Katten.2.0 Skrevet onsdag kl. 13:14 #61 Skrevet onsdag kl. 13:14 syk og gal skrev (1 time siden): Det norske folkeslag kommer ikke til å eksistere om hundre år på grunn av politikken som føres i dag, som slett ikke er demokratisk. Det som foregår er etnisk utviskning og det er utrolig deprimerende. Dette er fortsatt en drøy konspirasjonsteori. 3
Gunstein123 Skrevet onsdag kl. 13:23 #62 Skrevet onsdag kl. 13:23 Tubaluba skrev (1 time siden): Ikke alle som stemmer FrP er rasister, men alle rasistene stemmer FrP. Ikke de rasistiske islamistene? 3
syk og gal Skrevet onsdag kl. 13:55 #63 Skrevet onsdag kl. 13:55 Katten.2.0 skrev (39 minutter siden): Dette er fortsatt en drøy konspirasjonsteori. Det er en observerbar demografisk realitet. 7
Katten.2.0 Skrevet onsdag kl. 13:58 #64 Skrevet onsdag kl. 13:58 syk og gal skrev (2 minutter siden): Det er en observerbar demografisk realitet. Nei. Det er en høyreekstrem konspirasjonsteori/propaganda. 2
syk og gal Skrevet onsdag kl. 14:11 #65 Skrevet onsdag kl. 14:11 Katten.2.0 skrev (Akkurat nå): Nei. Det er en høyreekstrem konspirasjonsteori/propaganda. Hva er? At samfunnet og befolkningen er under radikal transformasjon? Det ser jeg jo hver gang jeg trer utenfor døra. Er sykt mye innvandring, og om det ikke hadde vært for innvandring, hadde befolkningen krympet. I stedet for vokser befolkningen. Takket være innvandring. Etniske nordmenn blir en mindre og mindre andel av befolkningen ikle bare globalt men også i norge. Enkelte land utenfor europa har større befolkningsvekst enn hele europa pluss russland til sammen. Fra 1990 har befolkningrn i norge gått fra å være rundt 98% etnisk homogen til til under 80%. Denne statistikken er noe misvisende, da mange med innvandrerbakgrunn blir klasiffisert som etnisk norske. Enkelte steder i norge er etniske nordmenn allerede i mindretall. Antallet etnisk norske er høyest i den eldste delen av befolkningen og minst i den yngste delen. Denne innvandringen er ikke et resultat av noen folkeavstemning men heller økonomisk motivert i møte med en fertilitet som er for lav til å opprettholde samfunnets levestandard samt internasjonale humanitære forpliktelser. I nyere tid har vi innført lover som gjør det til en juridisk gråsone å en gang påpeke dette, og aksept for folk av fremmede kulturer er en del av pensum fra barnehagen av. Tror du jeg sitter og lyver til deg? 5
Gaia Skrevet onsdag kl. 14:39 #66 Skrevet onsdag kl. 14:39 Tiuren skrev (På 7.5.2026 den 18.19): Denne saken har mange merkelige sider, og viser at vi i Norge overhodet ikke klarer å rasjonelt tenke tanker uten å vurdere de som umoralske eller moralske. Begrepet "minusvarianter" er et statistisk begrep, og den korsfestede rådgiveren hadde faktisk sine ord i behold. Hva han mener eller ikke "i sitt hjerte" har jeg ingen formening om. Faktisk brukes begrepet "minusvarianter" på samme måte, til å beskrive mennesker, i regjeringens egne rapporter. Så da var det dette med at dobbeltmoral er dobbelt så bra.... Hvem var det som satt i regjering i 2016, mon tro? Kunne det være Høyre og kompisene fra FrP, kanskje?
Bigote Skrevet onsdag kl. 15:29 #67 Skrevet onsdag kl. 15:29 Callisto83 skrev (2 timer siden): Det er en ting som er påfallende i reaksjonene på den tidligere FRP rådgiverens uttalelser, som jeg stusser litt på. Mange uttaler at det er rasistisk, men få har hevdet at påstandene er feil. Hvorfor er det sånn? Dette det var en rasistisk uttalelse om at pakistanere er minusvarianter som ikke burde få barn.. I de fleste kontekster er "minusvarianter" brukt veldig nedsettende etter definisjonen.. Fra et humant og sivilisert perspektiv så ser jeg ingen grunn til å nøre under slik retorikk med debatt som åpner for ytterligere fiendliggjøring av denne gruppen mennesker.. Om du ønsker å åpne en debatt om pakistanere er det kanskje lurt å ta den utenfor konteksten av slike uttalelser? 2
Gunstein123 Skrevet onsdag kl. 16:40 #68 Skrevet onsdag kl. 16:40 At innvandrere skulle være i flertall i enkelte bydeler i Oslo, ble også sett på som en konspirasjonsteori. En teori som altså gikk inn, men som på nitti-tallet ble sett på som tullete og totalt urealistisk. 6
Perine Skrevet onsdag kl. 16:58 #69 Skrevet onsdag kl. 16:58 Etter rasismeavsløringen har Frp steget på målingene, så det sier litt om hva slags mennesker som støtter dem. Jeg tror ikke at de vil folk vel når de oppfører seg slik. Disse er grunnen til den voldsomme økningen av hatprat. I dag var det et godt innslag på Dagsnytt 18 om hatprat i kommentarfeltene. Dette var om våre ungdomspolitikere, som blir hetset og truet, og må ha voldsalarm. Det når dessverre ikke inn hos nettrollene, men folk som fortsatt har folkeskikk, bør si i fra. Det er lettere sagt enn gjort, for sier man i fra om hatprat, så blir man selv angrepet. Slik er det også her på forumet. 1 2
syk og gal Skrevet onsdag kl. 17:00 #70 Skrevet onsdag kl. 17:00 Om trendene fortsetter slik de gjør vil etniske nordmenn, det vil si andelen av befolkningen som ikke har røtter fra innvandring i det 20. Og 21 århundre være rundt 30% av befolkningen i norge om i 2126. Nøkkelordet her er etnisk, det vil si ikke juridisk eller slik det defineres i statistikken i dag, men biologisk sett, vil "nordmenn" som et distinktivt folkeslag med en særegen genetisk profil, forsvinne på samme måten som neandertalere forsvant for 40.000 år siden. Om 100 år vil befolkningen se helt fullstendig radikalt annerledes ut, og det spåes at den siste befolkningen med blå øyne og blondt hår vil dø ut om 200 år og at de siste av disse vil befinne seg i finland. 4
Thanos Skrevet onsdag kl. 17:11 #71 Skrevet onsdag kl. 17:11 Perine skrev (8 minutter siden): Etter rasismeavsløringen har Frp steget på målingene, så det sier litt om hva slags mennesker som støtter dem. Jeg tror ikke at de vil folk vel når de oppfører seg slik. Disse er grunnen til den voldsomme økningen av hatprat. I dag var det et godt innslag på Dagsnytt 18 om hatprat i kommentarfeltene. Dette var om våre ungdomspolitikere, som blir hetset og truet, og må ha voldsalarm. Det når dessverre ikke inn hos nettrollene, men folk som fortsatt har folkeskikk, bør si i fra. Det er lettere sagt enn gjort, for sier man i fra om hatprat, så blir man selv angrepet. Slik er det også her på forumet. Nei! Det betyr bare at flere og flere nordmenn får opp øynene for hvor løgnaktige og dobbeltmoralske venstresiden og AP har blitt. Dette inkluderer innvandrere SELV! De stemmer også FRP nå. Den "voldsomme" økningen av hatprat skyldes at alle kan yttre seg i SoMe. Ikke at høyre ekstremismen plutselig er den dominante ideologiske leiren eller at spesifikt høyrevelgere plutselig har blitt hatefulle. Det er bare så utrolig mye enklere å forklare endringene du ikke liker på høyreekstremisme. 4 1
brainstorm Skrevet onsdag kl. 17:14 #72 Skrevet onsdag kl. 17:14 Nesten alt fokus på innvandringspolitikk vil gi Frp økt oppslutning. Rart folk blir overrasket over det fortsatt. Virker jo nesten som om de som satte igang skjult opptak av noe fyllerør fra en de færreste hadde hørt om, trodde de hadde gjort århundrets scoop. 2
Gunstein123 Skrevet onsdag kl. 17:25 #73 Skrevet onsdag kl. 17:25 brainstorm skrev (7 minutter siden): Nesten alt fokus på innvandringspolitikk vil gi Frp økt oppslutning. Rart folk blir overrasket over det fortsatt. Virker jo nesten som om de som satte igang skjult opptak av noe fyllerør fra en de færreste hadde hørt om, trodde de hadde gjort århundrets scoop. Det meste av negativ mediekritikk av Frp i slike saker, gagner partiet ja. Tror ikke dette er intensjonene til journalistene, for å si det mildt. 3
Mooza Skrevet onsdag kl. 17:31 #74 Skrevet onsdag kl. 17:31 Ingen bryr seg lenger. Det fungerer ikke å rope rasist lenger. Jeg gidder ikke å lese om det, bare sukker og blar videre. Dette har vært oppskriften i 40 år, men vi blir jo litt imun etterhvert.. 5
Rhodiola Skrevet onsdag kl. 18:54 #75 Skrevet onsdag kl. 18:54 Tråden er ryddet for brukerdebatt, brudd på underforumets retningslinjer og tilhørende svar. Rhodiola, admin.
MariaIsabel Skrevet onsdag kl. 19:36 #76 Skrevet onsdag kl. 19:36 Bigote skrev (7 timer siden): Å spinne det jeg skrev ved å hevde at jeg har avskrevet voldtekt-statistikker er en ganske drøy bruk av stråmann.. Jeg refererte til konspirasjonene om at Rikets sikkerhet/ Norges uavhengighet/suverenitet står i fare i denne setningen.. Samtidig skrev jeg at det er greit å være kritisk til innvandring.. Her føler jeg du nesten burde lese det som skrives litt nøyere før du siterer... Du skriver om at høyre"ekstremister" skaper et overdrevent trusselbilde, og at det eneste du leser om er at enkelte flagger med et annet flagg på 17. Mai, og at solo og kvikklunsj på påskefjellet ikke er like populært lenger ... Det oppleves som en voldsom bagatellisering av de faktiske problemene, som i stor grad er vold og voldtekt - og det er hovedsakelig det høyresiden advarer om. Men du vrir det til å dreie seg om flagg, kvikk lunsj og konspirasjonsteorier. 5
MariaIsabel Skrevet onsdag kl. 19:52 #77 Skrevet onsdag kl. 19:52 Perine skrev (2 timer siden): Etter rasismeavsløringen har Frp steget på målingene, så det sier litt om hva slags mennesker som støtter dem. Jeg tror ikke at de vil folk vel når de oppfører seg slik. Disse er grunnen til den voldsomme økningen av hatprat. I dag var det et godt innslag på Dagsnytt 18 om hatprat i kommentarfeltene. Dette var om våre ungdomspolitikere, som blir hetset og truet, og må ha voldsalarm. Det når dessverre ikke inn hos nettrollene, men folk som fortsatt har folkeskikk, bør si i fra. Det er lettere sagt enn gjort, for sier man i fra om hatprat, så blir man selv angrepet. Slik er det også her på forumet. Litt merkelig om frp skulle steget pga rasismen, når Hårek fikk sparken og mistet medlemskapet ... Det kan ikke tenkes at frp stiger nå pga håndteringen av saken? Eller pga helt andre faktorer? Stigningen var forresten minimal, så det er ikke slik at mange nye velgere strømmer til, men de har ikke mistet velgere ihvertfall. Litt spesielt at du mener det er de som er grunnen til økningen i hatprat, når frp er mottakere av svært mye av det ... Nå så ikke jeg den sendingen du refererer til, men jeg tipper fokuset var på Gaute, selv om Simen Velle, familien hans, og andre frp-politikere har fått fullt av drapstrusler i samme tidsperiode. Noen av dem har også voldsalarm, men det blir selvfølgelig knapt nevnt av NRK, tv2 osv ... For ordens skyld, så mener jeg selvsagt at hverken Gaute, Alexandra eller noen andre ungdoms- eller voksenpolitikere på venstresiden heller fortjener drapstrusler, uansett hvor uenig jeg er med dem. Jeg bare reagerer på at store deler av media har en helt annen dekning og vinkling av slikt ifht om det gjelder høyresiden eller venstresiden. 3
Bigote Skrevet onsdag kl. 20:04 #78 Skrevet onsdag kl. 20:04 MariaIsabel skrev (22 minutter siden): Du skriver om at høyre"ekstremister" skaper et overdrevent trusselbilde, og at det eneste du leser om er at enkelte flagger med et annet flagg på 17. Mai, og at solo og kvikklunsj på påskefjellet ikke er like populært lenger ... Det oppleves som en voldsom bagatellisering av de faktiske problemene, som i stor grad er vold og voldtekt - og det er hovedsakelig det høyresiden advarer om. Men du vrir det til å dreie seg om flagg, kvikk lunsj og konspirasjonsteorier. Jeg påpekte det problematiske med den høyreekstremistiske retorikken som enkelte bruker, understreket at dette ikke gjelder alle og tok med et par eksempler som jeg har erfaring med. Det er ikke slik at man kan bruke voldt/voldtekt for å skrive av seg ansvar for retorikken man selv bruker.. Jeg kan fint leve med at du mener at å påpeke dette automatisk betyr at jeg bagatelliserer alt annet relatert til innvandring.. Vi får bli enige om å være uenige her.
Kapt.Chat Skrevet onsdag kl. 20:53 #79 Skrevet onsdag kl. 20:53 Perine skrev (3 timer siden): Etter rasismeavsløringen har Frp steget på målingene, så det sier litt om hva slags mennesker som støtter dem. Jeg tror ikke at de vil folk vel når de oppfører seg slik. Disse er grunnen til den voldsomme økningen av hatprat. I dag var det et godt innslag på Dagsnytt 18 om hatprat i kommentarfeltene. Dette var om våre ungdomspolitikere, som blir hetset og truet, og må ha voldsalarm. Det når dessverre ikke inn hos nettrollene, men folk som fortsatt har folkeskikk, bør si i fra. Det er lettere sagt enn gjort, for sier man i fra om hatprat, så blir man selv angrepet. Slik er det også her på forumet. Det stemmer at FRP hadde en liten økning i meningsmålingene etter Hårek Hansen ble utvist fra partiet, samtidig som partiet tok sterk avstand til hans uttalelser. Og din konklusjon blir, at det tiltrekker seg flere rasister, dette lager ingen fornuft. Du sier også videre at det er "disse" som er grunnen til den voldsomme økningen til hatprat, "disse" i denne sammenhengen må da bety de ekstra FRP velgerne som er kommet til. Så her gir du en gruppe skylden for hatprat, mens programmet du refererer til tok til orde mot hatprat generellt (ungdomspolitikere i alle partier har fått trusler). Så du selv legger også opp til en veldig spisset retorikk med å kun påpeke det fra en side, og på den måten ikke velger å ta ansvar for hatprat generellt. 3
Melkebarten Skrevet onsdag kl. 22:46 #80 Skrevet onsdag kl. 22:46 Tubaluba skrev (10 timer siden): Ikke alle som stemmer FrP er rasister, men alle rasistene stemmer FrP. Javel. Hva med Norgesdemokratene? Med en slik debatt teknikk så er det fånyttes og diskutere dette her videre. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå