda så har de påmeldte rett å vite om bud som blir lagt frem til selger direkte. Noen som vet? Anonymkode: 22954...977 Det er i aller høyeste grad lovlig. Men det gjøres direkte til selger, ikke via megler. Anonymkode: 9dc68...c0f 2
Snok1 Skrevet 6. mai #28 Skrevet 6. mai Jeg har kuppet bolig under prisantydning tre ganger. Jeg var tydelig på hva min grense var og henviste til andre sammenlignbare boliger til salgs i samme område og fortalte at jeg ønsket en rask avgjørelse. Tilbød rask overtakelse som kompensasjon for lav pris. Alle tre boligkjøp var i pressområde i sentrale østlandsområdet. Det har vært tre fulltreffere på tre forsøk. Vær frekk, men rimelig og argumenter slik at de justerer sine prisforventninger. 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai #29 Skrevet 6. mai Snok1 skrev (3 minutter siden): Jeg har kuppet bolig under prisantydning tre ganger. Jeg var tydelig på hva min grense var og henviste til andre sammenlignbare boliger til salgs i samme område og fortalte at jeg ønsket en rask avgjørelse. Tilbød rask overtakelse som kompensasjon for lav pris. Alle tre boligkjøp var i pressområde i sentrale østlandsområdet. Det har vært tre fulltreffere på tre forsøk. Vær frekk, men rimelig og argumenter slik at de justerer sine prisforventninger. Takk for at du deler din erfaring! Tror det er mange som svarer her uten å ha hands-on erfaring selv. Anonymkode: 5d033...c68 3 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai #30 Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Nei, det er litt fy fy, men man drar på privat visning og får nummeret til selgeren og sender bud direkte til selgeren. De som har meldt seg på visning får bare beskjed om at huset er solgt hvis selgeren godtar budet. Det er ikke megleren men selgeren som tar seg av å godta budet da. Megleren fikser deretter kun dokumentasjon for salget. Anonymkode: e63f4...284 Gir megleren deg nummeret til selger? Anonymkode: 51852...392
AnonymBruker Skrevet 6. mai #31 Skrevet 6. mai Snok1 skrev (44 minutter siden): Jeg har kuppet bolig under prisantydning tre ganger. Jeg var tydelig på hva min grense var og henviste til andre sammenlignbare boliger til salgs i samme område og fortalte at jeg ønsket en rask avgjørelse. Tilbød rask overtakelse som kompensasjon for lav pris. Alle tre boligkjøp var i pressområde i sentrale østlandsområdet. Det har vært tre fulltreffere på tre forsøk. Vær frekk, men rimelig og argumenter slik at de justerer sine prisforventninger. Pleier selgere å ønske kjapp overtakelse? Trodde de trengte/ønsket tid til å finne ny bolig? Anonymkode: 51852...392 1
Snok1 Skrevet 6. mai #32 Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Pleier selgere å ønske kjapp overtakelse? Trodde de trengte/ønsket tid til å finne ny bolig? Anonymkode: 51852...392 Mange har allerede kjøpt ny bolig. Dette gjelder særlig i et pressområde. Slikt klarer man å lirke ut av eiere og eller megler ved å være hyggelig interessert. 3
AnonymBruker Skrevet 6. mai #33 Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Pleier selgere å ønske kjapp overtakelse? Trodde de trengte/ønsket tid til å finne ny bolig? Anonymkode: 51852...392 Folk sitter i ulike situasjoner. Jeg hadde lett tatt 100 000 over prisantydning mot at de overtok svært raskt. Av den enkle grunn at jeg liker å bli ferdig med ting. Anonymkode: 11f8a...28b 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai #34 Skrevet 6. mai Snok1 skrev (9 minutter siden): Mange har allerede kjøpt ny bolig. Dette gjelder særlig i et pressområde. Slikt klarer man å lirke ut av eiere og eller megler ved å være hyggelig interessert. Hva er et pressområde? Anonymkode: 51852...392
AnonymBruker Skrevet 6. mai #35 Skrevet 6. mai Snok1 skrev (1 time siden): Jeg har kuppet bolig under prisantydning tre ganger. Jeg var tydelig på hva min grense var og henviste til andre sammenlignbare boliger til salgs i samme område og fortalte at jeg ønsket en rask avgjørelse. Tilbød rask overtakelse som kompensasjon for lav pris. Alle tre boligkjøp var i pressområde i sentrale østlandsområdet. Det har vært tre fulltreffere på tre forsøk. Vær frekk, men rimelig og argumenter slik at de justerer sine prisforventninger. Ga du bud direkte til selger? Eller gikk du via megler? Anonymkode: 5d033...c68
Snok1 Skrevet 6. mai #36 Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva er et pressområde? Anonymkode: 51852...392 Et område hvor boligprisene øker fordi etterspørselen over tid er større enn tilbudet.
AnonymBruker Skrevet 6. mai #37 Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ga du bud direkte til selger? Eller gikk du via megler? Anonymkode: 5d033...c68 Du kan ikke gå via megler ganske enkelt. Det er ikke lov. Anonymkode: 11f8a...28b 2
Snok1 Skrevet 6. mai #38 Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ga du bud direkte til selger? Eller gikk du via megler? Anonymkode: 5d033...c68 Jeg gikk via svært meglere som i ene tilfellet var svært motvillig.
Snok1 Skrevet 6. mai #39 Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du kan ikke gå via megler ganske enkelt. Det er ikke lov. Anonymkode: 11f8a...28b Det var det på de aktuelle tidspunktene.
AnonymBruker Skrevet 6. mai #40 Skrevet 6. mai Snok1 skrev (Akkurat nå): Jeg gikk via svært meglere som i ene tilfellet var svært motvillig. Hvis det er satt opp fellesvisning, har jo ikke megler lov til å formidle bud med frist før klokka 12 dagen etter visning. Om det er mulig å kuppe, er helt avhengig av markedet og selgers situasjon. Umulig å gi ett svar på det. Anonymkode: 8360b...74a 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå